DROPS / 170 / 10

Tropical Steps by DROPS Design

DROPS pruhované papučky - balerínky háčkované z příze "Lima". Velikost: 35-43.

Tagy: papučky, pruhy,

DROPS design: model č. li-070
Skupina přízí: B
-----------------------------------------------------------

Velikost: 35/37 – 38/40 – 41/43
Délka chodidla: asi 22-24-27 cm

Materiál: DROPS LIMA firmy Garnstudio
50 g pro všechny velikosti od každé z následujících barev:
barva č. 0100, smetanová
barva č. 0707, rezavá
barva č. 2923, žlutá
barva č. 3145, pudrově růžová
barva č. 6273, pink

POZN.: na jednobarevné balerínky by byla spotřeba 100 g příze Lima (pro všechny velikosti).

DROPS HÁČEK č. 3 – nebo velikosti potřebné k uháčkování zkušebního vzorku o rozměrech 22 KS x 22 řad = 10 x 10 cm.

Přízi na tento model můžete mít už za 350Kč. Více zde.
STAHOVACÍ SMYČKA, KOUZELNÝ KROUŽEK:
Háčkujeme-li díl od středu v kruhových řadách, je vhodné začít místo běžně používaného „pevného“ kroužku z řo touto stahovací smyčkou – je pohyblivá a tak díky ní můžeme upravit velikost dírky ve středu dílu:
uchopíme konec příze a obtočíme ji 1x kolem ukazováku, čímž vytvoříme smyčku. Smyčku stáhneme z prstu, podržíme palcem a prostředníkem levé ruky a kolem ukazováku navineme přízi obvyklým způsobem, jak jsme u háčkování zvyklí. Háček vpíchneme do smyčky, nabereme přízi a protáhneme ji smyčkou, uháčkujeme 1 řo a potom (kolem smyčky) KS. Když uháčkujeme 8 KS, spojíme je 1 pevným okem vpíchnutým do 1. KS. Pak zatáhneme za konec příze a smyčku stáhneme; konec příze přichytíme v rubu. Pokračujeme háčkováním v kruhových řadách.

INFO-1:
Každou kruhovou řadu začínáme 1 řo – toto oko NEnahrazuje 1. KS. Každou kruhovou řadu končíme 1 pevným okem do 1. řo ze začátku kruhové řady. Tento začátek a konec každé kruhové řady NENÍ výslovně zapsán v návodu, ale použijeme jej u každé kruhové řady.

ZMĚNA BARVY:
Abychom dosáhli plynulých a úhledných přechodů barev, háčkujeme poslední pevné oko v kruhové řadě přízí v barvě řady následující – háček vpíchneme do prvního řo ze začátku kruhové řady, nabereme přízi nové barvy a protáhneme ji okem na háčku.

SLED PRUHŮ-1:
Háčkujeme 1 kruhovou řadu v každé barvě dle následujícího pořadí:
*pink, smetanová, pudrově růžová, žlutá, smetanová, rezavá, smetanová*, *-* opakujeme.

SLED PRUHŮ-2:
Háčkujeme 2 kruhové řady v každé barvě dle následujícího pořadí:
*pudrově růžová, žlutá, smetanová, rezavá, smetanová, pink, smetanová*, *-* opakujeme.
----------------------------------------------------------

BALERÍNKY:
Háčkujeme od špičky, nejprve v kruhových řadách, potom v řadách.

CHODIDLO:
Háčkem č.3 uháčkujeme smetanovou přízí STAHOVACÍ SMYČKU – viz výše. Háčkujeme dle SLEDU PRUHŮ-1 – viz výše, SOUČASNĚ postupujeme dle popisu níže – viz INFO-1 a ZMĚNA BARVY.
1. KRUHOVÁ ŘADA: *1 KS do prvního/dalšího KS, 1 řo*, *-* opakujeme celkem 8x = 16 ok.
2. KRUHOVÁ ŘADA: po 2 KS kolem každého řo = 16 KS.
3. KRUHOVÁ ŘADA: *1 KS do prvního/dalšího KS, 1 řo*, *-* opakujeme celkem 16x = 32 ok.
4. KRUHOVÁ ŘADA: *1 řo, 1 KS kolem prvního/dalšího řo*, *-* opakujeme celkem 16x = 32 ok.
5. KRUHOVÁ ŘADA: *(1 KS kolem prvního/dalšího řo, 1 řo), (-) opakujeme celkem 4x, 1 KS kolem téhož řo, 1 řo*, *-* opakujeme celkem 4x = 40 ok.
6. KRUHOVÁ ŘADA: *1 řo, 1 KS kolem prvního/dalšího řo*, *-* opakujeme celkem 20x = 40 ok.
7. KRUHOVÁ ŘADA: *1 KS kolem prvního/dalšího řo, 1 řo*, *-* opakujeme celkem 20x = 40 ok.

VELIKOST 35/37:
8. KRUHOVÁ ŘADA: *(1 řo, 1 KS kolem prvního/dalšího řo), (-) opakujeme celkem 10x, 1 řo, 1 KS kolem téhož řo*, *-* opakujeme celkem 2x = 44 ok. Přidávání pro velikost 35/37 je nyní dokončeno. Pokračujeme v kruhových řadách dle SLEDU PRUHŮ-1, háčkujeme po 1 KS kolem každého řo a po 1 řo mezi každé 2 KS až do výše 10 cm – končíme smetanovou kruhovou řadou.

VELIKOST 38/40:
8. KRUHOVÁ ŘADA: *1 řo, 1 KS kolem prvního/dalšího řo*, *-* opakujeme celkem 20x = 40 ok.
9. KRUHOVÁ ŘADA: *1 KS kolem prvního/dalšího řo, 1 řo*, *-* opakujeme celkem 20x = 40 ok.
10. KRUHOVÁ ŘADA: *(1 řo, 1 KS kolem prvního/dalšího řo), (-) opakujeme celkem 5x, 1 řo, 1 KS kolem téhož řo*, *-* opakujeme celkem 4x = 48 ok. Přidávání pro velikost 38/40 je nyní dokončeno. Pokračujeme v kruhových řadách dle SLEDU PRUHŮ-1, háčkujeme po 1 KS kolem každého řo a po 1 řo mezi každé 2 KS až do výše 11 cm – končíme smetanovou kruhovou řadou.

VELIKOST 41/43:
8. KRUHOVÁ ŘADA: *1 řo, 1 KS kolem prvního/dalšího řo*, *-* opakujeme celkem 20x = 40 ok.
9. KRUHOVÁ ŘADA: *1 KS kolem prvního/dalšího řo, 1 řo*, *-* opakujeme celkem 20x = 40 ok.
10. KRUHOVÁ ŘADA: *(1 řo, 1 KS kolem prvního/dalšího řo), (-) opakujeme celkem 4x, 1 řo, 1 KS kolem téhož řo*, *-* opakujeme celkem 5x = 50 ok. Přidávání pro velikost 41/43 je nyní dokončeno. Pokračujeme v kruhových řadách dle SLEDU PRUHŮ-1, háčkujeme po 1 KS kolem každého řo a po 1 řo mezi každé 2 KS až do výše 12 cm – končíme smetanovou kruhovou řadou.

VŠECHNY VELIKOSTI:
Nyní máme v kruhové řadě 44-48-50 ok a díl měří asi 10-11-12 cm. Přízi odstřihneme. Označíme si začátek kruhové řady.

PATA:
Začínáme z lícové strany 15-16-17 ok před značkou a háčkujeme smetanovou přízí v řadách nad prvními 31-33-35 oky, takto (nad zbylými 13-15-15 oky háčkovat nebudeme = střed nártu):
1. ŘADA: *1 KS kolem prvního/dalšího řo, 1 řo*, *-* opakujeme celkem 15-16-17x, 1 KS do posledního řo, práci otočíme.
2. ŘADA: 2 řo, *1 KS kolem prvního/dalšího řo, 1 řo*, *-* opakujeme až po poslední řo a končíme 1 KS kolem posledního řo, práci otočíme.
Teď háčkujeme podle SLEDU PRUHŮ-2 – viz výše, postupujeme takto:
3. ŘADA: 2 řo, *1 KS kolem prvního/dalšího řo, 1 řo*, *-* opakujeme až zůstanou poslední 2 řo ze začátku předchozí řady, končíme 1 KS kolem těchto 2 řo, práci otočíme.
3. řadu stále opakujeme a dodržujeme SLED PRUHŮ-2.
Když je balerínka dlouhá asi 20-22-25 cm, přeložíme ji napolovic a z lícové strany sháčkujeme střed paty 1 řadou pevných ok smetanovou přízí – vpichujeme do obou vrstev. Pak práci ukončíme.

LEM:
Začínáme uprostřed paty a postupujeme po celém obvodu papučky – háčkujeme z lícové strany smetanovou přízí, takto:
1. KRUHOVÁ ŘADA: po 1 KS do každé 2. řady a po 1 řo mezi každé 2 řady, uprostřed nártu háčkujeme po 1 KS kolem každého řo a po 1 řo mezi každé 2 KS.
2. KRUHOVÁ ŘADA: po 1 KS kolem každého řo a po 1 řo mezi každé 2 KS v průběhu celé kruhové řady. Práci ukončíme.
Stejným způsobem uháčkujeme i druhou balerínku.

MONIQUE 03.09.2016 - 18:40:

Bonjour, A la fin du talon doit-on toujours avoir 31-33-35 mailles avant d'arrêter ? Merci

DROPS Design 05.09.2016 kl. 09:04:

Bonjour Monique, tout à fait, on n'a pas de diminutions au niveau du talon pour ces chaussons. Bon crochet!

Danni Rekeweg 05.01.2016 - 20:13:

Simply the cutest slipper .Love, love , love these!

Johanna Gistvik 14.12.2015 - 15:54:

So cute! I love these!

Přidejte komentář k návodu DROPS 170-10