DROPS / 163 / 2

Frosty Cables by DROPS Design

Sættet består af: Strikket DROPS tæppe og pude i ”Polaris” med snoninger.

Tags: puder, snoning, tæpper,

DROPS Design: Model nr po-076
Garngruppe F eller E + E
----------------------------------------------------------
TÆPPE:
Mål: ca 80 x 130 cm (uden frynser)
Materialer:
DROPS POLARIS fra Garnstudio
1500 g f.nr 01, natur

DROPS RUNDP (80 cm) nr 20 – eller det p.nr du skal bruge for at få 5,5 m x 7 p glatstrik på 10 x 10 cm.

PUDE:
Mål: ca 45 x 45 cm – pudebetrækket passer til en pude på 50 x 50 cm da det skal strækkes lidt for at sidde pænt på.
Materialer:
DROPS POLARIS fra Garnstudio
600 g f.nr 01, natur

DROPS RUNDP (60 eller 80 cm) nr 20 – eller det p.nr du skal bruge for at få 5,5 m x 7 p glatstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

fra 25.95 kr /100g
DROPS Polaris uni colour DROPS Polaris uni colour 25.95 kr /100g
YarnLiving
Bestil
DROPS Polaris mix DROPS Polaris mix 30.95 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 861kr. Læs mere.

Se diag A.1 til A.3 (= tæppe) og diag A.4 til A.6 (= pude). Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden!

TIPS VED TRÅDSKIFT:
Når der skiftes nøgle med Polaris deles den gamle tråd i to på de sidste 15 cm – klip den ene del af, tilsvarende gøres på den nye tråd. Læg de 2 dele sammen så det bliver almindelig tykkelse og strik videre - på den måde bliver man fri for at hæfte alle tråde.
----------------------------------------------------------

TÆPPE:
Pga m-antallet strikkes arb frem og tilbage på rundp.
Slå 52 m op på rundp 20 med Polaris. Strik 6 p retstrik – se forkl over. Derefter strikkes der mønster efter diag A.1. Når A.1 er strikket 1 gang i højden er der 64 m på p. Fortsæt med mønster efter diag A.2. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN og læs TIPS VED TRÅDSKIFT! Når arb måler ca 122 cm – sørg for at der er strikket 3 eller 5 p efter en snoning-p i en stor snoning, - strikkes der mønster efter diag A.3. Når A.3 er strikket 1 gang i højden er der 52 m tilbage på p. Strik 6 p retstrik og luk LØST af med ret fra retsiden.

FRYNSER:
Sæt frynser i hver 2. maske langs opslånings- og aflukningskanten på tæppet således: Klip 2 tråde Polaris à 40 cm, Læg dem dobbelt og træ buen gennem en maske, træk derefter trådenderne gennem buen.
----------------------------------------------------------

PUDE:
Et pudebetræk består af 1 lang stykke som bukkes på midten og syes sammen langs tre af siderne. Pga m-antallet strikkes arb frem og tilbage på rundp.
Slå 29 m op på rundp 20 med Polaris. Strik 8 p retstrik – se forkl over. * Strik mønster efter diag A.4. Når A.4 er strikket 1 gang i højden er der 35 m på p. Fortsæt med mønster efter diag A.5. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når puden måler ca 36 cm – sørg for at der er strikket 3 eller 5 p efter en snoning-p, strikkes der mønster efter diag A.6 = 29 m tilbage på p *. Strik 8 p retstrik, sæt 1 mærke (= midten – her skal puden bukkes) og strik 8 p retstrik. Derefter gentages der fra *-* 1 gang til – OBS: Sørg for at A.5 strikkes lige så langt som på den første del. Strik 8 p retstrik og luk LØST af med ret fra retsiden.

MONTERING:
Buk arb på midten ved mærket – vrang mod vrang. Sy 2 af siderne sammen i yderste led af yderste m i kanten. Stop en pude i pudebetrækket sy derefter sammen langs den sidste side.

= slå om, omslaget strikkes drejet vrang på næste p så der ikke bliver hul
= sæt 2 m på hj.p bag arb, 2 ret, 2 ret fra hj.p
= sæt 3 m på hj.p bag arb, 3 ret, 3 ret fra hj.p
= sæt 3 m på hj.p foran arb, 3 ret, 3 ret fra hj.p
= 2 ret sammen
= tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over
= ingen m, spring over denne rude

Kommentarer (16)

Skriv din kommentar her!

Karolina 05.02.2018 - 12:51:

Hi :) I just want to make sure, needles nr 20 means needles size 20mm?

DROPS Design 05.02.2018 kl. 13:21:

Dear Karolina, that's correct, you need here needle size 20 mm. Happy knitting!

Melinda Fülöp 01.08.2017 - 16:02:

Hej Nu har jag stickat de 12 första varven. Men hur fortsätter jag sen?? Jag förstår att jag ska börja om igen, men varven till flätmönstret stämmer inte. Det är 3 varv till man ska göra flätan medan det i början av mönstret är 5 varv till flätan

DROPS Design 02.08.2017 kl. 13:38:

Hej! Du ska upprepa de 12 varven i diagrammet, det blir då alltid 5 varv mellan flätvridningarna.

Melinda Fülöp 12.07.2017 - 19:20:

Förlåt mig men verkar trög. Börjar man varv två från början eller 6 maskor in?

DROPS Design 13.07.2017 kl. 08:23:

Hei Melinda. Du begynner fra begynnelsen av diagrammet. De 6 maskene i hver sidene av diagrammet er de maskene du økte på 1.pinne (kastene). På 1.rad av A.1 har du økt med 12 masker (52 + 12), så når du starter på 2.rad har du 64 masker og starter med 5 masker rett fra vrangsiden. God Fornøyelse!

Melinda Fülöp 12.07.2017 - 09:49:

Hej igen. En ny fråga. Hur stickar jag varv 2 på diagram A1?? Visar diagrammet med de ökade maskorna som man gör i första varvet?? Tack på förhand

DROPS Design 12.07.2017 kl. 17:39:

Ja, de ökade maskorna finns med och du stickar räta och aviga maskor precis som diagrammet visar. Kom ihåg att alla varv ses från rätsidan.

Melinda Fülöp 09.07.2017 - 20:49:

Hej Visst är det så att när man har stickat rätsidan att det på avigsidan bara stickas aviga maskor?

DROPS Design 10.07.2017 kl. 17:19:

Diagrammen visar alla varv sett från rätsidan. Dvs. från avigsidan ska du sticka rm över rm och am över am enligt diagrammet.

Eva 21.09.2016 - 00:38:

Ich habe eine Frage zu Diagramm A2: Wenn ich die letzten 8 R des grossen Zopfes stricke, was passiert dann mit den übrigen Maschen des Musters? Werden sie stillgelegt oder glatt re weitergestrickt?

DROPS Design 21.09.2016 kl. 09:26:

Liebe Eva, wenn Sie die 12 ersten Reihen gestrickt haben, stricken Sie dann von 1. Reihe wieder über die ersten + mittleren + letzte Maschen, gleichzeitig stricken Sie die 2 grossen Zöpfe wie im Diagram, dh diese Zöpfe machen Sie jede 10. Reihe aber die kleineren in der Mitte jede 6. Reihe.

Annika Jönsson 12.10.2015 - 11:34:

Hej, I mönstret står att man ska använda stickor nr 20, rundstickor. Var kan man få tag i dessa? Mvh Annika

DROPS Design 12.10.2015 kl. 11:57:

Hej Annika, På återförsäljarlistan ser du vilka butiker som har DROPS stickor. Butikerna skickar också gärna. Lycka till!

Karin 28.06.2015 - 05:00:

Es hermoso su nombre puede ser 'acogedor'

Coulombel 24.06.2015 - 14:25:

J adore !!

Rul 18.06.2015 - 19:26:

Modèle que j'affectionne : gros fil bonne chaleur pour les frimas de l'hiver on se sent déjà bien dedans !

Kommentere opskrift DROPS 163-2