DROPS / 173 / 21

Winter Wired by DROPS Design

DROPS souprava: čepice, nákrčník a nátepníky – návleky s copánkovým vzorem pletené z příze "Puna".

DROPS design: model č. pu-008
Skupina přízí: B
-----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Velikost: S – M – L
Obvod hlavy: 54/56 – 56/58 – 58/60 cm
Materiál: DROPS PUNA firmy Garnstudio
100 g pro všechny velikosti, barva č.04, šedohnědá

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok x 28 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.3,5 na lem – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 22 ok x 30 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

DROPS POMOCNÁ JEHLICE COPÁNKOVÁ – na pletení copánků.
-----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Velikost: S – M – L

Rozměry:
Obvod ramen/hrudníku: 88-104-126 cm
Výška: 27-28-29 cm

Materiál: DROPS PUNA firmy Garnstudio
150-150-200 g, barva č.04, šedohnědá

DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.4,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 20 ok x 26 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.4 na lem – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok x 28 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

DROPS POMOCNÁ JEHLICE COPÁNKOVÁ – na pletení copánků.
-----------------------------------------------------------

NÁTEPNÍKY - NÁVLEKY:
Velikost: S/M – L

Materiál: DROPS PUNA firmy Garnstudio
50 g pro všechny velikosti, barva č.04, šedohnědá

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok x 28 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.3,5 na lem – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 22 ok x 30 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

DROPS POMOCNÁ JEHLICE COPÁNKOVÁ – na pletení copánků.

Komentáře (17)

100% alpaka
od 86.00 Kč /50g
DROPS Puna natural DROPS Puna natural 86.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Puna natural mix DROPS Puna natural mix 86.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Puna uni colour DROPS Puna uni colour 100.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 516Kč. Více zde.
ČEPICE:
VZOR:
Viz schémata A.1 až A.5; zvolte si schéma pro požadovanou velikost.
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, podle potřeby převedeme pleteninu na ponožkové jehlice.
Na krátkou kruhovou jehlici č.3,5 nahodíme přízí Puna 114-120-126 ok a pleteme takto: *vzor A.1 (viz schéma pro požadovanou velikost = 12-14-16 ok), vzor A.2a (= 26 ok)*, *-* opakujeme celkem 3x. Ve výši 3-3-4 cm pleteme namísto vzoru A.2a vzor A.2b, ostatní oka pleteme jako dosud. Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.2b (na výšku) máme na jehlici 120-126-132 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a pokračujeme takto: *12-14-16 ok lícovým žerzejem, namísto vzoru A.2 pleteme vzor A.3 (= 28 ok)*, *-* opakujeme celkem 3x. Upleteme celkem 3 celé sekvence vzoru A.3 (na výšku). Díl nyní měří asi 17-17-18 cm. *Nad oky lícového žerzeje pleteme a ujímáme podle vzoru A.4 (viz schéma pro požadovanou velikost = 12-14-16 ok), nad vzorem A.3 pleteme a ujímáme dle vzoru A.5*, *-* opakujeme celkem 3x. Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.4 a A.5 (na výšku) máme na jehlici 27 ok. Poté splétáme každá 2 oka hladce, až nám zbude poslední 1 oko – toto oko upleteme hladce = 14 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylým okem, stáhneme a zapošijeme. Čepice je vysoká asi 25-25-26 cm.
----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
VZOR:
Viz schémata A.6 až A.9.

TIP - UJÍMÁNÍ:
PŘED vzorem A.8 ujímáme takto: pleteme po poslední 3 oka před vzorem A.8, 2 oka spleteme hladce, 1 oko upleteme hladce.
ZA vzorem A.8 ujímáme takto: 1 oko upleteme hladce, 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.
----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Pleteme v kruhových řadách.
Na krátkou kruhovou jehlici č.4 nahodíme přízí Puna 310-330-350 ok a pleteme takto: vzor A.6 (= 33 ok), 2 oka hladce, 120-130-140 ok pružným vzorem 3/2 (= střídáme 3 oka obrace, 2 hladce), 33 ok vzorem A.6, 2 oka hladce a posledních 120-130-140 ok pružným vzorem 3/2. V tomto rozvržení pleteme do výše 4 cm. Pak převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.4,5.

Následující kruhovou řadu pleteme takto: namísto vzoru A.6 pleteme vzor A.7, 2 oka hladce, *2 oka spleteme obrace, 1 oko upleteme obrace, 2 oka hladce*, *-* opakujeme nad následujícími 120-130-140 oky (= ujmeme 24-26-28 ok), namísto vzoru A.6 pleteme vzor A.7, 2 oka hladce, *2 oka spleteme obrace, 1 oko upleteme obrace, 2 oka hladce*, *-* opakujeme nad následujícími 120-130-140 oky (= ujmeme 24-26-28 ok). Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.7 (na výšku) máme na jehlici 252-268-284 ok.

Další kruhovou řadu pleteme takto: vzor A.8 (= 28 ok), 2 oka hladce, následujících 96-104-112 ok pleteme pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace - začínáme 2 oky obrace), vzor A.8 (= 28 ok), 2 oka hladce a posledních 96-104-112 ok pleteme pružným vzorem 2/2 (začínáme 2 oky obrace). V tomto rozvržení vzorů pokračujeme a SOUČASNĚ ujmeme v každé 2. kruhové řadě 1 oko na obou stranách každé sekvence vzoru A.8 (= v každé 2. kruhové řadě ujmeme 4 oka) – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Takto pokračujeme v ujímání až do výše 22-23-24 cm = asi 160-168-180 ok. Končíme tak, abychom v následující kruhové řadě měli ve vzoru A.8 28 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a namísto vzoru A.8 pleteme vzor A.9 (= 28 ok). Po dokončení celé 1 sekvence vzoru A.9 (na výšku) máme na jehlici asi 156-164-176 ok. Poté pleteme jak se oka jeví (tj. hladká hladce, obrácená obrace) až do výše 27-28-29 cm. Poté všechna oka dle vzoru uzavřeme.
----------------------------------------------------------

NÁTEPNÍKY:
VZOR:
Viz schémata A.10 až A.12 a A.2; zvolte si schéma pro požadovanou velikost.
----------------------------------------------------------

NÁTEPNÍK:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.
Na ponožkové jehlice č. 3,5 nahodíme přízí Puna 40-44 ok a pleteme vzor A.10 (viz schéma pro požadovanou velikost = 14-18 ok), pak vzor A.2 (= 26 ok). Ve výši 3 cm pleteme namísto vzoru A.2a vzor A.2b, ostatní oka pleteme jako dosud. Po dokončení celé 1 sekvence vzoru A.2b (na výšku) máme na jehlicích 42-46 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.4. Pleteme 14-18 ok lícovým žerzejem a namísto vzoru A.2 vzor A.11. Sekvenci vzoru A.11 stále opakujeme (na výšku). Ve výši 17-18 cm – končíme tak, abychom v následující kruhové řadě měli ve vzoru A.11 28 ok – převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.3,5. Pokračujeme takto: prvních 14-18 ok pleteme vzorem A.10, namísto vzoru A.11 pleteme vzor A.12a. Po dokončení celé 1 sekvence vzoru A.12a (na výšku) máme na jehlicích 40-44 ok. Poté pleteme namísto vzoru A.12a vzor A.12b a sekvenci opakujeme až do výše 21-22 cm. Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme. Stejným způsobem upleteme i druhý nátepník.

= 1 oko sejmeme hladce, 2 oka upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= zde není žádné oko - čtvereček přeskočíme
= 3 oka odložíme na pomocnou jehlici ZA práci, 3 oka hladce, 3 oka z pom.jehlice hladce
= 3 oka odložíme na pomocnou jehlici PŘED práci, 3 oka hladce, 3 oka z pom.jehlice hladce
= 2 oka spleteme hladce
= 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= toto oko spleteme obrace s následujícím okem obrace
= 1 oko sejmeme hladce, 2 oka spleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 2 oka spleteme obrace

Pat 24.02.2019 - 20:59:

On decreasing on the neck warmer do you knit the 2 stitches after A8 and then decrease or do you start the decrease right after A8

DROPS Design 25.02.2019 kl. 11:11:

Dear Pat, you will decrease before and after A.8 as explained under DECREASE TIP: Dec as follows before A.8: Work until 3 sts remain before A.8, K 2 tog, K 1. Dec as follows after A.8: K 1, slip 1 st as if to K, K 1, psso. Happy knitting!

Pat 12.02.2019 - 22:41:

On your neck warmer size small after switching needles to size 4.5mm and working a7 over a6the stitch count for a7 is 26 not 28 and the total count is 248 not 252 what am i doing wrong

DROPS Design 13.02.2019 kl. 09:18:

Dear Pat, after first round in A.7 there are 248 sts, but on 2nd round in A.7 you increase 2 sts in each A.7 = there are 252 sts in total. Happy knitting!

Johanna Olsson Marshall 02.01.2019 - 16:04:

Hur stickar man diagram a11 för pulsvärmare i de varv (5-6) där beskrivning av kanterna saknas?

DROPS Design 03.01.2019 kl. 14:20:

Hej, efter att du stickat varv 1-4 i varje sida upprepar du dessa fyra varv. Rapporten i varje sida är alltså kortare än den i mitten.

Purnima 04.12.2017 - 20:12:

While decreasing before A-8 and after A-8 what about 2 knit stitches .

DROPS Design 05.12.2017 kl. 08:23:

Dear Purnima, you dec 1 st before and after each A.8, continue working the stitches between A.8 in rib as before. Happy knitting!

Ester Andersen 26.11.2017 - 14:00:

Er i gang med pulsvanter til 173-21huen er færdig. Men til pulsvanterne forstår jeg ikke mønster A11, hvordan skal de sidste 2 omgange strikkes, når der er færre masker??

DROPS Design 05.12.2017 kl. 15:20:

Hej Ester, her strikker du de midterste snoninger på hver 6.omgang og de små i hver side af diagrammet på hver 4.omgang. God fornøjelse!

Cathrine J. 23.07.2017 - 18:35:

Dette mønsteret synes jeg er laget veldig komplisert, og man kunne me fordel gjort beskrivelsen lettere å forstå! Hvorfor bruke div diagram når man kunne skrevet "strikk vrangbord 2 r 2 vr"? Og videre beskrevet hvordan øke på riktig sted, slik at mønsteret videre med fletter passer. Jeg strikker luen, og måtte forsøke 3 ganger, og rekke opp, før jeg leste mønsteret riktig.

Arianna 14.01.2017 - 21:18:

Buonasera il lavoro è realizzato con ferri circolari ma quindi come si leggono gli schemi? e se volessi usare i ferri dritti? Grazie dell aiuto!

DROPS Design 14.01.2017 kl. 21:43:

Buongiorno Arianna. Nella lavorazione in tondo, gli schemi si leggono dal basso verso l'alto e sempre da destra verso sinistra. Per lavorare con i ferri dritti deve avviare il numero di maglie indicato più una maglia di margine ai lati. Leggerà gli schemi da destra verso sinistra nei ferri sul diritto del lavoro, e da sinistra verso destra sui ferri di ritorno. Sui ferri di ritorno, lavora il quadrato bianco a rov, e quello con la "x" a dir. Buon lavoro!

Pascale 24.12.2016 - 07:09:

Bonjour! Pour le bonnet, dans le motif A3, je dois faire un jeté. Pour le rang suivant, est-ce je le tricote torse ou je dois créé un trou? Merci!

DROPS Design 29.12.2016 kl. 13:35:

Bonjour Pascale, le jeté de A.3 se tricote normalement pour former un jour - comme dans la vidéo ci-dessous. Bon tricot!

Stine 11.12.2016 - 21:08:

Opskriften på pulsvanter giver ikke mening. Man skal slå 40 eller 44 m op og strikke A.10 der går over 14 eller 16 m. 14 går ikke lige op i 40 og heller ikke 16 i 44, så jeg har svært ved at se hvordan man skal kunne strikke efter A.10, eller for den sags skyld A.2 som går over 26 m, når maskerne ikke går op. Jeg gætter på at man skal slå 56 eller 64 m op eller at det er forkerte diagramer.

DROPS Design 12.12.2016 kl. 14:49:

Hej Stine. Du har f.eks. 40 m og strikker först A.10 = 14 m for den lille str (26 m tilbage) og saa strikker du A.2 som er 26 m for 1 gentagelse. Jeg ved ikke hvorfor du er kommet til 56 eller 64, men det er korrekt som der staar her.

GUEROUN 22.08.2016 - 19:27:

Bonjour je ne trouve d'aiguilles circulaire ou je réside, donc est-il possible de réaliser la totalité du bonnet avec des aiguilles normales . Merci

DROPS Design 23.08.2016 kl. 08:12:

Bonjour Mme Gueroun, vous trouverez ici la liste des détaillants DROPS où vous pourrez vous procurer des aiguilles circulaires et comment adapter un modèle sur aiguilles droites. Bon tricot!

Přidejte komentář k návodu DROPS 173-21