DROPS / 172 / 20

Tide Rose by DROPS Design

Strikket DROPS sjal i ”Brushed Alpaca Silk” med forkortede p og striber.

DROPS Design: Model nr as-063
Garngruppe C eller A + A
----------------------------------------------------------
Mål: Højde midt på ca 62 cm. Bredde øverst ca 175 cm.
Materialer:
DROPS BRUSHED ALPACA SILK fra Garnstudio
50 g f.nr 03, grå
25 g i følgende farver:
f.nr 02, lys grå
f.nr 08, lyng
f.nr 01, natur

DROPS RUNDP (80 cm) nr 6 – eller det p.nr du skal bruge for at få 15 m x 29 p retstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

fra 14.95 kr /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 14.95 kr /25g
Garnet til denne opskrift koster fra 120kr. Læs mere.
RETSTRIK (strikkes frem og tilbage):
Strik ret på hver p.
----------------------------------------------------------

SJAL:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp for at få plads til alle m. Sjalet strikkes fra spidsen og op i RETSTRIK – se forkl over. Slå 2 m op på rundp 6 med lys grå. Fortsæt således:
1.P (= retsiden): 1 ret, slå om (= 1 m taget ud), strik ret p ud.
2.P (= vrangen): 1 ret, slå om (= 1 m taget ud), strik ret p ud.
3.P: 1 ret, slå om (= 1 m taget ud), 1 ret, slå om (= 1 m taget ud), strik ret p ud (= totalt 2 m taget ud).
4.P: 1 ret, slå om (= 1 m taget ud), 1 ret, slå om (= 1 m taget ud), strik ret p ud (= totalt 2 m taget ud).

HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Gentag 1. til 4.p til arb måler 6 cm, sørg for at næste p er fra vrangen. Nu strikkes der forkortede p således:

AFSNIT 1:
Fortsæt med at tage ud som før, men i dette afsnit tages der kun ud i venstre side af arb (= i starten af p fra vrangen) Der strikkes forkortede p således:
1.P (= vrangen): Strik ret til der er 6 m tilbage, vend arb (der strikkes ikke over disse m).
2.P (= retsiden): Strik ret tilbage.
3.P: Strik ret til der er 12 m tilbage (inkl de første 6 m), vend arb (der strikkes ikke over disse m).
4.P: Strik ret tilbage.
Fortsæt således, dvs der strikkes over 6 m mindre for hver 2.p og der tages ud som før i venstre side af arb, til der er 6 m eller mindre tilbage på p (sidste p er fra retsiden). Strik 1 p over alle m fra vrangen, og tag ud som før.

AFSNIT 2:
Skift farve til lyng. Fortsæt at tage ud som før, men i dette afsnit tages der kun ud i højre side af arb (= i starten af p fra retsiden). Der strikkes forkortede p således:
1.P (= retsiden): Strik ret over de 6 første m, vend arb.
2.P (= vrangen): Strik ret tilbage.
3.P: Strik ret over 6 m mere end på 1.p, vend arb (dvs m som blev taget ud på 1.p tælles ikke med).
4.P: Strik tilbage.
Fortsæt således, dvs der strikkes over 6 m mere for hver 2.p til der er strikket 2 p retstrik over alle m (sidste p er fra vrangen).

AFSNIT 3:
Skift farve til grå. Strik 1 p ret fra retsiden. Strik som AFSNIT 1.

AFSNIT 4:
Skift farve til natur. Strik som AFSNIT 2.

AFSNIT 5:
Skift farve til lys grå. Strik 1 p ret fra retsiden. Strik som AFSNIT 1.

AFSNIT 6:
Skift farve til lyng. Strik som AFSNIT 2.

AFSNIT 7:
Skift farve til natur. Strik 1 p ret fra retsiden. Strik som AFSNIT 1.

AFSNIT 8:
Skift farve til grå. Strik som AFSNIT 2.

Luk af således: * luk 5 m af, slå om p og luk omslaget af,* gentag fra *-* til alle m er lukket af.

Kommentarer (12)

Skriv din kommentar her!

Sophia 13.01.2017 - 23:14:

I'm a little confused.how many times i will knit section 1 and section2 and what do you mean until 6sts remain or less on row?(section1)thank you.

DROPS Design 16.01.2017 kl. 09:09:

Dear Sophia, work short rows in section 1, ie work from WS until 6 sts remain, turn and work last row until you have worked 2 rows over the first 6 sts or less from WS, turn and work return row. Then work 1 row from WS. See also video below. Happy knitting!

Denise Voiss 13.01.2017 - 22:36:

Was I suppose to do a wrap and turn for this? Sorry for the questions, new knitter.

DROPS Design 16.01.2017 kl. 09:04:

See answer below - if you choose to work short rows with wrap & turn, remember to not tighten to keep same tension and texture. Happy knitting!

Denise Voiss 13.01.2017 - 22:30:

Confused and messed up...I have holes! After knitting the 6 stitch short rows across the entire row, (Section 1) Work 1 row over all sts from WS and inc as before.) Do you then knit a row, in the same color, across the row? As this is the point where I get holes. I then go on to Section 2 and knit the first six stitchs (with a YO at the begining), turn it and knit back to the beginning where I knit 1, YO, then knit 12 stitches.How can I avoid the holes?

DROPS Design 16.01.2017 kl. 09:03:

Dear Mrs Voiss, you can tighten the thread when working the first after you have turned in short rows. But remember to keep correct tension, there maybe small holes that will then not be that visible at the end. See also video below. Happy knitting!

Denise Voiss 10.01.2017 - 18:47:

I want to convert this to stockinette stitch. How would I prevent it from curling? What edging could I add (4 stitches of seed stitch on each end)? And how would I knit this into the pattern given that there is only a 2 stitch cast on? Thank you!

DROPS Design 11.01.2017 kl. 09:12:

Dear Mrs Voiss, we are not able to adjust each our pattern to every individual request, you are welcome to contact your DROPS store for any further personnal assistance or maybe rather choose another pattern worked in stocking st if you rather. Happy knitting!

Amanda Dunn 07.11.2016 - 22:27:

I love this scarf, wondered if it's possible to convert it to a crochet pattern?? I haven't tried knitting, not sure I could do it!!

DROPS Design 08.11.2016 kl. 09:52:

Dear Mrs Dunn, this pattern is only knitted one - you will find different videos showing how to knit if you like to learn, see tab "videos" and scrolling down to the bottom of the page. Happy knitting!

Petra Mohr 27.10.2016 - 21:43:

Hallo , habe das Drops Tuch fertig gestrickt und genau nach der Anleitung aber leider war das Tuch am Ende nur 39 cm lang . Habe alles nochmal mehrmals durchgelesen aber keinen Fehler gefunden. Hätte man die Wolle doppelt nehmen müssen ? Liebe Grüße Petra Mohr

DROPS Design 28.10.2016 kl. 09:37:

Liebe Frau Mohr, haben Sie auch alle Zunahmen am Anfang jeder 2. Reihe (dh gleichzeitig mit den verkürzte R) gestrickt? Diese Zunahmen geben Breit und Höhe (es gibt immer mehr M. mit den Zunahmen, und damit mehr verkürzten Reihen).

Carmen 19.10.2016 - 07:08:

Cuando se termina la hilera antes de cambiar de color, se tejen los puntos de toda la hilera o sólo los 6 últimos y se cambia de color?

DROPS Design 30.10.2016 kl. 12:24:

Hola Carmen. ¿Puedes concretar la pregunta? ¿A qué fila y qué sección te estás refiriendo.?

Anke Graetz 17.09.2016 - 15:03:

Sehr geehrte Damen und Herren, ich bin Strickanfängerin. Wieviel Maschen werden ab Abschnitt 1 in jeder Rückreihe zugenommen? Abwechselnd 1M und dann 2M oder immer 2M. Danke im voraus für Ihre Hilfe. MfG Anke Graetz

DROPS Design 19.09.2016 kl. 09:12:

Liebe Frau Graetz, es wird immer abwechselnd 1M und 2 M am Anfang jeder Reihe zugenommen (also bei der Randmaschen, nicht in der mitte wo man die verkürtzte Reihe strickt).

Beatriz Silva 24.06.2016 - 17:01:

O modelo é simples mas tem uma boa combinação de cores, permitindo alterar o colorido, mantendo o esquema

Johanna 10.06.2016 - 12:38:

So simple and beautiful!

Kommentere opskrift DROPS 172-20