DROPS / 169 / 14

Always Cute by DROPS Design

DROPS krajkové bolerko pletené z příze "Paris". Velikost: S-XXXL.

DROPS design: model č. w-575
Skupina přízí: C nebo A + A
-----------------------------------------------------------

Velikost: S – M – L – XL – XXL – XXXL

Materiál: DROPS PARIS firmy Garnstudio
300-300-350-350-400-450 g, barva č.16, bílá

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č. 5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 14 ok krajkovým vzorem A.1 = 10 cm na šířku nebo 17 ok x 22 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č. 4 – na lem.

Komentáře (14)

100% bavlna
od 35.00 Kč /50g
DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 40.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Paris recycled denim DROPS Paris recycled denim 35.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 210Kč. Více zde.

Viz schéma A.1; zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP - UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat/přidávat, vydělíme celkový počet ok v řadě (např. 108 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (např. 19), takže 108:19 = 5,68. V tomto případě tedy splétáme hladce dohromady střídavě každé 4. a 5. oko a každé 5. a 6.oko (při ujímání) nebo přidáváme střídavě za každým 5. a za každým 6. okem.
POZN.: Přidáváme nahozením; v následující řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
----------------------------------------------------------

BOLERKO:
Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme přízí Paris 108-116-122-130-130-138 ok a upleteme 4 vroubky vroubkovým vzorem – viz výše. SOUČASNĚ ujmeme v předposledním vroubku v lícové řadě rovnoměrně 19-21-21-23-23-25 ok – viz TIP = 89-95-101-107-107-113 ok. Poslední rubovou řadu upleteme hladce. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.5 a upleteme 2 řady lícovým žerzejem se 2 krajovými oky vroubkovým vzorem na každé straně. Následující lícovou řadu pleteme takto: 2 krajová oka vroubkovým vzorem, vzor A.1A (= 3 oka), vzor A.1B (= 6 ok) – sekvenci vzoru opakujeme až po posledních 6 ok (= 13-14-15-16-16-17x), vzor A.1C (= 4 oka) a končíme 2 krajovými oky vroubkovým vzorem. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme. Ve výši 5-5-6-7-8-9 cm nahodíme na konci každé z následujících 2 řad (tj. na obou stranách dílu) 7 nových ok (= rukávy) = na jehlici máme 103-109-115-121-121-127 ok. Pokračujeme vzorem A.1 se 3 krajovými oky vroubkovým vzorem na každé straně – POZN.: dbáme na to, aby sekvence vzoru navazovaly a ležely zarovnané nad sebou – po nahození nových ok po stranách vznikne prostor pro další 2 sekvence vzoru A.1B.
Ve výši 51-55-58-61-64-67 cm uzavřeme na začátku každé z následujících 2 řad (tj. na obou stranách dílu) 7 ok = na jehlici zbývá 89-95-101-107-107-113 ok. Pokračujeme vzorem A.1 se 2 krajovými oky vroubkovým vzorem na každé straně, a to až do výše 53-57-61-65-69-73 cm, výšku přizpůsobíme tak, abychom měli upletený stejný kus jako na začátku dílu, končíme rubovou řadou. Upleteme 2 řady lícovým žerzejem se 2 krajovými oky vroubkovým vzorem na každé straně. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a upleteme 4 vroubky, SOUČASNĚ přidáme v 1. řadě rovnoměrně 19-21-21-23-23-25 ok – viz TIP = 108-116-122-130-130-138 ok. Po dopletení vroubků všechna oka VOLNĚ hladce z lícové strany uzavřeme.

DOKONČENÍ:
Díl složíme dlouhými stranami k sobě (tj. nahozený a uzavřený okraj dílu), rubem dovnitř. Sešijeme postranní švy a podpaží – viz tečkovanou linii v nákresu – POZN.: postranní švy vedeme vnější částí krajových ok, aby byl šev jemný a plochý, v podpaží sešíváme nahozený a uzavřený okraj dílu.

Komentáře (14)

Napište své postřehy!

Henker Bettina 12.10.2018 - 19:48:

Wie geht das mit den 7 M zunehmen für den Ärmel

Noemí 21.08.2018 - 18:47:

Buenas tardes: En las instrucciones para los aumentos el patrón dice que las hebras se tejan retorcidas de derecho para evitar agujeros; sin embargo, esta prenda tiene un patrón de calados. He probado a tejer las hebras de la manera habitual y así sí se ve el agujero. No sé si estoy equivocada o es un fallo de transcripción del patrón (por si quieren revisarlo 😉). Un saludo y gracias por todos los patrones que comparten.

DROPS Design 26.08.2018 kl. 16:35:

Hola Noemí, no hay ningún fallo, el patrón es correcto. Las hebras se trabajan sólo con punto retorcido en los aumentos (para dar forma a la prenda). Las hebras del patrón de calados se trabajan de la manera habitual.

Noemí 21.08.2018 - 18:43:

Buenas tardes: Estoy tejiendo este maravilloso bolero para un regalo y me surge una duda. Comparando mi tejido con la imagen mis calados se ven más pequeños a pesar de haber comprobado con la muestra que mi tensión de tejido es la adecuada. ¿Es necesario bloquear la prenda para que el tejido se vea igual? Mucha gracias por la atención y por todos los patrones gratuitos.

Nanna Mathiasen 14.04.2018 - 10:54:

Hej jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal strikke A1B når vi når til linjen med 2 trekanter da trekanterne overlapper både A1A og A1C?

DROPS Design 24.04.2018 kl. 13:40:

Hei Nanna. På den 7 omgangen strikker du slik: det første kastet i overgangen A.1a/A.1b inngår i A.1a, mens fellingen og kastet på slutten av fellingen inngår i A.1b. Det samme prinsippet gjelder for overgangen mellom rapportene av A.1b, og overgangen mellom A.1b/A.1c. Maskeantallet i de forskellige delene (a,b og c) forblir det samme gjennom hele omgangen. God fornøyelse

Petra Stammkötter 15.06.2017 - 21:13:

Hallo, nachdem ich 7 Maschen auf jeder Seite zugenommen habe geht die erste Musterreihe (Reihe 3) sehr gut auf. In Reihe 5 des Musters habe ich jedoch auf der linken Seite 4 Maschen als Randmaschen übrig statt 3. Auch nach 5 mal wieder anfangen. Können Sie mir weiter helfen? Vielen Dank

DROPS Design 16.06.2017 kl. 08:56:

Liebe Frau Stammkötter, Sie sollen die Maschen so stricken: 3 M kraus rechts, A.1A x 1, A.1B wiederholen bis 7 M übrig sind, und die letzte M so stricken: A.1C (= 4 M), 3 M Kraus rechts. Fadenmarkierer können Sie zwischen jedem Rapport einsetzen, so kann es einfacher das Muster weiterzustricken. Viel Spaß beim stricken!

Anne-H 24.08.2016 - 17:28:

Bonjour, Je ne comprend pas comment il faut tricoter le rang 7 du diagramme sachant que les mailles glissées sur deux mailles ensembles sont à cheval sur les 3 parties du diagramme. Comment faut-il tricoter A1A / A1B / A1C séparément au rang 7 ? Merci d'avance pour votre réponse . Bonne soirée

DROPS Design 25.08.2016 kl. 10:00:

Bonjour Anne-H, la vidéo ci-dessous montre comment réaliser ce diagramme en entier (pour un autre modèle mais le diagramme est le même): au rang 7, le 1er jeté = dernière m de A.1A qui va se tricoter avec les 2 premières m de A.1B, puis on tricote les 2 dernières m de A.1B avec la 1ère m du A.1B suivant puis avec la 1ère m de A.1C. Bon tricot!

Yuliya 21.05.2016 - 23:22:

VII. Reihe kann ich gar nicht zusammen bringen. Wo fängt hier Rapport an? Ps: ging nur so mit Fragen, keine lange Kommentare zugelassen)

DROPS Design 23.05.2016 kl. 10:39:

Stricken Sie fortlaufend das im Diagramm dargestellte Muster, ohne sich um den genauen Anfang und Ende des Mustersatzes zu sorgen - das ist nicht nötig und es wird aufgehen. Sie sehen wie das Zusammenstricken im Muster die Spitze des Motivs bildet.

Yuliya 21.05.2016 - 23:21:

Ist das richtig so? III. Reihe: 3 Maschen ( 2 m. zus., Umschlag, 1 m. re.) Rapport ( 2 m. re., Umschlag, 3 m.zus. Überzug, Umschlag, 1 m. re.) Ende der Reihe 4 Maschen ( 2 m. re., Umschlag, 2 m. zus. Überzug) V. Reihe: 3 Maschen ( 1 m. re., Umschlag, 2 m. zus. Überzug) Rapport ( 1m. re., 2 m. zus, Umschlag, 1m.re., Umschlag, 2 m. zus. Überzug) Ende der Reihe ( 1 m. re., 2 m. zus., Umschlag, 1 m. re.)

DROPS Design 23.05.2016 kl. 10:35:

Hallo Yulia, auch hier müssen Sie daran denken, beidseitig je 2 M kraus re zu stricken, ansonsten folgen Sie bitte dem Diagramm.

Yuliya 21.05.2016 - 23:19:

Guten Tag. Ich verstehe nicht so ganz, wo Rapport anfängt und wo endet. I. Reihe: 3 Maschen (1 m. re, 2 m. zus., Umschlag), dann Rapport ( 1 m.re., Umschlag, 2 m. zus. Überschlag, 1m.re, 2 m. zus., Umschlag) Ende der Reihe 4 Maschen ( 1 m. re., Umschlag, 2 m. zus. Überschlag, 1 m.re)

DROPS Design 23.05.2016 kl. 10:34:

Hallo Yulia, im Diagramm haben wir eingezichnet, wo die einzelnen Rapporte beginnen und enden. Denken Sie daran, vor A.1A 2 M kraus rechts zu stricken, dann geht das Muster auf.

Franca 16.05.2016 - 09:55:

Buongiorno ,mi piace molto questo coprispalle ma non so lavorare con i ferri circolari........posso utilizzare i ferri normali dritti???? grazie

DROPS Design 16.05.2016 kl. 10:15:

Buongiorno Franca. Il capo è lavorato avanti e indietro sui ferri, quindi può usare i ferri dritti e seguire le spiegazioni come riportate. Vengono consigliati i ferri circolari per avere più spazio per le m. Buon lavoro!

Přidejte komentář k návodu DROPS 169-14