DROPS / 171 / 17

Rainbow Ripples by DROPS Design

Gebreide DROPS sjaal met strepen en golvenpatroon van ”Delight”.

Trefwoorden: golfjespatroon, sjaal, stola, strepen,

DROPS design: Model nr. de-161
Garengroep A
----------------------------------------------------------
Maten: ongeveer 30 keer 160 cm
Materiaal:
DROPS DELIGHT van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 11, lila/groen
100 gr. kleur nr. 10, olijfgroen/roest/pruim
DROPS BREINLD 4 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 21 st x 27 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (21)

75% wol, 25% polyamide
vanaf 3.11 € /50g
DROPS Delight print DROPS Delight print 3.11 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 13.80€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

STREPEN:
* Brei 2 nld lila/groen, brei 2 nld olijfgroen/roest/pruim *, herhaal van *-* tot het werk klaar is.

Zie telpatronen A.1 en A.2. De telpatronen laten het patroon aan de goede kant zien. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven.
----------------------------------------------------------

SJAAL:
Brei heen en weer in STREPEN - zie uitleg boven. Zet 90 st op met nld 4 mm en lila/groen. Brei 3 st in ribbelst, A.1 (= 21 st) 4 keer in totaal in de breedte en eindig met 3 st in ribbelst. Als A.1 een keer in de hoogte is gebreid, staan er nog 74 st op de nld, brei nu A.2 (= 17 st) boven A.1. Ga zo verder in patroon en strepen. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Brei tot een hoogte van 79 cm – pas zo aan dat de volgende streep met lila/groen is – en brei 2 ribbels over alle st en minder TEGELIJKERTIJD op de 1e nld 10 st gelijkmatig = 64 st. Kant alle st af.
Brei nog een deel op dezelfde manier.

AFWERKING:
Naai de afkantranden van de 2 delen netjes aan elkaar.

Telpatroon

= recht aan de goede kant, averecht aan de verkeerde kant
= r aan de verkeerde kant
= 2 r samen
= 1 omsl tussen 2 st

Opmerkingen (21)

Plaats uw opmerking!

Rosy 19.01.2018 - 08:39:

Bonjour, concernant le diagramme A1, faut-il tricoter : - 2 m ens à l'end, 2 m ens à l'end, 13 m end sur l'end (ou env sur l'env), 2 m ens à l'end, 2 m ens à l'end, puis à nouveau à la suite des deux dernières m ens à l'end, recommencer 2 m ens à l'end, 2 m ens à l'end, ce qui fera 4 m ens à l'end à la suite ? Merci pour votre réponse.

DROPS Design 19.01.2018 kl. 11:02:

Bonjour Rosy, on répète A.1 en largeur, ainsi on va tricoter (2 m ens, 2 m ens, 13 m end, 2 m ens, 2 m ens), entre 2 A.1 on aura donc 4 x 2 m ens, et 13 m end entre les diminutions. Bon tricot!

Kari Lisbjerg 18.10.2017 - 10:04:

Undskyld er lidt nybegynder, forstår det stadig ikke helt:syr man de 2 stykker sammen I bredden, eller? Hvordan lave det i et stykke? Dobbelt antal masker?

DROPS Design 19.10.2017 kl. 09:11:

Hej, du strikker 2 ens stykker ifølge opskriften. Bagefter syr du de to aflukningskanter sammen. God fornøjelse!

Kari Lisbjerg 17.10.2017 - 16:48:

Hej, forstår ikke, hvorfor, der skal strikkes 2 stykker, kan det ikke laves i et stykke? Er det fordi, det er dobbelt I bredde eller tykkelsen?

DROPS Design 18.10.2017 kl. 08:08:

Hei Kari. Det er fordi at bølgemønstret skal vende samme vei når skjerfet "henger" ned. Du kan fint strikke hele skjerfet i et stykke om du ønsker det. God Fornøyelse!

Kari Lisbjerg 16.10.2017 - 16:31:

Hej, forstår ikke, hvorfor, der skal strikkes 2 stykker, kan det ikke laves i et stykke? Er det fordi, det er dobbelt I bredde eller tykkelsen?

Chrissy Libert 12.06.2017 - 19:43:

Ik begrijp dat ik met A1 moet beginnen met 21 steken en dan doorgaan met A2 met 17 steken. Dus op het eind van A2 heb ik 74 steken, klopt het dat ik dan A1 terug moet beginnen met 74 steken ipv 90? En dus geen verminderingen moet breien?

DROPS Design 13.06.2017 kl. 14:44:

Hoi Chrissy, Je breit na het opzetten 3 steken in ribbelstekek en dan 4 herhalingen in de breedte van A.1 en op het einde van de naald brei je nog 3 steken in ribbelsteek. A.1 heeft 2 naalden en als je klaar bent met A.1 begin je dus op de 3e naald met telpatroon A.2. Van A.2 brei je ook 4 herhalingen in de breedte met aan beide zijkanten weer de ribbelsteken. A2. herhaal je vervolgens steeds in de hoogte tot de gewenste lengte van de sjaal.

Susanna 27.02.2017 - 16:57:

Volgens mij klopt het patroon ook niet. ( zie opmerking Marga Mohlmann 21/11/2016) Totaal aantal steken 74 en het patroon gaat over 17 steken 4 x 17 = 68... Hoe brei ik de resterende 6 steken dan?

DROPS Design 28.02.2017 kl. 15:54:

Hoi Susanna. Lees het antwoord aan Marga Mohlmann. Je breit eerste A.1 (waar je mindert in de tweede nld) daarna heb je 74 st en breit: 3 ribbelst, 4 keer A.2 (17 st per herhaling) en eindig met 3 ribbelst.

Birgitta Bäckström 03.01.2017 - 14:55:

Jag har samma problem som övriga, men förstår inte franska eller tyska. Kan ni svara mig på svenska. Jag har sett videon men blir inte klokare. När jag har 74 maskor efter A1 och stickar första varvet på A2 har jag fortfarande bara 74 maskor, när det ska vara 90 maskor. Snart blir jag tokig! Hälsningar-de bästa! Birgitta

DROPS Design 04.01.2017 kl. 13:37:

Hej. När du har stickat A.1 1 gång på höjden har du 74 m på stickan. Därefter fortsätter du med A.2. Du ska inte ha 90 m på stickan, utan har 74 till m tills arb mäter 79 cm då du minskar 10 m jämt fördelat = 64 m och maskar sedan av. Lycka till!

Kirsten 26.12.2016 - 12:03:

Frage hat sich erledigt, ich hatte die beiden Muster vertauscht...

Kirsten 26.12.2016 - 11:57:

Hallo, Das Muster A1 muss ja nur einmal gestrickt werden, danach A2. Aber wenn ich da immer nur Maschen zusammenstricke und nicht wieder zunehme, wird die gesamte Maschenzahl ja immer weniger. Wie komme ich denn immer wieder auf die 74 Maschen? Vielen Dank und viele Grüße Kirsten

DROPS Design 29.12.2016 kl. 14:10:

Liebe Kirsten, A.2 wird über 17 Maschen gestrickt, bei der 5. Reihe gibt est 6 Abnahmen (= 2 M re zs x 6 insgesamt) und 6 Umschläge, so wird die Maschenanzahl immer bei 17 bleiben. Siehe auch das Video unten. Viel Spaß beim stricken!

Njut 11.12.2016 - 22:54:

Bonjour, Tout d'abord merci pour votre réponse. J'ai de nouveau une question. Une fois qu'on a tricoté A1 on a 74 mailles. Mais lorsqu'on tricote 4x fois A2 on ne retombe pas sur ces 74 mailles mais sur 68 si on considère que A2 fais bien17 mailles ( personnellement j'en compte 18 =6x2 mailles tricotées ensemble +6 mailles jetées sur 6 autres). Merci par avance pour vos lumières .

DROPS Design 12.12.2016 kl. 09:50:

Bonjour Mme Njut, on a bien 17 m dans A.2 (2 m ens x 3), (1 jeté, 1 m end) x 5, 1 jeté (2 m ens x 3) = 3 + 10 + 1+3 = 17 m. On aura ainsi: 4 x 17 m de A.2 + 3 m point mousse de chaque côté = 68+6=74 m. Bon tricot!

Laat een opmerking achter voor DROPS 171-17