DROPS Extra / 0-1264

Moon Valley Set by DROPS Design

Sættet består af: Strikket DROPS hals og pulsvanter i ”Karisma” med norsk mønster

DROPS Design: Model nr u-777
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
HALS:
Størrelse: S/M - L/XL
Omkreds: nederst ca 108-120 cm, øverst ca 57-59 cm
Højde: ca 22-26 cm
Materialer:
DROPS KARISMA fra Garnstudio
100-100 g f.nr 65, jeansblå (78-86 g)
50 g i begge størrelser i følgende farver:
f.nr 75, petrol cerise (8-8 g)
f.nr 71, sølvrosa (6-8 g)
f.nr 40, lys gammelrosa (2-2 g)
f.nr 39, mørk gammelrosa (1-1 g)

Tallene i (-) viser ca hvor mange gram der går af hver farve hvis man ønsker at strikke med restegarn.

DROPS RUNDP (60 cm) nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 omg mønsterstrik på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (60 og 80 cm) nr 3,5 – til Rib.

PULSVANTER:
Størrelse: One-size
Omkreds: ca 22 cm
Længde: ca 19 cm
Materialer:
DROPS KARISMA fra Garnstudio
50 g i følgende farver:
f.nr 65, jeansblå (48 g)
f.nr 71, sølvrosa (10 g)
f.nr 75, petrol cerise (8 g)
f.nr 52, sennepsgul (3 g)
f.nr 40, lys gammelrosa (3 g)
f.nr 39, mørk gammelrosa (2 g)

Tallene i (-) viser ca hvor mange gram der går af hver farve hvis man ønsker at strikke med restegarn.

DROPS STRØMPEP nr 3,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 22 m x 30 omg mønsterstrik på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP nr 3 – til Rib.
----------------------------------------------------------

DROPS Karisma uni colour DROPS Karisma uni colour 22.00 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Karisma mix DROPS Karisma mix 22.00 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 264kr. Læs mere.
MØNSTER:
Se diag A.1 til A.3. Hele mønsteret strikkes i glatstrik.

UDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 m ud ved at slå om. På næste omg strikkes omslaget drejet ret så der ikke bliver hul.
----------------------------------------------------------

HALS:
Slå 266-294 m op på rundp 3,5 med jeansblå og strik 1 omg ret. Derefter strikkes der Rib (= 2 ret / 5 vrang). Efter 2-3 cm tages alle 5 vrang ind til 4 vrang ved at strikke de 2 første m i hvert vrang-parti vrang sammen = 228-252 m. Når Ribben måler 4-5 cm tages alle 4 vrang ind til 3 vrang ved at strikke de 2 sidste m i hvert vrang-parti vrang sammen = 190-210 m. Gentag indtagningen på beg af hvert vrangparti når Ribben måler 6-8 cm = 152-168 m. Fortsæt Ribben med 2 ret / 2 vrang til arb måler 8-10 cm.
Strik 1 omg ret med jeansblå hvor der tages 40-48 m ind jævnt fordelt = 112-120 m. Skift til rundp 4 og strik mønster rundt efter diag A.1. Når A.1 er færdig måler halsen ca 14-16 cm. Skift til rundp 3,5 og strik 1 omg ret med jeansblå hvor der tages 28-24 m ud jævnt fordelt – læs UDTAGNINGSTIPS = 140-144 m. Derefter strikkes der Rib rundt (= 2 ret / 2 vrang) i 8-10 cm, luk af med ret over ret og vrang over vrang. Halsen måler ca 22-26 cm i højden.
----------------------------------------------------------

PULSVANTER:
Arb strikkes rundt på strømpep og der strikkes ovenfra og ned.

HØJRE PULSVANTE:
Slå 52 m op på strømpep 3 med jeansblå og strik 1 omg ret. Derefter strikkes der Rib (= 2 ret / 2 vrang) i 2,5 cm. Skift til strømpep 3,5 og strik 1 omg ret hvor der tages 4 m ind jævnt fordelt = 48 m. Fortsæt med mønster rundt efter diag A.2. Efter A.2 fortsættes der med jeansblå. SAMTIDIG når arb måler 10 cm starter udtagningen til tommelf-kile og der tages 1 m ud på hver side af 2.m på omg – læs UDTAGNINGSTIPS (= 2 m taget ud). Gentag udtagningen på hver 2.omg totalt 5 gange – OBS: Der tages ud på hver side af alle nye tommelkile-m, dvs der bliver 2 m mere mellem omslagen for hver udtagning = 11 m til tommelkile og 58 m totalt. Når arb måler 14 cm sættes de 11 tommelkile-m på 1 tråd og der slåes 1 ny m op over m på tråden = 48 m på p. Fortsæt i glatstrik og jeansblå og tag samtidig 4 m ind jævnt fordelt på 1.omg = 44 m. Når arb måler 15 cm strikkes der mønster rundt efter diag A.3. Efter A.3 strikkes der 2 omg ret med jeansblå - tag samtidig 4 m ind jævnt fordelt på sidste omg = 40 m tilbage på p.
Skift til strømpep 3 og strik Rib (= 2 ret / 2 vrang) i 2,5 cm. Luk derefter løst af med ret over ret og vrang over vrang. Pulsvanten måler ca 19 cm.

TOMMELFINGER:
Sæt de 11 m fra tråden over på strømpep 3 og strik i tillæg 1 m op bag tommelf med jeansblå = 12 m. Strik 4 omg Rib (= 2 ret / 2 vrang) og luk løst af med ret over ret og vrang over vrang.

VENSTRE PULSVANTE:
Strik som højre, men spejlvendt, dvs tag ud til tommelfinger på hver side af næst sidste m på omg (i stedet for på hver side af anden m på omg).

Diagram

= jeansblå
= sølvrosa
= lys gammelrosa
= mørk gammelrosa
= petrol cerise
= sennepsgul

Elena 15.11.2018 - 12:38:

Negli scalda polsi, mentre lavoro il diagramma A2, quando cambio colore dopo aver fatto, ad esempio, due giri con il colore rosa argento e poi passo ad un altro colore, come faccio a non lasciare un “buco” nel lavoro tra la prima e l’ultima maglia del giro? Grazie, Elena

Mette Bülow 22.12.2016 - 19:51:

Förstår inte riktigt att man skall ta ut 28 maskar innan man stickar resår i halsen. Det har blivit ganska löst i halsen. Jag undrar också hur man får den att ligga så där fint runt. Min kryper uppåt så mönstret nästan ligger runt halsen :) Mvh Mette

DROPS Design 16.03.2017 kl. 11:16:

Hej Mette, Jo men man måste öka först, då resåren drar ihop arbetet. Lycka till!

Sandra Martins 29.06.2016 - 19:46:

Hi there, is there also a pattern for the beanie hat? Thanks, Sandra

DROPS Design 29.06.2016 kl. 21:31:

Dear Sandra, you can find the hat pattern in DROPS 165-23. Happy knitting!!

Lars 13.06.2016 - 11:19:

Drops 165-23

Heidi 13.06.2016 - 10:24:

Auf dem Foto ist auch eine Mütze zu sehen, die Anleitung ist aber nur für Kragenschal und Pulswärmer. Gibt es für die Mütze später noch eine separate Anleitung? Vielen Dank für die vielen bildschönen Modelle und die tolle Wolle!!

DROPS Design 14.06.2016 kl. 20:57:

Liebe Heidi, die Mütze ist das Modell DROPS 165-23.

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1264