DROPS / 173 / 43

Hello Sunshine by DROPS Design

Settiin kuuluu: Ylhäältä alas neulotut lehtikuvioiset DROPS baskerimyssy ja kauluri ”Lima”-langasta ja lehtikuvioiset DROPS rannekkeet “Lima”-langasta.

DROPS Design: Malli nro li-073
Lankaryhmä B
----------------------------------------------------------
BASKERIMYSSY:
DROPS LIMA:
kumpaankin kokoon 100 g nro 2923, punamulta

Mitat: Yläreunan ympärys n. 44-49 cm (hieman venytettynä). Alareunan ympärys n. 140-140 cm. Korkeus n. 21-23 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LIMA:
kumpaankin kokoon 150 g nro 2923, punamulta

DROPS PYÖRÖPUIKOT (40 ja 80 cm) NRO 4 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKOT (40 ja 80 cm) NRO 3,5 (joustinneuleeseen).

Mitat: Ympärys n. 18-20 cm. Pituus n. 22-23 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LIMA:
kumpaankin kokoon 100 g nro 2923, punamulta

KOKO SETTIIN:
300-350 g nro 2923, punamulta

Kommentit (28)

65% Villaa, 35% Alpakkaa
alkaen 2.70 € /50g
DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 2.70 € /50g
Liljan Lankakauppa
Tilaa
DROPS Lima mix DROPS Lima mix 2.90 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 16.20€. Lue lisää.
BASKERIMYSSY:

MALLINEULE:
Katso ruutupiirros A.1 (kts. halutun koon piirros).

ALOITUSYMPYRÄ:
Aloita neulominen tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille (vasemmalta oikealle). Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä. Vie puikko silmukkaan ja ota kerän lanka puikolle (eli aseta lanka kerran puikolle, poispäin itseltäsi), vedä lanka silmukan läpi, tee langankierto puikolle (ota nyt lanka työn takaa, kohti itseäsi) ja vedä lanka puikon silmukan läpi, *vie puikko silmukan läpi, tee langankierto puikolle (ota lanka työn takaa, kohti itseäsi), vedä lanka silmukan läpi, tee uusi langankierto puikolle (työn takaa, kohti itseäsi) ja vedä langankierto oikean käden puikon reunimmaisen s:n läpi*, toista *-* kunnes työssä on 14 s. Jaa s:t ohjeen mukaisesti 4 sukkapuikolle nro 3,5. Jatka neulomista ohjeen mukaisesti ja kiristä SAMALLA langanpään avulla aukko umpeen.

SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN:
Kun päätät s:t, tee tarvittaessa n. joka 4. s:n jälkeen 1 langankierto puikolle (langankierto päätetään kuten muut s:t), jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava.
----------------------------------------------------------

BASKERIMYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla, ylhäältä alas. Vaihda työhön pyöröpuikko, kun silmukoita on lisätty tarpeeksi.
Tee ALOITUSYMPYRÄ (kts. selitys yllä) ja luo 14 s Lima-langalla yllä olevan ohjeen mukaisesti. HUOM: Mikäli et halua tehdä aloitusympyrää, luo 14 s sukkapuikoille nro 3,5 Lima-langalla (kun baskerimyssy on valmis, harsi lanka päälaen reunoihin ja kiristä aukko umpeen). Jaa s:t 4 sukkapuikolle nro 3,5 siten, että jokaisella 3 ensimmäisellä puikolla on 4 s ja viimeisellä puikolla on 2 s. Jatka neulomalla mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.1 mukaisesti (kts. halutun koon piirros = 7 2 s:n mallikertaa). TARKISTA NEULETIHEYS! Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, työssä on 112 s ja työn korkeus päälaelta alaspäin mitattuna on n. 19-21 cm.
Vaihda pyöröpuikkoon nro 3 ja neulo 2 o/2 n -joustinneuletta suljettuna neuleena (ole tarkkana, että jokaisen kuvioraidan päälle tulee 2 oikeaa s ja että kuvioiden väliin tulee 2 n + 2 o + 2 n).
Kun joustinneuleen korkeus on 3-4 cm (tai kun joustinneule on halutun korkuinen), päätä s:t joustinneuletta neuloen (LUE SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN).
----------------------------------------------------------

KAULURI:

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.2-A.7.

LISÄYSVINKKI:
Lisää nurjan ja oikean raidan rajakohtaan 1 s, tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen nurin, jottei muodostuisi reikää.
----------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, ylhäältä alas.
Luo 120-135 s pyöröpuikolle nro 3,5 Lima-langalla. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 2 o/3 n -joustinneuletta suljettuna neuleena. Kun joustinneuleen korkeus on 3-4 cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 4. Jatka neulomalla mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.2 mukaisesti (= 8-9 15 s:n mallikertaa). Toista piirroksen A.2 mallikertaa yht. 2 kertaa korkeussuunnassa ja kavenna SAMALLA viimeisellä krs:lla jokaisessa 3 nurjan s:n raidassa 1 s (kavenna 1 s neulomalla 2 s nurin yhteen, työstä kapenee yht. 24-27 s) = 96-108 s työssä. Neulo sitten mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti samalla tavalla 1 mallikerta. Kun olet neulonut piirroksen A.3 loppuun, työn korkeus on n. 7-8 cm. Jatka neulomalla mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.4 mukaisesti (= 8-9 12 s:n mallikertaa). Kun olet neulonut piirroksen A.4 loppuun, työssä on 128-144 s (sis. mallineuleen langankierrot). HUOM: Lopeta viimeisen krs:n neulominen, kun jäljellä on 2 s. Kiinnitä 1 merkki työhön (kerroksen vaihtumiskohta on jatkossa tässä).
Seuraava krs neulotaan näin: *Neulo mallineuletta piirroksen A.5 (= 13 s) mukaisesti, A.6 (= 3 s)*, toista *-* yht. 8-9 kertaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan ja tee myös lisäykset piirroksen mukaisesti. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun olet neulonut piirroksen A.5 loppuun, työssä on 232-261 s. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3,5 ja neulo joustinneuletta suljettuna neuleena piirroksen A.7 mukaisesti (= 8-9 29 s:n mallikertaa). SAMANAIKAISESTI kun olet neulonut 2 krs joustinneuletta, lisää joka toiseen 2 nurjan s:n raitaan 1 s (LUE LISÄYSVINKKI) = 256-288 s. Lisää seuraavien 2 krs:n jälkeen kaikkiin niihin nurjiin raitoihin, joihin et viimeksi lisännyt, 1 s = 280-315 s. Kun joustinneuleen korkeus on 3-4 cm, päätä s:t löyhästi joustinneuletta neuloen. Kaulurin korkeus yläreunasta mitattuna on n. 21-23 cm.
----------------------------------------------------------

RANNEKE:

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.8 ja A.9.
----------------------------------------------------------

OIKEA RANNEKE:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo 50-55 s sukkapuikoille nro 3 Lima-langalla. Neulo 1 krs oikein. Seuraava krs neulotaan näin: *2 o, 3 n*, toista *-* yht. 4-5 kertaa, 2 o, 1 n, neulo mallineuletta piirroksen A.8 (= 6 s) mukaisesti, 1 n, toista *-* yht. 4-4 kertaa. Jatka joustinneuletta ja piirroksen A.8 mallineuletta tähän tapaan, kunnes työn pituus on 3 cm. Kavenna nyt jokaisessa 3 nurjan s:n raidassa 1 s koko krs:n ajan = 40-44 s. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3,5 ja neulo seuraava krs näin: Neulo 18-22 s sileää neuletta, jatka piirroksen A.8 mallineuletta ja neulo lopuksi 16-20 s sileää neuletta. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 8-9 cm ja olet viimeksi neulonut piirrokseen nuolella merkityn krs:n, neulo piirroksen A.8 mallineuleen silmukoilla mallineuletta piirroksen A.9 mukaisesti (muilla silmukoilla neulotaan sileää neuletta). Jatka mallineuletta tähän tapaan ja tee lisäykset ja kavennukset piirroksen mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.9 loppuun, työssä on 48-52 s ja työn pituus on n. 15-16 cm. Neulo 1 krs sileää neuletta ja siirrä SAMALLA piirroksen A.9 keskimmäiset 10 s apulangalle peukaloa varten. Luo apulangan silmukoiden tilalle 2 s = 40-44 s työssä. Jatka sileää neuletta suljettuna neuleena, kunnes työn pituus on 19-20 cm (työhön neulotaan vielä n. 3 cm, sovita tarvittaessa ranneketta ja tarkista pituus). Vaihda sukkapuikkoihin nro 3. Neulo 1 krs oikein ja lisää tasavälein 4 s = 44-48 s. Neulo sitten 3 cm 2 o/2 n -joustinneuletta suljettuna neuleena. Päätä s:t LÖYHÄSTI joustinneuletta neuloen. Rannekkeen pituus on yht. n. 22-23 cm.

PEUKALO:
Ota apulangalla odottavat 10 s takaisin sukkapuikoille nro 3,5 ja poimi peukalon takareunasta 6 s = 16 s. Neulo 2 krs sileää neuletta (älä neulo liian kireästi). Neulo sitten 3-3½ cm (tai haluttu määrä) 2 o/2 n -joustinneuletta suljettuna neuleena. Päätä s:t joustinneuletta neuloen.

VASEN RANNEKE:
Neulo oikean rannekkeen peilikuvaksi, eli neulo joustinneuleen ensimmäinen krs seuraavasti: *3 n, 2 o*, toista *-* yht. 4-4 kertaa, 1 n, A.8 (= 6 s), 1 n, 2 o, toista *-* yht. 4-5 kertaa. Kun joustinneule on valmis, neulo seuraavasti: Neulo 16-16 s sileää neuletta, A.8 ja 18-22 s sileää neuletta.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 14.08.2017
Koon M/L alle on tullut uudet silmukkaluvut:OIKEA RANNEKE:...Vaihda sukkapuikkoihin nro 3,5 ja neulo seuraava krs näin: Neulo 18-22 s sileää neuletta, jatka piirroksen A.8 mallineuletta ja neulo lopuksi 16-20 s sileää neuletta....VASEN RANNEKE:...Kun joustinneule on valmis, neulo seuraavasti: Neulo 16-16 s sileää neuletta, A.8 ja 18-22 s sileää neuletta.

= neulo sama s sekä etu- että takakautta oikein (työhön lisättiin 1 s)
= 1 langankierto 2 silmukan väliin, seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan oikein (= reikä)
= 1 langankierto 2 silmukan väliin, seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen oikein/kiertäen nurin piirroksen mukaisesti (= ei reikää)
= Nyppy: Neulo samaan s:aan 1 o, 1 n, 1 o (= 3 s), käännä työ ja neulo näillä 3 s:lla tasona 4 krs sileää neuletta (1. krs = nurin nurjalta puolelta), vedä sitten oikean käden puikon 2. s viimeiseksi neulotun s:n yli, vedä vielä 3. s viimeiseksi neulotun s:n yli (= 1 s jäljellä)
= ei enää s, jätä tämä ruutu väliin
= 2 s oikein yhteen
= nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli
= siirrä langankierto apupuikolle työn eteen, 1 n, neulo langankierto kiertäen oikein (= ei reikää)
= siirrä 1 nurja s apupuikolle työn taakse, neulo langankierto kiertäen oikein (= ei reikää), neulo apupuikon s nurin
= siirrä 1 s apupuikolle työn eteen, 1 n, neulo apupuikon s oikein
= siirrä 1 s apupuikolle työn taakse, 1 o, neulo apupuikon s nurin
= 2 s nurin yhteen
= nosta 1 s oikein neulomatta, neulo 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli (työstä kapeni 2 s)
= neulo 3 s, vedä ensimmäiseksi neulottu s 2 viimeisen s:n yli siten, että tämä s laskeutuu 2 muun s:n ympäri (työstä kapeni 1 s)
= siirrä 2 s apupuikolle työn eteen, 1 n, 1 langankierto, nosta apupuikon ensimmäinen s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli (seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen nurin)
= siirrä 1 s apupuikolle työn taakse, neulo 2 s oikein yhteen, 1 langankierto, neulo apupuikon s nurin (seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen nurin)
= siirrä 1 s apupuikolle työn eteen, 1 o, 1 langankierto, neulo apupuikon s oikein (seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen oikein, työhön lisättiin 1 s)
= 3 s nurin yhteen

Kommentit (28)

Näppäile kommenttisi tähän!

Hania Benzine 18.01.2019 - 05:18:

Bonjour, Tout d'abord un grand merci pour tous ses merveilleux modèles que vous nous proposez, c'est vraiment une passion pour moi tricoter, et j'adore votre site, les modèles sont magnifiques, ceci dit je suis une grande passionnée de tricot, jusqu’à maintenant 'ai fait des bonnets, des cache cou et des écharpes, j'aimerais beaucoup commencer a faire des mitaines, serait-il possible de faire une vidéo complète de ce modèle, merci encore de votre patience. Hania

DROPS Design 18.01.2019 kl. 09:19:

Bonjour Mme Benzine, nous ne pouvons réaliser une vidéo pour chacun de nos modèles mais les diagrammes se lisent simplement en commençant en bas à droite et tous les tours de droite à gauche. Vous retrouverez la légende de chaque symbole au-dessus des diagrammes. Vous trouverez une vidéo pour le pouce si besoin. Bon tricot!

Katherine 18.12.2018 - 12:48:

Thanks for your confirming/clarifying regarding Chart A.5, and for planning to update the chart. The Neckwarmer is turning out beautifully; your sharing this beautiful design is wonderful.

Katherine 17.12.2018 - 13:06:

Thank you very much for answering my question. I now realize I had merged the solid oval and decrease lines together as I looked, thinking they were new and different symbols! Am now moving along again on the pattern! Chart A.5, Row I5, a purl star symbol appears to be missing on the left side of the diagram, following 7 knit stitches rather than 8 knit stitches as shown, to keep the leaf shaping symmetrical? So there would be 7 purls on each side of 7 knit stitches?

DROPS Design 18.12.2018 kl. 08:01:

Dear Katherine, you are right, there should be P7 on each side of the K7 - and after checking once again, P1 is also missing on each side of the K sts after next two dec row, a new diagram will be added. Thank you. Happy knitting!

Katherine 15.12.2018 - 01:43:

Thank you for this lovely set of patterns. I am making the cowl, and wondering about two symbols on chart A.5, which I don\'t believe are shown on the pattern symbol page (?). Starting at row 10 of chart A.5, three sts from each repeat end, are the symbols meant to stand for k2tog and ssk to decr two sts to one? Do you have a web page that shows all your symbol meanings? Again, many thanks, and happy winter holidays to one and all.

DROPS Design 17.12.2018 kl. 09:19:

Dear Katherine, on row 10 in A.5 you will decrease and increase on same row: start with YO (= 5th symbol under diagram key), then dec 1 st (= 9th symbol), K sts and dec 1 st (8th symbol), and make YO (=5th symbol). = the number of sts is the same, on next round work the YO twisted they shouldn't make holes. Happy knitting!

Murielle 26.11.2018 - 19:45:

Bonjour, je ne comprends pas le point A2 avec le diagramme pas de maille, sauter la case , cela veut dire exactement car si je fait ça mon diagramme ne fait plus 15 mailles mais 16. pourriez vous m'expliquer ? Merci

DROPS Design 27.11.2018 kl. 08:03:

Bonjour Murielle, A.2 se tricote sur 15 m ( 2 m end, 4 m env, 2 m end, 3 m env, 2 m end, 3 m env), mais au 2èem rang, on fait un jeté pour former la petite torsade (voir aussi cette vidéo)= on a 16 m. Au dernier rang, on va diminuer 1 m pour la torsade = 15 m de nouveau. Bon tricot!

Walshy 26.10.2018 - 20:30:

Just finished this. Love it! Thanks for the pattern.

Esmee 03.12.2017 - 18:15:

Goedenavond Garnstudio, Ik zou graag de Polswarmer maken maar ik snap niet helemaal hoe ik moet beginnen. ik wil een maat S/M maken dus dan moet ik 50 steken opzetten, is dat op een naald of over 3 a 4 losse naalden zonder knop? Moet ik met losse naalden breien en dan met 2a3a4 naalden? En als ze in het begin van het patroon hebben over brei de volgende nld als volgd bedoelden ze dan 1 naald of de hele set dus van de marker tot de marker? Met vriendelijk groeten, Esmee

DROPS Design 04.12.2017 kl. 11:08:

Hallo Esmee, Om in de rondte te breien met naalden zonder knop, zet je eerst het aantal steken op en dan verdeel je de steken in de rondte over 3 naalden. Je begint met breien met de vierde naald. Met de volgende naald wordt de hele naald of de hele toer bedoeld, dus over alle opgezette steken.

Claudia 12.11.2017 - 19:11:

Buongiorno, nella riga 33 del diagramma A1 non so come lavorare il diritto che mi trovo all'inizio e che nel diagramma compare come spazio vuto (non compare quadretto vuoto) - il diagramma rientra di un quadretto. Cosa faccio con la maglia del giro precedente? Grazie davvero per la disponibilità, il berrettino sta venendo benissimo!!!

DROPS Design 13.11.2017 kl. 11:52:

Buongiorno Claudia. Se capiamo correttamente la riga, deve iniziare con un gettato prima dell'ultima maglia del giro precedente, poi passa 1 m senza lavorarla, 2 maglie insieme e accavalla la m passata sulle 2 m lavorate insieme. Buon lavoro!

Claudia Ferrando 08.11.2017 - 11:49:

Buongiorno, ho pochissima esperienza e non riesco proprio a capire come eseguire, nello schema A1, quello che nel diagramma è il pallino vuoto (avanti e indietro sulle 3 maglie...ecc.). Grazie per l'aiuto. Segnalo anche che, alla riga 25 dello stesso schema, mi sono trovata che dovevo lavorare al contrario i triangolini pieni a metà (il primo che ho incontrato doveva seguire le indicazioni del secondo e viceversa). Grazie ancora.

DROPS Design 08.11.2017 kl. 12:32:

Buongiorno Claudia. Nel video sotto trova le indicazioni per lavorare la nocciolina. Il numero delle maglie è diverso nel video, l'importante è il procedimento. Abbiamo fatto una piccola correzione in uno dei simboli del diagramma. Buon lavoro!

Ginette 03.11.2017 - 21:32:

Bonjour , merci pour tout ces beaux patrons que vous nous offrez et je sais que c'est beaucoup de travail . encore merci, je fait le cache cou et dans le schéma A5 , ligne 17, la 9ème maille ne devrait elle pas être a l'envers? ainsi que la 1ere après les mailles endroit je croix que ce serais 9 m env, 5 m end ,9 m env. merci de vérifier et a bientôt

DROPS Design 06.11.2017 kl. 09:11:

Bonjour Ginette et merci. Je trouve effectivement comme vous, soi 9 m env, 5 m end, 9 m env au 17ème rang, puis 11 m env, 3 m end, 11 m env au 19ème rang. Nos stylistes vont vérifier cette partie du diagramme. Bon tricot!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 173-43