DROPS Extra / 0-1187

Snow Storm by DROPS Design

Strikket bluse, halstørklæde og hue i perlestrik med 2 tråde DROPS Cloud eller 4 tråde Air. Str S - XXXL.

DROPS Design: Model nr co-028
Garngruppe E + E eller F
----------------------------------------------------------
250-250-300-300-350-350 g f.nr 01, natur
250-250-300-300-350-350 g f.nr 03, perlegrå

Eller brug:
DROPS Air fra Garnstudio
300-300-350-350-400-400 g f.nr 01, natur
300-300-350-350-400-400 g f.nr 03, perlegrå

DROPS RUNDP (80 cm) nr 20 – eller det p.nr du skal bruge for at få 5,5 m x 10 p perlestrik med 2 tråde Cloud eller 4 tråde Air på 10 x 10 cm.

HUE:
Størrelse: S/M - L/XL
Passer hovedmål: ca 54/56 - 58/60 cm.
Materialer:
DROPS CLOUD fra Garnstudio
50 g i alle str i f.nr 01, natur
50 g i alle str i f.nr 03, perlegrå

DROPS STRØMPEP nr 12 – eller det p.nr du skal bruge for at få 8 m x 10 p glatstrik med 2 tråde på 10 x 10 cm.

HALSTØRKLÆDE:
Størrelse: One size.
Mål: Bredde: 31 cm. Længde: ca 170 cm.
Materialer:
DROPS CLOUD fra Garnstudio
200 g f.nr 01, natur
150 g f.nr 03, perlegrå

DROPS PINDE nr 20 – eller det p.nr du skal bruge for at få 5,5 m x 10 p perlestrik med 2 tråde på 10 x 10 cm.

72% Alpaca, 21% Polyamid, 7% Uld

1.OMG/P: * 1 ret, 1 vrang *, gentag fra *-*.
2.OMG/P: ret over vrang og vrang over ret. Gentag 2.omg/p.

INDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 m ind ved at strikke 2 m ret sammen.
----------------------------------------------------------
BLUSE:
RYG- OG FORSTYKKE:
Arb strikkes rundt på rundp. Slå 60-66-69-78-81-87 m op på rundp 20 med 1 tråd natur og 1 tråd perlegrå (= 2 tråde Cloud eller 4 tråde Air). Strik Rib (= 1 r/2 vr). Når arb måler 12 cm strikkes der PERLESTRIK – se forkl over, Samtidig med at der tages 0-2-1-2-1-3 m ind jævnt fordelt = 60-64-68-76-80-84 m. Sæt 1 mærke i starten af omg, og 1 mærke efter 30-32-34-38-40-42 m. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 42-44-44-46-46-48 cm deles arb og det strikkes videre således:

FORSTK:
Arb strikkes nu frem og tilbage.
Strik over de første 30-32-34-38-40-42 m som før (= til mærket), slå 1 ny m op, vend arb, gentag på næste p (= 1 ny m i hver side af arb) = 32-34-36-40-42-44 m.

Fortsæt frem og tilbage over alle m med perlestrik som før til arb måler 60-62-64-66-68-70 cm, sørg for at næste p er fra retsiden. Luk de første 9-10-11-13-14-15 m af, strik perlestrik som før over de næste 14 m, luk de sidste 9-10-11-13-14-15 m af. Sæt de resterende m på en tråd og strik rygstk.

RYGSTK:
Strik som forstk.

ÆRME:
Arb strikkes ovenfra og ned, frem og tilbage på rundp. Saml 20-20-22-22-24-24 m op i yderste led af ærmegabet. Strik perlestrik. Når arb måler 5 cm tages der 1 m ind i hver side af arb – læs INDTAGNINGSTIPS, gentag indtagningen på hver 10.-10.-7.-8.-6.-5.cm 3-3-4-3-4-4 gange til = 12-12-12-14-14-14 m. Når arb måler 37-36-36-33-33-31 cm strikkes der Rib (= 1 r/2 vr) Samtidig med at der på første p tages 0-0-0-1-1-1 m ud = 12-12-12-15-15-15 m. Luk af med ret over ret og vrang over vrang når arb måler 43-42-42-39-39-37 cm. Saml op og strik det andet ærme på samme måde.

MONTERING:
Sy højre skuldersøm sammen i yderste led af yderste m.

HALS:
Arb strikkes frem og tilbage.
Sæt m fra trådene tilbage på samme rundp = 28 m. Fortsæt med perlestrik som før til halsen måler 10 cm. Strik 2 omg retstrik – se forkl over, Samtidig med at der tages 4 m ud jævnt fordelt = 32 m. Luk af.

MONTERING:
Sy venstre skuldersøm og halsen sammen i yderste led af yderste m. Sy underærmesømmene i et i yderste led af yderste m.
----------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes rundt på strømpep. Slå 40-42 m op på strømpep 12 med 1 tråd natur og 1 tråd perlegrå (= 2 tråde).
Strik glatstrik til arb måler 16-18 cm. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! På næste omg tages der 6 m ind jævnt fordelt – læs INDTAGNINGSTIPS, gentag indtagningen på hver 2.omg totalt 5 gange = 10-12 m. På næste omg strikkes alle m sammen 2 og 2 = 5-6 m. Klip tråden, træk den gennem de resterende m, træk sammen og hæft godt.

POMPON:
Lav en stor lidt løs pompon med natur på ca 15 cm i diameter og sy den fast øverst på huen.
----------------------------------------------------------

HALSTØRKLÆDE:
Slå 17 m løst op på pinde 20 med 1 tråd natur og 1 tråd perlegrå (= 2 tråde). Strik PERLESTRIK - se forkl over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Luk løst af med ret over vrang og vrang over ret når arb måler 170 cm.

FRYNSER:
Der sættes frynser i hver m nederst langs opslåningskanten med natur. 1 FRYNSE = Klip 3 tråde på 45 cm. Læg dem dobbelt og træk buen gennem opslåningskanten og træk derefter trådenderne ind i buen. Gentag i aflukningskanten.

Diagram

Kristine 12.02.2019 - 12:22:

Skal trøjen virkelig strikkes med så store pinde (nr. 20)? :-)

DROPS Design 12.02.2019 kl. 15:17:

Hei Kristine. Ja, det skal brukes veldig tykke pinner på denne genseren. Når det er sagt, er pinnenummer kun veiledende. Du må bruke de pinnene som gir deg angitte strikkefastheten: 5,5 masker x 19 pinner = 10 x 10 cm. Strikker du med en annen strikkefasthet blir målene på plagget annerledes enn oppgitt. God fornøyelse

Tamara 15.12.2017 - 04:01:

Since DROPS cloud is discontinued, I will be using the alternative yarn, DROPS eskimo to make the jumper. How many skeins of yarn will be needed for a size small? Also, with the eskimo yarn, how many strands will I be knitting with?

DROPS Design 15.12.2017 kl. 08:44:

Dear Tamara, please find here all relevant informations to alternative yarns, including how to calculate new amount of yarn. Happy knitting!

Tamara 11.11.2017 - 22:00:

There seems to be an issue with the link to order the yarn given in this pattern. I would like to order the same material. Can someone please provide me with a functioning link or appropriate information so that I can complete my order?

DROPS Design 13.11.2017 kl. 09:45:

Dear Tamara, the store may have to adjust their links - remember you can contact them directly either per mail or telephone - see list of DROPS retailers for your country here. Happy knitting!

Michelle 17.11.2015 - 22:21:

J' adore cet ensemble et il me donne envie de commander la qualité cloud que je n' ai jamais testée . Continuez comme cela et merci pour votre créativité !

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1187