DROPS / 167 / 10

Sweet Alicia by DROPS Design

Knitted DROPS stole with lace pattern and small cables in ”Alpaca” and ”Kid-Silk”.

DROPS design: Pattern no z-736
Yarn group A + A or C
----------------------------------------------------------
Measurements: approx. 42 x 144 cm

Materials:
DROPS ALPACA from Garnstudio
150 g colour no 100, off white
and use:
DROPS KID-SILK from Garnstudio
75 g colour no 01, off white

DROPS CIRCULAR NEEDLE (60 or 80 cm) SIZE 5 mm – or size needed to get 17 sts x 22 rows in stocking st with 1 strand of each yarn = 10 x 10 cm.

Comments (5)

100% Alpaca
from 3.20 £ /50g
DROPS Alpaca uni colour DROPS Alpaca uni colour 3.20 £ /50g
Wool Warehouse Direct Ltd
Order
DROPS Alpaca mix DROPS Alpaca mix 3.30 £ /50g
Wool Warehouse Direct Ltd
Order

75% Mohair, 25% Silk
from 3.80 £ /25g
DROPS Kid-Silk uni colour DROPS Kid-Silk uni colour 3.80 £ /25g
Wool Warehouse Direct Ltd
Order
DROPS Kid-Silk long print DROPS Kid-Silk long print 3.80 £ /25g
You can get the yarn to make this pattern from 21.00£. Read more.

Pattern instructions

NOTE: This pattern is written in British English. All measurements in charts are in cm. For conversion from cm to inches - click here. There are different terms for crocheting in British and American English. If this pattern includes crochet, click for "crochet terms" here. For this pattern in American English, please click here.
PATTERN: See diagrams A.1 to A.4. The diagrams show the pattern seen from RS.
----------------------------------------------------------

STOLE:
Worked back and forth in 2 parts that are sewn tog when finished.
Cast on 73 sts on circular needle size 5 mm with 1 strand Alpaca and 1 strand Kid-Silk (= 2 strands). Work as follows: A.1 (= 8 sts), A.2 (= 59 sts), A.3 (= 6 sts). After 2nd row in A.2 there are 49 sts in A.2, 63 sts in total on needle. REMEMBER THE KNITTING TENSION When A.2 has been worked 1 time vertically, continue with A.4 over sts in A.2. Continue with A.1, A.4 and A.3 until piece measures 72 cm. Cast off. Work another part the same way and sew the two cast-off edges tog with grafting/kitchener stitches.

Diagram

= K from RS, P from WS
= P from RS, K from WS
= slip 1 st as if to K, K 1, psso
= K 2 tog from RS and from WS
= 1 YO between 2 sts
= 1 double YO between 2 sts, on next row K first YO, drop second YO off the needle
= slip 1 st as if to K, K 2, psso
= slip 1 st as if to K, K 2 tog, psso
= no stitch, skip this square
= K 4 tog
= K 4 twisted tog
= cast off one st
= K 2 sts in one st (from RS and from WS)

Anne 04.10.2017 - 09:57:

Har nå forsøkt denne oppskriften i flere måneder. Oppskriften er utrolig dårlig forklart: skal omgang 2, 4 osv alltid strikkes vrang eller skal man lese a1 og a3 fra hvilken retning? Dobbeltkastet mellom pinnene var svært vanskelig å se, så til å begynne med- stemte aldri maskeantallet.Kan dere endre gjøre oppskriften litt enklere,også i fremtiden, litt enklere for oss som ikke vil bruke tid på å nidstudere oppskriften og eventuelle finne svar i kommentarfelt.

DROPS Design 05.10.2017 kl. 09:11:

Hej, Diagrammet skal ses fra retsiden. Det vil sige at du strikker 1.pind fra nederste højre hjørne fra retsiden maske for maske. Når du har strikket pinden ud, skal du følge 2.pind i diagrammet fra venstre mod højre MEN da du nu strikker fra vrangen så strikker du de masker som skal være ret på retsiden i vrang. Og de masker som skal være vrang fra retsiden strikkes nu ret. God fornøjelse!

Anna 17.06.2016 - 18:40:

Hej´Pharao! Dom 2 svarta prickarna betyder sticka 2 maskor i en maska, dvs. öka 1 maska per svart prick.´

Lone Pharao Mortensen 17.06.2016 - 16:06:

Hej. Har prøvet igen og igen, men kan ikke se hvor jeg får de to ekstra masker til pind 5 A.1.Ja, jeg har 8 m på 4. pind når jeg starter, men ikke når jeg slutter. Jeg har kun 6 m. Skal mønster A.3 strikkes fra venstre mod højre på 2. pind.

DROPS Design 21.06.2016 kl. 14:39:

Hej Lone. Pind 5 er en vrang pind, saa du laeser fra venstre mod höjre. Dvs, du strikker: 2 vr, strik 2 m i 1 (+1 m), 2 m r sammen, dobbelt slaa om (det ene omslag lader du falde i naeste omgang), strik 2 m i den sidste m (+ 1). Saa har du taget 2 masker ud. Pind 3 i A.3 er en ret pind, saa den laeses fra höjre mod venstre.

Lone Pharao Mortensen 17.06.2016 - 09:12:

Hej. Er nu kørt helt af sporet. Kan ikke få mønster til al ligne noget. Det kan da ikke passe at der skal lukkes masker inde fra kanten.

DROPS Design 17.06.2016 kl. 11:18:

Hej Lone. Jo, du skal starte med at lukke to masker af naar du starter paa A.1 (förste raekke): 2 m lukkes af, 4 r, 2 r sammen, 1 slaa om. Strik A.2 og slut af med A.3 hvor du tager 2 masker ud. Naar du saa vender og strikker vrangen, starter du med at lukke af (de 2 nye masker) osv. A.1 har 6 m i p 2 og 3 og i p 4 tager du ud til 8 igen. Paa den maade faar du den "picotkant" i siderne som du ogsaa ser paa billederne.

Lone Pharao Mortensen 15.06.2016 - 16:22:

Hej. Jeg kan ikke få masker til at stemme på første pind. Er der en kantmaske som i ikke har med i antal? A.1 er ok. Men det strikkede antal på pinden i A.2 er 49 m, og har så 8 masker tilbage til A.3 hvor der kun skal være 6 m. Hvor har jeg fejlen?

DROPS Design 16.06.2016 kl. 14:39:

Hej Lone. Jeg tror ikke der skal vaere en kantmaske - for saa bliver kanten ikke som paa billedet. Men det ser ud til at mönstret er skrevet med kantmaske. Jeg vil foreslaa at du saetter 2 m mindre op, saa du har 73 og 63. Jeg vil i hvert fald sende videre og afvente rettelse.

Post a comment to pattern DROPS 167-10