DROPS / 169 / 24

Summer Elegance by DROPS Design

Kötött DROPS szoknya, csipkemintával fentről kezdve, "Muskat" fonalból. Méret: S - XXXL.

DROPS design: r-700 jelű minta
B fonalcsoport
----------------------------------------------------------
Méret: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Alapanyagok:
DROPS MUSKAT a Garnstudiótól
400-400-450-500-550-600 gramm a 18-as fehér színből

DROPS KÖRKÖTŐTŰ (60 és 80 cm hosszú) 3,5 mm-es - vagy olyan vastagságú, amellyel 21 szem X 28 sor = 10X 10 cm próbadarabot tudunk készíteni a csipkemintával.
DROPS KÖRKÖTŐTŰ (60 és 80 cm hosszú) 3 mm-es- a felhajtott szélhez és a lustakötéshez.
Kellékek: kb 70-120 cm-es gumiszalag

----------------------------------------------------------

(Folytatás a mintához...)

Tagek:

forma: fentről lefelé, Minta típusa: szoknya, technika: csipke,
Fonaltípus
Deals from

----------------------------------------------------------

LUSTAKÖTÉS (körben):
1 borda= két kör *1 sima kör, 1 fordított kör, ismételjük a *-* közötti részt

TANÁCS A FOGYASZTÁHOZ/SZAPORÍTÁSHOZ (a fogy/szap elosztása):
Úgy számítjuk ki, hogy milyen sűrűn kell a fogyasztásokat elkészíteni az összes szem számát a körben (pl 150 szem) el kell osztani azzal, ahány fogyasztást/szaporítást kell a körben készítenünk (pl. 8) = 18,8 Ebben a példában tehát 1 szemet szap felváltva minden 19. szem után.
MEGJEGYZÉS: A szaporításhoz készítsünk egy ráhajtást. A köv körben a RH-t csavart S (ha a köv kör harisnyakötéses kör), vagy csF kötjük (ha a köv kört F szemekkel kötjük) így nem keletkezik lyuk a szap-ok helyén.

MINTA:
Lásd az A.1 - A.4-es diagramokat
----------------------------------------------------------

SZOKNYA:
Körben kötjük a körkötőtűn, fentről lefelé haladva:
A kezdéshez szedjünk fel 150-168-184-204-230-256 szemet az 3 mm-es körkötőtűre, a Muskat fonalból. Kössünk 2 cm-t harisnyakötéssel (felhajtott szél) majd 1 kör F (= hajtásszél). Váltsunk a 3,5 mm-es körkötőtűre. Tegyünk 1 jelölőt a darabba. A darabot ezután ettől a ponttól mérjük! Kössünk lustakötéssel. Amikor a darabunk 3-3-4-4-5-5 cm-es, egyenletesen elosztva szaporítsunk 8-6-10-6-4-4 szemet (OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A SZAPORÍTÁSRÓL)= 158-174-194-210-234-260 szem. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELEŐ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL! Amikor a darabunk 6-6-8-8-10-10 cm-es, váltsunk a 3 mm-es körkötőtűre. Kössünk 2 bordányit LUSTAKÖTÉSSEL - lásd a fenti magyarázatot, UGYANAKKOR, az 1. körben egyenletesen elosztva szap 10-6-10-6-6-4 szemet = 168-180-204-216-240-264 szem. Váltsunk vissza a 3,5 mm-es körkötőtűre, és kössük a mintát az A.1A jelű diagram szerint (= 14-15-17-18-20-22 ism a 12 szemes mintaegységből). Az A.1A minta után kössük az A.1B jelű mintát. Amikor az A.1B jelű diagram mintájának minden sorát megkötöttük egyszer 196-210-238-252-280-308 szemünk van a kötőtűn. Kössük az A.1C-es diagram minden sorát egyszer. Váltsunk a 3 mm-es körkötőtűre és kössünk 2 ordányit lustakötéssel, UGYANAKKOR, egyenletesen elosztva az 1. körben 27-19-15-7-9-5 szemet szap = 223-229-253-259-289-313 szem. Váltsunk a 3,5 mm-es körkötőtűre, folytassuk a minta kötését minden szemen az A.2-es diagram szerint a köv módon: Az A.2A minta (= 7 szem), ism az A.2B minta, amíg 6 szem marad a körben (= 35-36-40-41-46-50 ism a 6 szemes mintaegységből), és az A.2C mintával (= 6 szem) fejezzük be. Amikor az A.2-es minta minden sorát 2 alkalommal megkötöttük, váltsunk a 3 mm-es körkötőtűre, kössünk 2 bordányit (4 sort, lustakötéssel) UGYANAKKOR, egyenletesen elosztva az 1. körben 29-23-23-17-11-11 szemet fogyasztunk =252-252-276-276-300-324 szem. Váltsunk vissza a 3,5 mm-es körkötőtűre, és kössük a mintát az A.3 jelű diagram szerint (= 21-21-23-23-25-27 ism a 12 szemes mintaegységből). Amikor az A.3-as diagram mintájának minden sorát megkötöttük egyszer 273-273-299-299-325-351 szemünk van a kötőtűn. Ezután ism az A.x mintát az A.3-as diagram szemei fölött, amíg a darabunk 42-44-46-48-50-52 cm-es (vagy a kívánt hosszúságú (kb 4 cm marad a teljes méretig) lesz. Kössük a mintát az A.4-es diagram szerint, majd lazán láncoljuk le a szemeket.

ÖSSZEÁLLÍTÁS:
Hajtsuk be a derékrészt a fonákoldal felé, és apró öltésekkel varrjuk le. MEGJEGYZÉS: hagyjunk kis nyílást a gumiszalag befűzéséhez.

Diagram

= sima
= fordított
= 1 rh két szem között, a következő sorban S (nem csavartan = lyukat készítünk)
= 1 rh két szem között, a következő sorban S (nem csavartan = lyukat készítünk)
= 2 szemet simán összekötünk.
= 1 szemet simán leemelünk, 1 sima, és a leemelt szemet a lekötött szemen áthúzzuk
= Egy szemet simán leemelünk, két szemet simán összekötünk, és a leemelt szemet az összekötött szemeken áthúzzuk

Do you need some help? Itt olyan videókat talál, amik segíthetnek!

Ha további segítségre van szüksége a mintákkal kapcsolatban, kérjük keresse az üzletet, ahol a DROPS fonalat vásárolta. Ha DROPS fonalat vásárol, garantáltan segítséget kap, egy DROPS fonalakra és mintákra specialzálódott üzlettől.

Minden mintát alaposan átnézünk, de nem tudjuk teljesen kizárni az előforduló hibákat. Minden minta eredetileg norvég nyelven kerül megírásra, a norvég nyelvű mintákban mindig ellenőrizheti a méretek, számok, számítások helyességét.

Ha úgy érzi, hogy hibát talált a mintában, kérjük, írja megjegyzését vagy kérdését a Hozzászólások mezőbe. Ugrás a DROPS 169-24 jelű eredeti mintához..