DROPS Extra / 0-1269

Freestyle by DROPS Design

Strikket DROPS sjal i ”Kid-Silk” med retstrik og hulrækker

DROPS Design: Model nr ks-112
Garngruppe A
----------------------------------------------------------
Mål: Højde midt på ca 57 cm. Bredde øverst ca 165 cm.
Materialer:
DROPS KID-SILK fra Garnstudio
75 g f.nr 06, lys grågrøn

DROPS RUNDP (80 cm) nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 40 p retstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 101.85kr. Læs mere.
RETSTRIK (strikkes frem og tilbage):
Strik ret på hver p.

HULRÆKKE:
1.P (= retsiden): Strik og tag ud som før over de yderste 4 m, strik ret frem til der er 4 m tilbage, strik 4 m ret.
2.P (= vrangen): Strik og tag ud som før over de yderste 4 m, strik vrang frem til der er 4 m tilbage, strik 4 m ret.
3.P (= retsiden): Strik og tag ud som før over de yderste 4 m, * 2 m ret sammen, slå om *, gentag fra *-* frem til der er 4 m tilbage, strik 4 ret.
4.P (= vrangen): Strik som 2.p.

MØNSTER-1:
* Strik 32 pinde RETSTRIK - se forkl over, og 1 HULRÆKKE - se forkl over *, gentag fra *-* totalt 2 gange.

MØNSTER-2:
* Strik 8 p retstrik og 1 HULRÆKKE - se forkl over *, gentag fra *-* totalt 2 gange og strik 16 p retstrik og 1 HULRÆKKE.

STRIKKETIPS:
Ønskes der et større sjal strikkes hele mønster 2 færdig, derefter fortsættes der med mønster 1 til ønsket størrelse – sørg for at der ikke lukkes af lige efter en hulrække.
----------------------------------------------------------

SJAL:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp for at få plads til alle m. Slå 2 m op på rundp 4 med Kid-Silk. Fortsæt med efter MØNSTER-1 - se forkl over, Samtidig med at der tages ud i siderne således:
1.-2.P: 1 m ret, slå om og strik ret p ud.
3.-4.P: 1 m ret, slå om, 1 m ret, slå om og strik ret p ud.
HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Gentag de 4 udtagnings-pinde til færdig mål. OBS! Sørg for at der hele tiden strikkes hulrække fra samme side af arb. Når mønster-1 er færdig strikkes MØNSTER-2 - se forkl over. Gentag mønster-1 og mønster-2 totalt 1 gang til, men på sidste gentagelse strikkes ikke den sidste hulrække i mønster-2. Arb måler nu ca 57 cm (målt i strikkeretningen) - læs STRIKKETIPS. Luk løst af med dobbelt tråd.

Meike 25.08.2018 - 22:27:

Hallo! Ich habe eine Frage zur Lochborte: in der Anleitung steht: wie zuvor über die äußersten 4 M str und zunehmen. Zählt der Umschlag als Masche? D.h. incl. Umschlag 4 M? Danke schonmal :)

DROPS Design 06.09.2018 kl. 09:24:

Liebe Meike, die 4 M sind ink die 4 Umschläge, dh, 1 M re, 1 Umschlag, 1 M re, 1 Umschlag. Viel Spaß beim stricken!

S. Baumgartner 15.08.2018 - 22:43:

Hallo! Muss man bei den Zunahmen an den Seiten (bis zum fertigen Mass) immer die Reihen 1-4 wiederholen oder nur die 4. Reihe? Danke

DROPS Design 16.08.2018 kl. 09:33:

Liebe Frau Baumgartner, Sie wiederholen die 4 Reihen (von 1. bis 4. Reihe) bis zur Ende. Viel Spaß beim stricken!

Alice 26.02.2018 - 02:25:

Is there a video or instructions for "Loosely bind off with double yarn"? Thank you!

DROPS Design 26.02.2018 kl. 10:04:

Dear Alice, we have no video yet showing this technique, simply use the other end of ball and cast off all sts with the 2 ends of yarn = double strand. Happy knitting!

Gunilla Borén 07.02.2018 - 15:48:

Hej! Jag har en fråga angående hålvarvet. "Sticka och öka som förut över de yttersta 4 m". Jag har de tidigare varven (ej hålvarv) utökat över antingen 1 m (varv 1-2) eller 2 m (varv 3-4). Korrekt? Tacksam för svar! Mvh Gunilla

DROPS Design 26.02.2018 kl. 11:09:

Hei Gunilla. Ja, det stemmer slik du har strikket. Du skal fortsette å øke på samme måte videre også. Det er forklart med 4 masker slik fordi det nå kun skal være 4 masker i rille mot hver side, resten av maskene skal strikkes som forklart i hullraden. Lykke til videre med sjalet:)

Cecile 12.01.2018 - 07:45:

Bonjour, Dans les vidéos en lien avec ce projet, vous proposez le montage provisoire en mailles chainettes. Faut-il l'utiliser pour monter les 2 mailles du début? Que faire ensuite avec les 2 boucles créées?

DROPS Design 12.01.2018 kl. 09:13:

Bonjour Cécile, cette technique n'a pas lieu d'être dans ce modèle et a été retirée, montez les mailles du châle avec votre technique habituelle. Bon tricot!

Cécile 28.07.2017 - 10:58:

Bonjour, Lors du point ajouré,dois-je garder le même système d'augmentation: d'un jeté sur les rangs 1et 2 ,et de deux jetés sur les rangs 3 et 4? Merci pour votre réponse et bonne journée à vous!:)

DROPS Design 28.07.2017 kl. 11:28:

Bonjour Cécile, tout à fait, on répète les augmentations des rangs 1 à 4 jusqu'à la fin, tout en tricotant le point fantaisie indiqué (1 ou 2). Bon tricot!

Ginette Martiné 28.06.2017 - 15:10:

Merci pour votre réponse rapide vous dites qu'il faut tricoter les 4première maille à l'endroit puis à l'envers les suivantes faut il compter le jeté puis envers merci pour la reponse

DROPS Design 28.06.2017 kl. 18:03:

Bonjour Mme Martiné, les 4 premières m = 1 m end, 1 jeté, 1 m end, 1 jeté, 2 mailles endroit, tricotez ensuite à l'envers jusqu'aux 4 dernières mailles et tricotez ces 4 mailles à l'endroit, ainsi vous avez 4 m point mousse de chaque côté. Bon tricot!

Ginette Martiné 27.06.2017 - 22:39:

Pour le châle freestyle le point ajoutée faut il tricoter les mailles a l'envers sur le deuxième rang merci de me repondre

DROPS Design 28.06.2017 kl. 08:10:

Bonjour Mme Martiné, tout à fait, aux rangs 2 et 4 du point ajouré, on tricote les 4 premières m au point mousse avec les augmentations puis on continue en mailles envers jusqu'à ce qu'il reste 4 m et on termine par 4 m endroit. Bon tricot!

Anne Sage 24.05.2017 - 00:53:

When the pattern says to repeat pattern 1 1more time in total, does that mean to do the pattern including the repeats, or just 16 ridges and the eyelet rows?

DROPS Design 24.05.2017 kl. 08:53:

Dear Mrs Sage, when it says to repeat pattern-1 and pattern-2 1 more time, you work pattern-1 (= (16 ridges + 1 eyelet row) x 2) then pattern-2 (= (4 ridges + 1 eyelet row) x 2 then 8 ridges (do not work the last eyelet row on last repeat). Happy knitting!

Anne Sage 18.04.2017 - 16:34:

Pattern 1 instructions in this design specifies to work the pattern while at the same time inc. the sides, but pattern 2 says to just work it, no mention of increasing the sides - my question is whether I continue inc. same as pattern 1? Thanks for your help.

DROPS Design 18.04.2017 kl. 16:57:

Dear Anne! "Repeat the 4 inc rows until finished measurements" - so you continue increasing sts in both patterns (pattern 1 and 2). Happy knitting!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1269