DROPS / 173 / 1

Santa Fe by DROPS Design

Gehaakte DROPS tas met kleurenpatroon van ”Nepal”.

Trefwoorden: grafisch, tassen,

DROPS design: Model nr. ne-232
Garengroep C of A en A
----------------------------------------------------------
Maten:
Omtrek: ongeveer 67 cm
Hoogte: ongeveer 34 cm

Materiaal:
DROPS NEPAL van Garnstudio
200 gr. kleur nr. 0206, lichtbeige
200 gr. kleur nr. 0506, donkergrijs

DROPS HAAKNLD 3,5 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 18 stk x 10,5 toeren = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (68)

DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 1.95 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 14.80€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

PATROON:
Zie telpatronen A.1 en A.2. De telpatronen laten de kleuren in het patroon zien. 1 vierkantje = 1 stk.

KLEURENPATROON (Wordt in de rondte gehaakt):
Als u van kleur wisselt, haak dan als volgt: haak laatste stk met eerste kleur maar wacht met de laatste doorhaling, ga verder met volgende kleur en haak laatste doorhaling, haak dan volgend stk. Als u met twee kleuren haakt, leg dan de draden voor de kleur die u niet gebruikt op de st van de vorige toer en haak in de steken en om deze draden heen, zodat ze ingesloten worden in het haakwerk.

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Vervang het eerste stk aan het begin van elke toer door 3 l, eindig de toer met 1 hv in derde l.
---------------------------------------------------------

TAS: Wordt in de rondte gehaakt.

Haak 5 l met donkergrijs en haaknld 3,5 mm en vorm een ring met 1 hv in eerste l. Haak dan in de rondte volgens A.1 (haak 12 patroonherhalingen van A.1 in de rondte) - LEES KLEURENPATROON.
TOER 1: haak 12 stk in de ring – lees INFORMATIE VOOR HET HAKEN.
TOER 2: haak 2 stk in elk stk = 24 stk.
TOER 3: haak * 1 stk in eerste stk, 2 stk in volgend stk *, herhaal van *-* de hele toer = 36 stk.
TOER 4: haak * 1 stk in elke van de eerste 2 stk, 2 stk in volgend stk *, herhaal van *-* de hele toer = 48 stk. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 5-10: ga verder met meerderen en in patroon als hiervoor, dus haak elke toer 1 stk meer tussen de meerderingen = 120 stk.

TOER 11: ga verder en haak in de rondte maar zonder te meerderen en haak volgens A.2 (= 4 patroonherhalingen in de rondte). Haak op de toer met de pijl als volgt: * 1 stk in elke van de eerste/volgende 3 stk, 1 l, sla 1 stk over*, herhaal van *-*. Ga verder tot A.2 klaar is, hecht af.

SCHOUDERBANDEN:
Knip 18 draden af van elke kleur van 120 cm elk = 36 draden. Houd de draden samen en maak een losse knoop op ongeveer 12 cm van het uiteinde. Verdeel de lange draden in 3 strengen met 12 draden in elke streng. Vlecht de drie strengen totdat de vlecht ongeveer 68 cm lang is. Verdeel de draden nu in 2 strengen. Rijg de twee strengen door de tas met 1 stk ertussen, in de derde toer vanaf de bovenrand. Maak een knoop met de twee strengen aan de buitenkant van de tas. Neem de knoop aan de andere kant van de vlecht en haal die los, verdeel de draden in twee strengen en zet ze op dezelfde manier vast aan de tas, aan de andere kant. Maak nog een vlecht op dezelfde manier - zie foto.

Telpatroon

= lichtbeige
= donkergrijs

Opmerkingen (68)

Plaats uw opmerking!

Anne Voermans 28.11.2018 - 23:57:

Hallo ! Waarom heeft patroon A1 een driehoekige vorm? Dank u wel

DROPS Design 04.12.2018 kl. 12:57:

Dag Anne,

Dit is de bodem van de tas en hier komen meerderingen in volgens de beschrijving, vandaar dat elke toer meer steken heeft, waardoor er een driehoek ontstaat. In de beschrijving staat aangegeven hoe je de meerderingen in elke toer haakt.

Lisbet 08.10.2018 - 17:47:

Hej, hur många grå "trekanter" A1 ska det vara i botten och hur många A2 ska det vara runt väskan. Hoppas ni förstår hur jag menar. Jag får 11 A1 hur jag än gör.

DROPS Design 09.10.2018 kl. 18:16:

Hej, du ska ha 12 rapporter med A.1 nederst och det blir sedan 4 rapporter med A.2 på bredden.

Leyla Dikken 15.08.2018 - 18:04:

(Nederlands) Hallo, Ik heb 4 bolletjes van elke kleur gekocht. Omdat ik zoveel lijk over te houden twijfel ik of ik dit patroon met dubbele draad had moeten haken. Dan wordt de tas ook vast steviger. Ik vind hier echter niets over terug in de beschrijving. Graag uw reactie, Groet, Leyla

Michaela 05.08.2018 - 16:20:

Hallo ich finde die Tasche einfach klasse und möchte sie gerne häkeln. Gibt es ein Diagramm für den Taschenboden? Ohne wir es ziemlich schwer diese Anleitung nach zu häkeln.

DROPS Design 06.08.2018 kl. 09:34:

Liebe Michaela, das Muster vom Boden finden Sie in A.1, gleichzeitig wie in der schriftlichen Anleitung häkeln. Viel Spaß beim häkeln!

Pils Manuela 04.08.2018 - 09:07:

Hallo! Ich komme mit der Zunahme und dem Farbwechsel in Reihe 8 nicht zurecht. Durch die Zunahme verschiebt sich das Muster. Vielleicht könntet ihr ein Foto vom Boden der Tasche hochladen, damit ich mich besser orientieren kann wo genau zugenommen wird. Danke!

DROPS Design 06.08.2018 kl. 08:50:

Liebe Manuela, bei der 8. Reihe sollen Sie 1 M beige, 3 M grau, 4 M beige haben, und wie zuvor in der letzten Masche im Diagram zunehmen, dh: 1 M mit beige, 3 M mit grau, 2 M mit beige und in die nächste M 2 Stb mit beige (= Zunahme) häkeln . Viel Spaß beim häkeln!

Carine POTELLE 04.07.2018 - 09:22:

Je suis en train de terminer ce charmant petit sac, mais l\'avant-dernier rang me pose problème: est-ce que je comprends bien: il faut bien commencer par 3 brides dans chacune des 3 premières brides du rang précédent puis une maille en l\'air, sauter une bride puis refaire une bride dans chacune des 3 brides suivantes, une maille en l\'air, sauter une bride et ainsi de suite?\r\nMerci de votre aide.

DROPS Design 04.07.2018 kl. 10:04:

Bonjour Mme Potelle, tout à fait, c'est bien ainsi que l'on fait ce tour, on aura ainsi un rang ajouré (= 1 ml au-dessus de la bride sautée toutes les 3 brides) où on pourra y glisser les anses du sac de chaque côté. Bon crochet!

Carmen Alvarez 09.05.2018 - 17:53:

Me gustaria hacer el bolso santa fe en algodon pero cual me aconseja para tejer con aguja del 3 o 3.5

DROPS Design 13.05.2018 kl. 12:41:

Hola Carmen, para trabajar con esos números de agujas deberías trabajar con algodones del grupo B como Muskat, para darle cuerpo al bolso. Si quieres trabajar con algodones del grupo A tendrías que usar ganchillo de 2.5/ 3.00.

Elisenda Bachs Marés 08.05.2018 - 13:04:

Hola! Podríais buscarme una alternativa para trabajar el bolso Santa Fe con un algodón en lugar de lana? Me gustaría llevarlo en verano. Gracias!

DROPS Design 13.05.2018 kl. 12:39:

Hola Elisenda, este bolso está hecho con Nepal, que pertenece al grupo C. En este mismo grupo tienes 2 algodones: Paris y Bomull-Lin. También puedes trabajar a doble hilo con algodones del grupo A.

Valerie 03.05.2018 - 19:05:

Bonjour, Au rang 8 (motif A1) je dois faire: 6B, puis 2B dans la même... jusque là ça va ... mais en suivant ça, je n'ai pas le bon dessin, c'est à dire que je devrais avoir 3B en gris et 4B en beige.... c'est ça?

DROPS Design 04.05.2018 kl. 08:35:

Bonjour Valérie, au rang 8 vous devez avoir: 1 bride en beige clair, 3 brides en gris foncé et 4 brides en beige clair (= 8 brides au total), les augmentations se font à la fin du diagramme, vous allez donc crocheter: 1 b en beige clair, 3 b en gris foncé, 2 brides en beige clair et dans la dernière b du motif 2 brides en beige clair. Bon crochet!

Kelly 03.04.2018 - 22:16:

This pattern would be 100 times easier if there were more than two photos to look at or if in the description it would say something like double crochet 4 in tan chain 2 in grey and so on. It's coming along for me but my goodness I am struggling after round 10 with matching up the colors to the design.

Laat een opmerking achter voor DROPS 173-1