DROPS / 173 / 23

Blizzard by DROPS Design

DROPS pruhovaný šátek s vlnkovým vzorem pletený shora dolů z příze ”Puna”.

DROPS design: model č. pu-007
Skupina přízí: B
----------------------------------------------------------
Rozměry:
Šířka (u horního okraje): asi 138 cm
Délka (středová): asi 60 cm

Materiál: DROPS PUNA firmy Garnstudio
100 g, barva č. 01, smetanová
100 g, barva č. 04, šedohnědá
100 g, barva č. 06, šedá
150 g, barva č. 07, světlá šedá

POZN.: na jednobarevný šátek by byla spotřeba 350 g příze Puna.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č. 4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok x 28 řad lícovým žerzejem nebo 24 ok x 30 řad vlnkovým vzorem = 10 x 10 cm.

Komentáře (8)

100% alpaka
od 86.00 Kč /50g
DROPS Puna natural DROPS Puna natural 86.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Puna natural mix DROPS Puna natural mix 86.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Puna uni colour DROPS Puna uni colour 100.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 774Kč. Více zde.

Viz schémata A.1 až A.3; zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

SLED PRUHŮ:
1. pruh: smetanová
2. pruh: šedohnědá
3. pruh: světlá šedá
4. pruh: šedá
5. pruh: smetanová
6. pruh: šedohnědá
7. pruh: světlá šedá

ZKRÁCENÉ ŘADY:
Nad vnějšími (krajními) sekvencemi vzoru + 2 krajovými oky vroubkovým vzorem na každé straně šátku pleteme z lícové strany zkrácené řady, takto:
2 krajová oka vroubkovým vzorem, nad všemi oky 1. sekvence vzoru A.1 (= 3 oka 1. řady vzoru dle schématu) pleteme lícovým žerzejem, práci otočíme, přízi utáhneme, aby v místě přechodu nevznikla dírka a pleteme lícovým žerzejem nad oky vzoru A.1, 2 krajová oka vroubkovým vzorem. Práci otočíme a nad všemi oky na jehlici pleteme vzor, práci otočíme, upleteme 2 oka vroubkovým vzorem, pak lícovým žerzejem nad všemi oky 1. sekvence vzoru A.1, práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme zpáteční řadu. Zkrácené řady opakujeme dle schématu = v každé 6. řadě.
POZN.: vzhledem k přidávání ve vzoru pleteme při zkrácených řadách stále více a více ok. Po dokončení celé sekvence vzoru A.3a a A.3b pleteme zkrácené řady nad oběma vzory + 2 krajovými oky na každé straně dílu.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Přidáváme nahozením; v následující řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP - UZAVÍRÁNÍ:
Aby uzavřený okraj nebyl příliš stažený, je vhodné použít k uzavírání ok jehlice o 0,5 čísla silnější.
----------------------------------------------------------

ŠÁTEK:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici shora dolů. Nejprve pleteme vroubkovým vzorem; jakmile máme dostatek ok, začneme plést vlnkový vzor.

Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme smetanovou přízí 7 ok a upleteme 1 řadu hladce. Pokračujeme takto:
1. ŘADA: 2 oka hladce, 1x nahodíme, 1 oko hladce, 1x nahodíme, 1 oko hladce, 1x nahodíme, 1 oko hladce, 1x nahodíme, 2 oka hladce = 11 ok.
2. ŘADA: všechna oka hladce. POZN.: nahození pleteme hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
3. ŘADA: 2 oka hladce, vložíme 1. značku, 1x nahodíme, 2 oka hladce, vložíme 2. značku, 1x nahodíme, 3 oka hladce, 1x nahodíme, vložíme 3. značku, 2 oka hladce, 1x nahodíme, vložíme 4. značku, 2 oka hladce = 15 ok.
4. ŘADA: hladce.
Nyní pleteme vroubkovým vzorem – viz výše – a přidáváme, takto: přidáme vždy ZA 1. a 2. značkou a PŘED 3. a 4. značkou – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ! Takto přidáváme v každé lícové řadě (tj. v každé 2. řadě), celkem 3x = 27 ok. V následující lícové řadě přidáme 1 oko = 28 ok. Upleteme 1 řadu.

Pokračujeme vlnkovým VZOREM dle SLEDU PRUHŮ – viz výše (tj. pokračujeme smetanovou přízí = 1. pruh), takto: 2 krajová oka vroubkovým vzorem, vzor A.1 (= 3 oka 1. řady vzoru) – sekvenci vzoru opakujeme 8x, 2 krajová oka vroubkovým vzorem, SOUČASNĚ pleteme na každé straně ZKRÁCENÉ ŘADY – viz výše. POZN.: zkrácené řady opakujeme, jak je zobrazeno ve schématu, tj. v každé 6. řadě. Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme na jehlici 236 ok.
Poté pleteme namísto vzoru A.1 vzor A.2. Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) máme na jehlici 380 ok.
Dál pleteme takto: 2 krajová oka vroubkovým vzorem, *vzor A.3a (= 23 ok), vzor A.3b (= 24 ok)*, *-* opakujeme až po poslední 2 oka (= 8x), 2 krajová oka vroubkovým vzorem. Po dokončení celé sekvence vzoru A.3a a A.3b (na výšku) máme na jehlici 556 ok. Upleteme 1 vroubek a poté všechna oka uzavřeme - viz TIP - UZAVÍRÁNÍ.

TVAROVÁNÍ, VYPNUTÍ:
Šátek ponoříme do vlažné vody, necháme nasáknout. Poté vodu opatrně vymačkáme – nekroutíme, pleteninu pak na chvíli zabalíme do froté ručníku, ten nasaje další přebytečnou vodu. Vlhký šátek rozložíme na koberec nebo matraci, opatrně vypneme do správného tvaru a necháme volně uschnout. Tento postup opakujeme při každém praní.

Schéma

= lícový žerzej (líc hladce, rub obrace)
= rubový žerzej (líc hladce, rub obrace)
= 2 oka spleteme hladce
= 1x nahodíme mezi 2 oky
= tuto řadu pleteme jako ZKRÁCENOU - viz popis v návodu
= v této řadě měníme PRUHY - viz popis v návodu

Maud 07.10.2018 - 23:34:

Bonjour, j’ai du mal à comprendre les rangs raccourcis. Vous parlez de 6 rangs mais dans les explications, il y en a 5. Pourrez-vous m’aider ? (1 et : 2 enfin puis les 24 m end ? Tourne Puis 2 rg : 24 m env , 2 end. 3 rg : 2 end, 24 m avec les jetés du diag A1 puis 2 end. 4 rg : 2 end, 24 m env puis je suis bloquée ??? Il est mis rang retour c’est à dire ? Merci d’avance.

DROPS Design 08.10.2018 kl. 09:46:

Bonjour Maud, on tricote 5 rangs au total pour les rangs raccourcis et on répète ces 5 rangs tous les 6 rangs (cf diagrammes). Les rangs raccourcis se tricotent ainsi: Rg1: 2 m point mousse, en jersey sur les mailles du 1er motif de A.1 (ce nombre de m va augmenter au fur et à mesure, mais on en a 3 la 1ère fois), tournez. Rg2: tricotez le rang retour (= sur l'envers). Rg3: tricotez toutes les mailles en suivant les diagrammes (le rang avec le rond). Rg4: (sur l'envers): 2 m point mousse, le 1er A.1 en jersey. tournez. Rg5: tricotez les m du rang 3 sur l'endroit. Au rang suivant, tricotez le rang suivant du diagramme (celui après le rond = sur l'envers). Bon tricot!

Do 19.06.2018 - 11:15:

Czy w schemacie nie ma błędu? Chodzi mi o rzędy, które na prawej stronie mają być oczkami lewymi (xxxxxxx). Wydaje mi się, że powinny się powtarzać co każde 6 rzędów i tak to wygląda na zdjęciu gotowego szalu. Sama robiąc szal najpierw robiłam dokładnie wg wzoru, ale potem zdecydowałam się spruć i robić tak, że lewe rzędy powtarzałam regularnie - wyglądało to zdecydowanie lepiej. Powtarzalność rzędów czyni ten szal pięknym.

DROPS Design 19.06.2018 kl. 21:17:

Witamy! Na schemacie są od czasu do czasu rzędy tylko oczek lewych. Jest to widoczne na zdjęciu szala. Jeżeli jednak bardziej podoba Ci się w wersji bez oczek lewych, to cieszymy się. Koniecznie zamieść zdjęcie swojego szala w grupie DROPS Workshop na facebooku. Pozdrawiamy!

Steffi 31.08.2017 - 17:11:

Habe schon gleich bei den ersten Reihen eine Frage... Sie betrifft die verkürzten Reihen. Werden diese jeweils pro Rapport gestrickt oder nur jeweils an der Seite ( " beidseitig")? Und laut Muster wird in der dritten Reihe mit Umschlägen zugenommen. Diese werden also dann in der letzten Reihe der verkürzten Reihe eingearbeitet? Oder sind "hin/wenden/zurück/wenden" zusätzliche Reihen?

DROPS Design 01.09.2017 kl. 08:34:

Liebe Steffi, die verkürzten Reihen werden glatt re gestrickt (die kommen zusätzlich zum Muster) wie unter VERKÜRZTE REIHEN erklärt: 2 Reihen glatt re über 1 Rapport A.1 mit 2 M Kraus re (= auf die rechte Seite von der Vorderseite gesehen), 1 Hin-Reihe im Muster über alle Maschen, und 2 Reihen glatt re über 1 Rapport A.1 mit 2 M Kraus re (= auf der andere Seite = linke Seite von der VorderSeite gesehen), dann die Rückreihe im Muster über alle M stricken. Viel Spaß beim stricken!

Dell Chan 24.11.2016 - 18:09:

Question # 1 Short Rows. "Repeat the short rows as shown in diagram = on every 6th row". " o=on this row work SHORT ROWS". On the diagrams A.1, A,2 and A3a, the " o " is on Row 7. When (which row) is the repeat to be done? Question # 2 : " ....working stocking st over all sts in 1st repetition A.1 (=3sts on 1st row in diagram) ..... " Does this means 3 sts or 3 sts x 8 repeats = 24 sts ( ie all the stitches) ? Thank you. DC

DROPS Design 25.11.2016 kl. 08:41:

Dear Dell Chan, you repeat the short rows every 6th row, ie work 5 rows as in diagrams and on next row, repeat short row. Short rows are worked over sts in 1st repetition of A.1 only, ie there are 3 sts in A.1 on first row, but then when working A.1 and repeating the short rows there will be more sts (see diagram), work only the sts in first repetition in A.1 for the short rows. Happy knitting!

Jana 13.09.2016 - 05:53:

Guten Tag. Ich bin kurz vor dem Fertigstellen und stricke Diagramm A.3a und A.3b. Die 10. Reihe von oben gezählt zeigt an, dass unter A.3a von rechts gezählt ab der 17. Masche 7 Maschen rechts zu stricken sind. Jedoch in A.3b ab der 40. Masche nur 6 Maschen rechts gestrickt werden sollen. Zudem sind zum Anfang dieser Reihe 2 Maschen rechts zu stricken und im Diagramm A.3b am Ende der Reihe 3 Maschen. Handelt es sich um einen Fehler? Viele Grüße Jana

DROPS Design 17.10.2016 kl. 14:25:

Liebe Jana, ein neues Diagram wird bald hochgeladen. Vielen Dank für den Nachricht!

Pashmina 29.07.2016 - 10:31:

Sikke et smukt sjal. Dejligt mønster i flotte farer

Kat 22.06.2016 - 16:26:

Would love to see something like this in crochet :)

Cherie 12.06.2016 - 15:47:

I love the earth/clay colours and wave effect.. Classy classic piece.

Přidejte komentář k návodu DROPS 173-23