DROPS / 168 / 24

Dancing Zoe by DROPS Design

Aaltokuvioiset DROPS raitasukat ”Fabel”-langasta. Koot 35 - 43.

DROPS Design: Malli nro fa-344
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Koko: 35/37 - 38/40 - 41/43.
Sukan pituus: 22 - 24 - 27 cm.
Sukan varren pituus: 7-7-8 cm.

Langanmenekki: Garnstudion DROPS FABEL:
100-100-100 g nro 914, rannikko
50-50-50 g nro 100, luonnonvalkoinen

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 2,5 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 26 s x 34 krs sileää neuletta puikoilla nro 2,5 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: aaltokuvio, raidoitus, ohjetyyppi: sukat,

Kun neulot piirroksen raidoituksen, anna odottamassa oleva väri kulkea mukana työn nurjalla puolella. Eli lankoja ei tarvitse katkaista ja päätellä jokaisen raidan jälkeen.

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.1-A.3.

KANTAPÄÄKAVENNUKSET:
1. krs (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 7-7-8 s, nosta seuraava s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
2. krs (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 7-7-8 s, nosta seuraava s nurin neulomatta, 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
3. krs (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 6-6-7 s, nosta seuraava s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
4. krs (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 6-6-7 s, nosta seuraava s nurin neulomatta, 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
Jatka kaventamista samalla tavalla, ja neulo niin että joka 2. krs jäljellä olevien silmukoiden määrä vähenee yhdellä, ennen kuin nostat s. Toista kavennukset kunnes jäljellä on 14-16-16 s.
--------------------------------------------------------

SUKKA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo 76-76-76 s sukkapuikoille nro 2,5 luonnonvalkoisella langalla. Neulo 1 krs oikein ja 1 krs nurin. Neulo sitten mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 4 mallikertaa krs:lla kaikissa koissa). Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, työssä on 68-68-68 s. Jatka neulomalla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti. Kun työn pituus on 7-7-8 cm, jätä ensimmäiset 25 s työhön kantapäätä varten, siirrä seuraavat 35 s apulangalle (= keskellä jalan päällä) ja jätä loput 8 s työhön kantapäätä varten = 33 s kantapäätä varten. Neulo tasona kantapään silmukoilla sileää neuletta rannikon värisellä langalla ja kavenna SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 7-5-3 s = 26-28-30 s. Kun kantapään pituus on 5-5½-6 cm, kiinnitä 1 merkki kantapään keskelle. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Tee sitten KANTAPÄÄKAVENNUKSET (kts. selitys yllä). Poimi tämän jälkeen kantalapun kummastakin reunasta 13-14-16 s ja ota apulangalla odottavat s:t takaisin työhön = 75-79-83 s. Neulo keskellä jalan päällä olevilla silmukoilla mallineuletta kuten aiemmin (= A.3) ja neulo muilla silmukoilla sileää neuletta. Kavenna SAMALLA kummassakin sivussa seuraavasti: Neulo viimeiset 2 s ennen keskellä jalan päällä olevia 35 s kiertäen oikein yhteen (eli neulo s:t takakautta yhteen) ja neulo ensimmäiset 2 s keskellä jalan päällä olevien 35 s:n jälkeen oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 10 kertaa = 55-59-63 s. Neulo kunnes työn pituus kantapään merkistä mitattuna on 17-19-21 cm (työhön neulotaan vielä 5-5-6 cm). Kiinnitä 1 merkki kumpaankin sivuun siten, että keskellä jalan päällä on 27-29-31 s ja jalkapohjassa on 28-30-32 s. Jatka neulomalla kaikilla silmukoilla sileää neuletta. Tee SAMALLA kummankin merkin molemmin puolin kärkikavennukset seuraavasti: Ennen merkkiä: 2 s oikein yhteen. Merkin jälkeen: 2 s kiertäen oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset kummassakin sivussa joka 2. krs yht. 7-6-7 kertaa ja sitten jokaisella krs:lla 4-6-6 kertaa = 11 s jäljellä työssä. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin.

Piirros

= oikea s rannikon värisellä langalla
= 2 s oikein yhteen rannikon värisellä langalla
= 1 langankierto 2 silmukan väliin rannikon värisellä langalla
= oikea s luonnonvalkoisella langalla
= 3 s oikein yhteen rannikon värisellä langalla

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 168-24 alkuperäisohjeeseen.