DROPS / 173 / 8

Cloud Princess by DROPS Design

Sættet består af: Strikket pandebånd og hals i 1 tråd DROPS Cloud eller 2 tråde Air med snoninger

DROPS Design: Model nr co-046
Garngruppe E eller C + C
----------------------------------------------------------
PANDEBÅND:
Str: one-size
Materialer:
DROPS CLOUD fra Garnstudio
50 g f.nr 03, perlegrå

Eller brug:
DROPS AIR fra Garnstudio
100 g f.nr 03, perlegrå

HALS:
Mål: ca 30 x 85 cm
Materialer:
DROPS CLOUD fra Garnstudio
100 g f.nr 03, perlegrå

Eller brug:
DROPS Air fra Garnstudio
150 g f.nr 03, perlegrå

DROPS RUNDP (60 eller 80 cm) nr 9 – eller det p.nr du skal bruge for at få 10 m x 14 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS SNONINGSP - til snoninger
----------------------------------------------------------

72% Alpaca, 21% Polyamid, 7% Uld
----------------------------------------------------------

PANDEBÅND:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp.
Slå 16 m op på rundp 9 med 1 tråd Cloud eller 2 tråde Air. Strik 1 p ret fra vangen, derefter strikkes der således – fra retsiden: 3 ret, 2 vrang, 2 ret, 2 vrang, 2 ret, 2 vrang, 3 ret. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 24 cm strikkes A.1 (= 16 m) 1 gang i højden, derefter strikkes der Rib som før. Når arb måler 48 cm (eller ønsket mål), strikkes der 1 p ret fra vrangen. Luk af med ret fra retsiden. Sy pandebåndet sammen midt bagpå.

----------------------------------------------------------

HALS:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp.
Slå 48 m op på rundp 9 med 1 tråd Cloud eller 2 tråde Air. Strik 1 p ret fra vangen, derefter strikkes A.2 (= 48 m) over alle m – første p = fra retsiden. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Fortsæt med dette mønster til arb måler 85 cm, strik 1 p ret fra vrangen og luk af med ret fra retsiden. Sy opslåningskanten sammen med aflukningskanten.

= sæt 8 m på snoningsp foran arb, strik 3 r, 2 vr, 2 r og 1 vr, derefter strikkes 1 vr, 2 r, 2 vr, 3 r fra snoningsp
= sæt 8 m på snoningsp foran arb, strik 1 vr, 2 r, 2 vr, 2 r og 1 vr, derefter strikkes 1 vr, 2 r, 2 vr, 2 r og 1 vr fra snoningsp

Kommentarer (2)

Pernille Larsen 31.03.2017 - 09:31:

Jeg kan som Cristina se at der skal ca dobbelt så meget garn til som opskriften angiver

Cristina Oliveira 01.10.2016 - 13:41:

Olá. Comprei 100gr desta lã para fazer a gola e vou ter de comprar mais 100gr para ficar com o comprimento indicado. Corrijam por favor ,para que outros clientes não sejam induzidos em erro.

Kommentere opskrift DROPS 173-8