DROPS / 167 / 25

From Grace by DROPS Design

Strikket DROPS skulderstykke i ”Lace” med hulmønster. Str S - XXXL.

DROPS Design: Model nr la-027
Garngruppe A
----------------------------------------------------------
Størrelse: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materialer:
DROPS LACE Garnstudio
100 g i alle str i f.nr 0501, lys grå

DROPS PINDE nr 3 – eller det p.nr du skal bruge for at få ca 24 m x 32 p glatstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

70% Alpaca, 30% Silk
fra 34.95 kr /50g
DROPS Lace uni colour DROPS Lace uni colour 34.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Lace mix DROPS Lace mix 34.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 69.9kr. Læs mere.

Se diag A.1 til A.9. Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden.
----------------------------------------------------------

SKULDERSTYKKE:
Skulderstykket strikkes frem og tilbage i 2 dele. Det sys sammen midt bagpå og i siden til sidst. Slå 117-117-131-131-145-159 m løst op på p 3 mm med Lace. Strik således (1.p = retsiden): 2 m RETSTRIK - se forkl over, strik diag A.1 over 4 m, strik diag A.2 over de næste 98-98-112-112-126-140 m (= A.2 er strikket 7-7-8-8-9-10 gange i bredden), der er 13 m tilbage på p. Strik diag A.3 over 11 m og strik 2 m retstrik = 16-16-18-18-20-22 m taget ind på første p = 101-101-113-113-125-137 m tilbage på p efter A.1/A.2/A.3.
Fortsæt således fra retsiden: 2 m retstrik, diag A.4 over 4 m, strik diag A.5 over de næste 84-84-96-96-108-120 m (= A.5 er strikket 7-7-8-8-9-10 gange i bredden), der er 11 m tilbage på p. Strik diag A.6 over 9 m og strik 2 m retstrik. Fortsæt at strikke efter diag A.4 /A.5/A.6 til diag er strikket totalt 5 gange i højden. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Strik 4 p retstrik over alle m. På næste p fra retsiden fortsættes der således: 2 m retstrik, strik diag A.7 over 2 m, strik diag A.8 over de næste 90-90-102-102-114-126 m (= A.8 er strikket 15-15-17-17-19-21 gange i bredden), der er 7 m tilbage på p. Strik diag A.9 over 5 m og strik 2 m retstrik. Fortsæt at strikke efter diag A.7/A.8/A.9 til arb måler ca 48-50-52-54-56-58 cm afpas efter 1 hel rapport af diag A.7/A.8/A.9 i højden. Strik 4 p retstrik over alle m og luk løst af med ret. Strik en del til på samme måde.

FORMNING:
Læg begge dele i lunkent vand til det er gennemvådt. Pres forsigtig vandet ud – det må ikke vrides, derefter rulles delene ind et håndklæde og klemmes for at fjerne endnu mere vand. Delene vil nu bare være lidt fugtige. Læg delene på et gulvtæppe eller en madras – læg det forsigtig ud i mål. Træk lidt i kanten så den formes til små spidser. Lad delene tørre.

MONTERING:
Sy de 2 dele sammen i aflukningskanten, sy hver maske med maskesting. Buk arbejdet på langs og sy derefter siderne sammen langs de stiplede linjer vist på måleskitsen.

Diagram

= ret fra retsiden, vrang fra vrangen
= tag 1 m løst af p, strik 2 r sm, løft den løse m over
= slå om mellem 2 m
= 2 m r sm
= tag 1 m løst af, 1 r og løft den løse m over
= strikkeretning

María José 24.03.2019 - 15:41:

Los gráficos muestran sólo las vueltas del derecho.? Gracias

DROPS Design 24.03.2019 kl. 19:42:

Hola Mari Jose. el diagrama muestra todas las filas del patrón VISTAS por el lado derecho. Tienes que estar atenta a las abreviaciones encima del diagrama (sobre todo cuando trabajas por el lado revés).

Marianne Poulsen 22.03.2019 - 08:46:

Hvorfor skal der strikkes 2 stk. Kan man ikke bare fortsætte og der ved undgå at sy ryggen sammen.?

DROPS Design 26.03.2019 kl. 15:01:

Hei Marianne. Det har med retningen på mønsteret å gjøre. Du strikker fra ermåpningen og inn mot ryggen og syr så de 2 avfellingskanetene mot hverandre. Alt mønsteret vil derfor være speilvendt på hver halvdel. De små spissene langs ermkanten feks vil du ikke få helt like på begge ermer om du strikker i 1 del. God fornøyelse

Marianne Poulsen 18.03.2019 - 16:23:

Hvorfor kan jeg ikke få m antallet til, at passe ved A4. Der tages jo 5 m ud og en lukkes, men der er kun 4 m i diagrammet .

DROPS Design 19.03.2019 kl. 14:19:

Hei Marianne. Det er fordi det felles et tilsvarende antall masker i diagram A.5, som strikkes rett etter de 4 maskene i A.4. Det økes 1 maske i A.4, strikkes 4 masker rett, så felles det 2 masker (i A.5), strikkes 4 masker rett, økes 1 maske igjen. Den siste økingen i A.5, hører sammen med fellingen og økingen i A.6. Dette mønsteret fortsetter ut omgangen, og maskeantallet forblir det samme. God fornøyelse

Birgitte Jakobsen 30.01.2019 - 10:28:

På billedet af ryggen, dækker modelens hår hele ryggen. Hvorfor laver man sådan et billede, er det fordi ryggen ikke er særlig køn, at man dækker den. Det er vel meningen man skal se strikken og ikke håret.

Loly Aguilar 05.07.2018 - 18:39:

Hola me podrías explicar como se la medida exacta cuando e tejido A7 A8 A9 si la pieza aún no está hormada gracias

DROPS Design 08.07.2018 kl. 17:28:

Hola Loly. En las labores en las que posteriormente tenemos que hormar las medidas las tomamos estirando un poco la labor y son siempre aproximadas.

Tanja 07.06.2018 - 08:25:

Hallo, ich würde gerne wissen wie die Umschläge in der Rückreihe stricke? Liebe Grüße Tanja

DROPS Design 07.06.2018 kl. 09:40:

Liebe Tanja, die Umschläge in den verschiedenen Diagramme werden links bei den Rückreihen gestrickt, so daß Löcher entstehen. Viel Spaß beim stricken!

Barrios 29.03.2018 - 18:49:

Hola tengo un problema cuando tejo los diagramas A4 ,A5 y cuando tejo el A6 a me faltarian puntos para poder terminar con los 2 puntos musgo hay algun error en el diagrama o en el anterior

Barrios 28.03.2018 - 22:05:

Buenas tardes, me gusto este trabajo pero mi duda es: la primera hilera se teje todo al derecho o directamente se comienza con los puntos especificados en los graficos

DROPS Design 29.03.2018 kl. 18:14:

Hola Barrios. Empezamos a trabajar con el diagrama desde la primera fila.

Dolfin 11.06.2017 - 18:35:

Bonjour Pour A4 : puisqu'on fait un jeté sur 4 mailles on obtient 5 mailles, or sur le diagramme il est toujours indiqué 4 mailles de la ligne 1 à 8 en hauteur. Donc je comprends pas bien comment on obtient toujours 4 mailles, si ce n'est de les tricoter ensemble sur l'envers ? parce que si on tient compte des 5 mailles obtenues on décale tout le motif... Merci pour votre réponse.

DROPS Design 12.06.2017 kl. 09:58:

Bonjour Mme Dolfin, vous devez toujours avoir 5 m dans A.4, déplacez vos marqueurs sur l'envers pour bien toujours conserver le bon nombre de mailles par diagramme à chaque rang sur l'endroit. Le jeté de A.4 sera compensé par la diminution dans A.5, et ainsi de suite jusqu'à A.6 ou la double diminution de A.6 est compensée par le dernier jeté de A.5 et le jeté de A.6. Bon tricot!

Susanne Schäfer 17.05.2017 - 11:41:

Hallo, ich würde diesen tollen Bolero gern aus einem anderen Garn stricken, bin mir aber nicht sicher, ob meine 5 Knäule dafür reichen?! Maschenprobe mit Nadel 4,5: 20 Maschen / 30 Reihen (Lauflänge: 115 m/50 g) Ich weiß nicht, wie ich mir das ausrechnen kann.... Ich würde mich sehr über eine Antwort freuen! Danke VG Susanne

DROPS Design 17.05.2017 kl. 12:22:

Liebe Suzanne, hier finden Sie alle Informationnen über Garnalternative und wie man die neue Mengenangaben kalkuliert. Beachten sie, daß Sie die richtige Maschenproben haben. Viel Spaß beim stricken!

Kommentere opskrift DROPS 167-25