DROPS / 89 / 20

Ana Maria by DROPS Design

Loosely knitted DROPS scarf in "Vivaldi" with crochet edge in "Puddel"

Size: approx. 50 x 100 cm
Materials: DROPS Vivaldi from Garnstudio
50 g colour no 06, off white
and use: DROPS Puddel from Garnstudio
50 g colour no 01, off white (for crochet edge).

DROPS Needle size 10 mm.
DROPS Crochet hook size 7 mm.
----------------------------------------------------

Comments (4) FAQ
DROPS Vivaldi DROPS Vivaldi
56% Mohair, 30% Polyamide, 14% Wool
Discontinued

Knitting tension: Remember needle size is only a guide. 9 stitches with needle size 10 mm and stocking stitch = 10 cm in width.
----------------------------------------------------

Scarf: Cast on 45 stitches over 2 needles size 10 mm and with Vivaldi (this is so the cast-on edge is elastic). Pull out the one needle and knit 1 row from the right side and then knit 1 row from the wrong side. Then continue with stocking stitch and 1 stitch garter stitch in each side. Remember the knitting tension! When piece measures approx. 98 cm knit 1 row from the wrong side and knit 1 row from the right side before loosely casting off - NOTE: So the cast-off edge is not tight, make 1 yarn over after every 5th stitch at the same time as you cast off (yarn overs cast off as normal stitches).

Crochet edge: Work an edge around the whole scarf with hook size 7 mm and Puddel as follows (work around the ridge): 1 double crochet in first stitch, * 1 chain stitch, skip approx. 0.5-1 cm, 1 double crochet in next stitch *, repeat from *-* to end of round and finish with 1 chain stitch and 1 slip stitch in first double crochet at beginning of round.

MOIJL 23.03.2016 - 10:49:

Merciiii bcp je vais etudier sa bn mercredi!!!:-*!

MOIJL 18.03.2016 - 11:51:

Bonjour voilà jai fini lecharpe la je dois faire la bordure au crochet mais je ny comprends rien je nai jamais fais de crochet auriez vs un modele ou otre??? Merci pr votre aide et tbon vendredi :-*!!!

DROPS Design 21.03.2016 kl. 13:48:

Bonjour Mme Moijl, vous trouverez des leçons et des vidéos pour vous apprendre à réaliser la bordure au crochet (cf vidéo ci-dessous). Vous pouvez également choisir un autre modèle de notre base de données. Bon tricot!

MOIJL 05.03.2016 - 20:46:

Oh Merci beaucoup pr votre rapide réponse mais finalement je lai deja commencer normalenent B-)!!!tbne soirée et tbn w end à vous!!:-*!!!!

MOIJL 05.03.2016 - 16:30:

Bonjour je serais interressee par se model mais je bloqur déjà au niveau avec 2 aig pr assurer un montage extensible et monter 45 m Puis enlever 1 aig et tricoter 2 rgs end Puis continuer e jersey avec 1 m lis au pt mousse d chaq coté! C à partir d enlever 1 aig et tricoter 2 rgs end faut il tricoter les 2 rgs Avéc q1 aig???? C est bien sa??? Merci à vous trebon w end!!! aaaig????

DROPS Design 05.03.2016 kl. 18:25:

Bonjour Mme Moijl, montez les mailles en entourant le fil sur les 2 aiguilles - comme dans la vidéo ci-dessous pour que les mailles du montage soient suffisamment souples, puis quand toutes vos mailles sont montées, retirez délicatement une des 2 aiguilles et tricotez comme indiqué. Bon tricot!

Post a comment to pattern DROPS 89-20