DROPS Extra / 0-1207

Holiday Touch by DROPS Design

Boże Narodzenie DROPS: rękawiczki DROPS z warkoczami, z włóczki „Nepal”.

DROPS design: Model nr ne-200
Grupa włóczek C lub A + A
----------------------------------------------------------
ROZMIARY: S/M - M/L
Materiał:
DROPS NEPAL od Garnstudio
100 g dla obydwu rozmiarów, kolor nr 3620, czerwony

DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 4 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 19 o. x 25 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 3 – na ściągacze
----------------------------------------------------------

Nie jesteś pewna jaki rozmiar wybrać? Musisz wiedzieć, że modelka na zdjęciu ma ok. 170 cm wzrostu i nosi rozmiar S lub M. Jeżeli wykonujesz sweter, sukienkę czy inne podobne ubranie, na dole strony znajdziesz schemat z wszystkimi miarami (w cm) gotowego produktu.

(Patrz objasnienia...)

Mamy setki bezpłatnych wzorów na Boże Narodzenie. Znajdziecie je tutaj!
9.60 PLN
6.70 PLN
10.20 PLN
7.10 PLN

Patrz schematy A.1 i A.2.

DODAWANIE OCZEK:
Aby dodać 1 o. należy wykonać 1 narzut, w nast. rzędzie przer. oczko przekręcone w miejscu narzutu na prawo (= wkłuwając drut z tyłu robótki zamiast z przodu) aby uniknąć dziur.

ZAMYKANIE OCZEK:
Zamykać następująco (zacząć 3 o. przed markerem): 2 o. razem na prawo, 2 o.p. (marker znajduje się między tymi 2 o.), zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 1 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem.
----------------------------------------------------------

PRAWA RĘKAWICZKA:
Na drutach pończoszniczych nr 3 nabrać 40-40 o. włóczką Nepal. Przer. 1 okr. na prawo. Umieścić 1 marker na początku okrążenia. Dalej przer. ściągaczem następująco: *2 o.l., 2 o.p. *, powt. od *-* w sumie 4 razy, 2 o.l., 3 o.p., 3 o.l., 4 o.p., 2 o.l., 4 o.p., 3 o.l. i 3 o.p. Dalej przer. tak samo, aż dł. robótki wynosi 4-5 cm.
Dalej przer. 1 okr. z zamykaniem o. następująco: *2 o. razem na lewo, 2 o.p., 2 o.l., 2 o.p. *, powt. od *-* w sumie 2 razy, 2 o. razem na lewo, 3 o.p., 2 o. razem na lewo, 1 o.l., 4 o.p., 2 o. razem na lewo, 4 o.p., 1 o.l., 2 o. razem na lewo i 3 o.p. = 34-34 o.
Wziąć teraz druty pończosznicze nr 4 i przer. kolejne okrążenie następująco: 18 o. dżersejem (= wewnętrzna część dłoni), A.1 (= 13 o.) i 3 o. dżersejem. Dalej przer. tak samo. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Gdy schemat A.1 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość powt. A.x - W TYM SAMYM CZASIE gdy dł. robótki wynosi 11-12 cm zacząć dodawać na kciuk 1 o. z każdej strony 1-szego o. w okrążeniu (= o. na środku kciuka) – PATRZ DODAWANIE OCZEK. Powt. dodawanie o. z każdej strony oczka środk. jeszcze 4- 5 razy co 2 okr. = 44-46 o. Zdjąć teraz na drut pomocniczy 11-13 o. kciuka.
Dalej przer. na okrągło jak wcześniej, w nast. okrążeniu nabrać 1 o. ponad kciukiem = 34-34 o. Gdy schemat A.x zostanie przerobiony w sumie 2 razy na wysokość, dł. robótki wynosi ok. 24-25 cm. Powt. ost. rząd schematu A.1, aż dł. robótki wynosi ok. 24½-26½ cm (przymierzyć rękawiczkę, powinno zostać jeszcze ok. 3½ cm do końca), umieścić 1 marker za 16 pierwszymi o. w okrążeniu i kolejny marker za 17 nast. o. (zostaje 1 o. za ost. markerem). Przer. teraz dżersejem, W TYM SAMYM CZASIE zamknąć 1 o. z każdej strony 2 markerów - PATRZ ZAMYKANIE OCZEK. Powt. zamykanie o. jeszcze 2 razy co 2 okr. i 3 razy w każdym okrążeniu = zostaje 10 o. Odciąć nitkę i przeciągnąć ją przez pozostałe o., zacisnąć i zakończyć.

KCIUK:
Wziąć z powrotem 11-13 o. kciuka na druty pończosznicze nr 4, dodatkowo nabrać 4-3 o. w brzeg ponad kciukiem = 15-16 o. Przer. dżersejem na okrągło, aż dł. kciuka wynosi ok. 4½-5 cm (przymierzyć rękawiczkę, zostaje jeszcze ok. ½ cm do końca). Przer. 2 okr. na prawo, W TYM SAMYM CZASIE przer. każde 2 kolejne o. razem na prawo w każdym z 2 okr. = zostaje 4-4 o. Odciąć nitkę i przeciągnąć ją przez pozostałe o., zacisnąć i zakończyć.

LEWA RĘKAWICZKA:
Przer. jak prawą rękawiczkę, tylko w odwrotnym układzie – tzn. przer. ściągaczem następująco: 3 o.p., 3 o.l., 4 o.p., 2 o.l., 4 o.p., 3 o.l., 3 o.p., 2 o.l., *2 o.p., 2 o.l.*, powt. od *-* w sumie 4 razy.
Przer. 1-sze okr. za ściągaczem następująco: 3 o.p., 2 o. razem na lewo, 1 o.l., 4 o.p., 2 o. razem na lewo, 4 o.p., 1 o.l., 2 o. razem na lewo, 3 o.p., 2 o. razem na lewo, *2 o.p., 2 o.l., 2 o.p., 2 o. razem na lewo*, powt. od *-* w sumie 2 razy.
Wziąć teraz druty pończosznicze nr 4 i przer. kolejne okrążenie następująco: 3 o. dżersejem, A.2 (= 13 o.) i 18 o. dżersejem. Dodawać o. na kciuk z każdej strony ost. oczka w okrążeniu (= o. na środku kciuka).
Przed rozpoczęciem zamykania o. na końcu rękawiczki, umieścić 1-szy marker za 1-szym o. w okrążeniu i 2-gi marker za 17 nast. o. (= jest 16 o. za ost. markerem).

Schemat

= 1 o.p.
= 1 o.l.
= zdjąć 2 o. na drut pomocniczy za robótką, 2 o.p., 2 o. z drutu pomocniczego przer. na prawo
= zdjąć 2 o. na drut pomocniczy przed robótką, 2 o.p., 2 o. z drutu pomocniczego przer. na prawo

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS Extra 0-1207.