DROPS / 167 / 38

Country Stroll by DROPS Design

DROPS volný pulovr - halena se šněrováním pletený z příze "Alpaca Bouclé". Velikost: S-XXXL.

DROPS design: model č. ab-058
Skupina přízí: C
-----------------------------------------------------------

Velikost: S – M – L – XL – XXL - XXXL

Materiál: DROPS ALPACA BOUCLÉ firmy Garnstudio
200-250-250-300-300-350 g, barva č. 2020, světlá béžová
a
DROPS BELLE firmy Garnstudio
zbytek (asi 8 g), barva č. 05, hnědá – na vázačku

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č. 8 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 12 ok x 17 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č. 7 – na lemy.

Komentáře (16)

80% alpaka, 15% vlna, 5% polyamid
od 97.00 Kč /50g
DROPS Alpaca Bouclé uni colour DROPS Alpaca Bouclé uni colour 97.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Alpaca Bouclé mix DROPS Alpaca Bouclé mix 97.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 388Kč. Více zde.
VROUBKOVÝ VZOR:
Pleteme stále hladce, lícové i rubové řady. 1 vroubek = 2 řady hladce.

TIP - MĚŘENÍ:
Pleteninu měříme vždy vyvěšenou, jinak bude při nošení svetr příliš dlouhý.

TIP - UJÍMÁNÍ:
Ujímáme vedle 3 krajních ok vroubkovým vzorem, vždy v lícových řadách!
PŘED 3 krajními oky splétáme 2 oka hladce.
ZA 3 krajními oky ujímáme přetažením, tj. 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.
----------------------------------------------------------

HALENA

ZADNÍ DÍL:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici – pohodlně se na ni vejdou všechna oka.
Na kruhovou jehlici č.7 nahodíme přízí Alpaca Bouclé 72-76-82-88-94-100 ok a upleteme 2 vroubky vroubkovým vzorem – viz výše. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.8 a pleteme lícovým žerzejem se 3 krajními oky vroubkovým vzorem na každé straně (= okraje postranních rozparků). Ve výši 20-20-20-22-22-22 cm - viz TIP – MĚŘENÍ – končí postranní rozparky, proto na konci každé z následujících 2 řad nahodíme 1 nové oko (= šev) = 74-78-84-90-96-102 ok. SOUČASNĚ teď upleteme 2 vroubky nad krajními 4 oky na každé straně dílu (ostatní oka pleteme dál lícovým žerzejem). Pokračujeme lícovým žerzejem s 1 krajovým okem vroubkovým vzorem na každé straně. Ve výši 39-40-41-42-43-44 cm - viz TIP – MĚŘENÍ – nahodíme na konci každé z následujících 2 řad 23-22-20-19-17-15 nových ok (= rukávy) = 120-122-124-128-130-132 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem se 3 krajovými oky vroubkovým vzorem na každé straně dílu. Ve výši 56-58-60-62-64-66 cm upleteme nad prostředními 24-24-24-26-26-26 oky 2 vroubky (= lem průkrčníku, ostatní oka pleteme jako dosud). V následující lícové řadě uzavřeme prostředních 18-18-18-20-20-20 ok (= průkrčník) a obě náramenice dokončíme odděleně. Pokračujeme lícovým žerzejem se 3 krajovými oky vroubkovým vzorem na každé straně dílu. SOUČASNĚ v následující lícové řadě ujmeme na obou stranách průkrčníku ještě 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ = 50-51-52-53-54-55 ok. Ve výši 59-61-63-65-67-69 cm (končíme rubovou řadou) převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.7 a upleteme v řadách 1 vroubek nad všemi oky. Pak všechna oka VOLNĚ hladce z lícové strany uzavřeme. Stejným způsobem dopleteme i druhou náramenici.

PŘEDNÍ DÍL:
Nahodíme a pleteme stejně jako zadní díl. Ve výši 32-33-34-35-36-37 cm - viz TIP – MĚŘENÍ – upleteme nad prostředními 6 oky 2 vroubky (= lem výstřihu, ostatní oka pleteme jako dosud). V následující lícové řadě ponecháme prvních 37-39-42-45-48-51 ok na jehlici, posledních 37-39-42-45-48-51 ok odložíme na pomocnou jehlici. Obě náramenice dokončíme odděleně.

LEVÝ PŘEDNÍ DÍL:
Pokračujeme lícovým žerzejem s 1 krajovým okem vroubkovým vzorem na boku a 3 krajovými oky vroubkovým vzorem u předního okraje, výstřihu. Ve výši 39-40-41-42-43-44 cm nahodíme na konci rubové řady 23-22-20-19-17-15 nových ok (= rukáv) = 60-61-62-64-65-66 ok. Pleteme lícovým žerzejem se 3 krajovými oky vroubkovým vzorem na každé straně dílu. Ve výši 48-50-52-52-54-56 cm upleteme 2 vroubky nad vnějšími 9 oky od předního okraje (ostatní oka pleteme jako dosud). V následující rubové řadě uzavřeme prvních 6 ok (= průkrčník). Pokračujeme lícovým žerzejem se 3 krajovými oky vroubkovým vzorem na každé straně dílu. SOUČASNĚ průkrčník tvarujeme: ujímáme na jeho okraji vždy 1 oko na začátku řady (lícové), a to celkem 4-4-4-5-5-5x - viz TIP - UJÍMÁNÍ = 50-51-52-53-54-55 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem se 3 krajovými oky vroubkovým vzorem na každé straně dílu až do výše 59-61-63-65-67-69 cm, končíme rubovou řadou. Pak pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č. 7, upleteme v řadách nad všemi oky 1 vroubek a poté všechna oka VOLNĚ hladce z lícové strany uzavřeme.

PRAVÝ PŘEDNÍ DÍL:
Odložených 37-39-42-45-48-51 ok vrátíme zpět na kruhovou jehlici č.8 a pleteme stejně, jako levý přední díl, jen zrcadlově převrácený – POZN.: 1. řadu začínáme uprostřed předního dílu – nejprve nabereme 1 oko z 1. oka levého předního dílu a toto oko spleteme s 1. okem na jehlici. Díky tomu spojíme úhledně dolní okraj výstřihu.
POZN.: nová oka pro rukáv nahazujeme na konci lícové řady a 6 ok pro průkrčník uzavíráme na začátku lícové řady.

DOKONČENÍ:
Sešijeme náramenice – nejlépe pletacím stehem. Sešijeme rukávové a postranní švy až po lem rozparků.
Dolní okraj rukávu ohrneme ve výši asi 6 cm do líce a přichytíme několika drobnými stehy.

VÁZAČKA:
Ustřihneme si 2 vlákna příze Belle, každé o délce 4 metry. Vlákna stáčíme pevně dohromady - jakmile se začnou samovolně kroutit, přeložíme je napolovic a necháme zkroutit znovu. Na každém konci uvážeme uzel, ppř. šňůru zastřihneme do požadované délky (vázačka na fotce je dlouhá asi 120 cm). Šňůru pak protáhneme křížem podél celého výstřihu na předním dílu, jak je patrné z nákresu A.1.

Schéma

Kasia 16.12.2018 - 20:50:

Tasiemkę zrobiłam na szydełku. \r\nDodałam dodatkowe tasiemki w rozcięciach z boków oraz na rękawach. Ożywiło to trochę mój sweter.

Sanne Bøhvad 28.02.2017 - 19:03:

Blusen bliver overhovedet ikke som på billedet, den bliver alt for kort, slidsen sidder alt for højt, den er lige til at kassere, kunne I ikke tjekke opskriften.

Marie 30.12.2016 - 14:35:

Bonjour, vos aiguilles circulaire numéro 8 sont de combien de mm de grosseur. merci

DROPS Design 31.12.2016 kl. 11:07:

Bonjour, les aiguilles circulaires no 8 ont le diametre de 8 mm. Bon travail!

Zenatti 16.09.2016 - 10:56:

Je veux faire le modele mais avec 2 aguilles pas en rond pouvez vous me faire les explications merci le modele est country stroll mdele ab-058 en alpaga boucle

DROPS Design 16.09.2016 kl. 11:06:

Bonjour Mme Zenatti, ce modèle ne se tricote pas en rond, on utilise ici une aiguille circulaire pour avoir assez de place pour toutes les mailles. Vous trouverez ici plus d'infos à ce sujet. Bon tricot!

Antoinette Colijn 08.09.2016 - 19:32:

Ik heb de trui gebreid in strepen boucle en katoen, in dezelfde kleur. Dit heb ik gedaan omdat hij van alleen boucle erg licht werd. Alle randen heb ik omgehaakt met vasten om hem meer stevigheid te geven.

Vicki Jakobsen 04.04.2016 - 13:29:

Jeg har strikket trøjen, men den er slet ikk som på billedet. alt for kort og slidsen sidder latterligt højt oppe. den får jeg ikk brugt til noget. strikkefastheden er overholdt og målene passer med mønstret. det er mega ærgerligt og garnets struktur gør at jeg ikk kan trevle op og strikke den om.. Kan i ikk tjekke mønstret?

Isabel Martins 29.03.2016 - 12:56:

Penso que estas instruções não se referem a este modelo, bem como os fios e as agulhas. É possivel publicaram as instruções correctas? Obrigado.

DROPS Design 01.04.2016 kl. 11:17:

Muito obtigado pela chamada de atenção. Efectivamente, havia uma troca de modelos que já foi devidamente corrigida. Mais uma vez obrigado e bom tricô!

Rosi 08.02.2016 - 15:43:

Hi :) Ich bin mit dem Stricken fertig, hab aber ein großes Problem, was das Zusammennähen betrifft. Oben an den Schulternähten soll man im Maschenstich arbeiten, aber was sollen da die beiden Reihen kraus gestrickt? Diese Reihen müsste man beim Zusammennähen verschwinden lassen, um es schön aussehen zu lassen. Was verstehe ich da nicht? Bitte um Hilfe! Vielen Dank!

DROPS Design 09.03.2016 kl. 14:31:

Liebe Rosi, ich habe bei der Designabteilung nachgefragt, tatsächlich scheint mir auch ein unsichtbares Zusammennähen einfacher, wenn keine Krausrippen gestrickt werden.

Vanda 21.01.2016 - 10:10:

Mám dotaz ohledně síly jehlic. V návodu uvádíte č.7 a č.8, jedná se o jehlice síly 7mm a 8mm nebo je to v US číslování a je potřeba použít jehlice síly 4,5mm a 5mm?? AlpacuBoucle standardně pletu na jehlicích síly 5mm, tak teď si nejsem jistá. Děkuji za odpověď a zdravím V.

DROPS Design 22.01.2016 kl. 08:45:

Dobrý den, Vando, ano, jde skutečně o jehlice síly 7 a 8 mm - úplet má být trochu volnější, ležérní. Hodně zdaru! Hana

Rosi 13.01.2016 - 22:23:

Ich kann mir auch nicht vorstellen, dass 250 g genügen sollen ...

Přidejte komentář k návodu DROPS 167-38