DROPS / 173 / 54

Port Noir by DROPS Design

Virkattu kuviollinen DROPS laukku ”Nepal”-langasta.

DROPS Design: Malli nro ne-233
Lankaryhmä C tai A + A
----------------------------------------------------------
Mitat:
Ympärys: n. 70 cm
Korkeus: n. 34 cm

Langanmenekki: Garnstudion
DROPS NEPAL:
200 g nro 0206, vaalea beige
200 g nro 0506, tummanharmaa
50 g nro 8910, vadelmaruusu

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3,5 tai käsialan mukaan. VIRKKUUTIHEYS: 18 p x 10,5 krs koukulla nro 3,5 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: graafinen, siksak, ohjetyyppi: laukut,

Katso piirrokset A.1 ja A.2. Piirrokset näyttävät kuvion värejä. 1 ruutu = 1 p.

VÄRIKUVIO (virkataan suljettuna virkkauksena):
Kun vaihdat väriä, virkkaa seuraavasti: Virkkaa viimeinen p ensimmäisellä värillä, mutta jätä viimeinen läpiveto vielä tekemättä, vaihda seuraavaan väriin ja tee viimeinen läpiveto, virkkaa sitten seuraava p. Kun virkkaat kahdella värillä, aseta odottamassa oleva lanka edellisen kerroksen silmukoiden päälle, virkkaa lankojen ympäri, jotta ne jäävät huomaamattomiksi ja kulkevat työn mukana.

VIRKKAUSINFO:
Kerroksen ensimmäinen p korvataan 3 kjs:lla, virkkaa krs:n lopuksi 1 ps kolmanteen kjs:aan.
---------------------------------------------------------

LAUKKU: Virkataan suljettuna virkkauksena.

Virkkaa 5 kjs tummanharmaalla langalla ja koukulla nro 3,5 ja sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan. Virkkaa jatkossa suljettua virkkausta piirroksen A.1 mukaisesti (= 12 piirroksen A.1 mallikertaa krs:lla). LUE VÄRIKUVIO!
1.KRS: Virkkaa 12 p renkaaseen. LUE VIRKKAUSINFO!
2.KRS: Virkkaa 2 p jokaiseen p:seen = 24 p.
3.KRS: Virkkaa *1 p ensimmäiseen p:seen, 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 p.
4.KRS: Virkkaa *1 p kumpaankin 2 ensimmäiseen p:seen, 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 48 p. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS!
5.-10.KRS: Jatka lisäyksiä ja mallivirkkausta kuten aiemmin, eli virkkaa jokaisella krs:lla lisäysten väliin 1 p enemmän = 120 p.

11.KRS: Jatka suljettua virkkausta, mutta ilman lisäyksiä, ja virkkaa nyt mallivirkkausta piirroksen A.2 mukaisesti (= 9 mallikertaa krs:lla). Lisää SAMALLA ensimmäisellä krs:lla tasavälein 6 s = 126 s. Piirrokseen nuolella merkitty krs virkataan seuraavasti: *1 p jokaiseen 3 ensimmäiseen/seuraavaan p:seen, 1 kjs, jätä 1 p väliin*, toista *-*. Jatka mallivirkkausta tähän tapaan, kunnes olet virkannut piirroksen A.2 loppuun. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

KIERRETTY NYÖRI:
Leikkaa kummastakin väristä 2 kpl. n. 2 metrin pituista lankaa (= 6 lankaa). Kierrä langat tiukasti yhteen, aseta nyöri kaksinkerroin ja anna sen kiertyä uudestaan yhteen. Tee nyörin kumpaankin päähän solmu. Pujota nyöri laukun reikiin.

HAPSUT:
Leikkaa kummastakin väristä 14 kpl n. 32 cm:n pituista lankaa. Aseta langat kaksinkerroin ja pujota hapsun taitettu pää nyörin pään läpi. Kierrä hapsun lanka hapsun kärjen ympärille ja solmi kiinni. Toista nyörin toisessa päässä.

HIHNA:
Virkkaa 16 kjs tummanharmaalla langalla ja sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla. Virkkaa 1 p jokaiseen kjs:aan (ensimmäinen p korvataan 3 kjs:lla). Virkkaa suljettuna virkkauksena 1 p jokaiseen p:seen, kunnes hihnan pituus on 80 cm. Kiinnitä hihna laukun kumpaankin sivuun.

Piirros

= vaalea beige
= tummanharmaa
= vadelmaruusu

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 173-54 alkuperäisohjeeseen.