DROPS / 170 / 40

Quito by DROPS Design

Kuviollinen virkattu DROPS kori 2-kertaisesta ”Paris”-langasta.

DROPS Design: Malli nro w-600
Lankaryhmä C + C tai E
----------------------------------------------------------
Mitat: Halkaisija: n. 20 cm. Korkeus: n. 10 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS PARIS:
150 g nro 24, tummanharmaa
50 g nro 17, luonnonvalkoinen
50 g nro 41, sinapinkeltainen

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 5,5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 13 ks/p 2-kertaisella langalla, koukulla nro 5,5 = 10 cm leveyssuunnassa.

Katso piirros A.1. Piirros virkataan pylväin, eli 1 ruutu = 1 p 2-kertaisella langalla.

VÄRIKUVIO (suljettuna virkkauksena):
Kun vaihdat väriä, virkkaa seuraavasti, Virkkaa viimeinen p ensimmäisellä värillä, mutta jätä viimeinen läpiveto vielä tekemättä, vaihda seuraavaan väriin ja tee viimeinen läpiveto, virkkaa sitten seuraava p. Kun virkkaat kahdella värillä, aseta odottamassa oleva väri edellisen krs:n silmukoiden päälle, virkkaa lankojen ympäri siten, että ne jäävät piiloon ja kulkevat työn mukana.

VIRKKAUSINFO:
Jokaisen ks-kerroksen aluksi virkataan 1 kjs ja kerroksen lopuksi virkataan 1 ps kerroksen ensimmäiseen kjs:aan (tätä ketjusilmukkaa ei lasketa mukaan ks-lukuun).
Jokaisen p-kerroksen aluksi virkataan 3 kjs ja ja kerroksen lopuksi virkataan 1 ps kerroksen 3. kjs:aan (näitä ketjusilmukoita ei lasketa mukaan p-lukuun).

LANKAVINKKI:
Ota yksi lanka kerän sisältä ja 1 lanka kerän ulkoa. Kun vaihdat uuteen lankakerään, älä vaihda molempia lankoja yhtaikaa, koska tällöin työhön jää paksu kohta, kun langanpäät päätetään.

RAPUVIRKKAUS:
Virkkaa ks:ita vastakkaiseen suuntaan. Eli virkkaa ks:ita vasemmalta oikealle.
----------------------------------------------------------

KORI:
Virkkaa 4 kjs koukulla nro 5,5 ja 2-kertaisella tummanharmaalla langalla ja sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan (LUE LANKAVINKKI).
1.KRS: LUE VIRKKAUSINFO! Virkkaa 6 ks renkaaseen.
2.KRS: Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
3.KRS: Virkkaa *2 ks ensimmäiseen/seuraavaan ks:aan, 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS!
4.KRS: Virkkaa *2 ks ensimmäiseen/seuraavaan ks:aan, 1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
5.KRS: Virkkaa *2 ks ensimmäiseen/seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
6.KRS: Virkkaa *2 ks ensimmäiseen/seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 ks.
Jatka virkkaamista tähän tapaan, kunnes työssä on 12 krs = 72 ks työssä viimeisellä krs:lla.
Virkkaa seuraava krs näin: Virkkaa *2 ks ensimmäiseen/seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 8 seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 80 ks. Työn halkaisija on n. 20 cm. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Virkkaa nyt reunus.

REUNUS:
Virkataan kuviollisena 2 värillä.
Reunus virkataan seuraavasti: Muista VIRKKAUSINFO! Virkkaa piirroksen A.1 mallivirkkausta (= 16 krs). LUE VÄRIKUVIO. Kun olet virkannut piirroksen A.1 loppuun, virkkaa 1 krs 2-kertaisella sinapinkeltaisella langalla seuraavasti: Virkkaa 1 RAPUSILMUKKA jokaiseen p:seen (kts. selitys yllä). Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

= tummanharmaa

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 170-40 alkuperäisohjeeseen.