DROPS / 169 / 35

Oasis by DROPS Design

Kör alakban horgolt DROPS kardigán csipke és legyezőmintával "Baby Merino" fonalból. Méret: S - XXXL.

A fonalcsoport
----------------------------------------------------------
Méret: S/M – L/XL – XXL/XXXL
Alapanyagok:
DROPS BABY MERINO a Garnstudiótól
450-550-700 gramm a 04-es, sárga színből

DROPS HORGOLÓTŰ, 3,5 mm-es - vagy olyan vastagságú, amellyel 22 erp X 12 sor = 10 X 10 cm mintát tudunk elérni.
----------------------------------------------------------

minimum 1121.00 Ft /50g
DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 1121.00 Ft /50g
Nordfonal.hu
Rendelés
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 1121.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 10089Ft. Olvasson tovább.

Mintaleírás

----------------------------------------------------------

MINTA:
Lásd az A.1 - A.6-os diagramokat

HORGOLÁSI TANÁCS:
MINDEN kört 3 lsz-el kezdjük, és az 3. lsz-be öltött kúszószemmel fejezzük be.

TANÁCS A HORGOLÁSHOZ (az ujjára vonatkozóan):
A kör utolsó rp-ja után folytassuk a 1 rp-vel a következő rp-be (= első rp a következő körben). MEGJEGYZÉS: Tegyünk jelölőt kör első lsz-e és utolsó erp-ja közé, a jelölőt mindig mozdítsuk felfelé, ahogy haladunk. MEGJEGYZÉS: ÜGYELJÜNK ARRA, HOGY EZ A JELÖLŐ A HELYÉNNMARADJON.

JAVASLAT A FOGYASZTÁSHOZ
A horgolótűt a köv lsz-ív köré öltve kezdjünk el 1 erp-t, de az utolsó áthúzással várjunk. A következő szembe is kezdjünk el 1 erp-t, (az erp-k közötti 2 lsz most NEM horgoljuk!) az utolsó áthúzásnál a tűn lévő mind a 3 hurkon húzzuk át a fonalat.
----------------------------------------------------------

KÖR.
Körben horgoljuk, a közepétől kifelé haladva. 8 lsz az 3,5 mm-es horgolótűvel, a Baby Merino fonallal, majd az első szembe kúszószemet öltve alakítsunk ki kört, majd horgoljuk az A.1-es mintát (ism az A.1-es mintát a körben összesen 7 alkalommal). OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A HORGOLÁSHOZ. Amikor az A.1-es diagram minden sorát egyszer megkötöttük a következő módon folytassuk a munkát: * Az A.2-es minta az A.1-es minta legyezője fölött, az A.1-es minta többi erp-ján/ lsz-én az A.3-as mintát horg, ism a körben összesen 7 alkalommal. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ HORGOLÁSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL! Amikor az A.2-es, és A.3-as mintát elkészítettük 1-szer, összesen 378 erp/lsz van a körben (= 4 erp/lsz ism az A.2-es mintával, és 50 erp/lsz az A.3-as minta minden ismétlésében. MEGJEGYZÉS: Minden legyező: 3 összedolgozott erp (= 1 erpÖ 2 lsz és 3 összedolgozott erp (= 1 erp). Ezután ism az A.2-es és A.3-as mintát, a többi erp/ lsz.n afolyt a mintát a korábbiaknak megfelelően (vagyis horg a legyező fölött, és 1 erp minden lsz-íve, és 2 lsz minden erp között a korábbiaknak megfelelően.) Tegyünk 1 jelölőt minden A.2-es minta elé (= 7 jelölő a darabban). Az 1. jelölő lesz a kör kezdete. Kötés közben a jelölőket is mozdítsuk felfelé.

Folytassuk a munkát, amíg a darabunk 18-19-20 cm-es a közepétől mérve (= 36-38-40 cm átmérőjű). Ezután haladjunk a következő módon: A minta a korábbiaknak megfelelően a 2. jelölőig (= 1 ism a mintából). Hagyjunk ki 16-17-18 lsz-ívet (benne az A.2-es minta lsz-íveit és az A.3-as minta legyezői közötti lsz-íveket), készítsünk 48-51-54 lsz-ből álló lsz-sort a karöltőhöz, folyt a mintát a korábbiaknak megfelelően, amíg 16-17-18 lsz-ív marad a 7. jelölő előtt (benne az A.2-es minta lsz-íveit és az A.3-as minta legyezői közötti lsz-íveket),, hagyjuk ki ezeket a lsz-íveke, készítsünk 48-51-54 lsz-ből álló lsz-sort a karöltőhöz, folyt a korábbiaknak megfelelően a kör többi részében. Ezután folyt a mintát a korábbiaknak megfelelően, a karöltők fölötti lsz-íven is folyt a horg-t. Amikor a darabunk kb 39-42-45 cm-es a közepétől (= 78-84-90 cm átmérőjű), folyt oda-vissza haladva az eleje darabokon, Rögzítsük a szálat.

BAL ELEJE:
Oda-vissza készítjük. Illesszünk jelölőt a kötésbe, és a továbbiakban innen mérjük a darabot. A 2. jelölőtől kezdjük. A színe oldal felől horg. 1 rp az A.2-es minta előtti lsz-ívbe, 4 lsz, folyt a mintával, a korábbiaknak megfelelően (A.2 és az A.3-as mintával a 4. jelölőig, 1 erp a köv lsz-ívbe, fordítsuk meg a darabot.

Majd készítsünk rövidített sorokat a következő módon:
3 lsz, 1 lsz-ívet kihagyunk, 1 rp a köv lsz-ív köré, 3 lsz (ezen a 2 lsz-íven nem horg tovább). 1 erp a köv lsz-ív köré, horg a mintát a korábbiaknak megfelelően, amíg 2 lsz-ív marad (vagyis a lsz-ívek az erp-k között, ezeken a lsz-íveken nem horg tovább). Fordítsuk meg a darabot. Folytassuk a mintával, és a rövidített sorokkal a fentiek szerint. vagyis folyt a szap az A.3-as mintában. Folyt, amíg a darabunk 16-17-18 cm-es lesz, a jelölőtől.
Rögzítsük a szálat.

JOBB ELEJE:
Ugyanúgy készítjük, mint a bal elejét 5. és a 7. jelölő előtt.

SZEGÉLY:
Az egész kardigánköré horgoljunk szegélyt a következő módon: Az 1. jelölőtől kezdjük. *1 rp az 1. lsz-ív köré, 3 lsz, 1 rp a köv lsz-ív köré.* Ism a *-* közötti részt a teljes körben. Rögzítsük a szálat.

UJJA:
Körben haladva készítjük fentről lefelé haladva. 96-102-108 lsz a 3,5 mm-es horgolótűvel és a aby Merino fonallal.
1. kör: 3 lsz, * 2 lsz, 2 lsz-t kihagyunk, 1 erp a köv lsz-be.* Ism a *-* közötti részt a lsz-sorban, 2 lsz és 1 erp az első 3 lsz köré = 32-34-36 lsz-ív. OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A HORGOLÁSHOZ - lásd a fenti magyarázatot.

Folyt 2 lsz és 2 erp minden lsz-ív köré. Amikor a darabunk 4 cm-es a jelölő előtt fogyasszunk egy lsz-ívet. OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A FOGYASZTÁSHOZ! MEGJEGYZÉS: ÜGYELJÜNK ARRA, HOGY EZ A JELÖLŐ A HELYÉNNMARADJON.
Ism a fogy a jelölő két oldalán felváltva.
2½-3-3 cm-ként még 13-11-11 alkalommal = 18-22-24 lsz-ív. Amikor a darabunk 42 cm-es minden méretben, a kört az ujja alatti ut lsz-be öltött ksz-mel zárjuk. Körben haladva folytatjuk a munkát a következő módon: Az A.4-es diagramot a összesen 9-11-12 alkalommal ismételjük a körben. Ism az A.2-es minta minden sorát összesen 2 alkalommal egymás fölött. Majd, az A.4 minta szemein horg az A.5 jelű mintát. Amikor az A.5 minta minden sorát 1-szer elkészítettük, az A.5 minta fölött készítsük az A.6 jelű mintát egymás fölött összesen 2 alkalommal. Rögzítsük a szálat. Az darabunk most kb 53 cm-es minden méretben. Készítsünk ugyanilyen módon egy másik ujját.

ÖSSZEÁLLÍTÁS:
Az ujját a következő módon dolgozunk össze a testrésszel: 1 ksz, * 2 lsz, 1 ksz a köv lsz-ív köré.* Ism a *-* közötti részt.

Diagram

= 8 lsz, a kört az első szembe öltött 1 kúszószemmel fejezzük be.
= láncszem (lsz)
= 1 erp a lsz-ív köré
= legyező Készítsünk 3 erp-t a lsz-ív körül a következő módon dolgozunk össze: 1 krp alsz-ív köré- de várjunk az utolsó áthúzással (= 2 szem van a horgolótűn), még 2 erp ugyanígy, a köv 2 szem mindegyikébe majd húzzuk át a fonalat mind a 4 szemen .
= az előző diagram utolsó köre, ezt a kört már elkészítettük
= A bal elejét itt kezdjük (= a 2. jelölőnél)
= A jobb elejét itt kezdjük (= a 5. jelölőnél)

Segítségre van szüksége a mintával kapcsolatban?

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 169-35) .

Megjegyzések / Kérdések (28)

Judy 04.04.2019 - 18:59:

Some of the most beautiful patterns I've ever seen are on your site. However, most of them have only diagrams and partial diagrams at that. I don't work from diagrams, only written patterns. I certainly can't be the person who works this way. Won't you please add written instructions to your patterns so we can join in making your beautiful garments. PLEASE!!!!!

DROPS Design 05.04.2019 kl. 09:18:

Dear Judy, thank you very much, to help you crocheting from diagrams, you will find some explanations here. Happy crocheting!

Wendy Stephens 29.06.2018 - 17:14:

I am having difficulty understanding this pattern for some reason? I\\\'m not really used to following diagrams, only patterns in written form, so when it gives instructions it refers us to see the diagram. Is there a written pattern available (no diagram) or possibly a tutorial, or even close up\\\'s of the finished jacket to go by? I am also confused as to how you select your size? \\r\\nAny help would be greatly appreciated! Thank you!

DROPS Design 01.07.2018 kl. 03:35:

Dear Wendy, we are sorry, but we do not have a written out pattern for the diagramsm but you will find teh explanations for eaxg symbol just above the charts. There are also a some videos to help you along, you can find the links just below the pictures. However, if you still having problems, you can always ask for help in the store you bought your DROPS yarn from, Happy Crafting!

Parul Sehgal 25.01.2018 - 07:20:

What does going back and forth mean? How to do that?

DROPS Design 25.01.2018 kl. 08:45:

Dear Mrs Sehgal, this means to work in rows and not in round anymore. Happy crocheting!

Andrea Perren 30.05.2017 - 10:14:

Herzlichen Dank für die rasche Antwort. Dachte ich mir schon, dass ich falsch liege. Könnten Sie aber die Häkelschrift A4 bei der deutschen Anleitung überprüfen? Vorallem die Runde mit Lochmuster direkt oberhalb der 12x Stäbchenrunde.

DROPS Design 30.05.2017 kl. 11:43:

Liebe Frau Perren, Sie sollen auch immer die 12 Stb bei der 2. 3. und 4. Reihe haben, jeweils mit 2 Lm zwischen 2 Stb. Viel Spaß beim häkeln!

Andrea Perren 28.05.2017 - 11:29:

Ich bin am Ärmel. Ich habe die Länge erreicht und starte jetzt mit Muster A4. Erste Runde ist klar. Ich habe A4 12 x in der Runde gehäkelt. 2. Runde immer ein Stäbchen zwischen das Stäbchenmuster, dh ich habe um die Hälfte reduziert und nicht die gleiche Maschenzahl wie vorher. Ist das richtig? Wenn ich das ganze Muster A4 2x mache, reduziert es sich nochmals. Stimmt das?

DROPS Design 29.05.2017 kl. 09:54:

Liebe Frau Perren, beim A.4 soll die Maschenanzahl nicht reduziert werden, aber immer 12 x in der Runde häkeln. Es kann helfen, Fadenmarkierer zwischen jedem Rapport einsetzen. Viel Spaß beim häkeln!

Andrea Perren 28.05.2017 - 11:27:

Ich bin am Ärmel. Ich habe die Länge erreicht und starte jetzt mit Muster A4. Erste Runde ist klar. Ich habe A4 12 x in der Runde gehäkelt. 2. Runde immer ein Stäbchen zwischen das Stäbchenmuster, dh ich habe um die Hälfte reduziert und nicht die gleiche Maschenzahl wie vorher. Ist das richtig? Wenn ich das ganze Muster A4 2x mache, reduziert es sich nochmals. Stimmt das?

Andrea Perren 17.04.2017 - 22:51:

Wieviel Wolle braucht es für die Ärmel alleine? Ich brauche mehr Wolle als erwartet, darum habe ich nicht mehr genug für die Ärmel.

DROPS Design 18.04.2017 kl. 11:35:

Liebe Frau Perren, wir haben nur Garnmenge für die ganze Jacke, Ihr DROPS Laden kann Ihnen aber sicher damit helfen. Viel Spaß beim häkeln!

Andrea Perren 20.03.2017 - 21:38:

Bei den Seitenteilen heisst es "im Muster und mit den verkürzten Reihen auf diese Weise weiterhäkeln". Das bedeutet jede Reihe nehme ich ab bzw verkürze ich. Ist das richtig?

DROPS Design 21.03.2017 kl. 09:05:

Liebe Frau Perren, Sie werden beidseitig abnehmen (verkürzten Reihen) und gleichzeitig im Muster wie zuvor (mit den Zunahmen wie zuvort) häkeln. Viel Spaß beim häkeln!

Murielle Pham 15.09.2016 - 16:11:

Bonjour, je n'arrive pas à comprendre comment commencer les rangs avec les arceaux pour la manche... Le début du rang se décalé... Pouvez vous m'aider ? Merkiiiii

DROPS Design 16.09.2016 kl. 16:55:

Bonjour Mme Pham, placez votre marqueur dans la dernière bride (= celle qui va permettre de former le dernier arceau soit le 32-34-36ème arceau) et placez toujours le marqueur après le dernier arceau, vous devez toujours avoir le bon nombre à chaque tour (utilisez plusieurs marqueurs si besoin, un à chaque tour). Bon crochet!

BRENDA PYTLIK 25.07.2016 - 01:04:

I'm not very good at reading diagrams, is there a complete written pattern for this jacket? Would love to have it if there is. thank you so much

DROPS Design 25.07.2016 kl. 10:14:

Dear Mrs Pytlick, there is only diagram to this pattern, 1 symbol is for 1 st/group of st as explained under diagram text - read every round from the right towards the left starting on the bottom corner on the right side of diagrams. For any further personnal assistance you are welcome to contact your DROPS store. Happy crocheting!

Post a comment to pattern DROPS 169-35