DROPS / 173 / 43

Hello Sunshine by DROPS Design

Settiin kuuluu: Ylhäältä alas neulotut lehtikuvioiset DROPS baskerimyssy ja kauluri ”Lima”-langasta ja lehtikuvioiset DROPS rannekkeet “Lima”-langasta.

DROPS Design: Malli nro li-073
Lankaryhmä B
----------------------------------------------------------
BASKERIMYSSY:
DROPS LIMA:
kumpaankin kokoon 100 g nro 2923, punamulta

Mitat: Yläreunan ympärys n. 44-49 cm (hieman venytettynä). Alareunan ympärys n. 140-140 cm. Korkeus n. 21-23 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LIMA:
kumpaankin kokoon 150 g nro 2923, punamulta

DROPS PYÖRÖPUIKOT (40 ja 80 cm) NRO 4 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKOT (40 ja 80 cm) NRO 3,5 (joustinneuleeseen).

Mitat: Ympärys n. 18-20 cm. Pituus n. 22-23 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LIMA:
kumpaankin kokoon 100 g nro 2923, punamulta

KOKO SETTIIN:
300-350 g nro 2923, punamulta

Kommentit (22)

65% Villaa, 35% Alpakkaa
alkaen 2.45 € /50g
DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 2.45 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Lima mix DROPS Lima mix 2.60 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 14.70€. Lue lisää.
BASKERIMYSSY:

MALLINEULE:
Katso ruutupiirros A.1 (kts. halutun koon piirros).

ALOITUSYMPYRÄ:
Aloita neulominen tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille (vasemmalta oikealle). Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä. Vie puikko silmukkaan ja ota kerän lanka puikolle (eli aseta lanka kerran puikolle, poispäin itseltäsi), vedä lanka silmukan läpi, tee langankierto puikolle (ota nyt lanka työn takaa, kohti itseäsi) ja vedä lanka puikon silmukan läpi, *vie puikko silmukan läpi, tee langankierto puikolle (ota lanka työn takaa, kohti itseäsi), vedä lanka silmukan läpi, tee uusi langankierto puikolle (työn takaa, kohti itseäsi) ja vedä langankierto oikean käden puikon reunimmaisen s:n läpi*, toista *-* kunnes työssä on 14 s. Jaa s:t ohjeen mukaisesti 4 sukkapuikolle nro 3,5. Jatka neulomista ohjeen mukaisesti ja kiristä SAMALLA langanpään avulla aukko umpeen.

SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN:
Kun päätät s:t, tee tarvittaessa n. joka 4. s:n jälkeen 1 langankierto puikolle (langankierto päätetään kuten muut s:t), jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava.
----------------------------------------------------------

BASKERIMYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla, ylhäältä alas. Vaihda työhön pyöröpuikko, kun silmukoita on lisätty tarpeeksi.
Tee ALOITUSYMPYRÄ (kts. selitys yllä) ja luo 14 s Lima-langalla yllä olevan ohjeen mukaisesti. HUOM: Mikäli et halua tehdä aloitusympyrää, luo 14 s sukkapuikoille nro 3,5 Lima-langalla (kun baskerimyssy on valmis, harsi lanka päälaen reunoihin ja kiristä aukko umpeen). Jaa s:t 4 sukkapuikolle nro 3,5 siten, että jokaisella 3 ensimmäisellä puikolla on 4 s ja viimeisellä puikolla on 2 s. Jatka neulomalla mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.1 mukaisesti (kts. halutun koon piirros = 7 2 s:n mallikertaa). TARKISTA NEULETIHEYS! Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, työssä on 112 s ja työn korkeus päälaelta alaspäin mitattuna on n. 19-21 cm.
Vaihda pyöröpuikkoon nro 3 ja neulo 2 o/2 n -joustinneuletta suljettuna neuleena (ole tarkkana, että jokaisen kuvioraidan päälle tulee 2 oikeaa s ja että kuvioiden väliin tulee 2 n + 2 o + 2 n).
Kun joustinneuleen korkeus on 3-4 cm (tai kun joustinneule on halutun korkuinen), päätä s:t joustinneuletta neuloen (LUE SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN).
----------------------------------------------------------

KAULURI:

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.2-A.7.

LISÄYSVINKKI:
Lisää nurjan ja oikean raidan rajakohtaan 1 s, tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen nurin, jottei muodostuisi reikää.
----------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, ylhäältä alas.
Luo 120-135 s pyöröpuikolle nro 3,5 Lima-langalla. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 2 o/3 n -joustinneuletta suljettuna neuleena. Kun joustinneuleen korkeus on 3-4 cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 4. Jatka neulomalla mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.2 mukaisesti (= 8-9 15 s:n mallikertaa). Toista piirroksen A.2 mallikertaa yht. 2 kertaa korkeussuunnassa ja kavenna SAMALLA viimeisellä krs:lla jokaisessa 3 nurjan s:n raidassa 1 s (kavenna 1 s neulomalla 2 s nurin yhteen, työstä kapenee yht. 24-27 s) = 96-108 s työssä. Neulo sitten mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti samalla tavalla 1 mallikerta. Kun olet neulonut piirroksen A.3 loppuun, työn korkeus on n. 7-8 cm. Jatka neulomalla mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.4 mukaisesti (= 8-9 12 s:n mallikertaa). Kun olet neulonut piirroksen A.4 loppuun, työssä on 128-144 s (sis. mallineuleen langankierrot). HUOM: Lopeta viimeisen krs:n neulominen, kun jäljellä on 2 s. Kiinnitä 1 merkki työhön (kerroksen vaihtumiskohta on jatkossa tässä).
Seuraava krs neulotaan näin: *Neulo mallineuletta piirroksen A.5 (= 13 s) mukaisesti, A.6 (= 3 s)*, toista *-* yht. 8-9 kertaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan ja tee myös lisäykset piirroksen mukaisesti. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun olet neulonut piirroksen A.5 loppuun, työssä on 232-261 s. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3,5 ja neulo joustinneuletta suljettuna neuleena piirroksen A.7 mukaisesti (= 8-9 29 s:n mallikertaa). SAMANAIKAISESTI kun olet neulonut 2 krs joustinneuletta, lisää joka toiseen 2 nurjan s:n raitaan 1 s (LUE LISÄYSVINKKI) = 256-288 s. Lisää seuraavien 2 krs:n jälkeen kaikkiin niihin nurjiin raitoihin, joihin et viimeksi lisännyt, 1 s = 280-315 s. Kun joustinneuleen korkeus on 3-4 cm, päätä s:t löyhästi joustinneuletta neuloen. Kaulurin korkeus yläreunasta mitattuna on n. 21-23 cm.
----------------------------------------------------------

RANNEKE:

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.8 ja A.9.
----------------------------------------------------------

OIKEA RANNEKE:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo 50-55 s sukkapuikoille nro 3 Lima-langalla. Neulo 1 krs oikein. Seuraava krs neulotaan näin: *2 o, 3 n*, toista *-* yht. 4-5 kertaa, 2 o, 1 n, neulo mallineuletta piirroksen A.8 (= 6 s) mukaisesti, 1 n, toista *-* yht. 4-4 kertaa. Jatka joustinneuletta ja piirroksen A.8 mallineuletta tähän tapaan, kunnes työn pituus on 3 cm. Kavenna nyt jokaisessa 3 nurjan s:n raidassa 1 s koko krs:n ajan = 40-44 s. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3,5 ja neulo seuraava krs näin: Neulo 18-22 s sileää neuletta, jatka piirroksen A.8 mallineuletta ja neulo lopuksi 16-20 s sileää neuletta. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 8-9 cm ja olet viimeksi neulonut piirrokseen nuolella merkityn krs:n, neulo piirroksen A.8 mallineuleen silmukoilla mallineuletta piirroksen A.9 mukaisesti (muilla silmukoilla neulotaan sileää neuletta). Jatka mallineuletta tähän tapaan ja tee lisäykset ja kavennukset piirroksen mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.9 loppuun, työssä on 48-52 s ja työn pituus on n. 15-16 cm. Neulo 1 krs sileää neuletta ja siirrä SAMALLA piirroksen A.9 keskimmäiset 10 s apulangalle peukaloa varten. Luo apulangan silmukoiden tilalle 2 s = 40-44 s työssä. Jatka sileää neuletta suljettuna neuleena, kunnes työn pituus on 19-20 cm (työhön neulotaan vielä n. 3 cm, sovita tarvittaessa ranneketta ja tarkista pituus). Vaihda sukkapuikkoihin nro 3. Neulo 1 krs oikein ja lisää tasavälein 4 s = 44-48 s. Neulo sitten 3 cm 2 o/2 n -joustinneuletta suljettuna neuleena. Päätä s:t LÖYHÄSTI joustinneuletta neuloen. Rannekkeen pituus on yht. n. 22-23 cm.

PEUKALO:
Ota apulangalla odottavat 10 s takaisin sukkapuikoille nro 3,5 ja poimi peukalon takareunasta 6 s = 16 s. Neulo 2 krs sileää neuletta (älä neulo liian kireästi). Neulo sitten 3-3½ cm (tai haluttu määrä) 2 o/2 n -joustinneuletta suljettuna neuleena. Päätä s:t joustinneuletta neuloen.

VASEN RANNEKE:
Neulo oikean rannekkeen peilikuvaksi, eli neulo joustinneuleen ensimmäinen krs seuraavasti: *3 n, 2 o*, toista *-* yht. 4-4 kertaa, 1 n, A.8 (= 6 s), 1 n, 2 o, toista *-* yht. 4-5 kertaa. Kun joustinneule on valmis, neulo seuraavasti: Neulo 16-16 s sileää neuletta, A.8 ja 18-22 s sileää neuletta.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Koon M/L alle on tullut uudet silmukkaluvut:OIKEA RANNEKE:...Vaihda sukkapuikkoihin nro 3,5 ja neulo seuraava krs näin: Neulo 18-22 s sileää neuletta, jatka piirroksen A.8 mallineuletta ja neulo lopuksi 16-20 s sileää neuletta....VASEN RANNEKE:...Kun joustinneule on valmis, neulo seuraavasti: Neulo 16-16 s sileää neuletta, A.8 ja 18-22 s sileää neuletta.
Päivitetty nettiin: 14.08.2017

= neulo sama s sekä etu- että takakautta oikein (työhön lisättiin 1 s)
= 1 langankierto 2 silmukan väliin, seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan oikein (= reikä)
= 1 langankierto 2 silmukan väliin, seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen oikein/kiertäen nurin piirroksen mukaisesti (= ei reikää)
= Nyppy: Neulo samaan s:aan 1 o, 1 n, 1 o (= 3 s), käännä työ ja neulo näillä 3 s:lla tasona 4 krs sileää neuletta (1. krs = nurin nurjalta puolelta), vedä sitten oikean käden puikon 2. s viimeiseksi neulotun s:n yli, vedä vielä 3. s viimeiseksi neulotun s:n yli (= 1 s jäljellä)
= ei enää s, jätä tämä ruutu väliin
= 2 s oikein yhteen
= nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli
= siirrä langankierto apupuikolle työn eteen, 1 n, neulo langankierto kiertäen oikein (= ei reikää)
= siirrä 1 nurja s apupuikolle työn taakse, neulo langankierto kiertäen oikein (= ei reikää), neulo apupuikon s nurin
= siirrä 1 s apupuikolle työn eteen, 1 n, neulo apupuikon s oikein
= siirrä 1 s apupuikolle työn taakse, 1 o, neulo apupuikon s nurin
= 2 s nurin yhteen
= nosta 1 s oikein neulomatta, neulo 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli (työstä kapeni 2 s)
= neulo 3 s, vedä ensimmäiseksi neulottu s 2 viimeisen s:n yli siten, että tämä s laskeutuu 2 muun s:n ympäri (työstä kapeni 1 s)
= siirrä 2 s apupuikolle työn eteen, 1 n, 1 langankierto, nosta apupuikon ensimmäinen s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli (seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen nurin)
= siirrä 1 s apupuikolle työn taakse, neulo 2 s oikein yhteen, 1 langankierto, neulo apupuikon s nurin (seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen nurin)
= siirrä 1 s apupuikolle työn eteen, 1 o, 1 langankierto, neulo apupuikon s oikein (seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen oikein, työhön lisättiin 1 s)
= 3 s nurin yhteen

Kommentit (22)

Näppäile kommenttisi tähän!

Esmee 03.12.2017 - 18:15:

Goedenavond Garnstudio, Ik zou graag de Polswarmer maken maar ik snap niet helemaal hoe ik moet beginnen. ik wil een maat S/M maken dus dan moet ik 50 steken opzetten, is dat op een naald of over 3 a 4 losse naalden zonder knop? Moet ik met losse naalden breien en dan met 2a3a4 naalden? En als ze in het begin van het patroon hebben over brei de volgende nld als volgd bedoelden ze dan 1 naald of de hele set dus van de marker tot de marker? Met vriendelijk groeten, Esmee

DROPS Design 04.12.2017 kl. 11:08:

Hallo Esmee, Om in de rondte te breien met naalden zonder knop, zet je eerst het aantal steken op en dan verdeel je de steken in de rondte over 3 naalden. Je begint met breien met de vierde naald. Met de volgende naald wordt de hele naald of de hele toer bedoeld, dus over alle opgezette steken.

Claudia 12.11.2017 - 19:11:

Buongiorno, nella riga 33 del diagramma A1 non so come lavorare il diritto che mi trovo all'inizio e che nel diagramma compare come spazio vuto (non compare quadretto vuoto) - il diagramma rientra di un quadretto. Cosa faccio con la maglia del giro precedente? Grazie davvero per la disponibilità, il berrettino sta venendo benissimo!!!

DROPS Design 13.11.2017 kl. 11:52:

Buongiorno Claudia. Se capiamo correttamente la riga, deve iniziare con un gettato prima dell'ultima maglia del giro precedente, poi passa 1 m senza lavorarla, 2 maglie insieme e accavalla la m passata sulle 2 m lavorate insieme. Buon lavoro!

Claudia Ferrando 08.11.2017 - 11:49:

Buongiorno, ho pochissima esperienza e non riesco proprio a capire come eseguire, nello schema A1, quello che nel diagramma è il pallino vuoto (avanti e indietro sulle 3 maglie...ecc.). Grazie per l'aiuto. Segnalo anche che, alla riga 25 dello stesso schema, mi sono trovata che dovevo lavorare al contrario i triangolini pieni a metà (il primo che ho incontrato doveva seguire le indicazioni del secondo e viceversa). Grazie ancora.

DROPS Design 08.11.2017 kl. 12:32:

Buongiorno Claudia. Nel video sotto trova le indicazioni per lavorare la nocciolina. Il numero delle maglie è diverso nel video, l'importante è il procedimento. Abbiamo fatto una piccola correzione in uno dei simboli del diagramma. Buon lavoro!

Ginette 03.11.2017 - 21:32:

Bonjour , merci pour tout ces beaux patrons que vous nous offrez et je sais que c'est beaucoup de travail . encore merci, je fait le cache cou et dans le schéma A5 , ligne 17, la 9ème maille ne devrait elle pas être a l'envers? ainsi que la 1ere après les mailles endroit je croix que ce serais 9 m env, 5 m end ,9 m env. merci de vérifier et a bientôt

DROPS Design 06.11.2017 kl. 09:11:

Bonjour Ginette et merci. Je trouve effectivement comme vous, soi 9 m env, 5 m end, 9 m env au 17ème rang, puis 11 m env, 3 m end, 11 m env au 19ème rang. Nos stylistes vont vérifier cette partie du diagramme. Bon tricot!

Alice Skjønberg 09.08.2017 - 17:34:

Hei. Strikker største størrelsen pulsvanter. Har nå fellt fra 3 vr til 2 vr, og har 44 m. På neste omg står det: strikk 20 m glattstr, A8, 18 m glattstr. Men det stemmer ikke med tidligere omganger. Jeg får 22 m før A8, og 16 m etter A8. Har jeg gjort noe feil i begynnelsen?

DROPS Design 14.08.2017 kl. 15:25:

Hei Alice. Ser ut som det er en feil i den største størrelsen. Vi skal ta en titt og evnt legge ut en rettelse. Takk for at du gjorde oss oppmerksom på dette. God fornøyelse videre på pulsvarmerene.

DENİZ GÜÇ 28.01.2017 - 21:27: https://www.facebook ...

I knitted this beret for 4 times. And i have plans to knit more. ☺ Thanks for everything.

Lily Holloway 15.01.2017 - 23:53:

Bonjour, j'ai commencé le tour de coup de ce modèle et je ne comprend pas un point du diagramme A4 "glisser 2 m sur l'aiguille auxiliaire devant l'ouvrage, 1 m env, 1 jeté, glisser la 1ère m de l'aiguille auxiliaire à l'end, 1 m end, passer la m glissée par-dessus la m tricotée (au tour suivant, tricoter le jeté torse à l'env". Auriez vous une vidéo ? Merci encore pour tous ces beaux modèles.

DROPS Design 16.01.2017 kl. 10:40:

Bonjour Mme Holloway, tricotez ce symbole ainsi: glisser 2 m sur l'aiguille auxiliaire devant l'ouvrage, tricotez la maille suivante à l'env, faites 1 jeté, reprenez les 2 mailles en attente et glissez la 1ère m à l'end, tricotez la 2ème maille à l'endroit, passez la m glissée par-dessus la m tricotée. Le jeté fait ici doit être tricoté torse à l'env au tour suivant pour éviter un trou. Bon tricot!

Elisabeth Johansen 07.01.2017 - 10:39:

Jeg strikker Hello Sunshine hals, jeg er på diagram A5 omgang 10 og har strikket 2 vrange på begynnelsen av omg. Neste symbol i diagrammet finner jeg ikke i forklaring på symbolene,omg 10, mask 3, hvordan strikker jeg den?

DROPS Design 09.01.2017 kl. 15:03:

Hej Elisabeth. Det er: 1 kast mellom 2 m, på neste omg strikkes kastet vridd rett/vridd vrang slik diag viser (= ikke hull) efterfulgt af: ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes rett, 1 rett, løft den løse m over

Jansson 24.11.2016 - 21:34:

Hej! Jag förstår inte A4, rad 5. Var börjar varvet? Jag får inte ihop mönstret?

DROPS Design 14.12.2016 kl. 14:44:

Hej Jansson. Den starter samme sted. Du har i forrige omg lavet et omslag ved krydset og mindsket 1 m i fletten til venstre. Saa du har samme antal m og strikker: 2 vr, 3 r (her er omslaget imellem), 4 vr, 2 r (her var mindsket 1 m) og 2 vr.

Ute 24.10.2016 - 17:27:

Hallo Ihr, Dass Mann A1 7mal wdh. muss, ist mir klar. Aber laut Bild sind über A1 nochmal ein Blatt und ein längsmuster. Das fehlt in der Anleitung. Welch Mustermessen hier gestrickt werden?

DROPS Design 25.10.2016 kl. 08:54:

Liebe Ute, es wird nur A.1 gestrickt, das erste grössere Blatt ist am Anfang A.1, die 2. kleinere Blätter sind dann zwischen jedes diagram gestrickt (am Ende + am Anfang), und gleichzeitig sind die Noppen über die grössere Blätter gestrickt. Mütze habe ich selber gestrickt und sieht wie auf dem Foto aus.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 173-43