DROPS / 173 / 12

Snow Beads by DROPS Design

Strikket DROPS poncho i ”Alpaca” og ”Brushed Alpaca Silk” med forskellige typer mønsterstrik. Str S - XXXL.

Tags: ponchoer, snoning,

DROPS Design: Model nr z-768
Garngruppe A + C
----------------------------------------------------------
250-250-300 g f.nr 0100. Natur
Og brug:
DROPS BRUSHED ALPACA SILK fra Garnstudio
150-150-175 g f.nr 01, natur

DROPS RUNDP (60 cm) nr 4,5 - eller den p du skal bruge for at få 18 m x 23 p glatstrik med 1 tråd af hver kvalitet (= 2 tråde) på 10 x 10 cm.
DROPS SNONINGP – til snoninger
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 152.6kr. Læs mere.

Se diag A.1 - A.4. Diag viser 1 rapport af mønstrene set fra retsiden, m-antallet i A.2 varierer fra 15 til 23 m.
----------------------------------------------------------

PONCHO:
For at få plads til alle m strikkes arb frem og tilbage på rundp. Slå 82-96-110 m op på rundp 4,5 med 1 tråd Alpaca + 1 tråd Brushed Alpaca Silk. Strik 6 p retstrik – se forkl over - SAMTIDIG på sidste p (= vrangen) tages der 17 m ud jævnt fordelt = 99-113-127 m. På næste p (= retsiden) strikkes der MØNSTER således: 2 m retstrik, A.1 over 12-16-20 m, A.2 (= 15 m), A.1 over 12-16-20 m, A.3 (= 23 m), A.1 over 12-16-20 m, A.4 (= 17 m) og 6-8-10 m retstrik. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Fortsæt mønsteret således til A.3 er strikket 16-17-18 gange i højden. Arb måler ca 127-135-150 cm (m-antallet vil ikke være det samme som når man startede med at strikke efter diag, da m-antallet i A.2 varierer alt efter hvor man er i diag). Strik 6 p retstrik og justere SAMTIDIG m-antallet på første p til 82-96-110 m. Luk af og hæft trådene.

MONTERING:
Læg den ene langside mod den ene kortside og sy sammen (modsat langside danner nu en spids mod midt foran).

Denne opskrift er blevet rettet. .

Rettelse: ... DROPS BRUSHED ALPACA SILK fra Garnstudio
150-150-175 gr f.nr 01 natur
Opdateret online: 16.08.2016

= sæt 1 m på snonings-p bag arb, 1 r, 1 r fra snonings-p.
= sæt 1 m på snonings-p foran arb, 1 r, 1 r fra snonings-p.
= sæt 1 m på snonings-p bag arb, 1 r, 1 vr fra snonings-p.
= sæt 1 m på snonings-p foran arb, 1 vr, 1 r fra snonings-p.
= 2 r sammen
= tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes r, 1 r, løft den løse m over.
= tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes r, 2 r sammen, løft den løse m over.
= strik 3 m vrang sammen.
= strik 3 m i 1 m således: 1 r, 1 vr, 1 r.
= 1 BOBLE: Strik 4 m i 1 m ved at strikke skiftevis i forreste og bagerste del af m totalt 4 gange. Strik 4 p glatstrik frem og tilbage over disse m, derefter løftes 2.m på højre p over 1.m, videre løftes 3.m over 1.m, så 4.m over 1.m, (= 1 m tilbage).
= sæt 3 m på snonings-p bag arb, 3 r, 3 r fra snonings-p
= sæt 3 m på snonings-p foran arb, 3 r, 3 r fra snonings-p

Stine 29.10.2018 - 19:53:

Hej håber i kan hjælpe. Jeg skal i gang med at strikke denne til min Veninde men den skal ende i en spids på bagsiden så den går ned over rumpen. Kan jeg bare fortsætte med mønsteret og så lad være med at lukke af der hvor opskriften siger eller skal jeg gøre det på en hel anden måde. Spørgsmål 2 hvor mange garn nøgler skal jeg bruge? Mvh Stine

Astrid Slattum 02.10.2018 - 09:52:

Hei har strikket denne til min datter og holder på enmen til meg selv også , men hun ønsket at den skulle være lenger bak,kan jeg strikke på den bak etter at den er montert. Mvh Astrid

DROPS Design 03.10.2018 kl. 09:18:

Hei Astrid. Om den allerede er ferdig er det vanskelig å legge til på lengden, og få det pent. Om du gjerne vil strikke en ny som er lenger kan du velge en større størrelse i bredden (lengden kan du beholde i den størrelsen du normalt ville strikket), men vær da obs på at den blir lenger rundt hele og ikke bare bak. Eventuelt kan du velge en annen model, som feks 184-34 som er lik foran og bak. God fornøyelse.

Carine 12.07.2018 - 21:16:

Hoe brie ik A1 ? Brei ik de 3av samen en dan 3 rechtse in 1 steek aan de av kant of aan de rechtse. Volgens mij, brei ik op de rechtse kant av steken en aan de av kant die 3 av en daarna 3 in dezelfde steek. Is het zo of net andersom ?

DROPS Design 16.07.2018 kl. 13:01:

Dag Carine, De 3 averecht samen brei je aan de verkeerde kant. De eerste en alle oneven naalden in de telpatronen brei je aan de goede kant. De oneven naalden in de telpatronen brei je aan de verkeerde kant. (m.a.w.: Je begint rechts onder in het telpatroon met de eerste naald aan de goede kant)

Isadora 18.04.2018 - 13:01:

Finns det introduktionsvideo för A.2 diagrammet?

DROPS Design 25.04.2018 kl. 13:19:

Hei Isadora. For øyeblikket finnes det ingen video til A.2 for denne oppskriften, men jeg har videreformidlet ønsket ditt til videoavdelingen. God fornøyelse videre

Charlotte 02.05.2017 - 16:52:

Ik zou dit patroon graag breien in 2 delen zodat zowel voor- als achterkant die "punt/v-formaat" hebben. Welke verhoudingen zouden jullie aanraden (lengte van beide delen)?

DROPS Design 12.05.2017 kl. 19:58:

Hallo Charlotte, Even uitgaande van de kleinste maat: De afstand vanaf de schouder tot waar de korte kant aan de lange kant is vastgenaaid zou ongeveer 21 cm moeten zijn (op basis van de hals breedte van 30 cm, zoals aangegeven). Dan kom je op een lengte van 87 cm (21 maal 2 plus 45). Je zou dan dus 2 rechthoeken moeten breien van 45 breed en 87 lang.

Paulette 10.04.2017 - 12:58:

Bonjour, Merci pour votre réponse , mais je préfère abandonner car je suis certainement nulle, et ce serait la première fois hihihihihi, donc bon tricot à toutes les tricoteuses et aux gentilles personnes qui nous aident, mille mercis et qui sait, à bientôt ? Bisous amicaux

DROPS Design 12.04.2017 kl. 12:55:

Bonjour Paulette, n'hésitez pas à demander de l'aide à votre magasin DROPS (même par mail ou téléphone) et/ou au forum DROPS pour que vous puissiez terminer votre ouvrage. Bon tricot!

Paulette 09.04.2017 - 17:37:

Bonjour, Merci pour votre réponse concernant ma demande pour le Poncho N° 7-718, je vous avoue que je ne parviens pas à le tricoter j'en suis au 5ième rang et je ne tombe pas juste sauf au 1er rang après les augmentations, je n'arrive et ne comprends pas le 2ième rang, comme dois je reprendre les diagrammes au second tour ? Je suis vraiment désolée et honteuse de ne pas y arriver !!! Merci à vous !!!

DROPS Design 12.04.2017 kl. 12:54:

Bonjour Paulette, au 5ème rang de A.2 vous allez commencer à augmenter dans A.2 = 17 m mais pas dans les autres diagrammes. Dans A.2 vous passerez à 23 m avant de diminuer de nouveau à 15 m dans ce motif. Placez bien un marqueur avant/après chaque diagramme pour bien vérifier votre nombre de mailles à chaque fois. Bon tricot!

Danielle 09.04.2017 - 17:32:

Bonjour, Je suis désespérée ! Auriez vous la gentillesse et la possibilité de me donner par écrit les rangs du 1er au dernier rang maille par maille aussi afin que je tricote ce joli poncho sur lequel je bute surtout sur tous les rangs impairs je n'arrive pas à tomber juste à la fin des rangs en vain , je tricote avec 113 mailles après les augmentations !! Merci à vous pour votre réponse Il me semble difficile mais je VEUX le tricoter pour une amie,

DROPS Design 12.04.2017 kl. 11:38:

Bonjour Danielle, en taille L/XL, tricotez les 113 m ainsi au 1er rang: 2 m point mousse, A.1 au-dessus des 16 m suivantes, A.2 (= 15 m), A.1 au-dessus des 16 m suivantes, A.3 (= 23 m), A.1 au-dessus des 16 m suivantes, A.4 (= 17 m) et 8 m point mousse. Lisez les diagrammes en commençant en bas à droite et lisez de droite à gauche tous les rangs sur l'endroit et de gauche à droite tous les rangs sur l'envers. Le nombre de mailles dans A.2 va passer de 15 à 23 puis à 15 de nouveau à la fin du diagramme. Vous trouverez en bas des explications la vidéo pour tricoter A.3. Bon tricot!

Paulette 07.04.2017 - 14:55:

Bonjour, je voudrais tricoter ce très joli poncho mais au deuxième rang, comment dois je le commencer, c'est à dire à partir des diagrammes, excusez moi, merci pour votre aide !

DROPS Design 07.04.2017 kl. 15:44:

Bonjour Paulette, vous tricotez 6 rangs endroit (= 3 côtes mousse), en augmentant au 6ème rang, puis vous tricotez les diagrammes dans l'ordre indiqué ainsi: 2 m end, A.1 (= 4 m à répéter 3-4-5 fois, cf taille), A.2 (= 15 m), A.1 (comme la 1ère fois), A.3 (= 23 m), A.1 (comme la 1ère fois), A.4 (= 17 m) et 6 m point mousse. Vous trouverez en bas de page les vidéos montrant comment tricoter A.1 (= point d'astrakan) et A.3. Tricotez chaque diagramme en commençant par le coin en bas à droite et lisez de droite à gauche sur l'endroit et de gauche à droite sur l'envers. Quand chaque diagramme est tricoté 1 fois en hauteur, reprenez-le à partir du 1er rang. Bon tricot!

Cartier Jacqueline 28.02.2017 - 18:13:

Effectivement le diagramme est bien maintenant moi je l'ai imprime le 02/02/2017 et il y avait les 2 points que je vous signalés merci pour m'avoir répondu

Kommentere opskrift DROPS 173-12