DROPS / 173 / 1

Santa Fe by DROPS Design

Hæklet DROPS taske i ”Nepal” med farvemønster.

Tags: grafisk, tasker,

DROPS Design: Model nr ne-232
Garngruppe C eller A + A
----------------------------------------------------------
Mål:
Omkreds: ca 67 cm
Højde: ca 34 cm
Materialer:
DROPS NEPAL fra Garnstudio
200 g f.nr 0206, lys beige
200 g f.nr 0506, mørk grå

DROPS HÆKLENÅL nr 3,5 – eller den nålen du skal bruge for at få 18 st x 10,5 rækker på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Kommentarer (62)

Garnet til denne opskrift koster fra 176kr. Læs mere.
MØNSTER:
Se diag A.1 og A.2. Diag viser farverne i mønsteret. 1 rude = 1 st.

FARVEMØNSTER (hækles rundt):
Når der skiftes farve hækles der således: Hækl sidste st med første farve, men vent med sidste gennemtræk, skift til næste farve og hækl sidste gennemtræk, derefter hækles næste st. Når der hækles med to farver lægges trådene på den farve der ikke hækles med over maskerne fra forrige omg, der hækles rundt om trådene så de bliver skjult og trukket med rundt.

HÆKLEINFO:
Første st på omg erstattes af 3 lm, afslut omg med 1 km i tredje lm.
---------------------------------------------------------

TASKE: Arb hækles rundt.

Hækl 5 lm med mørk grå på nål 3,5, og sæt dem sammen til en ring med 1 km i første lm. Videre hækles der rundt og efter diagram A.1 (der hækles 12 rapporter af A.1 i bredden) – læs FARVEMØNSTER!
1.OMG: Hækl 12 st om ringen – LÆS HÆKLEINFO!
2.OMG: Hækl 2 st i hver st = 24 st.
3.OMG: Hækl * 1 st i første st, 2 st i næste st *, gentag *-* omg rundt = 36 st.
4.OMG: Hækl * 1 st i hver af de 2 første st, 2 st i næste st*, gentag *-* omg rundt = 48 st. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
5.-10.OMG: Fortsæt med udtagninger og mønster som før, dvs for hver omg hækles der 1 st mere mellem udtagningerne = 120 st.

11.OMG: Fortsæt at hækle rundt, men uden udtagninger, og der hækles efter A.2 (= 4 rapporter i bredden). På omg med pil hækles der således: * 1 st i hver af de 3 første/næste st, 1 lm, spring over 1 st *, gentag fra *-*. Fortsæt til A.2 er hæklet færdig, klip og hæft tråden.

STROPPER:
Klip 18 tråde af hver farve à 120 cm = 36 tråde. Læg trådene sammen og bind en løs knude, lad ca 12 cm være efter knuden. Fordel trådene i 3 bunker med 12 tråde i hver bunke. Flet de tre bunker sammen til fletningen måler ca 68 cm. Del trådenderne i 2 bunker. Træk de 2 halvdele gennem tasken med 3 st imellem, i omg med hul. Bind dem sammen til en knude på forsiden af tasken. Løs knuden op i begyndelsen af fletningen og sy enden fast i tasken på samme måde, men i modsat side. Lav en fletning til på samme måde – se foto.

Kommentarer (62)

Skriv din kommentar her!

Carmen Alvarez 09.05.2018 - 17:53:

Me gustaria hacer el bolso santa fe en algodon pero cual me aconseja para tejer con aguja del 3 o 3.5

DROPS Design 13.05.2018 kl. 12:41:

Hola Carmen, para trabajar con esos números de agujas deberías trabajar con algodones del grupo B como Muskat, para darle cuerpo al bolso. Si quieres trabajar con algodones del grupo A tendrías que usar ganchillo de 2.5/ 3.00.

Elisenda Bachs Marés 08.05.2018 - 13:04:

Hola! Podríais buscarme una alternativa para trabajar el bolso Santa Fe con un algodón en lugar de lana? Me gustaría llevarlo en verano. Gracias!

DROPS Design 13.05.2018 kl. 12:39:

Hola Elisenda, este bolso está hecho con Nepal, que pertenece al grupo C. En este mismo grupo tienes 2 algodones: Paris y Bomull-Lin. También puedes trabajar a doble hilo con algodones del grupo A.

Valerie 03.05.2018 - 19:05:

Bonjour, Au rang 8 (motif A1) je dois faire: 6B, puis 2B dans la même... jusque là ça va ... mais en suivant ça, je n'ai pas le bon dessin, c'est à dire que je devrais avoir 3B en gris et 4B en beige.... c'est ça?

DROPS Design 04.05.2018 kl. 08:35:

Bonjour Valérie, au rang 8 vous devez avoir: 1 bride en beige clair, 3 brides en gris foncé et 4 brides en beige clair (= 8 brides au total), les augmentations se font à la fin du diagramme, vous allez donc crocheter: 1 b en beige clair, 3 b en gris foncé, 2 brides en beige clair et dans la dernière b du motif 2 brides en beige clair. Bon crochet!

Kelly 03.04.2018 - 22:16:

This pattern would be 100 times easier if there were more than two photos to look at or if in the description it would say something like double crochet 4 in tan chain 2 in grey and so on. It's coming along for me but my goodness I am struggling after round 10 with matching up the colors to the design.

Cathleen Wilbourn 26.03.2018 - 08:36:

The pattern calls for 2 strands, do I still use 2 if I'm using worsted weight

DROPS Design 26.03.2018 kl. 13:12:

Dear Mrs Willbourn, this bag is worked with 1 strand of yarn Nepal and a tension of 18 dc x 10.5 rows = 4"x4". Happy crocheting!

Bonneval 06.03.2018 - 12:27:

Bonjour, peut on faire ce modèle en maille serrée, car je n'aime pas le rendu en bride. Merci

DROPS Design 06.03.2018 kl. 14:19:

Bonjour Mme Bonneval, vous pouvez tout à fait vous inspirer de ce modèle pour faire le vôtre, n'oubliez pas toutefois que les mailles serrées étant moins hautes que les brides, le sac sera plus petit (en circonférence et en hauteur), il vous faudra donc l'ajuster en conséquence si besoin. Bon crochet!

Eleonora 26.02.2018 - 21:44:

Een mooi patroon die heel makkelijk in 1 dag te haken is. Binnenkort haak ik er eentje in een andere kleurencombinatie

Miranda Tinnevelt 13.02.2018 - 20:50:

Zojuist dit patroon uitgeprint. Nu begonnen met het begin. Maar moet ik nu eerst patroon A1 12x herhalen, en dan mwt TOER 1 beginnen? Ik kan dan toch geen 12 stk in de ring maken?

DROPS Design 15.02.2018 kl. 22:00:

Hoi Miranda,. Ja, je haakt 12 stokjes in de de ring op de eerste toer. De eerste toer zijn die 12 stokjes en tegelijkertijd het de eerste rij in het telpatroon. In het telpatroon kun je zien met welke kleur je moet haken.

Wendy 09.02.2018 - 09:26:

Ik ben bij toer 5 tm 10 aangeland en alles klopt tot nu toe. Heb 48 stk erop staan en nu moet ik toer 5 tm 10 doen zoals hiervoor maar als ik dat doe kom ik op meer dan 120 skt uit. Heeeeelp......

DROPS Design 26.02.2018 kl. 12:49:

Hallo Wendy, Je hebt 12 patroonherhalingen van A.1 Op elke herhaling heb je 1 meerdering van A.1, dus op elke toer 12 meerderingen. Op toer 4 heb je 48 steken en daarna moet je nog 6 toeren haken. Dan kom je precies op 120 steken uit. Tel alles nog even goed na en kijk of het aantal meerderingen die je op de toer maakt kloppen.

Helen Burns 06.02.2018 - 00:55:

I've used charts before but I can't figure out how to use it for the color changes. Any tips for understanding when to change colors? Thanks

DROPS Design 06.02.2018 kl. 09:30:

Dear Mrs Burns, change color with last yo on dc - see COLOR PATTERN at the beg of the written pattern and video below - in the diagram 1 square = 1 dc. Happy crocheting!

Kommentere opskrift DROPS 173-1