DROPS Extra / 0-1173

Ice Flower by DROPS Design

Settiin kuuluu: Pitsineuleiset DROPS myssy ja huivi ”BabyAlpaca Silk” -langasta.

DROPS Design: Malli nro bs-088
Lankaryhmä A
----------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: S/M - M/L - L/XL
Pään ympärys: 54/56 - 56/58 - 58/60 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYALPACA SILK:
50-50-100 g nro 6347, sinilila

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 2,5 (ainaoikein -neuleeseen).
NEULETIHEYS: 24 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

HUIVI:
Mitat: Pituus: n. 150 cm. Leveys keskeltä takaa: n. 49 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYALPACA SILK:
400 g nro 6347, sinilila

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 24 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

5.55 EUR
3.90 EUR

Katso ruutupiirrokset A.1-A.3. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi. Luo 117-120-126 s pyöröpuikolle nro 2,5 BabyAlpaca Silk -langalla. Neulo 4 krs AINAOIKEAA (kts. selitys yllä). Vaihda pyöröpuikkoon nro 3. Neulo *6-5-7 s nurin, A.1 (= 7 s)*, toista *-* yht. 9-10-9 kertaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn korkeus on 17-20-20 cm, kavenna jokaisessa nurjassa raidassa 1 s näin: Neulo *2 s nurin yhteen, 4-3-5 s nurin, neulo piirroksen A.1 mallikerta kuten aiemmin*, toista *-* yht. 9-10-9 kertaa = 108-110-117 s. Toista tällaiset kavennukset joka 4. krs vielä 3-2-4 kertaa. HUOM: Tee kavennukset vuorotellen piirroksen A.1 mallikerran molemmin puolin = 2 nurjaa s piirroksen A.1 jokaisen mallikerran välissä = yht. 81-90-81 s työssä. Neulo sitten piirroksen A.1 jokaisen mallikerran silmukoilla piirroksen A.2 mallineuletta. Neulo SAMALLA piirroksen A.2 4. krs:lla jokaisen nurjan raidan 2 s nurin yhteen (työstä kapeni 9-10-9 s). Kun olet neulonut piirroksen A.2 loppuun, työssä on 18-20-18 s. Neulo kaikki s:t pareittain yhteen = 9-10-9 s. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi. Kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin.
----------------------------------------------------------

HUIVI:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla 2 samanlaisena osana. Lopuksi osat ommellaan yhteen. Luo löyhästi 117 s pyöröpuikolle nro 3 BabyAlpaca Silk -langalla. Neulo 1 krs nurin nurjalta puolelta. Neulo sitten mallineuletta seuraavasti: 2 s sileää oikeaa neuletta, 3 s sileää nurjaa neuletta, toista piirroksen A.3 mallikertaa (= 10 s) kunnes jäljellä on 2 s, neulo 2 s sileää oikeaa neuletta. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 32 cm (tarkista, että seuraava krs ei ole piirroksen A.3 ensimmäinen krs), kiinnitä 1 merkki työhön. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!
Lisää seuraavalla oikean puolen krs:lla jokaiseen nurjaan raitaan 1 s seuraavasti: Neulo 3 n, 1 langankierto (työhön lisättiin 12 s). Seuraavalla krs:lla langankierrot neulotaan kiertäen oikein nurjalta puolelta/kiertäen nurin oikealta puolelta. Toista tällaiset lisäykset vuorotellen nurjien silmukoiden molemmin puolin (eli lisää vuorotellen ennen nurjan raidan 3 s ja nurjan raidan 3 s:n jälkeen) 4. cm välein vielä 9 kertaa = 237 s (= 13 nurjaa s jokaisen pitsiraidan välissä sekä kummassakin reunassa). Jatka neulomista kuten aiemmin, kunnes työn pituus on n. 42 cm ja olet viimeksi neulonut piirroksen A.3 viimeisen krs:n. Neulo kaikilla silmukoilla 4 krs ainaoikeaa. Päätä s:t löyhästi. Työn pituus on n. 75 cm. Neulo toinen osa samoin.

VIIMEISTELY:
Ompele osien luomisreunat yhteen uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi paksu.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Extra 0-1173 alkuperäisohjeeseen.