DROPS Extra / 0-1173

Ice Flower by DROPS Design

DROPS souprava: čepice a šála s krajkovým vzorem pletená z příze ”BabyAlpaca Silk”.

DROPS design: model č. bs-088
Skupina přízí: A
----------------------------------------------------------
ČEPICE:
Velikost: S/M - M/L - L/XL
Obvod hlavy: 54/56 - 56/58 - 58/60 cm

Materiál:
DROPS BABYALPACA SILK firmy Garnstudio
50-50-100 g, barva č. 6347, starofialová

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č. 3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok x 32 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č. 2,5 – na lemy.

ŠÁLA:
Rozměry:
Délka: asi 150 cm
Šířka (uprostřed): asi 49 cm

Materiál:
DROPS BABYALPACA SILK firmy Garnstudio
400 g, barva č. 6347, starofialová
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č. 3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok x 32 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

70% alpaka, 30% hedvábí
od 154.00 Kč /50g
DROPS BabyAlpaca Silk uni colour DROPS BabyAlpaca Silk uni colour 154.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 1386Kč. Více zde.
VROUBKOVÝ VZOR:
V kruhových řadách: pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace. 1 vroubek = 2 kruhové řady.
V řadách: pleteme stále hladce, lícové i rubové řady. 1 vroubek = 2 řady hladce.

KRAJKOVÝ VZOR:
Viz schémata A.1 až A.3; zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, podle potřeby převedeme na ponožkové jehlice.
Na kruhovou jehlici č.2,5 nahodíme přízí BabyAlpaca Silk 117-120-126 ok a upleteme 2 vroubky vroubkovým vzorem – viz výše. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3. Pokračujeme takto: *6-5-7 ok obrace, vzor A.1 (= 7 ok)*, *-* opakujeme celkem 9-10-9x. V tomto rozvržení vzoru pokračujeme. Ve výši 17-20-20 cm ujmeme 1 oko v každé skupině obrace pletených ok, takto: *2 oka spleteme obrace, 4-3-5 ok upleteme obrace, vzor A.1 jako dříve*, *-* opakujeme celkem 9-10-9x = 108-110-117 ok. Toto ujímání opakujeme v každé 4. kruhové řadě ještě 3-2-4x. POZN.: ujímáme střídavě na každé straněsekvence vzoru A.1 = 2 oka obrace mezi sekvencemi vzoru A.1 = 81-90-81 ok. Poté pleteme namísto vzoru A.1 vzor A.2 a SOUČASNĚ ve 4. kruhové řadě vzoru A.2 spleteme 2 oka obrace dohormady (= ujmeme 9-10-9 ok). Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) máme na jehlici 18-20-18 ok. Nyní spleteme každá 2 oka hladce = 9-10-9 ok. Přízi odstřihneme. Protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
----------------------------------------------------------

ŠÁLA:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici 2 stejné díly, které nakonec sešijeme.
Na kruhovou jehlici č.3 volně nahodíme přízí BabyAlpaca Silk 117 ok a upleteme 1 rubovou řadu obrace. Nyní pleteme vzor, takto: 2 oka lícovým žerzejem, 3 oka obrace (v lícových řadách; v rubových řadách pleteme tato oka hladce), vzor A.3 (= 10 ok) – sekvenci vzoru opakujeme až po poslední 2 oka, 2 oka lícovým žerzejem. V tomto rozvržení vzoru pokračujeme. Ve výši 32 cm – končíme tak, aby následující řada nebyla 1. řadou ze schématu A.3 – do pleteniny vložíme 1 značku.
NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
V následující lícové řadě přidáváme oka v každé skupině obrace pletených ok, takto: 3 oka hladce, 1x nahodíme (= 12 přidaných ok). (V rubových řadách pleteme nahození hladce za zadní nit – v následující lícové řadě pleteme obrace za zadní nit). Toto přidávání opakujeme střídavě na každé straně obrace pletených ok (tj. přidáváme buď před nebo za 3 oky obrace), a to vždy po 4 cm výšky ještě 9x = 237 ok (= 13 ok obrace mezi každým krajkovým vzorem a na každé straně dílu). Pleteme jako dříve až do výše asi 42 cm – končíme po dopletení poslední řady vzoru A.3. Upleteme 2 vroubky vroubkovým vzorem a poté všechna oka volně uzavřeme. Díl měří asi 75 cm.
Stejným způsobem upleteme i druhý díl.

DOKONČENÍ:
Oba díly šály sešijeme pletacím stehem, aby byl šev co nejméně patrný.

Mahlin L 12.03.2019 - 22:24:

Hej! Skall omslagen i A1 släppas från stickan eller stickas som en maska nästföljande varv?

DROPS Design 13.03.2019 kl. 09:36:

Hej. De ska stickas som en maska på nästkommande varv. Lycka till!

Laura Justiniano 29.12.2016 - 17:55:

Buenas tardes, es realmente difícil descifrar este patrón, podrían ayudarme con algún vídeo tutorial?...muchas gracias

Stella 25.11.2015 - 11:18:

To understsnd this pattern and to understand how the shawl looks, when laid out, I really need a drawing or more pictures! This is a puzzle!

DROPS Design 25.11.2015 kl. 14:51:

Dear Stella, the scarf consists here on 2 pieces worked from mid back to each end (so that the end of the piece are the same), working following diagrams as explained - read more about diagram here. Happy knitting!

Přidejte komentář k návodu DROPS Extra 0-1173