DROPS Extra / 0-1235

Look At Me by DROPS Design

Sweter DROPS ze ściegiem strukturalnym i frędzlami, z włóczki „Alaska”. Od S do XXXL.

DROPS design: Model nr x-409
Grupa włóczek C lub A + A
----------------------------------------------------------
ROZMIARY: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiał:
DROPS ALASKA od Garnstudio
600-700-800-900-1000-1100 g kolor nr 02, ecru

DRUTY Z ŻYŁKĄ (60 lub 80 cm) DROPS nr 5 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 17 o. x 22 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!
Nie jesteś pewna jaki rozmiar wybrać? Musisz wiedzieć, że modelka na zdjęciu ma ok. 170 cm wzrostu i nosi rozmiar S lub M. Jeżeli wykonujesz sweter, sukienkę czy inne podobne ubranie, na dole strony znajdziesz schemat z wszystkimi miarami (w cm) gotowego produktu.
Komentarze (18)
DROPS Alaska DROPS Alaska
100% Wełna
od 5.80 zł /50g
DROPS Alaska uni colour DROPS Alaska uni colour 5.80 zł /50g
at włóczkowo
DROPS Alaska mix DROPS Alaska mix 5.80 zł /50g
at włóczkowo
Druty i szydełka
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 69.60zł. Więcej informacji.

Patrz schematy A.1-A.7. Schematy przedstawiają wszystkie rzędy ściegu fantazyjnego, widok na prawej stronie robótki.

ŚCIEG FANTAZYJNY-1:
Przer. w sumie 2-2-2-3-3-4 razy schemat A.1 na wysokość.
Przer. w sumie 1 raz schemat A.4 na wysokość.
Przer. w sumie 1 raz schemat A.5 na wysokość.
Przer. w sumie 1 raz schemat A.1 na wysokość.
Przer. w sumie 1 raz schemat A.5 na wysokość.
Przer. w sumie 1 raz schemat A.6 na wysokość, W TYM SAMYM CZASIE w ost. rzędzie na prawej stronie robótki dodać 1 o.

DODAWANIE OCZEK:
Oczka są dodawane na prawej stronie robótki. Dodawać wykonując 1 narzut, w nast. rzędzie przer. oczko przekręcone w miejscu narzutu (= wkłuwając drut z tyłu robótki zamiast z przodu), aby uniknąć dziur. Przer. dodawane o. ściegiem fantazyjnym.
----------------------------------------------------------

TYŁ:
Przerabiany w tę i z powrotem na drutach z żyłką.
Na drutach z żyłką nr 5 nabrać 83-91-99-107-115-123 o. włóczką Alaska. Przer. 1 ściągacz ściegiem francuskim - patrz powyżej. Dalej przer. schemat A.1 z 1 o. ściegiem francuskim z każdej strony. Powt. w sumie 3 razy schemat A.1 na wysokość.
Dalej przer. schemat A.2 następująco (1-szy rz. = na lewej stronie robótki): 1 o. ściegiem francuskim, A.2 aż zostaje 2 o. (= 10-11-12-13-14-15 razy), przer. 1-sze o. schematu A.2 (aby motyw był identyczny z 2 stron), zakończyć przerabiając 1 o. ściegiem francuskim. Gdy schemat A.2 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, przer. schemat A.3 ponad A.2 (1-szy rz. = na prawej stronie robótki) następująco: 1 o. ściegiem francuskim, A.3 aż zostaje 2 o., przer. 1-sze o. schematu A.3, zakończyć przerabiając 1 o. ściegiem francuskim. Przer. oczko ściegiem francuskim z każdej strony ściegiem francuskim do końca. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Przer. schemat A.3 aż dł. robótki wynosi 20-21-22-22-23-23 cm (dopasować, aby ost. rząd był na prawej stronie robótki). Następnie przer. 1 rz. na prawo na lewej stronie robótki, a dalej przer. dżersejem z 1 o. ściegiem francuskim z każdej strony przez 7 cm, dopasować aby ost. rząd był na prawej stronie robótki. Przer. 1 rz. na lewo na prawej stronie robótki, W TYM SAMYM CZASIE zamknąć 1 o. = 82-90-98-106-114-122 o.
Przer. teraz schemat A.7 z 1 o. ściegiem francuskim z każdej strony. Dalej przer. ściegiem fantazyjnym-1 - patrz powyżej.
Na wys. 43-44-45-46-47-48 cm od dołu robótki zamknąć 3-3-5-5-7-7 o. z każdej strony na podkroje rękawów na pocz. 2 nast. rz. Gdy o. na podkroje rękawów zostaną zamknięte, a ścieg fantazyjny-1 przerobiony 1 raz na wysokość, zostaje 77-85-89-97-101-109 o. Przer. schemat A.3, aż zostaje 5-5-1-1-5-5 o., przer. 5-5-1-1-5-5 pierwszych o. schematu A.3. Dalej przer. tak samo.
Na wys. 58-60-62-64-66-68 cm od dołu robótki, dopasować aby kolejny rząd był na prawej stronie robótki, zdjąć 25-25-27-27-29-29 o. środk. na drut pomocniczy na dekolt (= zostaje 26-30-31-35-36-40 o. na każde ramię). Teraz kończyć każde ramię oddzielnie. W nast. rzędzie od strony dekoltu zamknąć 1 o. = zostaje 25-29-30-34-35-39 o. na ramię. Zakończyć, gdy dł. robótki wynosi 60-62-64-66-68-70 cm. Przer. drugie ramię w taki sam sposób.

PRZÓD:
Nabrać i przer. jak tył.
Na wys. 51-53-53-55-57 cm od dołu robótki, dopasować aby kolejny rząd był na prawej stronie robótki, zdjąć 11-11-13-13-15-15 o. środk. na drut pomocniczy na dekolt (= zostaje 33-37-38-42-43-47 o. na każde ramię). Kończyć teraz każde ramię oddzielnie. Zamykać na dekolt następująco: zamknąć 3 razy 2 o. w każdym rz. od strony dekoltu, następnie zamknąć 2 razy 1 o. w każdym rz. od strony dekoltu = zostaje 25-29-30-34-35-39 o. na ramię. Zakończyć, gdy dł. robótki wynosi 60-62-64-66-68-70 cm. Przer. drugie ramię w taki sam sposób.

RĘKAWY:
Przerabiane w tę i z powrotem.
Na drutach z żyłką nr 5 nabrać 42-42-42-50-50-50 o. (w tym 1 o. brzeg. z każdej strony) włóczką Alaska. Przer. 1 ściągacz francuski. Dalej przer. na prawej stronie robótki następująco: 1 o. brzeg. ściegiem francuskim, schemat A.1 aż zostaje 1 o., 1 o. brzeg. ściegiem francuskim. Przer. w sumie 3 razy schemat A.1 na wysokość. Przer. oczka brzeg. ściegiem francuskim do końca.
Dalej przer. w sumie 5-5-5-6-6-6 razy schemat A.2 (1-szy rz. = na lewej stronie robótki) na szerokość z 1 o. brzeg. ściegiem francuskim z każdej strony. Gdy schemat A.2 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, przer. schemat A.3 do końca.
Na wys. 8 cm od dołu robótki dodać 1 o. w odl. 1 o. od brzegu z każdej strony - PATRZ DODAWANIE OCZEK! Przer. dodawane o. wg schematu A.3. Powt. dodawanie o. jeszcze 8-10-11-9-11-12 razy co 5-4-3½-4-3½-3 cm = 60-64-66-70-74-76 o. Zamknąć, gdy dł. robótki wynosi 51-50-50-49-48-47 cm (krócej dla większych rozmiarów, gdyż ramiona są szersze). Przer. drugi rękaw tak samo.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć lewe ramię.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Przerabiane w tę i z powrotem. Na drutach z żyłką nr 5 nabrać na prawej stronie robótki ok. 70 - 85 o. (w tym o. na drucie pomocniczym) wzdłuż dekoltu. Przer. 2 ściągacze francuskie. Zakończyć.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć prawe ramię (w tym wykończenie dekoltu). Wszyć rękawy. Zszyć boki i rękawy w odl. 1 o. od brzegów.

FRĘDZLE:
Odciąć 3 nitki o dł. ok. 34 cm, przeciągnąć je przez otwory (schematu A.7), LUŹNO zawiązać supeł, to znaczy, że supeł znajduje się w odl. ok. 1 cm od dziurek. Umieścić 1 frędzel co 2 dziurki.

Schemat

= 1 o.p. na prawej stronie robótki, o.l. na lewej stronie robótki
= 1 o.l. na prawej stronie robótki, o.p. na lewej stronie robótki
= 2 o. razem na prawo, 1 narzut