DROPS Extra / 0-1185

Purple Wish by DROPS Design

DROPS souprava: čepice, nákrčník a nátepníky pletené vroubkovým vzorem s copánkovým lemem z příze ”BabyAlpaca Silk”.

DROPS design: model č. bs-091
Skupina přízí: A
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Velikost: S/M - M/L - L/XL
Obvod hlavy: 54/56 - 56/58 - 58/60 cm

Materiál:
DROPS BABYALPACA SILK firmy Garnstudio
100 g pro všechny velikosti, barva č. 6347, starofialová

DROPS JEHLICE č. 3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok x 48 řad vroubkovým vzorem = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

DROPS BABYALPACA SILK firmy Garnstudio
100 g, barva č. 6347, starofialová

DROPS JEHLICE č. 3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok x 48 řad vroubkovým vzorem = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Výška: 26 cm
Obvod: asi 18 cm (v nejužším místě)

Materiál:
DROPS BABYALPACA SILK firmy Garnstudio
100 g, barva č. 6347, starofialová

DROPS JEHLICE č. 3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok x 48 řad vroubkovým vzorem = 10 x 10 cm.

70% alpaka, 30% hedvábí
od 154.00 Kč /50g
DROPS BabyAlpaca Silk uni colour DROPS BabyAlpaca Silk uni colour 154.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 924Kč. Více zde.

Viz schémata A.1 a A.2; zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP:
Při otáčení práce uprostřed řady (tj. při pletení zkrácených řad), první oko sejmeme, přízi dobře utáhneme a pak pokračujeme, jako dosud. Předejdeme tak vzniku dírek v místech přechodů zkrácených řad.

----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme v řadách kolmo, napříč.
Na jehlice č.3 nahodíme přízí BabyAlpaca Silk 55-57-59 ok a upleteme 1 vroubek vroubkovým vzorem – viz výše; SOUČASNĚ rozpleteme 2., 3. a 4. oko na začátku lícové řady na dvě = 58-60-62 ok. Pleteme vroubkovým vzorem a SOUČASNĚ pleteme nad krajními 9 oky na začátku řady vzor A.1 (nahlíženo z lícové strany). SOUČASNĚ pleteme zkrácené řady, takto – viz TIP:
*2 řady nad všemi oky na jehlici, 2 řady jen nad prvními 50-52-54 oky na jehlici, 2 řady nad prvními 40-42-44 oky na jehlici*, *-* opakujeme. Ve výši asi 52-54-56 cm (= měřeno podél delší strany, tj. dolního okraje čepice) spleteme 6 hladkých ok copánku po 2 hladce = 55-57-59 ok. Pak všechna oka odložíme na pomocnou jehlici.

DOKONČENÍ:
Počáteční, nahozenou řadu sešijeme s oky z pomocné jehlice. Horním okrajem provlečeme konec příze, stáhneme a zapošijeme.
----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Na jehlice č.3 nahodíme přízí BabyAlpaca Silk 48 ok a upleteme 2 řady hladce – SOUČASNĚ v poslední řadě rozpleteme 2., 3. a 4. oko od každého okraje dílu na dvě (= přidáme 6 ok) = 54 ok. Následující lícovou řadu pleteme takto: vzor A.1 (= 9 ok), 36 ok vroubkovým vzorem – viz výše, vzor A.2 (= 9 ok). V tomto rozvržení vzorů pokračujeme - SOUČASNĚ ve výši 16 cm pleteme v následující lícové řadě nad 36 oky vroubkového vzoru na začátku řady zkrácené řady, takto – viz TIP: *2 řady nad prvními 24 oky vroubkového vzoru, 2 řady nad prvními 12 oky vroubkového vzoru, 1 řada nad všemi 36 oky*, *-* opakujeme celkem 7x (ve vzoru A.1 a A.2 pokračujeme jako dříve). Ve výši 51 cm pleteme zkrácené řady nad 36 oky vroubkového vzoru na začátku lícové řady, takto: *2 řady nad prvními 24 oky vroubkového vzoru, 2 řady nad prvními 12 oky vroubkového vzoru, 1 řada nad všemi oky*, *-* opakujeme celkem 7x (ve vzoru A.1 a A.2 pokračujeme jako dříve). Ve výši 90 cm – končíme rubovou řadou – spleteme 6 ok lícového žerzeje ve vzoru A.1/A.2 po 2 hladce = na jehlici máme 48 ok. Upleteme 1 řadu hladce a poté všechna oka volně hladce uzavřeme.

DOKONČENÍ:
Počáteční, nahozenou řadu sešijeme s levou delší stranou – viz nákres.
----------------------------------------------------------

NÁTEPNÍKY:
Pleteme v řadách kolmo, napříč.
Na jehlice č.3 nahodíme přízí BabyAlpaca Silk 62 ok a upleteme 1 vroubek vroubkovým vzorem – viz výše; SOUČASNĚ rozpleteme 2., 3. a 4. oko na začátku lícové řady na dvě = 65 ok. Pleteme vroubkovým vzorem a SOUČASNĚ pleteme nad vnějšími 9 oky na začátku lícové řady vzor A.1. SOUČASNĚ pleteme zkrácené řady, takto - viz TIP: *10 vroubků (tj. 20 řad) nad všemi oky vroubkového vzoru v řadě, 1 vroubek (tj. 2 řady) pouze nad prvními 17 oky vroubkového vzoru v řadě*, *-* opakujeme (vzor A.1 pleteme beze změny jako dosud). Ve výši asi 18 cm (měřeno v nejužším místě) spleteme 6 hladkých ok copánku po 2 hladce = v řadě zbývá 62 ok; pak oka odložíme na pomocnou jehlici.

DOKONČENÍ:
Počáteční, nahozenou řadu sešijeme s oky z pomocné jehlice.

Obdobně upleteme i druhý nátepník, jen na okraji pleteme vzor A.2 nad posledními 9 oky na konci lícové řady (namísto vzoru A.1 na začátku lícové řady). Zkrácené řady pleteme nad prvními 17 oky vroubkového vzoru, ale začínáme rubovou řadou.

= 2 oka odložíme na pomocnou jehlici PŘED práci, 2 oka hladce, 2 oka z pom.jehlice hladce
= 2 oka odložíme na pomocnou jehlici ZA práci, 2 oka hladce, 2 oka z pom.jehlice hladce
= směr pletení

Turcq 02.08.2016 - 16:04:

Bonjour Si je monte 59 m comme indiquée je ne peux pas avoir une t'aime adulte puisque 10 cm = 24 m la je comprends plus rien On dirait qu'il y a erreur. Merci

DROPS Design 02.08.2016 kl. 16:41:

Bonjour Mme Turcq, le bonnet se tricote dans le sens de la longueur les 59 m du montage correspondent à la hauteur du bonnet - tricotez pendant 56 cm dans la 3ème taille (= bas du bonnet = tour de tête). Bon tricot!

Britta Eimers 21.12.2015 - 15:58:

Sehr geehrte Damen und Herren, wird nach dem ersten Stück mit verkürzten Reihen wieder über die gesamte Breite wie zu Beginn gestrickt nis 51 cm? MfG Eimers

DROPS Design 29.12.2015 kl. 19:42:

Sie wiederholen den Rapport mit den verkürzten R, also das, was in Sternchen steht, insgesamt 7 x. In jedem dieser 7 Rapporte stricken Sie 1 R über alle M. Danach stricken Sie dann bis 51 cm normal über alle M weiter.

Mima 02.12.2015 - 13:28:

Bonjour,c est mimaD,Algerie .Comment tricoter 2fois 1maille svp? Merci

DROPS Design 02.12.2015 kl. 17:02:

Bonjour Mima, tricotez la même maille d'abord dans le brin avant puis dans le brin arrière - comme dans la vidéo ci-dessous. Bon tricot!

Přidejte komentář k návodu DROPS Extra 0-1185