DROPS / 171 / 42

Weekend Walk by DROPS Design

Neulottu DROPS jakku sivuhalkioilla ”BabyAlpaca Silk”- ja ”Kid-Silk” -langoista. Koot S-XXXL.

Tagit: jakut, v-aukko, ylisuuri,

DROPS Design: Malli nro bs-109
Lankaryhmä A + A tai C
----------------------------------------------------------
Koko: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYALPACA SILK:
300-350-350-400-450-500 g nro 7820, vihreä
Sekä:
Garnstudion DROPS KID-SILK:
125-150-150-175-175-200 g nro 18, omenanvihreä

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 4,5 (ainaoikein -neuleeseen).
NEULETIHEYS: 17 s x 22 krs sileää neuletta 2-kertaisella langalla, puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.
DROPS HELMIÄISNAPPI, Kaareva (valkoinen) NRO 522: 6-6-6-6-7-7 kpl.

Kommentit (26)

70% Alpakkaa, 30% Silkkiä
alkaen 4.25 € /50g
DROPS BabyAlpaca Silk uni colour DROPS BabyAlpaca Silk uni colour 4.25 € /50g

Saat tämän mallin langat alkaen 50.25€. Lue lisää.

Kavenna 1 ainaoikeinneulotun reunasilmukan sisäpuolella seuraavasti:
Kerroksen lopussa ennen 1 reunasilmukkaa: 2 s oikein yhteen.
Kerroksen alussa 1 reunasilmukan jälkeen: Nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.

KAVENNUSVINKKI 2 (pääntie):
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella!
Kavenna 5 ainaoikeinneulotun reunasilmukan sisäpuolella seuraavasti:
Kerroksen alussa 5 reunasilmukan jälkeen: Nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
Kerroksen lopussa ennen 5 reunasilmukkaa: 2 s oikein yhteen.

LISÄYSVINKKI:
Lisää 1 ainaoikeinneulotun s:n sisäpuolella. Kaikki lisäykset tehdään työn oikealla puolella!
Lisää 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen nurin, jottei muodostuisi reikää.

NAPINLÄPI:
Tee napinlävet oikeassa etureunassa. 1 napinläpi = neulo etureunan kolmas ja neljäs s oikein yhteen ja tee sitten 1 langankierto.
Tee napinlävet kun työn pituus on:
KOKO S: 11, 19, 27, 35, 43 ja 51 cm.
KOKO M: 11, 20, 28, 36, 44 ja 52 cm.
KOKO L: 11, 20, 28, 37, 45 ja 54 cm.
KOKO XL: 11, 20, 29, 38, 47 ja 56 cm.
KOKO XXL: 10, 18, 26, 34, 42, 50 ja 58 cm.
KOKO XXXL: 11, 19, 27, 35, 43, 51 ja 59 cm.
----------------------------------------------------------

TAKAKAPPALE:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla, jotta kaikille silmukoille olisi tilaa. Käytä molempia lankoja yhtaikaa ja luo 90-98-104-112-124-134 s pyöröpuikolle nro 4,5. Neulo 6 krs AINAOIKEAA (kts. selitys yllä). Vaihda pyöröpuikkoon nro 5 ja neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: 4 s ainaoikeaa, neulo sileää neuletta kunnes jäljellä on 4 s, neulo lopuksi 4 s ainaoikeaa. Jatka neulomista tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 14 cm, luo 2 seuraavan krs:n loppuun kumpaankin reunaan 1 reunas = 92-100-106-114-126-136 s. Jatka sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua s kummassakin reunassa. Kun työn pituus on 19 cm, kavenna kummassakin reunassa 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI 1). Toista tällaiset kavennukset, kun työn pituus on 38 cm = 88-96-102-110-122-132 s. Kun työn pituus on 56-58-60-62-64-65 cm, päätä kummastakin reunasta kädenteitä varten joka 2. krs: 1 x 3 s, 0-1-1-2-3-4 x 2 s ja 0-0-2-2-4-6 x 1 s = 82-86-88-92-96-98 s. Kun työn pituus on 69-72-75-78-81-83 cm, neulo keskimmäisillä 26-26-28-30-30-32 s:lla 6 krs ainaoikeaa (muilla silmukoilla neulotaan kuten aiemmin). Päätä sitten keskimmäiset 16-16-18-20-20-22 s pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Kavenna seuraavalla krs:lla pääntien reunassa 5 ainaoikeinneulotun s:n sisäpuolella 1 s = 32-34-34-35-37-37 s. Päätä loput s:t kerralla, kun työn pituus on 75-78-81-84-87-89 cm. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

OIKEA ETUKAPPALE:
Käytä molempia lankoja yhtaikaa ja luo 50-54-57-61-67-72 s (sis. 5 reunas etureunassa) pyöröpuikolle nro 4,5. Neulo 6 krs ainaoikeaa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 5 ja neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: 5 s ainaoikeaa, neulo sileää neuletta kunnes jäljellä on 4 s, neulo lopuksi 4 s ainaoikeaa. Jatka neulomista tähän tapaan. MUISTA TEHDÄ NAPINLÄVET (kts. selitys yllä). Kun työn pituus on 14 cm, luo seuraavan oikean puolen krs:n loppuun 1 reunas = 51-55-58-62-68-73 s. Jatka sileää neuletta, lukuun ottamatta 5 ainaoikeinneulottua reunas etureunassa ja 1 ainaoikeinneulottua reunas sivussa. Kun työn pituus on 19 cm, kavenna sivussa 1 s. Toista tällainen kavennus, kun työn pituus on 38 cm = 49-53-56-60-66-71 s.
Kun työn pituus on 51-52-54-56-58-59 cm, kavenna keskellä edessä pääntietä varten näin: Kavenna 5 ainaoikeinneulotun s:n sisäpuolella 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI 2). Toista tällaiset kavennukset vuorotellen joka 4. ja joka 2. krs yht. 14-14-15-16-16-17 kertaa. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 56-58-60-62-64-65 cm, päätä sivusta kädentietä varten joka 2. krs kuten takana. Kun kaikki tarvittavat s:t on päätetty kädentietä varten ja kaikki pääntien kavennukset on tehty, työssä on 32-34-34-35-37-37 s. Jatka sileää neuletta ja neulo etureunassa 5 s:lla ainaoikeaa. Päätä loput s:t kerralla, kun työn pituus on 75-78-81-84-87-89 cm.

VASEN ETUKAPPALE:
Neulo oikean etukappaleen peilikuvaksi. Eli päätä nyt kädentien s:t oikean puolen krs:n alusta ja tee pääntien kavennukset oikean puolen krs:n lopussa, etureunan sisäpuolella. Älä tee etureunaan napinläpiä.

HIHA:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla.
Käytä molempia lankoja yhtaikaa ja luo 35-36-37-39-42-42 s (sis. 1 reunas kummassakin reunassa) pyöröpuikolle nro 4,5. Neulo 6 krs ainaoikeaa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 5. Jatka neulomalla sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua s kummassakin reunassa. Kun työn pituus on 8-7-10-8-8-11 cm, lisää kumpaankin reunaan 1 s (LUE LISÄYSVINKKI). Toista tällaiset lisäykset 2-2-1½-1½-1½-1 cm välein yht. 16-17-18-19-19-21 kertaa = 67-70-73-77-80-84 s. Kun työn pituus on 42-41-40-39-37-36 cm (suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on korkeammat hihanpyöriöt ja leveämmät olat), päätä kummastakin reunasta hihanpyöriötä varten joka 2. krs: 1 x 3 s ja 0-0-1-4-8-9 x 2 s. Päätä vielä kummastakin reunasta 3 s, kunnes työn pituus kaikissa koissa on n. 47 cm. Päätä loput s:t kerralla. Neulo toinen hiha samoin.

VIIMEISTELY:
Ompele olkasaumat. Kiinnitä hihat paikoilleen. Ompele hiha- ja sivusaumat yhden reunasilmukan päästä, alas sivujen ainaoikein -neuleeseen (= 14 cm:n korkuinen halkio). Kiinnitä napit vasempaan etureunaan.

Piirros

Kommentit (26)

Näppäile kommenttisi tähän!

Judy 20.10.2018 - 03:33:

I am ready to cast off sleeve and do not understand the instruction to cast off three stitches in each side until sleeve measures 47 cm. How many stitches remain at the point of cast off?

DROPS Design 22.10.2018 kl. 08:09:

Dear Judy, this will depend on your tension, cast off 3 sts at the beg of each row (both from RS and from WS) until sleeve measures 47 cm - make sure to have the same number of cast off on each side, then cast off all remaining sts. Happy knitting!

Renata 03.09.2018 - 20:16:

Witam, mam pytanie odnośnie zamykanie oczek rękawów. W opisie jest zapisane, że po zamknięciu pierwszych 3 o. dalej zamykać 3 o. z każdej strony aż długość rękawa wyniesie 47 cm. Czy mam zamknąć kolejne 3 o. jeden razy czy wielokrotnie? A jeśli wielokrotnie to w jakich odstępach i ile razy?

DROPS Design 03.09.2018 kl. 21:58:

Witaj Renato! Zamykamy na początku każdego rzędu z każdej strony (raz na prawej i raz na lewej stronie robótki). Zamykamy w ten sposób 3 o., tyle razy ile konieczne, aż długość rękawa wynosi 47 cm. Powodzenia!

Joe 23.06.2018 - 22:54:

Je viens de terminer ce modèle. Un très beau rendu et il est vraiment agréable à tricoter. J'ai ajouté une poche. Merci beaucoup.

Joe 16.06.2018 - 10:47:

Bonjour - J'ai un doute concernant les manches : "puis rabattre 3 m de chaque côté jusqu'à ce que la manche mesure environ 47 cm. " Est-ce qu'il faut rabattre une fois 3 m de chaque côté et continuer sur toutes les mailles OU rabattre 3 m tous les 2 rangs jusqu'à ce que la manche mesure environ 47 cm. Merci

DROPS Design 18.06.2018 kl. 08:03:

Bonjour Joe, on rabat 3 m de chaque côté = 3 m au début de chaque rang sur l'endroit et sur l'envers (= 3 m de chaque côté tous les 2 rangs) jusqu'à ce que la manche mesure 47 cm. Bon tricot!

Stéphanie 31.05.2018 - 15:20:

Bonjour, Mon échantillon de 17m et 22 rangs ne fait que 8cm de large et 9cm de haut... Faut-il que je prenne des aiguilles plus grosses ou alors que je tricote la taille supérieure pour être sûre d'avoir un gilet qui convienne ? Merci d'avance de votre réponse.

DROPS Design 31.05.2018 kl. 15:31:

Bonjour Stephanie, essayez sur les aiguilles plus grosses. Bon travail!

Beatrix 01.05.2018 - 16:03:

Ich möchte diese Jacke stricken - jedoch nur mit einem Garn, dem Baby Alpaca Silk. Geht das? Und wenn ja, benötige ich in dem Fall für Gr. M 350 g, einfach nur von dieser Qualität?

DROPS Design 02.05.2018 kl. 10:22:

Liebe Beatrix, diese Jacke wird mit 2 Fäden gestrickt: 1 x BabyAlpaca Silk und 1 x Kid-Silk. Der Faden Kid-Silk können Sie durch 1 Faden BabyAlpaca Silk ersetzen und so mit 2 Fäden BabyAlpaca Silk stricken. Hier lesen Sie mehr über Garnalternativen und rechnen (Garnumrechner können Sie auch benutzen). Viel Spaß beim stricken!

Karen Hogben 04.02.2018 - 20:40:

I am a size 22 (UK) what size do I look for on this pattern (if it goes up to that size)

DROPS Design 05.02.2018 kl. 09:57:

Dear Mrs Hogben, you will find a measurement chart at the bottom of the pattern, they are taken flat from side to side. Compare these to a similar garment you have and like the shape to find out the matching size. Read more about sizing here. Happy knitting!

Bente Kjærgaard 21.11.2017 - 20:47:

Jeg synes det er let at forstå rykken til sidst Der strikkes 6 pinde ret over 26 Masker og lukkes 16. Skal de øvrige masker strikkes frem og tilbage

Réjane NOYELLE 23.02.2017 - 15:08:

Bonjour, j'aime beaucoup ce modèle de gilet. J'aimerais le faire avec une laine plus fine (aiguilles 3), comment dois-je procéder pour faire une taille L, dois-je tricoter une taille XXL ou XXXL ? il y a certainement des calculs à faire mais je ne sais pas faire alors si vous pouvez m'aider, ce serait très sympathique. je vous en remercie par avance. cordialement

DROPS Design 24.02.2017 kl. 09:44:

Bonjour Mme Noyelle, nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir ajuster chacun de nos modèles à chaque demande, consultez notre moteur de recherches pour trouver un modèle correspondant à votre tension en guide si nécessaire et/ou demandez de l'aide à votre magasin DROPS. Bon tricot!

Asma 12.12.2016 - 19:23:

Bonjour, je voudrais avoir des manches plus longue de 4 cm, est il correct de tricoter ces 4 cm apres les 17 augmentations ? Merci!

DROPS Design 13.12.2016 kl. 08:50:

Bonjour Asma, vous pouvez effectivement les tricoter après les augmentations, ou bien les répartir avant / après les augmentations, au choix. Vous pouvez vous baser sur les manches d'un vêtement similaire pour ajuster. Bon tricot!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 171-42