DROPS / 170 / 24

Holiday Bliss by DROPS Design

”Cotton Light” -langasta ylhäältä alas neulottu DROPS pitsitoppi, jonka takakappaleessa halkio. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli nro cl-059
Lankaryhmä B
----------------------------------------------------------
Koko: S - M - L - XL - XXL – XXXL
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS COTTON LIGHT:
350-350-400-450-500-550 g nro 02, valkoinen

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 4 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 3,5 (ainaoikein -neuleeseen).
NEULETIHEYS: 21 s x 28 krs sileää neuletta puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.
DROPS HELMIÄISNAPPI: Kaareva (valkoinen) NRO 521: Joka kokoon 1 kpl.

Kommentit (20)

50% Puuvillaa, 50% Polyesteria
alkaen 1.50 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 10.50€. Lue lisää.

Lisää 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää.

LISÄYSVINKKI 2:
Neulo kunnes merkkiä edeltää 1 s, 1 langankierto, neulo 2 s sileää neuletta (merkki on näiden 2 s:n keskellä), 1 langankierto. Seuraavalla krs:lla langankierrot neulotaan kiertäen oikein, JOTTEI muodostuisi reikää. Jatkossa uusilla silmukoilla neulotaan sileää neuletta.

NAPINLÄPI:
Tee 1 napinläpi vasemman takakappaleen halkion yläreunaan, kun työn pituus on 1½ cm, seuraavasti: Neulo reunan 3. ja 4. s oikein yhteen ja tee sitten 1 langankierto.
----------------------------------------------------------

TOPPI:
Neulotaan aluksi tasona osina, tämän jälkeen neulotaan mallineuletta suljettuna neuleena. Työ neulotaan ylhäältä alas.

VASEN TAKAKAPPALE:
Luo 10-12-12-13-13-14 s pyöröpuikolle nro 3,5 Cotton Light -langalla. Neulo AINAOIKEAA (kts. selitys yllä). Muista tehdä NAPINLÄPI (kts. selitys yllä). Kun työn pituus on 4 cm, lisää kädentietä varten työn oikealta puolelta seuraavasti: Neulo 3 s ainaoikeaa, 1 langankierto (työhön lisättiin 1 s, LUE LISÄYSVINKKI 1), neulo lopuilla 7-9-9-10-10-11 s:lla ainaoikeaa ja luo krs:n loppuun pääntietä varten 1 s. Neulo takaisin. Luo seuraavan krs:n (= oikea puoli) loppuun pääntietä varten 14-15-15-16-16-17 s = 26-29-29-31-31-33 s. TARKISTA NEULETIHEYS!

Jatka kädentien lisäyksiä ja tee SAMALLA takakappaleen halkion kavennukset ja lisäykset seuraavasti:
KÄDENTIE:
Toista tällaiset kädentien lisäykset joka 4. krs vielä 10-12-13-11-6-6 kertaa, sitten joka 2. krs 7-5-6-12-24-26 kertaa.
HALKIO KESKELLÄ TAKANA:
Tee halkion kavennukset seuraavasti (työn oikealta puolelta): Neulo kunnes jäljellä on 5 s, neulo 2 s oikein yhteen, 3 s ainaoikeaa. Toista tällaiset kavennukset joka 4. krs vielä 3 kertaa. Kun työn pituus pääntien luomisreunasta mitattuna on 9-10-11-12-13-14 cm, tee lisäys seuraavasti (työn oikealta puolelta): Neulo kunnes jäljellä on 3 s, 1 langankierto, 3 s ainaoikeaa. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää. Toista tällaiset lisäykset joka 4. krs vielä 3 kertaa. Kun kaikki kädentien lisäykset on tehty, vasemmassa takakappaleessa on 43-46-48-54-61-65 s. Viimeinen krs = oikea puoli. Työn pituus on n. 17-18-19-20-21-22 cm. Jätä työ odottamaan ja neulo oikea takakappale.

OIKEA TAKAKAPPALE:
Neulo vasemman takakappaleen peilikuvaksi, eli tee nyt kädentien lisäykset oikean puolen krs:n lopussa, 3 ainaoikeinneulotun s:n sisäpuolella. Pääntien s:t luodaan nurjan puolen krs:n loppuun. Kun kaikki lisäykset on tehty, oikeassa takakappaleessa on 43-46-48-54-61-65 s. Tarkista, että olet neulonut yhtä monta krs kuin vasemmassa takakappaleessa. Viimeinen krs = oikea puoli, luo tämän krs:n loppuun 3-4-5-6-6-6 s. Käännä työ ja neulo seuraava krs (= nurja puoli) näin: Neulo luoduilla 3-4-5-6-6-6 s:lla ainaoikeaa, neulo oikean takakappaleen 43-46-48-54-61-65 s:lla ainaoikeaa, luo 1-0-1-1-1-0 s, neulo sitten työn nurjalta puolelta vasemman takakappaleen seuraavilla 43-46-48-54-61-65 s:lla ainaoikeaa, luo krs:n loppuun 3-4-5-6-6-6 s. Takakappaleessa on nyt 93-100-107-121-135-142 s. Neulo ainaoikeaa, kunnes työn pituus olalta mitattuna on 24-25-27-28-30-31 cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen krs:n. Siirrä kaikki s:t apulangalle ja neulo etukappale.

ETUKAPPALE:
Vasen olka:
Luo 10-12-12-13-13-14 s pyöröpuikolle nro 3,5 Cotton Light -langalla. Neulo ainaoikeaa. Kun työn pituus on 4 cm, neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: Neulo kunnes jäljellä on 3 s, 1 langankierto (työhön lisättiin 1 s), 3 s ainaoikeaa.
Jatka nyt kädentien lisäyksiä kuten oikeassa takakappaleessa. SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 8-8-10-10-12-12 cm ja olet viimeksi neulonut nurjan puolen krs:n, siirrä s:t apulangalle ja neulo oikea olka.

Oikea olka:
Neulo vasemman olan peilikuvaksi. Tee kädentien lisäykset kuten vasemmassa takakappaleessa (eli oikean puolen krs:n alussa, 3 ainaoikeinneulotun s:n sisäpuolella).

Kun työn pituus on 8-8-10-10-12-12 cm, luo oikean puolen krs:n loppuun pääntietä varten 31-32-33-35-35-36 s, ota sitten apulangalla odottavat s:t takaisin työhön (= vasen olka). Neulo kaikilla silmukoilla tasona ainaoikeaa. HUOM: Jatka kädenteiden lisäyksiä kuten aiemmin. Kun kaikki kädentien lisäykset on tehty, työssä on 87-92-97-109-123-130 s. Tarkista, että olet viimeksi neulonut nurjan puolen krs:n. Luo krs:n loppuun 3-4-5-6-6-6 s, käännä työ ja neulo kaikki s:t oikein, luo krs:n loppuun 3-4-5-6-6-6 s = 93-100-107-121-135-142 s etukappaleessa. Työn pituus on n. 17-18-19-20-21-22 cm. Neulo ainaoikeaa, kunnes työn pituus olalta mitattuna on 24-25-27-28-30-31 cm ja olet neulonut yhtä monta krs kuin takakappaleessa (viimeinen krs = nurja puoli).

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Jatka neulomista suljettuna neuleena. Kiinnitä 1 merkki työhön. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Vaihda pyöröpuikkoon nro 4. Neulo seuraavasti (1. krs = oikea puoli): Neulo etukappaleen 93-100-107-121-135-142 s oikein, ota sitten takakappaleen apulangalla odottavat s:t takaisin työhön = 186-200-214-242-270-284 s työssä. Kiinnitä 1 merkki etu- ja takakappaleen rajakohtiin (= 93-100-107-121-135-142 s merkkien välissä). Ensimmäinen merkki = krs:n vaihtumiskohta. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla mallineuletta seuraavasti: 1 s sileää neuletta, toista piirroksen A.1 mallikertaa (= 7 s) 13-14-15-17-19-20 kertaa krs:lla, 1 s sileää neuletta, (merkki on tässä), 1 s sileää neuletta, toista piirroksen A.1 mallikertaa 13-14-15-17-19-20 kertaa krs:lla, 1 s sileää neuletta. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on 2 cm, lisää kummankin sivun merkin molemmin puolin 1 s (työhön lisättiin 4 s). LUE LISÄYSVINKKI 2. Toista tällaiset lisäykset 3½-3-2½-3½-4-3 cm välein vielä 7-8-9-7-6-9 kertaa = 218-236-254-274-298-324 s. Kun työn pituus on 31-32-32-33-33-34 cm (tarkista, että mallineule loppuu sopivaan kohtaan), vaihda pyöröpuikkoon nro 3,5. Neulo 4 krs AINAOIKEAA (kts. selitys yllä). Päätä s:t. Työn pituus on yht. n. 56-58-60-62-64-66 cm.

VIIMEISTELY:
Ompele olkasaumat. Ompele kummankin kädentien alapuolella oleva ainaoikein -neule yhteen uloimmista silmukanreunoista (= sivusaumat). Kiinnitä nappi oikean takakappaleen halkion yläreunaan.

Rosie 20.07.2018 - 20:48:

At the end of Vent Mid Back, do you measure it at the end (17cm) from the original 10 cast on stitches? Or from where the extra stitches were cast on for the neck? Also, do you cast off these stitches or put them on a holder for the left and right back pieces?

DROPS Design 23.07.2018 kl. 07:28:

Dear Rosie, measure from cast-on edge, it's the length of armhole (see also measurement chart). Don't cast off the sts from left back piece, they will be worked together with the sts from right back piece after it has been worked the same way (reversed). Happy knitting!

Hana 10.03.2018 - 08:49:

Hello. I like this top very much and I want to try to make it. I have one problem, my english is not that good. Are you planning to translate it to czech? Thank you for your answer.

DEREZANIN FRANCOISE 24.01.2018 - 17:04:

Bonjour je voudrais faire le modèle 170-24 mais je ne comprends pas vos explications. Je viens de commencer le demi dos gauche. Pourriez vous m'aider en me donnant le diagramme complet pour continuer ? Merci par avance

DROPS Design 25.01.2018 kl. 08:03:

Bonjour Mme Derezanin, pour le demi-dos gauche, on va augmenter côté emmanchure (en début de rang sur l'endroit, après 3 m point mousse) et en même temps, d'abord diminuer puis augmenter en fin de rang sur l'endroit pour la fente d'encolure (pour qu'elle ait une forme de goutte). Bon tricot!

Sipos Anikó 17.06.2017 - 14:29:

Most komolyan, ezeket a mintákat google fordítóval fordítják vagy egyáltalán átolvassa valaki, mi kerül ide? Rettentő. Nemcsak hogy a mintát nem értem, de időnként magát a mondatot sem. Bosszantó.

DROPS Design 19.06.2017 kl. 08:46:

Kedves Anikó, sajnáljuk, hogy nem tetszenek a mintaleírások, amiket nem google fordító, hanem egy tapasztalt kötéssel foglalkozó, képzett fordító fordítja. Ha kérdése van, szívesen adunk választ, akár itt, akár a Facebook Magyar DROPS csoportjában.

Helene Trempe 02.05.2017 - 21:36:

Bonjour, je ne vois pas de mention pour l'échantillon pour ce patron. Merci de préciser.

DROPS Design 03.05.2017 kl. 09:12:

Bonjour Mme Trempe, vous trouverez l'échantillon sous l'onglet "Fournitures" avec la taille de aiguilles, soit pour ce modèle: 21 m x 28 rangs en jersey = 10 x 10 cm. Bon tricot!

Elke Klünder 31.01.2017 - 07:42:

Sorry, ich hab Zweifel, ob mein Rückenteil so stimmt. Könnt ihr bitte eine Schnittzeichnung vom Rückenteil anfügen. Ich weiss nämlich nicht, ob mein Knopfloch stimmt. Was bedeutet " hintere Mitte"? Vielen Dank.

DROPS Design 31.01.2017 kl. 09:28:

Liebe Frau Klünder, das Knopfloch muss bei der hinteren Mitte gestrickt werden, dh am Ende einer Hinreihe (von dem Schulter/Armausschnitt zur Schlitz. Viel Spaß beim stricken!

Irene 02.07.2016 - 10:11:

Als je A1 aan het breien bent, moet je dan 1 tricot steek aan het begin van de naald houden, of wordt het steeds meer door de meerderingen? Als je 1 tricotsteek houd gaan de gaatjes iets verspringen en dat zien ik niet op de foto

DROPS Design 05.07.2016 kl. 15:08:

Hoi Irene. Ik zou de nieuwe st steeds in tricotst breien en gaandeweg meebreien in het patroon als de st passen en niet het patroon verspringen.

Corrie Janssen 25.06.2016 - 15:20:

Kan deze top ook op gewone breinaalden gebreid worden. Zo ja, hoeveel steken moet ik dan op zetten

DROPS Design 27.06.2016 kl. 11:31:

Hoi Corrie. Kijk hier hoe je een patroon kan aanpassen voor rechte naalden. Veel breiplezier!

Ernestina Jiménez Barroso 25.06.2016 - 04:11:

Hola,he empezado el dros 170—24, pero creo que no esta bien,no me queda muy claro en que lado tengo que aumentar o disminuir y tiene una forma extraña,no habria ningún video por el que me pueda guiar? Muchas gracias

DROPS Design 26.06.2016 kl. 09:23:

Hola Ernestina. El patrón está correcto. En la parte del material tienes el apartado "Vídeos" que te pueden ayudar a solucionar los problemas que surjan durante la realización del modelo. Te recomiendo marcar bien donde trabajas la sisa y donde el escote para no confundirte al trabajar las dism y los aumentos.

ErnestinaJimenez Barroso 22.05.2016 - 19:36:

Hola!!!! no entiendo muy bien vuestro sistema, por ejemplo, este jersey me gusta mucho pero no puedo imprimirlo porque mi impresora no funciona, puedo pasarlo a un pendrive para imprimirlo en una copisteria? de que manera? y el precio que está arriba a la derecha es lo que tengo que pagar por el patrón?. me gustan muchos patrones y os agradeceria saber como tenerlos. Muchas gracias

DROPS Design 23.05.2016 kl. 08:03:

Hola Ernestina. Los patrones de DROPS son todos gratis. Puedes imprimirlos directamente o pasarlos a un pendrive. Bajo el material tienes la pestaña "Patrón imprimir" o "Foto imprimir", sigue los pasos indicados. El precio que ves a la derecha arriba es el precio aprox del material necesario para hacer el modelo.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 170-24