DROPS Extra / 0-1173

Ice Flower by DROPS Design

Settet består av: Strikket DROPS lue og sjal i ”BabyAlpaca Silk” med hullmønster

Stikkord: hullmønster, luer, sett, skjerf,

DROPS Design: Modell nr bs-088
Garngruppe A
----------------------------------------------------------
LUE:
Størrelse: S/M - M/L - L/XL
Passer hodemål: 54/56 - 56/58 - 58/60 cm
Materialer:
DROPS BABYALPACA SILK fra Garnstudio
50-50-100 g f.nr 6347, blålilla

DROPS SETTP OG RUNDP (40 cm) NR 3 – eller det p.nr du må bruke for å få 24 m x 32 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (40 cm) NR 2,5 – til rille.

SJAL:
Mål: Lengde: ca 150 cm. Bredde midt bak: ca 49 cm.
Materialer:
DROPS BABYALPACA SILK fra Garnstudio
400 g f.nr 6347, blålilla

DROPS RUNDP (80 cm) NR 3 – eller det p.nr du må bruke for å få 24 m x 32 p glstrikk på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

fra 52.00 kr /50g
DROPS BabyAlpaca Silk uni colour DROPS BabyAlpaca Silk uni colour 52.00 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 468kr. Les mer.

Se diag A.1 til A.3. Diag viser alle p i mønsteret sett fra retten.
----------------------------------------------------------

LUE:
Arb strikkes rundt på rundp, bytt til settp ved behov. Legg opp 117-120-126 m på rundp 2,5 med BabyAlpaca Silk. Strikk 2 RILLER – se forkl over. Bytt til rundp 3. Strikk * 6-5-7 m vr, A.1 (= 7 m) *, gjenta fra *-* totalt 9-10-9 ganger. Fortsett dette mønsteret oppover. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 17-20-20 cm felles det 1 m i hvert vr-parti slik: Strikk * 2 m vr sammen, 4-3-5 m vr, A.1 som før *, gjenta fra *-* totalt 9-10-9 ganger = 108-110-117 m. Gjenta fellingen på hver 4.omg 3-2-4 ganger til. NB: Fell vekselsvis på hver side av A.1 = 2 vr m mellom hver A.1 = totalt 81-90-81 m på p. Deretter strikkes A.2 over A.1 SAMTIDIG på 4.omg i A.2 strikkes de 2 vr-m sammen (= 9-10-9 m felt). Når A.2 er strikket 1 gang i høyden er det 18-20-18 m på p. Strikk alle m 2 og 2 sammen = 9-10-9 m. Klipp tråden og trekk den gjennom de resterende m. Snurp sammen og fest godt.
----------------------------------------------------------

SJAL:
Arb strikkes frem og tilbake på rundp i 2 like deler som sys sammen etterpå. Legg løst opp 117 m på rundp 3 med BabyAlpaca Silk. Strikk 1 p vrang fra vrangen. Nå strikkes det mønster slik: 2 m glstrikk, 3 m vrang fra retten - rett fra vrangen, A.3 (= 10 m) til det gjenstår 2 m, strikk 2 m glstrikk. Fortsett mønsteret slik. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 32 cm - avpass at neste p ikke er første p i A.3 - settes 1 merke i arb. HERFRA MÅLES ARB VIDERE!
På neste p fra retten økes det i hvert vr-parti slik: Strikk 3 vr, 1 kast (= 12 m økt). (Kastene strikkes vridd rett fra vrangen - vridd vrang fra retten på neste p). Gjenta økningen på vekselvis hver side av vr-m (dvs det økes enten før eller etter 3 vr) på hver 4.cm 9 ganger til = 237 m (= 13 vr mellom hvert hullmønster og i hver side). Strikk som før til arb måler ca 42 cm - avpass slik at arb avsluttes etter siste p i A.3. Strikk 2 riller over alle m, fell løst av. Arb måler ca 75 cm. Strikk 1 del til på samme måte.

MONTERING:
Sy de 2 delene sammen ved oppleggskanten, sy med maskesting slik at sømmen ikke syns.

= ta 1 m løst av p, 2 r sammen, løft den løse m over

Mahlin L 12.03.2019 - 22:24:

Hej! Skall omslagen i A1 släppas från stickan eller stickas som en maska nästföljande varv?

DROPS Design 13.03.2019 kl. 09:36:

Hej. De ska stickas som en maska på nästkommande varv. Lycka till!

Laura Justiniano 29.12.2016 - 17:55:

Buenas tardes, es realmente difícil descifrar este patrón, podrían ayudarme con algún vídeo tutorial?...muchas gracias

Stella 25.11.2015 - 11:18:

To understsnd this pattern and to understand how the shawl looks, when laid out, I really need a drawing or more pictures! This is a puzzle!

DROPS Design 25.11.2015 kl. 14:51:

Dear Stella, the scarf consists here on 2 pieces worked from mid back to each end (so that the end of the piece are the same), working following diagrams as explained - read more about diagram here. Happy knitting!

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-1173