DROPS / 165 / 40

Gypsy Blue by DROPS Design

Sweter DROPS przerabiany na okrągło, z włóczek „Big Delight” i „Karisma”. Od S do XXXL.

DROPS design: Model nr db-053
Grupa włóczek C lub A + A
----------------------------------------------------------
ROZMIARY: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiał:
DROPS BIG DELIGHT od Garnstudio
300-400-400-500-500-500 g kolor nr 09, atlantyda
DROPS KARISMA od Garnstudio
250-300-300-350-350-400 g kolor nr 60, turkusowy ciemny

SZYDEŁKO DROPS nr 6 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając 12 sł2 na szerokość x 4,5 sł2 na wysokość na przemian 1 okr. włóczką Big Delight i 1 okr. włóczką Karisma otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Komentarze (135)

100% Wełna
od 19.30 zł /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 19.30 zł /100g

DROPS Karisma uni colour DROPS Karisma uni colour 10.60 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Karisma mix DROPS Karisma mix 10.60 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 110.90zł. Więcej informacji.
ZAMYKANIE OCZEK:
Przer. 2 sł2 razem następująco: przer. 1 sł2 ale nie wykonywać ost. narzutu, przer. 1 sł2 w nast. oczko, a po ost. narzucie przeciągnąć nitkę przez 3 pętelki na szydełku.

WSKAZÓWKA:
Zastąpić 1-szy sł2 w okrążeniu przez 4 oł. Zakończyć przerabiając 1 oz w 4-te oł na pocz. okrążenia.
----------------------------------------------------------

KOŁO:
Gdy przerabiamy na okrągło, zaczynamy od tej techniki, aby uniknąć dziurki na środku (zamiast pierścienia podstawy): przytrzymać końcówkę nitki Big Delight i nawinąć ją 1 raz wokół palca wskazującego tworząc pętelkę. Przytrzymać pętelkę kciukiem i lewym palcem środkowym, umieścić nitkę pond lewym palcem wskazującym. Wbić szydełko w pętelkę, wykonać 1 narzut i przeciągnąć nitkę, przer. 1 oł, dalej przer. wokół pętelki następująco:

OKR. 1: 1 oł, 1 oś, 2 psł, 2 sł, 2 sł2. Umieścić 1 marker w pętelkę ost. sł2, aby się nie spruł I odłożyć nitkę. Dalej przer. włóczką Karisma i przer. w magiczne koło na początku następująco: 1 oś, 2 psł, 2 sł, 2 sł2. Pociągnąć nitkę aby zacisnąć magiczne koło. Zamocować końcówkę nitki na lewej stronie robótki.

OKR. 2: (dalej przer. włóczką Karisma). 1 sł2 + 1 oł w każde z 7 pierwszych o. (= 1 oś, 2 psł, 2 sł i 2 sł2 przerobione włóczką Big Delight). Umieścić 1 marker w pętelkę ost. sł2, aby się nie spruł i odłożyć nitkę.
Dalej przer. włóczką Big Delight i przer. 1 sł2 + 1 oł w każde z 7 nast. o. (= 1 oś, 2 psł, 2 sł i 2 sł2 przerabiane włóczką Karisma) = 14 sł2 + 14 oł.

OKR. 3: (dalej przer. włóczką Big Delight.) 1 sł2 + 1 oł + 1 sł2 + 1 oł w każdy z 7 pierwszych sł2, umieścić 1 marker w pętelkę ost. sł2 aby się nie spruł i odłożyć nitkę.
Dalej przer. włóczką Karisma i przer. 1 sł2 + 1 oł + 1 sł2 + 1 oł w każdy z 7 nast. sł2 = 28 sł2 + 28 oł.

OKR. 4: (dalej przer. włóczką Karisma). *1 sł2 + 1 oł w nast. słupki podwójne (sł2), 1 sł2 + 1 oł + 1 sł2 + 1 oł w nast. sł2*, powt. od *-* 7 razy. Umieścić 1 marker w pętelkę ost. sł2 aby się nie spruł i odłożyć nitkę.
Dalej przer. włóczką Big Delight i przer.: *1 sł2 + 1 oł w nast. słupki podwójne (sł2), 1 sł2 + 1 oł + 1 sł2 + 1 oł w nast. sł2*, powt. od *-* 7 razy = 42 sł2 + 42 oł.

OKR. 5: (dalej przer. włóczką Big Delight.) *1 sł2 + 1 oł w każdy z 2 nast. sł2, 1 sł2 + 1 oł + 1 sł2 + 1 oł w nast. sł2*, powt. od *-* 7 razy. Umieścić 1 marker w pętelkę ost. sł2 aby się nie spruł i odłożyć nitkę. Dalej przer. włóczką Karisma i przer. *1 sł2 + 1 oł w każdy z 2 nast. sł2, 1 sł2 + 1 oł + 1 sł2 + 1 oł w nast. sł2*, powt. od *-* 7 razy = 56 sł2 + 56 oł.

Powt. okr. 4 i 5 ale w każdym okr. przer. 1 dodatkowy sł2 + 1 dodatkowe oł między każdym dodawanym oczkiem = 14 sł2 + 14 oł dodanych w każdym okrążeniu. Dalej przer., aż będzie w sumie 112-112-126-126-140-140 sł2 + 112-112-126-126-140-140 oł w całym okrążeniu, promień koła ma ok. 20-20-23-23-25-25 cm (= średnica 40-40-46-46-50-50 cm).

Przer. kolejne okrążenie następująco: (dalej przer. spiralnie i zmieniać kolory, ale nie dodawać o.): 1 sł2 + 1 oł w każdy z 16-16-18-18-20-20 pierwszych sł2, przer. luźno 24-24-28-28-32-32 oł na podkrój rękawa, ominąć 16-16-18-18-20-20 nast. sł2, przer. 1 sł2 + 1 oł w każdy sł2 aż zostaje 32-32-36-36-40-40 sł2 do końca okrążenia, przer. luźno 24-24-28-28-32-32 oł na podkrój rękawa, ominąć 16-16-18-18-20-20 nast. sł2, przer. 1 sł2 + 1 oł w każdy z 16-16-18-18-20-20 ost. sł2.

Przer. kolejne okrążenie następująco:
*1 sł2 + 1 oł w każdy z 7-7-8-8-9-9 nast. sł2, 1 sł2 + 1 oł + 1 sł2 + 1 oł w nast. sł2*, powt. od *-* 2 razy, przer. 18-18-20-20-22-22 sł2 wokół łuku, z czego każdy jest rozdzielony przez 1 oł, *1 sł2 + 1 oł w każdy z 7-7-8-8-9-9 nast. sł2, 1 sł2 + 1 oł + 1 sł2 + 1 oł w nast. sł2*, powt. od *-* 3 razy. Umieścić 1 marker w pętelkę ost. sł2 aby się nie spruł i odłożyć nitkę.
Zmienić nitkę i przer.: *1 sł2 + 1 oł w każdy z 7-7-8-8-9-9 nast. sł2, 1 sł2 + 1 oł + 1 sł2 + 1 oł w nast. sł2*, powt. od *-* 3 razy, przer. 18-18-20-20-22-22 sł2 wokół łuku, z czego każdy jest rozdzielony przez 1 oł, *1 sł2 + 1 oł w każdy z 7-7-8-8-9-9 nast. sł2, 1 sł2 + 1 oł + 1 sł2 + 1 oł w nast. sł2*, powt. od *-* 2 razy = 126-126-140-140-154-154 sł2 i oł przez całe okrążenie.

Przer. jak okr. 4 i 5 ale w każdym okrążeniu przer. 1 dodatkowy sł2 + 1 dodatkowe oł między każdym dodawanym oczkiem = 14 sł2 + 14 oł dodane w każdym okrążeniu. Dalej przer. aż promień koła wynosi 52-54-56-58-60-62 cm (= średnica 104-108-112-116-120-124 cm, lub ma inny rozmiar wg potrzeb).

Zakończyć koło następująco: dalej przer. nitką w takim samym kolorze jak ost. okrążenie. Przer. 1 sł2 w każdy z 2 nast. sł2, 1 sł w każdy z 2 nast. sł2, 1 psł w każdy z 2 nast. sł2, 1 oś w nast. sł2, 1 oz w nast. sł2, zakończyć. Przer. w taki sam sposób z drugiej strony.

RĘKAWY:
Przerabiane na okrągło z góry na dół, od podkroju rękawa.
Na szydełku nr 6, zacząć innym kolorem niż kolor ost. okrążenia sł2 wokół podkroju rękawa i dalej przer. paski, tj. przer. na przemian 1 okr. włóczką Karisma i 1 okr. włóczką Big Delight - PATRZ WSKAZÓWKA.

Przer. 36-38-40-42-44-46 sł2 wokół otworu rękawa, pocz. okrążenia powinien znajdować się pod rękawem. Dalej przer. 3 okr. sł2 (= 1 sł2 w każdy sł2). Dalej przer. sł2, W TYM SAMYM CZASIE zamknąć 2 sł2 na środku pod rękawem - PATRZ ZAMYKANIE OCZEK. Powt. zamykanie o. jeszcze 6 razy co 8 cm = 22-24-26-28-30-32 sł2. Dalej przer., aż dł. rękawa wynosi 54-55-54-55-54-55 cm. Zakończyć. Drugi rękaw wykonać tak samo.

Schemat

Komentarze (135)

Leave your comment!

Connie Tissue 12.02.2019 - 04:45:

Love this pattern very much cannot wait to see if I can do it or not thank you for sharing it with us all connie

Vicki 17.01.2019 - 10:25:

How many triple crochets are there in the round after adding the chain for the armholes in the size small? It can't be 126 if there were 224 before the armhole round.

DROPS Design 17.01.2019 kl. 15:18:

Dear Vicki, before armhole, there are 112 triple crochets + 112 chains (= 224 sts in total) on next round working chains for armhole, you don't increase, then on round after armhole you increase as before 14 triple crochets = 112-14= 126 triple crochets + 126 chains (= 252 sts in total). Happy crocheting!

Vicki 17.01.2019 - 04:35:

Am I supposed to have a total of 112 or 224 triple crochets for a size small before starting the round for armholes? Then how do I get to a total of 126 triple crochets for the round after doing the chains for the armholes? I'm not switching to different colors.

DROPS Design 17.01.2019 kl. 09:33:

Dear Vicky, you should have 112 triple crochets + 112 chains = 224 stitches in the round before starting the armholes in size S. In 3rd and 4th size, you continue working as before until you get 126 triple crochets + 126 chains. Happy crocheting!

Elizabthe 07.11.2018 - 17:18:

Hej jeg sidder og er igang med ærmet (jeg har styr på ærmegabet) jeg skal lave 40 dbl-st rundt (str l) er det muligt at se et billede eller et diagram over Det? Jeg syntes ikke rigtigt det kommer til at passe ordenligt 😉

DROPS Design 08.11.2018 kl. 09:07:

Hej Elizabthe, Det har vi ikke, men hvis du deler ærmet op i 4 og så hækle 10 dbl-st i hver del... så bliver de jævnt fordelt. God fornøjelse!

Ingrid Coevert 23.10.2018 - 09:58:

In toer 5 ben ik met beide kleuren tegenover elkaar geëindigd. Nu word toer 6 beschreven als een gehele cirkel qua steken. Ook al doe ik de helft, dan kom ik nog niet uit terwijl ik wel de goede hoeveelheid steken heb ik toer 5. Wat ik nu heb gedaan is dus half om half. Dus het ene armsgat is met kleur a, het andere met kleur b. Maar hoe moet ik verder gaan aangezien er weer een volledige cirkel word beschreven.

Muriel 19.08.2018 - 22:08:

Bonjour, je suis bloqué dans les explications après le tour ou avoir fait les 32ml pour l'emmenchure à cause du mot arceau. Je ne sais pas où je dois crocheter ces 22DB. Pouvez vous m'aider ? Merci

DROPS Design 03.09.2018 kl. 14:53:

Bonjour Muriel, au tour suivant les 32 ml des emmanchures, crochetez 22 double-brides espacées d'1 ml autour de chacune de ces 2 chaînettes . Bon crochet!

Madison Pearce 17.07.2018 - 01:13:

You missed my point. The pattern is bad and needs to be rewritten. If you're constantly having to explain the sleeves in the comment section it means the pattern itself is poorly written and needs to be better explained. Fix the pattern.

Madison Pearce 16.07.2018 - 16:12:

Please review and clarify this pattern, especially the section that starts with \"Work next round as follows: (Continue with spiral and color change but without inc.) Work 1 tr + 1 ch in each of the first 16-16-18-18-20-20 tr, work 24-24-28-28-32-32 loose ch for armhole...\" The pattern isn\'t clear (further evidenced by all the comments asking for better instructions), and the stitches aren\'t correctly counted. This pattern needs to be better written. (or rewritten altogether).

DROPS Design 16.07.2018 kl. 16:19:

Dear Mrs Pearce, this round is worked without any increases as before, ie you will crochet 1 tr and 1 ch as before - see number for your size - following pattern as before (= change yarns as you did before, ie half round worked with each quality), then skip the given number of sts for the armhole, work 1 tr, 1 ch as before over the bottom sts and skip the given number of sts for the armhole, continue to the end of round. You will have 2 chains (= "holes" for sleeves) and 1tr, 1 ch around. On next round, you will simply continue working as before in the sts as well as in both chains for armholes, increasing as before to enlarge the circle. Happy crocheting!

Ines 03.06.2018 - 22:54:

Sorry, ich meinte die Runde davor. Wenn ich statt 7mal 1d-stb + 1 km, nur 6mal häkele dann bekomme ich den Muster auf den Bildern, also die Zunahme alle in reihe. Mit 7 aber nicht. Ist vielleicht da ein Fehler in die Anleitung?

DROPS Design 04.06.2018 kl. 09:41:

siehe Antwort unten :)

Ines 03.06.2018 - 22:43:

Also ich bin hier angekommen: Dann wie die 4. und 5. Rd im Wechsel weiterhäkeln, jedoch in jeder Rd 1 D-Stb + 1 Lm mehr zwischen den Zunahmen häkeln = 14 D-Stb + 14 Lm zugenommen in jeder Rd. Weiterhäkeln, bis der Kreis 52-54-56-58-60-62 cm ....... Meine Frage ist: sollten die Zunahmen in der Länge der jacke nicht alle in eine linie/reihe verlaufen? Weil wenn ich so genau wie beschrieben mache, verlaufen die Zunahmen nicht mehr in eine linie sondern danenen.

DROPS Design 04.06.2018 kl. 09:40:

Liebe Ines, bei der 6. RD werden Sie so häkeln: * 1 D-Stb + 1 Lm in die nächsten 2 D-Stb, 1 D-Stb + 1 Lm + 1 D-Stb + 1 Lm in das nächste D-Stb *, von *-* wie zuvor wiederholen, bei der 7. RD häkeln Sie 1 D-Stb + 1 Lm in die nächsten 3 D-Stb und dann zunehmen, bei der 8. RD 1 D-Stb + 1 Lm in die nächsten 4 D-Stb und dann zunehmen und so weiterhäkeln. Es müssen wie zuvor immer 14 D-Stb + 14 Lm pro Runde zugenommen werden. Viel Spaß beim häkeln!

Dodaj komentarz do modelu DROPS 165-40