DROPS / 171 / 42

Weekend Walk by DROPS Design

Neulottu DROPS jakku sivuhalkioilla ”BabyAlpaca Silk”- ja ”Kid-Silk” -langoista. Koot S-XXXL.

Tagit: jakut, v-aukko, ylisuuri,

DROPS Design: Malli nro bs-109
Lankaryhmä A + A tai C
----------------------------------------------------------
Koko: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYALPACA SILK:
300-350-350-400-450-500 g nro 7820, vihreä
Sekä:
Garnstudion DROPS KID-SILK:
125-150-150-175-175-200 g nro 18, omenanvihreä

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 4,5 (ainaoikein -neuleeseen).
NEULETIHEYS: 17 s x 22 krs sileää neuletta 2-kertaisella langalla, puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.
DROPS HELMIÄISNAPPI, Kaareva (valkoinen) NRO 522: 6-6-6-6-7-7 kpl.

Kommentit (25)

Saat tämän mallin langat alkaen 61.35€. Lue lisää.

Kavenna 1 ainaoikeinneulotun reunasilmukan sisäpuolella seuraavasti:
Kerroksen lopussa ennen 1 reunasilmukkaa: 2 s oikein yhteen.
Kerroksen alussa 1 reunasilmukan jälkeen: Nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.

KAVENNUSVINKKI 2 (pääntie):
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella!
Kavenna 5 ainaoikeinneulotun reunasilmukan sisäpuolella seuraavasti:
Kerroksen alussa 5 reunasilmukan jälkeen: Nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
Kerroksen lopussa ennen 5 reunasilmukkaa: 2 s oikein yhteen.

LISÄYSVINKKI:
Lisää 1 ainaoikeinneulotun s:n sisäpuolella. Kaikki lisäykset tehdään työn oikealla puolella!
Lisää 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen nurin, jottei muodostuisi reikää.

NAPINLÄPI:
Tee napinlävet oikeassa etureunassa. 1 napinläpi = neulo etureunan kolmas ja neljäs s oikein yhteen ja tee sitten 1 langankierto.
Tee napinlävet kun työn pituus on:
KOKO S: 11, 19, 27, 35, 43 ja 51 cm.
KOKO M: 11, 20, 28, 36, 44 ja 52 cm.
KOKO L: 11, 20, 28, 37, 45 ja 54 cm.
KOKO XL: 11, 20, 29, 38, 47 ja 56 cm.
KOKO XXL: 10, 18, 26, 34, 42, 50 ja 58 cm.
KOKO XXXL: 11, 19, 27, 35, 43, 51 ja 59 cm.
----------------------------------------------------------

TAKAKAPPALE:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla, jotta kaikille silmukoille olisi tilaa. Käytä molempia lankoja yhtaikaa ja luo 90-98-104-112-124-134 s pyöröpuikolle nro 4,5. Neulo 6 krs AINAOIKEAA (kts. selitys yllä). Vaihda pyöröpuikkoon nro 5 ja neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: 4 s ainaoikeaa, neulo sileää neuletta kunnes jäljellä on 4 s, neulo lopuksi 4 s ainaoikeaa. Jatka neulomista tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 14 cm, luo 2 seuraavan krs:n loppuun kumpaankin reunaan 1 reunas = 92-100-106-114-126-136 s. Jatka sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua s kummassakin reunassa. Kun työn pituus on 19 cm, kavenna kummassakin reunassa 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI 1). Toista tällaiset kavennukset, kun työn pituus on 38 cm = 88-96-102-110-122-132 s. Kun työn pituus on 56-58-60-62-64-65 cm, päätä kummastakin reunasta kädenteitä varten joka 2. krs: 1 x 3 s, 0-1-1-2-3-4 x 2 s ja 0-0-2-2-4-6 x 1 s = 82-86-88-92-96-98 s. Kun työn pituus on 69-72-75-78-81-83 cm, neulo keskimmäisillä 26-26-28-30-30-32 s:lla 6 krs ainaoikeaa (muilla silmukoilla neulotaan kuten aiemmin). Päätä sitten keskimmäiset 16-16-18-20-20-22 s pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Kavenna seuraavalla krs:lla pääntien reunassa 5 ainaoikeinneulotun s:n sisäpuolella 1 s = 32-34-34-35-37-37 s. Päätä loput s:t kerralla, kun työn pituus on 75-78-81-84-87-89 cm. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

OIKEA ETUKAPPALE:
Käytä molempia lankoja yhtaikaa ja luo 50-54-57-61-67-72 s (sis. 5 reunas etureunassa) pyöröpuikolle nro 4,5. Neulo 6 krs ainaoikeaa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 5 ja neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: 5 s ainaoikeaa, neulo sileää neuletta kunnes jäljellä on 4 s, neulo lopuksi 4 s ainaoikeaa. Jatka neulomista tähän tapaan. MUISTA TEHDÄ NAPINLÄVET (kts. selitys yllä). Kun työn pituus on 14 cm, luo seuraavan oikean puolen krs:n loppuun 1 reunas = 51-55-58-62-68-73 s. Jatka sileää neuletta, lukuun ottamatta 5 ainaoikeinneulottua reunas etureunassa ja 1 ainaoikeinneulottua reunas sivussa. Kun työn pituus on 19 cm, kavenna sivussa 1 s. Toista tällainen kavennus, kun työn pituus on 38 cm = 49-53-56-60-66-71 s.
Kun työn pituus on 51-52-54-56-58-59 cm, kavenna keskellä edessä pääntietä varten näin: Kavenna 5 ainaoikeinneulotun s:n sisäpuolella 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI 2). Toista tällaiset kavennukset vuorotellen joka 4. ja joka 2. krs yht. 14-14-15-16-16-17 kertaa. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 56-58-60-62-64-65 cm, päätä sivusta kädentietä varten joka 2. krs kuten takana. Kun kaikki tarvittavat s:t on päätetty kädentietä varten ja kaikki pääntien kavennukset on tehty, työssä on 32-34-34-35-37-37 s. Jatka sileää neuletta ja neulo etureunassa 5 s:lla ainaoikeaa. Päätä loput s:t kerralla, kun työn pituus on 75-78-81-84-87-89 cm.

VASEN ETUKAPPALE:
Neulo oikean etukappaleen peilikuvaksi. Eli päätä nyt kädentien s:t oikean puolen krs:n alusta ja tee pääntien kavennukset oikean puolen krs:n lopussa, etureunan sisäpuolella. Älä tee etureunaan napinläpiä.

HIHA:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla.
Käytä molempia lankoja yhtaikaa ja luo 35-36-37-39-42-42 s (sis. 1 reunas kummassakin reunassa) pyöröpuikolle nro 4,5. Neulo 6 krs ainaoikeaa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 5. Jatka neulomalla sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua s kummassakin reunassa. Kun työn pituus on 8-7-10-8-8-11 cm, lisää kumpaankin reunaan 1 s (LUE LISÄYSVINKKI). Toista tällaiset lisäykset 2-2-1½-1½-1½-1 cm välein yht. 16-17-18-19-19-21 kertaa = 67-70-73-77-80-84 s. Kun työn pituus on 42-41-40-39-37-36 cm (suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on korkeammat hihanpyöriöt ja leveämmät olat), päätä kummastakin reunasta hihanpyöriötä varten joka 2. krs: 1 x 3 s ja 0-0-1-4-8-9 x 2 s. Päätä vielä kummastakin reunasta 3 s, kunnes työn pituus kaikissa koissa on n. 47 cm. Päätä loput s:t kerralla. Neulo toinen hiha samoin.

VIIMEISTELY:
Ompele olkasaumat. Kiinnitä hihat paikoilleen. Ompele hiha- ja sivusaumat yhden reunasilmukan päästä, alas sivujen ainaoikein -neuleeseen (= 14 cm:n korkuinen halkio). Kiinnitä napit vasempaan etureunaan.

Piirros

Kommentit (25)

Näppäile kommenttisi tähän!

Renata 03.09.2018 - 20:16:

Witam, mam pytanie odnośnie zamykanie oczek rękawów. W opisie jest zapisane, że po zamknięciu pierwszych 3 o. dalej zamykać 3 o. z każdej strony aż długość rękawa wyniesie 47 cm. Czy mam zamknąć kolejne 3 o. jeden razy czy wielokrotnie? A jeśli wielokrotnie to w jakich odstępach i ile razy?

DROPS Design 03.09.2018 kl. 21:58:

Witaj Renato! Zamykamy na początku każdego rzędu z każdej strony (raz na prawej i raz na lewej stronie robótki). Zamykamy w ten sposób 3 o., tyle razy ile konieczne, aż długość rękawa wynosi 47 cm. Powodzenia!

Joe 23.06.2018 - 22:54:

Je viens de terminer ce modèle. Un très beau rendu et il est vraiment agréable à tricoter. J'ai ajouté une poche. Merci beaucoup.

Joe 16.06.2018 - 10:47:

Bonjour - J'ai un doute concernant les manches : "puis rabattre 3 m de chaque côté jusqu'à ce que la manche mesure environ 47 cm. " Est-ce qu'il faut rabattre une fois 3 m de chaque côté et continuer sur toutes les mailles OU rabattre 3 m tous les 2 rangs jusqu'à ce que la manche mesure environ 47 cm. Merci

DROPS Design 18.06.2018 kl. 08:03:

Bonjour Joe, on rabat 3 m de chaque côté = 3 m au début de chaque rang sur l'endroit et sur l'envers (= 3 m de chaque côté tous les 2 rangs) jusqu'à ce que la manche mesure 47 cm. Bon tricot!

Stéphanie 31.05.2018 - 15:20:

Bonjour, Mon échantillon de 17m et 22 rangs ne fait que 8cm de large et 9cm de haut... Faut-il que je prenne des aiguilles plus grosses ou alors que je tricote la taille supérieure pour être sûre d'avoir un gilet qui convienne ? Merci d'avance de votre réponse.

DROPS Design 31.05.2018 kl. 15:31:

Bonjour Stephanie, essayez sur les aiguilles plus grosses. Bon travail!

Beatrix 01.05.2018 - 16:03:

Ich möchte diese Jacke stricken - jedoch nur mit einem Garn, dem Baby Alpaca Silk. Geht das? Und wenn ja, benötige ich in dem Fall für Gr. M 350 g, einfach nur von dieser Qualität?

DROPS Design 02.05.2018 kl. 10:22:

Liebe Beatrix, diese Jacke wird mit 2 Fäden gestrickt: 1 x BabyAlpaca Silk und 1 x Kid-Silk. Der Faden Kid-Silk können Sie durch 1 Faden BabyAlpaca Silk ersetzen und so mit 2 Fäden BabyAlpaca Silk stricken. Hier lesen Sie mehr über Garnalternativen und rechnen (Garnumrechner können Sie auch benutzen). Viel Spaß beim stricken!

Karen Hogben 04.02.2018 - 20:40:

I am a size 22 (UK) what size do I look for on this pattern (if it goes up to that size)

DROPS Design 05.02.2018 kl. 09:57:

Dear Mrs Hogben, you will find a measurement chart at the bottom of the pattern, they are taken flat from side to side. Compare these to a similar garment you have and like the shape to find out the matching size. Read more about sizing here. Happy knitting!

Bente Kjærgaard 21.11.2017 - 20:47:

Jeg synes det er let at forstå rykken til sidst Der strikkes 6 pinde ret over 26 Masker og lukkes 16. Skal de øvrige masker strikkes frem og tilbage

Réjane NOYELLE 23.02.2017 - 15:08:

Bonjour, j'aime beaucoup ce modèle de gilet. J'aimerais le faire avec une laine plus fine (aiguilles 3), comment dois-je procéder pour faire une taille L, dois-je tricoter une taille XXL ou XXXL ? il y a certainement des calculs à faire mais je ne sais pas faire alors si vous pouvez m'aider, ce serait très sympathique. je vous en remercie par avance. cordialement

DROPS Design 24.02.2017 kl. 09:44:

Bonjour Mme Noyelle, nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir ajuster chacun de nos modèles à chaque demande, consultez notre moteur de recherches pour trouver un modèle correspondant à votre tension en guide si nécessaire et/ou demandez de l'aide à votre magasin DROPS. Bon tricot!

Asma 12.12.2016 - 19:23:

Bonjour, je voudrais avoir des manches plus longue de 4 cm, est il correct de tricoter ces 4 cm apres les 17 augmentations ? Merci!

DROPS Design 13.12.2016 kl. 08:50:

Bonjour Asma, vous pouvez effectivement les tricoter après les augmentations, ou bien les répartir avant / après les augmentations, au choix. Vous pouvez vous baser sur les manches d'un vêtement similaire pour ajuster. Bon tricot!

Asma 26.11.2016 - 22:13:

Bonjour, pour le dos après les 14 cm, faut il continuer à tricoter les 4 points mousse de chaque côté? Merci.

DROPS Design 28.11.2016 kl. 09:16:

Bonjour Asma, à 14 cm, on monte 1 m lis de chaque côté et on continue en jersey avec 1 m point mousse de chaque côté (= m lis uniquement, les autres mailles vont se tricoter en jersey). Bon tricot!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 171-42