DROPS Extra / 0-1192

Sweet Treasures by DROPS Design

Boże Narodzenie DROPS: skarpeta świąteczna DROPS z żakardem norweskimi pomponami, z włóczki „Nepal”.

DROPS design: Model nr ne-202
Grupa włóczek C lub A + A
----------------------------------------------------------
Wymiary:
Wysokość skarpety: ok. 37 cm
Długość stopy: ok. 15 cm
Materiał:
DROPS NEPAL od Garnstudio
100 g kolor nr 3620, czerwony
50 g kolor nr 0100, ecru
50 g kolor nr 0501, szary

DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 5 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając żakardem 17 o. x 22 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Patrz objasnienia...)

Tagi:

rodzaj wzoru: skarpetki, theme: boże narodzenie, dekoracja, norweski,

ŻAKARD:
Patrz schematy A.1 - A.5. Schematy są przerabiane w całości dżersejem.

PIĘTA:
Przerabiana w tę i z powrotem dżersejem kolorem czerwonym.
Rz. 1 (= na prawej stronie robótki): przer. aż zostaje 1 o., obrócić.
Rz. 2 (= na lewej stronie robótki): zdjąć 1-sze o. jak do przerobienia na lewo, zacisnąć nitkę i przer. aż zostaje 1 o., obrócić.
Rz. 3 (= na prawej stronie robótki): zdjąć 1-sze o. jak do przerobienia na prawo, zacisnąć nitkę i przer. aż zostaje 2 o., obrócić.
Rz. 4 (= na lewej stronie robótki): zdjąć 1-sze o. jak do przerobienia na lewo, zacisnąć nitkę i przer. aż zostaje 2 o., obrócić.
Dalej przer. tak samo, aż zostaje 15 o. na środku na drucie. Dalej przer. w tę i z powrotem, ale przer. teraz o 1 o. więcej w każdym rzędzie. Aby uniknąć dziur w momentach przejść należy nabrać nitkę przed oczkiem, które ma być nabrane i ją nałożyć przekręconą na drut. Przer. to nowe oczko wraz z nast. oczkiem. Dalej przer. tak samo, aż zostaną przerobione wszystkie oczka pięty.

ZAMYKANIE OCZEK:
Zamknąć przed markerem następująco: zacząć 3 o. przed markerem, 2 o. razem na prawo, 1 o.p.
Zamknąć za markerem następująco: 1 o.p., zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 1 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem.
----------------------------------------------------------

ŚWIĄTECZNA SKARPETA:
Na drutach pończoszniczych nr 5 nabrać 60 o. – rozłożyć je równomiernie na 4 druty pończosznicze, tak aby było po 15 o. na drucie. Przer. dżersejem przez 3 cm. Dalej przer. w sumie 6 razy schemat A.1 (= 10 o.) na szerokość. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Gdy schemat A.1 zostanie przerobiony 1 razy na wysokość, przer. w sumie 3 razy schemat A.2 (= 20 o.) na szerokość. Gdy schemat A.2 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, przer. w sumie 4 razy schemat A.3 (= 15 o.) na szerokość. Gdy schemat A.3 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość (dł. robótki wynosi ok. 30 cm), odciąć nitkę.

Przer. teraz piętę ponad oczkami z 1-szego i 4-tego drutu (= 30 o.), zdjąć 30 pozostałych o. na drut pomocniczy (= wierzch stopy). Przer. PIĘTĘ - patrz powyżej- zaczynając na prawej stronie robótki. Odciąć nitkę, okrążenie zaczyna się teraz na środku pod piętą, tj. w 15-tym o. na środku pod piętą. Wziąć z powrotem 30 o. z drutu pomocniczego i przer. 60 o., na okrągło, następująco:
Przer. 4 razy schemat A.4 (= 15 o.) na szerokość. Gdy schemat A.4 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, przer. 15 razy schemat A.5 (= 4 o.) na szerokość. Gdy schemat A.5 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość zostaje jeszcze ok. 4,5 cm do końca.

Umieścić po 1 markerze z każdej strony, tak że jest 30 o. na wierzch i 30 o. na spód stopy. Dalej przer. dżersejem kolorem czerwonym, W TYM SAMYM CZASIE zamykać na palce z każdej strony każdego markera – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK: 2 razy co 2 okr. i 6 razy w każdym okrążeniu = zostaje 28 o. Zakończyć. Złożyć robótkę na płasko i zszyć ściegiem dziewiarskim oczka wierzchu stopy do oczek spodu stopy. Zakończyć.

WYKOŃCZENIE:
Zagiąć brzeg (tam gdzie były nabierane oczka) do środka w 1-szym okr. ażurowym i przyszyć drobnym starannym ściegiem, pamiętając aby nie zaciskać zbyt mocno.

TASIEMKA Z POMPONAMI:
Odciąć 2 nitki w kolorze ecru o dł. 3 m każda. Zwinąć je razem, aż zaczną stawiać opór, złożyć na pół, puścić, a zwiną się same. Na każdym końcu zawiązać supeł. Wykonać 2 szare pompony o średnicy ok. 6 cm. Przeciągnąć tasiemkę przez ażurowe okrążenie poniżej brzegu i na każdym końcu tasiemki zamocować pompon.

TASIEMKA (ZAWIESZKA):
Odciąć 2 nitki w kolorze ecru o dł. 70 cm każda. Zwinąć je razem, aż zaczną stawiać opór, złożyć na pół, puścić, a zwiną się same. Na każdym końcu zawiązać supeł. Przeciągnąć tasiemkę prze 2 otwory na środku z tyłu skarpety i zawiązać od środka. Zawieszka służy do powieszenia skarpety.

Schemat

= ecru
= czerwony
= szary
= 2 o. razem na prawo kolorem czerwonym
= 1 narzut między 2 o. - w nast. rzędzie przer. oczko przekręcone w miejscu narzutu na prawo, aby uniknąć dziur
= kolorem szarym: 2 o. razem na prawo, 1 narzut - w nast. okrążeniu przer. narzut na prawo, aby powstała dziurka

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS Extra 0-1192.