DROPS / 170 / 22

Burning Sun by DROPS Design

Virkattu kuviollinen DROPS patalappu ”Paris”-langasta.

DROPS Design: Malli nro w-604
Lankaryhmä C tai A + A
----------------------------------------------------------
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS PARIS:
50 g nro 101, vaaleansininen
50 g nro 102, keskisininen
50 g nro 35, vaniljankeltainen

Tai:
50 g nro 101, vaaleansininen
50 g nro 35, vaniljankeltainen
50 g nro 38, koralli

Yksi patalappu painaa 52 grammaa.

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3,5 tai käsialan mukaan. VIRKKUUTIHEYS: 18 p koukulla nro 3,5 = 10 cm leveyssuunnassa.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: graafinen, ohjetyyppi: patalappu, teema: keittiö,

VÄRIKUVIO (virkataan suljettuna virkkauksena):
Kun vaihdat väriä, virkkaa seuraavasti: Virkkaa viimeinen p ensimmäisellä värillä, mutta jätä viimeinen läpiveto vielä tekemättä, vaihda seuraavaan väriin ja tee viimeinen läpiveto, virkkaa sitten seuraava p. Kun virkkaat kahdella värillä, aseta odottamassa oleva väri edellisen krs:n silmukoiden päälle ja virkkaa tämän langan ympäri, jotta se jäisi piiloon ja kulkisi työn mukana.

VIRKKAUSINFO:
Krs:n ensimmäinen p korvataan 3 kjs:lla, virkkaa lopuksi 1 ps kolmanteen kjs:aan.

MALLIVIRKKAUS: Katso piirros A.1 tai A.2. Piirrokset näyttävät patalappujen värejä. 1 ruutu piirroksessa = 1 p.
----------------------------------------------------------

PATALAPPU: Virkataan suljettuna virkkauksena. Katso värivaihtoehdot piirroksesta A.1 tai A.2.

Virkkaa 5 kjs korallin värisellä tai vaaleansinisellä langalla ja koukulla nro 3,5. Sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan. Virkkaa mallivirkkausta piirroksen A.1 tai A.2 mukaisesti (LUE VÄRIKUVIO).
1.KRS: Virkkaa 12 p renkaaseen (LUE VIRKKAUSINFO).
2.KRS: Virkkaa 2 p jokaiseen p:seen = 24 p. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS!
3.KRS: Virkkaa *1 p ensimmäiseen p:seen, 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 p.
4.KRS: Virkkaa *1 p kumpaankin 2 ensimmäiseen p:seen, 2 p seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan = 48 p. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS!
5.-10.KRS: Jatka lisäyksiä ja mallivirkkausta kuten aiemmin, eli virkkaa jokaisella krs:lla lisäysten väliin 1 p enemmän = 120 p.
11.KRS: Virkkaa 20 kjs edellisen krs:n värillä, *virkkaa 1 ks jokaiseen 9 seuraavaan p:seen, 2 ks seuraavaan p:seen*, toista *-* koko krs:n ajan, virkkaa 20 ks kjs-kaareen, virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Patalapun halkaisija on n. 22 cm.

Piirros

= koralli
= vaniljankeltainen
= keskisininen
= vaaleansininen

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 170-22 alkuperäisohjeeseen.