DROPS / 172 / 7

In Treble by DROPS Design

Komplet DROPS: czapka i komin DROPS pęczkami słupków, z włóczki „Big Delight”.

DROPS design: Model nr db-069
Grupa włóczek C lub A + A
----------------------------------------------------------
CZAPKA:
ROZMIARY: S/M – M/L
Obwód głowy: 54/56 - 56/58 cm
Materiał:
DROPS BIG DELIGHT od Garnstudio
100 g dla obydwu rozmiarów, kolor nr 11, jagodowy mufin

KOMIN:
ROZMIARY: S/M – M/L
Wymiary: obwód 60-63 cm, wysokość: 34-36 cm
Materiał:
DROPS BIG DELIGHT od Garnstudio
200 g dla obydwu rozmiarów, kolor nr 11, jagodowy mufin

SZYDEŁKO DROPS nr 7 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając 11 sł x 6 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm. 1 pęczek sł + 1 oł ma szerokość 3,5 cm, a 6 okr. ma wysokość 10 cm.
----------------------------------------------------------

Komentarze (8)

100% Wełna
od 27.60 zł /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 27.60 zł /100g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 82.80zł. Więcej informacji.
WSKAZÓWKA:
Zacząć każde okrążenie oś od 1 oł i zakończyć przerabiając 1 oz w 1-sze oł na pocz. okrążenia.
Zacząć każde okrążenie sł od 3 oł i zakończyć przerabiając 1 oz w 3-cie oł na pocz. okrążenia.

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schematy A.1 i A.2.

ZAMYKANIE OCZEK-1:
Zamknąć 1 oś następująco: przer. 1 oś ale nie wykonywać ost. narzutu (= 2 pętelki na szydełku), dalej przer. nast. oś, a po ost. narzucie przeciągnąć nitkę przez wszystkie pętelki na szydełku = 1 zamknięte oś.

ZAMYKANIE OCZEK-2 (równomierne):
Aby obliczyć gdzie zamykać o. należy wziąć ogólną liczbę o. w okrążeniu (= 81 oś) i podzielić ją przez liczbę o., które mają być zamknięte (np. 27 oś) = 3. To oznacza, że w naszym przykładzie przerabiamy razem każde 2-gie i 3-cie oś.

WSKAZÓWKA KOLOR (czapka):
Aby kolory ładnie zmieniały się przerabiając włóczką Big Delight, przer. co drugie okrążenie na przemian, raz nitką z wierzchu, a raz ze środka motka.
----------------------------------------------------------

CZAPKA:
Przerabiana na okrągło, z góry na dół.
Zacząć włóczką Big Delight na szydełku nr 7 i przer. następująco wg schematów: A.1a, następnie powt. 4 razy schemat A.1b na szerokość i zakończyć przerabiając schemat A.1c. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Gdy schemat zostanie w całości przerobiony na wysokość, dł. robótki z góry na dół wynosi ok. 13 cm.
Dalej przer. powtarzając 2 ost. okr. schematu, aż dł. robótki wynosi 20 cm – dopasować aby zakończyć za ost. okrążeniem schematu.
Dalej przer. brzeg oś następująco – PATRZ WSKAZÓWKA I WSKAZÓWKA KOLOR: przer. 1 oś w każdy sł i 1 oś wokół każdego oł = 81 o. (w tym 1 oł na początku okrążenia). W nast. okrążeniu równomiernie zamknąć 27-25 o. - PATRZ ZAMYKANIE OCZEK-1 i ZAMYKANIE OCZEK-2 = 54-56 oś. Dalej przer. na okrągło, 1 oś w każde oś, aż dł. robótki wynosi w sumie 24-25 cm. Zakończyć.

KOMIN:
Przerabiany na okrągło, od dołu do góry.
Na szydełku nr 7 wykonać 85-90 oł włóczką Big Delight i zamknąć na okrągło przerabiając 1 oz w 1-sze oł.
OKR. 1: 3 oł – PATRZ WSKAZÓWKA, 1 sł w każde z 2 nast. oł, *1 oł, ominąć 2 oł, 1 sł w każde z 3 nast. oł*, powt. od *-* przez całe okrążenie, aż zostaje 2 oł, 1 oł i zakończyć przerabiając 1 oz w 3-cie oł na pocz. okrążenia = 68-72 o.
Przer. teraz ściegiem fantazyjnym, zaczynając od okrążenia ze strzałką następująco: A.2a, 16-17 razy A.2b na szerokość, A.2c. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Powt. okr. 2 i 3 schematów A.2a-A.2c, aż dł. robótki wynosi 34-36 cm – dopasować aby zakończyć za okr. 4 schematu.
Przer. teraz następujący brzeg:
5 oł, 1 oś w nast. oł, *3 oł, 1 oś w nast. oł*, powt. od *-* przez całe okrążenie i zakończyć przerabiając 1 oz w 1 oł na pocz. okrążenia. Zakończyć.
Przer. następujący brzeg w oł na pocz. robótki w następujący sposób: 1 oś wokół łuku z 2 oł, 4 oł, *1 oś wokół nast. łuku, 4 oł*, powt. od *-* przez całe okrążenie i zakończyć przerabiając 1 oz w 1-sze oś w okrążeniu. Zakończyć.

Schemat

= przer. 5 oł i zamknąć w pierścień podstawy przerabiając 1 oz – czarny punkt pokazuje początek okrążenia
= 1 sł wokół oł/pierścienia podstawy
= 1 sł w oł
= 3 oł na początku okrążenia. Zakończyć okrążenie przerabiając 1 oz w 3-cie oł na pocz. okrążenia
= 1 oł
= zacząć tutaj

Kiara 28.01.2019 - 17:15:

Anch'io ho problemi nel leggere i diagrammi, ritengo che un video sarebbe molto utile per imparare ad orientarsi. Ho letto la risposta per Mary, ma vorrei sapere: quando non è indicato nulla, negli spazi bianchi, si salta direttamente avanti? Le tre catenelle indicate quasi all'inizio del lavoro in A.1 b e A.1 c, quando si lavorano? Appartengono a un giro? Grazie, attendo risposta prima di effettuare l'acquisto della lana.

DROPS Design 28.01.2019 kl. 20:45:

Buongiorno Kiara. Se capiamo correttamente la domanda, lo spazio bianco in realtà coincide con una catenella (il trattino orizzontale che trova sopra lo spazio bianco). Intorno a quella catenella lavora le maglie alte al giro successivo e si forma il buco che vede in fotografia. Le 3 cat di A1b e A1c si lavorano al primo giro dei diagrammi. Buon lavoro!

Mary 21.10.2017 - 16:38:

Buonasera,putroppo non riesco a leggere il diagramma per il berretto!Non riesco proprio ad iniziare il lavoro,potrei avere delle delucidazioni in merito?Anche un video esplicativo su come lavorare i diagrammi A1a,b,c sarebbe utile!Grazie

DROPS Design 22.10.2017 kl. 09:34:

Buongiorno Mary. Deve avviare 5 cat e chiuderle in cerchio. Poi lavora 3 cat, 2 maglie alte, (diagramma A.1a) poi ripete per 4 volte il diag A1b: 3 cat, 3 m.a; poi lavora il diag A1c: 3 cat e chiude il giro con 1 m.bss nella terza cat dall'inizio del giro.Prosegue iniziando i giri con 3 cat e lavorando 1 m.a quando trova il segno con il pallino nero e 1 cat quando trova il trattino orizzontale. Buon lavoro!

MARIA AMODEO FERNANDEZ 10.01.2017 - 14:42:

Hola, me encanta este conjunto,de momento querÍa hacer el cuello pero no entiendo el diagrama y he buscado en ayuda y no lo he encontrado, no se si está publicado o no. Por favor me podríais explicar cómo se hace lo del diagrama?, no comprendo lo de A.2a, A.2b y A2c, lo he leído varias veces pero no logro entender el patrón. Gracias por su contestación. Un saludo, MARIA.

DROPS Design 14.01.2017 kl. 12:24:

Hola Maria. Los diagramas A.2a, A.2b y A2c se trabajan como sigue: 3 p.de cad., 2 p.a. (= A.2a), 1 p.de cad, 3 p.a., 1 p.de cad., 3 p.a. (= dos repeticiones de A.2b que tienes que trabajar hasta el final de la vuelta = un total 16-17 repeticiones (depende de la talla)) y 1 p.de cad. (= A.2c). No te olvides de finalizar la vta según la INFORMACIÓN PARA REALIZAR EL TRABAJO.

Anpatito 22.12.2016 - 11:07:

Merci beaucoup pour votre réponse C'est ce que j'ai fait

Anpatito 20.12.2016 - 19:52:

Bonjour Je n'ai pas de problème avec les points mais j'ai recommencé le bonnet plusieurs fois et je ne suis toujours pas satisfaite Il est toujours trop grand même après les 27 diminutions Je ne crochète ni trop serré ni trop lâche, ce n'est donc pas une question grosseur de crochet C'est dommage car l'ensemble me plaît beaucoup Comment dois-je procéder? Merci ^pour votre réponse

DROPS Design 21.12.2016 kl. 09:28:

Bonjour Mme Anpatito, si votre échantillon et votre tension sont justes (= 11 B = 10 cm de large), et que la bordure en ms est trop large, ajoutez des diminutions supplémentaires pour ajuster à votre taille. (la bordure doit être plus serrée que le tour de tête pour que le bonnet tienne bien en place). Bon crochet!

Maria Bækkelund 21.09.2016 - 17:38:

Jeg kan ikke printe diagrammerne ud.Der er blank på siderne.Hilsen Maria Bækkelund

Ursula 15.06.2016 - 12:00:

Was für wunderschöne Farben !!!!! Bitte unbedingt veröffentlichen.

Lauren McRoberts 12.06.2016 - 01:23:

I love this set! It will be beautiful in any of the colors from this yarn. Please include!

Dodaj komentarz do modelu DROPS 172-7