DROPS / 68 / 12

DROPS 68-12 by DROPS Design

DROPS jakke i "Bomull-Lin" og "Ribbon" med broderier

Størrelse: S/M - M/L - XL
Materialer: DROPS Bomull-Lin fra Garnstudio
og brug: DROPS Ribbon fra Garnstudio
250-250-300 gr f.nr 05, blåmeleret

DROPS Pinde nr 4 og 5,5
DROPS Metal-knap nr 529: 6 stk

DROPS Bomull-Lin uni colour DROPS Bomull-Lin uni colour 16.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Ribbon DROPS Ribbon
45% bomuld, 45% viskose, 10% hør
Strikkefasthed: 16 m x 22 p på p 5,5 med glatstrik og M.1 = 10 x 10 cm. Husk pindenr er kun vejledende!
Perlestrik: 1.p: * 1 r, 1 vr *, gentag fra *-*. 2.p: R over vr og vr over r. Gentag 2.p.

Mønster: Se diagram - M.1 og M.2.
Broderi: Se diagram - fig A til E og Teg.1

Strikketips: Båndgarn har en tendens til at sno sig når det strikkes med, dette skal tvindes op undervejs for at resultatet skal blive pænest mulig.

Rygstk: Læs Strikketips! Slå 90-98-106 m op (inkl 1 kantm i hver side) på p 4 med Bomull-Lin. Strik perlestrik - se forkl over - i 2 cm. Skift til p 5,5 og fortsæt med glatstrik og M.1 - start ved pilen for ønsket størrelse, efter M.1 strikkes M.2 og derefter fortsættes der med Ribbon til færdig mål. Husk på strikkefastheden! Når arb måler 52-55-58 cm lukkes der af til ærmegab i hver side på hver 2.p: 3 m ialt 2-2-2 gange, 2 m ialt 3-4-5 gange, 1 m ialt 2-3-5 gange = 62-64-64 m på p. Når arb måler 68-72-76 cm lukkes de midterste 24 m af til hals. Videre lukkes der 1 m på næste p mod halsen = 18-19-19 m tilbage på hver skulder. Luk de resterende m af når arb måler 70-74-78 cm.

Højre forstk: Slå 46-50-54 m op (inkl 1 kantm i hver side) på p 4 med Bomull-Lin. Strik perlestrik i 2 cm, skift til p 5,5 og strik glatstrik og mønster opover som på rygstk. Når arb måler 52-55-58 cm lukkes der af til ærmegab i siden som på rygstk = 32-33-33 m på p. Når arb måler 56-59-62 cm lukkes der 3 m mod midt foran af til hals. Videre lukkes der 1 m af mod halsen på hver 2.p ialt 11 gange = 18-19-19 m tilbage på skulderen. Luk de resterende m af når arb måler 70-74-78 cm.

Venstre forstk: Slå op og strik som højre men modsat.

Ærme: Slå 38-40-42 m op (inkl 1 kantm i hver side) på p 4 med Bomull-Lin. Strik perlestrik i 2 cm. Skift til p 5,5 og fortsæt med glatstrik og mønster som på ryg- og forstykke. Når arb måler 10 cm tages der 1 m ud i hver side ialt 9-9-10 gange på hver 4.-3,5.-3. cm = 56-58-62 m. Når ærmet måler 46-44-42 cm lukkes der af til ærmekuppel i hver side på hver 2.p: 2 m ialt 3-3-2 gange, 1 m ialt 6-9-14 gange, videre lukkes der 2 m til arb måler 57-57-58 cm. Luk de resterende m af.

Broderi: Der broderes rækker opad forstk i forskellige længder således at der dannes tern - se teg.1 - sy med maskesting som går over 1 m i bredden og 2 p i højden (rækkerne kan evt hækles på). De rækker som går nedenfra og op broderes med Ribbon, mens de rækker som går fra skulderen og ned broderes med Bomull-Lin. Brodér blomster og knuder med Ribbon som angivet i fig. E.

Montering: Sy skuldersømmene. Stolpe: Saml ca 120 til 130 m op langs venstre stolpe på p 4 med Bomull-Lin. Strik perlestrik i 2 cm, luk af med r over vr og vr over r. Gentag langs højre stolpe, men efter 0,5 cm lukkes der af til 5 knaphuller jævnt fordelt på p. Nederste knaphul skal være ca 10-11-12 cm fra nederkanten og øverste ca 9-10-10 cm fra toppen (der lukkes af til 1 knaphul på halskanten også). 1 knaphul = luk 2 m, slå 2 nye m op på næste p.

Hals: Saml ca 95 til 105 m op rundt i halsen (også over stolperne) på p 4 med Bomull-Lin. Strik perlestrik, samtidig efter 0,5 cm lukkes der af til 1 knaphul som de andre over stolpen. Luk af når halskanten måler 2 cm. Sy ærmerne i. Sy ærme- og sidesøm i et indenfor 1 kantm. Sy knapperne i.

= Bomull-Lin
= Ribbon
= 1 knude - sno tråden 3 gange om nålen - se fig A og B, knuderne broderes på med Ribbon.
= 1 Blomst - se fig. C og D, blomsterne broderes på med Ribbon.

Diagram

= Bomull-Lin
= Ribbon
= 1 knude - sno tråden 3 ganger om nålen - se fig A og B, knuderne broderes med Ribbon
= 1 blomst: se fig C og D, blomsterne broderes med ribbon

Gisela Hohn 18.09.2012 - 12:34:

Habe mir gestern Modell 68-12 ausgesucht, und Ware bestellt. Da war doch gestern noch so ein Strick Diagranmm in der Anleitung, wo ist die abgeblieben?

DROPS Design 19.09.2012 kl. 09:31:

Hallo Gisela, das Diagramm ist unten, unter den Stickerklärungen. Leider in schlechter Qualität, da es eine alte Anleitung ist.

Kommentere opskrift DROPS 68-12