DROPS Extra / 0-1165

Chilly Sunset by DROPS Design

DROPS souprava: čepice – kulich, nákrčník a rukavice – palčáky s grafickým vzorem pletené z příze "Nepal".

DROPS design: model č. ne-193
Skupina přízí: C nebo A + A
-----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Velikost: S/M - M/L - L/XL
Obvod hlavy: 54/56 - 56/58 - 58/60 cm

Materiál: DROPS NEPAL firmy Garnstudio
50 g pro všechny velikosti, barva č.4399, tmavá fialová
50 g pro všechny velikosti, barva č.4311, purpurová/fialová
50 g pro všechny velikosti, barva č.6273, pink
50 g pro všechny velikosti, barva č.0300, béžová

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č. 5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 17 ok x 22 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č. 4,5 – na lem.
-----------------------------------------------------------

Výška: 30 cm
Obvod horního okraje: 74 cm
Obvod dolního okraje: 80 cm

Materiál: DROPS NEPAL firmy Garnstudio
150 g pro všechny velikosti, barva č.4399, tmavá fialová
50 g pro všechny velikosti, barva č.4311, purpurová/fialová
50 g pro všechny velikosti, barva č.6273, pink
50 g pro všechny velikosti, barva č.0300, béžová

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 cm) č. 5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 17 ok x 22 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 cm) č. 4,5 – na lem.
-----------------------------------------------------------

RUKAVICE - PALČÁKY:
Velikost: S/M – M/L – L/XL

Materiál: DROPS NEPAL firmy Garnstudio
50 g pro všechny velikosti, barva č.4399, tmavá fialová
50 g pro všechny velikosti, barva č.4311, purpurová/fialová
50 g pro všechny velikosti, barva č.6273, pink
50 g pro všechny velikosti, barva č.0300, béžová

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 4,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 18 ok x 23 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 3,5 – na lem.

od 46.00 Kč /50g
DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 46.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 48.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 644Kč. Více zde.
VZOR:
Viz schémata A.1 až A.3; celý vzor pleteme hladce.

SLED PRUHŮ:
Barevné pruhy pleteme lícovým žerzejem v tomto pořadí:
1.-2. kruhová řada: purpurová/fialová
3.-4. kruhová řada: pink
5.-6. kruhová řada: béžová
7.-8. kruhová řada: tmavá fialová
1.-8. kruhovou řadu stále opakujeme.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Přidáváme nahozením; v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP - UJÍMÁNÍ:
ZA každou značkou spleteme 2 oka hladce.
----------------------------------------------------------

ČEPICE – KULICH:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici a ponožkových jehlicích.

Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme tmavě fialovou přízí 87-90-96 ok a pleteme pružným vzorem 1/2 (tj. střídáme 1 oko hladce, 2 obrace) do výše 3 cm. Pak pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.5 a upleteme 1 kruhovou řadu lícovým žerzejem; SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 5-4-6 ok = 82-86-90 ok. Nyní pleteme nad všemi oky vzor A.1 – sekvenci vzoru upleteme celkem 3x (na výšku); při pletení poslední (3.) sekvence vzoru A.1 ale končíme předposlední kruhovou řadou vzoru. Pak pleteme dle SLEDU PRUHŮ – viz výše – až do ukončení práce. SOUČASNĚ vložíme v následující kruhové řadě do pleteniny 6 značek v těchto rozestupech: 1. značkou označíme 1. oko v kruhové řadě, upleteme dalších 12-14-14 ok, *následující oko si označíme, upleteme dalších 13-13-14 ok*, *-* opakujeme ještě 3x, následující oko si označíme. Za poslední značkou leží 12-14-14 ok. V následující kruhové řadě ujmeme ZA každou značkou 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme v každé 2. kruhové řadě ještě 6-7-8x = 40-38-36 ok. V následující kruhové řadě spleteme každá 2 oka hladce = 20-19-18 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů.

Na kruhovou jehlici č. 4,5 nahodíme tmavě fialovou přízí 135 ok a pleteme pružným vzorem 1/2 (tj. střídáme 1 oko hladce, 2 obrace) do výše 3 cm. Pak pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č. 5 a upleteme 1 kruhovou řadu lícovým žerzejem; SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 9 ok = 126 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem a nad všemi oky pleteme vzor A.2. Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) pleteme tmavě fialovou přízí. Ve výši 21 cm přidáme rovnoměrně 10 ok – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ = 136 ok. Ve výši 22 cm upleteme 1 celou sekvenci vzoru A.3 (na výšku). V následující kruhové řadě převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č. 4,5. Upleteme 1 kruhovou řadu lícovým žerzejem a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 8 ok = 144 ok. Pleteme pružným vzorem 1/2. Když je pružný lem vysoký 3 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme. Nákrčník je vysoký asi 30 cm.
----------------------------------------------------------
RUKAVICE – PALČÁKY:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.

LEVÁ RUKAVICE:
Na ponožkové jehlice č. 3,4 nahodíme tmavě fialovou přízí 36-36-39 ok a pleteme pružným vzorem 1/2 do výše 4 cm. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.4,5 a upleteme 1 kruhovou řadu lícovým žerzejem; SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 0-2-1 oka = 36-38-40 ok. Nyní pleteme nad všemi oky vzor A.1. Ve výši 8 cm začneme tvarovat klínek pro palec, takto: přidáme 1 oko na každé straně předposledního oka v kruhové řadě - přidáváme nahozením, v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Toto přidávání opakujeme v každé 2. kruhové řadě celkem 4-5-6x (přidáváme na obou stranách celého klínu, tj. všech ok palce – mezi nahozeními tedy máme po každém přidání o 2 oka více; všechna přidaná oka zapracujeme do vzoru). Po dokončení veškerého přidávání máme na jehlicích 9-11-13 ok palce a 44-48-52 ok celkem. Ve výši 12-13-14 cm odložíme 9-11-13 ok palce na pomocnou jehlici a za těmito odloženými oky nahodíme 1 oko nové = 36-38-40 ok. Ve výši 22-23-24 cm – končíme 2., 5., 8. nebo 11. kruhovou řadou vzoru A.1 – upleteme 1 kruhovou řadu stejnou barvou, jakou jsme skončili vzor a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 0-2-4 oka = 36 ok – platí pro všechny velikosti. Pak umístíme do pleteniny 6 značek, vždy po 6 okách. V následující kruhové řadě ujmeme za každou značkou 1 oko – ujímáme spletením 2 ok hladce. Toto ujímání opakujeme v každé 2. kruhové řadě, celkem 4x = 12 ok. V následující kruhové řadě spleteme každá 2 oka hladce = 6 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
Rukavice měří asi 25-26-27 cm.

PALEC:
Palec pleteme tmavě fialovou přízí.
Odložených 9-11-13 ok palce vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č. 4,5 a navíc nabereme 3 oka z okraje za nimi = 12-14-16 ok. Pleteme lícovým žerzejem v kruhových řadách. Když je palec vysoký asi 6 cm spleteme každá 2 oka hladce = 6-7-8 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.

PRAVÁ RUKAVICE:
Pleteme stejně jako levou rukavici, jen zrcadlově převrácenou; pro klínek palce tedy přidáváme na každé straně 1. oka v kruhové řadě.

Schéma

= purpurová/fialová
= tmavá fialová
= béžová
= pink

Liesl 14.12.2016 - 17:34:

OK. Da skjønner jeg. :) Men det står at man skal bare minske 6 ganger i den minste str. Takk for hjelpen. :)

DROPS Design 15.12.2016 kl. 11:59:

Hej Liesl. Der staar 6 ganger til

Liesl 13.12.2016 - 23:29:

Holder på å strikke denne og kom til fellingene. Antall masker mellom merkene og antall minskinger stemmer ikke overens med antall masker i runden. Jeg strikker minste størrelsen og måtte bruke antallene til mellomste størrelsen for å få det til å gå opp. 82 masker går ikke opp i 12-13-13-13-13-12 og etterlater ikke 40 masker når man er ferdig med å strikke 2 og 2 sammen.

DROPS Design 14.12.2016 kl. 14:12:

Hei Liesl. Jeg tror du maa have gjort noget feil. Man har: M (maerke i 1 m) +12+M+13+M+13+M+13+M+13+M+12 = 1+12+1+13+1+13+1+13+1+13+1+12 = 82 m. Du mindsker 1 m efter hvert m (6 per gang) i alt 7 ganger = 42 m i alt = 40 m tilbage

Liesl 13.12.2016 - 06:20:

Lurer på hvorfor det står ingenting om dusken i oppskriften? Den vises så godt på bildet, men står ingenting om den i oppskriften.

DROPS Design 13.12.2016 kl. 12:00:

Hej Liesl. Det har du da ret i - den maa vaere glemt. Jeg skal give det videre og vi skal lave en tilföjelse hurtigst muligt. Tak.

Vanina 16.01.2016 - 15:29:

Très chouette et vite fait! petite info: pour tricoter tout l'ensemble (bonnet, moufles et tour de cou), 50 g de beige/cerise/gris violet suffisent (j'ai fait la taille intermédiaire pour le bonnet et les moufles) :-)

Corinne 29.10.2015 - 11:21:

Très joli assortiment de couleurs! Très gai pour l'hiver. J'adore.

Přidejte komentář k návodu DROPS Extra 0-1165