DROPS / 167 / 3

Becca Cardigan by DROPS Design

Gebreid DROPS getailleerd vest met golvenpatroon, ronde pas en raglan van ”Paris”. Wordt van boven naar beneden gebreid. Maat: S - XXXL.

DROPS design: Model nr. w-586
Garengroep C of A en A
----------------------------------------------------------
350-400-400-450-500-550 gr. kleur nr. 59, licht oudroze

DROPS BREINLD ZONDER KNOP EN RONDBREINLD (60 of 80 cm) 5 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 23 st x 24 nld in golvenpatroon of 17 st x 22 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS PARELMOERKNOOP, bloem (wit), NR. 600: 6-6-6-7-7-7 stuks
----------------------------------------------------------

DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 1.40 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 8.19€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

PATROON:
Zie telpatroon A.1. Het telpatroon laat het patroon aan de goede kant zien. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven. Kies het telpatroon voor de juiste maat!

1 ribbel = 2 nld. * brei 1 nld recht en brei 1 nld av *, herhaal van *-*.

RAGLAN:
Meerder voor de raglan aan elke kant van elke markeerder (= 8 st meerderen):
Brei tot 1 st voor de markeerder, 1 omsl, 2 r (markeerder staat in midden tussen deze st), 1 omsl. Brei in de volgende nld de omsl gedraaid av om gaatjes te voorkomen.

KNOOPSGATEN:
Maak knoopsgaten op de rechtervoorbies. 1 knoopsgat = brei de tweede en derde st vanaf de kant samen en maak 1 omsl.
Maak knoopsgaten bij een hoogte van (gemeten vanaf de opzetrand):
MAAT S-M-L: 2, 10, 18, 26, 34 en 42 cm.
MAAT XL-XXL-XXXL: 2, 11, 20, 29, 38, 47 en 56 cm
----------------------------------------------------------

VEST:
Wordt heen en weer gebreid op de nld, van boven naar beneden. Zet 98-98-98-114-114-114 st op met rondbreinld 5 mm en Paris. Maak knoopsgaten op de rechtervoorbies - zie uitleg boven. Brei A.1 met 5 st in RIBBELST aan elke kant (= 8 patroonherhalingen van A.1 - zie telpatroon voor uw maat). DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Als A.1 een keer in de hoogte is gebreid, staan er 162-178-194-210-210-226 st op de nld en het werk meet ongeveer 10-10-10-10-12-12 cm. Plaats 4 markeerders in het werk als volgt: 1 markeerder na de eerste 30-33-36-39-40-44 st, de volgende markeerder na nog 26-28-30-32-30-30 st, de volgende markeerder na nog 50-56-62-68-70-78 st en de laatste markeerder na nog 26-28-30-32-30-30 st (= 30-33-36-39-40-44 st over op de nld na de laatste markeerder).

Ga verder in tricotst over alle st met 5 st in ribbelst aan elke kant en meerder TEGELIJKERTIJD voor de raglan als volgt - LEES RAGLAN. Meerder elke 4e nld 4-5-6-5-0-0 keer, dan om de nld 1-0-0-2-10-12 keer (5-5-6-7-10-12 meerder in totaal ) = 202-218-242-266-290-322 st. Brei de volgende nld als volgt aan de goede kant: brei 35-38-42-46-50-56 st (= voorpand), zet de volgende 36-38-42-46-50-54 st op een hulpdraad voor de mouw, zet 8 st nieuwe st op, brei de volgende 60-66-74-82-90-102 st (= achterpand), zet de volgende 36-38-42-46-50-54 st op een hulpdraad voor de mouw, zet 8 nieuwe st op, brei de laatste 35-38-42-46-50-56 st (= voorpand).

LIJF:
= 146-158-174-190-206-230 st. MEET NU HET WERK VAN HIER. Plaats een markeerder aan elke kant, in het midden tussen de nieuwe st aan de zijkanten. Brei in tricotst met 5 st in ribbelst aan elke kant. Minder bij een hoogte van 4 cm 1 st aan elke kant van elke markeerder (= 4 st geminderd), Herhaal dit minderen bij een hoogte van 10 en 16 cm = 134-146-162-178-194-218 st.
Meerder bij een hoogte van 22 cm 1 st aan elke kant van de markeerders (= 4 st gemeerderd) en herhaal dit meerderen elke 3-3-3½-3½-4-4 cm nog 4 keer = 154-166-182-198-214-238 st. Brei tot het werk 38-39-40-41-42-43 cm meet, brei 2 ribbels over alle st. Kant alle st af. Het werk meet ongeveer 56-58-60-62-64-66 cm vanaf de schouder.

MOUWRAND:
Zet de st van de hulpdraad terug op breinld zonder knop 5 mm, neem 1 st op in elke van de 8 nieuwe st van het armsgat = 44-46-50-54-58-62 st. Brei 2 ribbels in RIBBELST - zie uitleg boven. Kant alle st af.

AFWERKING:
Naai de knopen op de linkervoorbies.

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 167-3) voor de afmetingen en de berekiningen.

Deborah 01.09.2017 - 21:38:

Ok spno proprio curiosa ! Grazie come sempre

Deborah 01.09.2017 - 19:12:

Buonasera, ho terminato il modello e mi chiedevo se ci fosse una dimenticanza nella lavorazione delle maniche. Dopo averle lasciate in sospeso per lavorare il corpo, quando si riprendono la spiegazione dice di fare subito il bordo a legaccio ma nella foto le maniche sono molto più lunghe...da quando si riprendono si lavorano almeno una ventina di ferri a rasata e poi il bordo a legaccio. Mi sbaglio?

DROPS Design 01.09.2017 kl. 20:08:

Buonasera Deborah. Le istruzioni corrispondono al testo originale norvegese. Possiamo inoltrare la sua osservazione al settore design. Buon lavoro!

Deborah 29.07.2017 - 21:51:

Perfetto grazie mille!

Deborah 29.07.2017 - 21:12:

Buonasera sono arrivata agli aumenti per le raglan ultimato il motivo operato. Sto lavorando la taglia M per cui eseguo 5 volte gli aumenti ogni 4 ferri e poi la spiegazione dice ogni 2 ferri 0 volte. Non essendoci aumenti quindi faccio due ferri a rasata o salto direttamente alla divisione per le maniche? Grazie mille

DROPS Design 29.07.2017 kl. 21:18:

Buonasera Deborah. Prosegue direttamente con la divisione per le maniche. Buon lavoro!

Griffin 27.05.2017 - 15:10:

Bonjour, Est ce que le premier rang du diagramme est l'envers du tricot? Merci de votre aide.

DROPS Design 29.05.2017 kl. 09:04:

Bonjour Mme Griffin, dans ce modèle, le 1er rang des diagrammes se tricote sur l'endroit, soit pour A.1, on tricote à l'envers sur l'endroit au 1er rang (= sur l'endroit) et à l'envers sur l'envers au 2ème rang (= sur l'envers). Bon tricot!

Christine Weir 14.03.2016 - 23:13:

Hi I'm on the part where you insert the markers...I'd like to know if the raglan inc.start on next row then every 4th or on 4th row after markers...

DROPS Design 15.03.2016 kl. 09:14:

Dear Mrs Weir, raglan inc start on next row after you have inserted markers - and repeat the inc for raglan every 4th row, then every other row. Happy knitting!

Loredana 09.02.2016 - 08:05:

Buongiorno! Quindi ferri dispari Dritto del lavoro e ferri Pari rovescio del lavoro.... 1° ferro Rovescio ( dritto del lavoro ) 2° ferro Rovescio ( rovescio del lavoro) 3° ferro Dritto (dritto del lavoro) 4° ferro Gettate......( rovescio del lavoro)!!! Quello chè mi lascia il dubbio è che il ferro con i gettati è un ferro pari..... Probabilmente lo schema è per lavorazione in tondo? Grazie mille Loredana

DROPS Design 09.02.2016 kl. 15:02:

Buongiorno Loredana. Abbiamo chiesto di verificare le spiegazioni e il diagramma. Con il diagramma così come è adesso, il primo ferro viene lavorato a dir sul rovescio del lavoro. In questo modo i gettati sono sul diritto del lavoro. Buon lavoro!

Loredana 09.02.2016 - 08:05:

Buongiorno! Quindi ferri dispari Dritto del lavoro e ferri Pari rovescio del lavoro.... 1° ferro Rovescio ( dritto del lavoro ) 2° ferro Rovescio ( rovescio del lavoro) 3° ferro Dritto (dritto del lavoro) 4° ferro Gettate......( rovescio del lavoro)!!! Quello chè mi lascia il dubbio è che il ferro con i gettati è un ferro pari..... Probabilmente lo schema è per lavorazione in tondo? Grazie mille Loredana

DROPS Design 09.02.2016 kl. 15:03:

Buongiorno Loredana. Abbiamo chiesto di verificare le spiegazioni e il diagramma. Con il diagramma così come è adesso, il primo ferro viene lavorato a dir sul rovescio del lavoro. In questo modo i gettati sono sul diritto del lavoro. Buon lavoro!

Loredana 08.02.2016 - 17:19:

Buonasera! Non mi è ben chiaro come leggere il diagramma.... Sono indicati SOLO i ferri che si lavorano sul dritto ? Quindi sul rovescio le maglie si lavorano come si presentano? Grazie Loredana

DROPS Design 08.02.2016 kl. 22:05:

Buonasera Loredana. Nel diagramma trova tutti i ferri, sia quelli sul diritto che quelli sul rovescio del lavoro. Le righe con le m gettate vanno lavorate sul diritto del lavoro. Buon lavoro!

Sirje 29.01.2016 - 14:27:

Hei! Aivan ihana neule. Haluaisin langan korvata Brusched Alpaca Silk langalla. Onnistuuko? Voisitteko antaa neuvoja, kiitos.

DROPS Design 08.02.2016 kl. 14:02:

Voit korvata Paris-lankaa Brushed Alpaca Silk -langalla. Laske kuitenkin ensin kuinka monta metriä tarvitset. Esim. koossa M tarvitaan 400 grammaa Paris-lankaa (50 g = 75 m, eli 8 x 75 m on 600 m). Brushed Alpaca Silk -langan kerässä (25 g) on n. 140 m lankaa. Eli 600/140 = n. 4,3. Kokoon M tarvitaan siis 5 kpl 25 gramman kerää Brushed Alpaca Silk -lankaa.

Laat een opmerking achter voor DROPS 167-3