DROPS / 165 / 47

Infinity by DROPS Design

Strikket DROPS skulderstykke i ”Air” med snoninger og vendinger. Str XS - XXXL.

DROPS Design: Model nr ai-024
Garngruppe C eller A + A
----------------------------------------------------------
Størrelse: XS/S - M - L/XL - XXL /XXXL
Passer brystmål: ca 80-88-104-126 cm
Materialer:
DROPS AIR fra Garnstudio
300-300-350-400 g f.nr 10, tåge

DROPS PINDE nr 5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 17 m x 22 p glatstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Kommentarer (77)

Garnet til denne opskrift koster fra 185.7kr. Læs mere.

Se diag A.1 til A.6. Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden.
----------------------------------------------------------

SKULDERSTYKKE:
Skulderstykket strikkes i to dele som sys sammen midt bagpå.

HØJRE SIDE: Der strikkes fra midt bagpå i nakken, rundt om kroppen og afsluttes midt bagpå ryggen.

Slå 46-60-60-60 m op på p 5 med Air. Strik 4 p retstrik – se forkl over, på sidste p tages der 8 m ud jævnt fordelt = 54-68-68-68 m. Fortsæt således – fra retsiden: 4 m retstrik, A.1 (= 46-60-60-60 m), 4 m retstrik. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når A.1 er strikket en gang i højden strikkes A.3 i 0-0-4-8 cm. Fortsæt med forkortede p således: 4 m retstrik, A.2, 4 m retstrik. A.2 strikkes således: Strik de 2 første p, strik næste p fra retsiden, men vend når der er 8 m tilbage (de 4 sidste m i A.2 + 4 m retstrik), stram tråden og strik tilbage. Strik 5.p i A.2, men vend når der er 11 m tilbage på p, stram tråden og strik tilbage. Fortsæt således til der er strikket 2 p over kun de 8 første 8 m på p (4 m retstrik + de 4 første m i A.2). Nu strikkes A.3 over alle m i 1-1-4-8 cm. Fortsæt således – fra retsiden: 4 m retstrik, A.4, 4 m retstrik. Strik A.4 1-2-2-2 gange i højden, sidste gang afsluttes der når der er 2 p tilbage i A.4. Strik A.3 i 0-0-4-8 cm. Fortsæt således: 4 m retstrik, A.2, 4 m retstrik (strik A.2 med forkortede p som forrige gang). Når A.2 er strikket en gang i højden strikkes A.3 i 1-1-4-8 cm, derefter fortsættes der således: 4 m retstrik, A.5, 4 m retstrik. Når A.5 er strikket en gang i højden strikkes der 4 p retstrik, på første p tages der 8 m ind jævnt fordelt = 46-60-60-60 m. Luk af.

VENSTRE SIDE:
Slå op og strik som højre side, men nu strikkes A.6 i stedet for A.2 så vendingen bliver i modsat side. Strik 1 p fra vrangen over alle m efter A.6 inden A.3 strikkes.

MONTERING: Sy opslåningskanten fra højre side mod opslåningskanten på venstre side, læg siderne i kryds over hinanden og sy aflukningskanterne sammen. Sy et lille sting i ryggen så de to dele hænger sammen.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 11.10.2016
Rettelse: Diagram A.2 og A.6 øverste række er slettet. Rettelse i tekst for HØJRE OG VENSTRE side.

= sæt 3 m på hj.p foran arb, 1 vrang, 3 ret fra hj.p
= sæt 1 m på hj.p bag arb, 3 ret, 1 vrang fra hj.p
= sæt 3 m på hj.p foran arb, 3 ret, 3 ret fra hj.p.
= sæt 3 m på hj.p bag arb, 3 ret, 3 ret fra hj.p

Kommentarer (77)

Skriv din kommentar her!

Sara 19.09.2018 - 21:54:

Hallo! Ich möchte diesen schönen Poncho gerne stricken und habe die Maschenprobe mit Air und Nadel 5 angefertigt, so wie erfordert. In der Breite habe ich genau 10cm rausbekommen, in der Höhe allerdings nur 9cm. Was würden Sie mir empfehlen?? Ich möchte Größe M stricken. Soll ich bei allen Längenangaben einfach nach Größe L stricken? Oder wird das dann viel zu lang? Danke für eine kurze Antwort und viele Grüße! Sara

DROPS Design 20.09.2018 kl. 09:51:

Liebe Sara; Sie sollen dann vielleicht einige Reihen in A.3 stricken, dh kalkulieren Sie nach der Reihen für Ihre Größe und die Maschenprobe wieviel Reihen "fehlen" und dann diese Reihen in A.3 stricken (= ohne Zopf). Sollten Sie weitere Hilfe brauchen, nehmen Sie bitte Kontakt mit Ihrem DROPS Laden auf - auch telefonisch oder per E-Mail. Viel Spaß beim stricken!

Ingrid Garp 21.03.2018 - 14:10:

Hur långa blir höger resp. vänster sida. Jag vill inte ha mönstret utan vill sticka slätstickning eller rätstickning och undrar hur långa jag ska göra resp. Del?

DROPS Design 22.03.2018 kl. 14:36:

Hej, ifall du stickar plagget i slätstickning kan du följa mönstret och sticka lika många varv/cm som det anges i mönstret/diagrammet, men helt enkelt lämna bort flätmönstret och sticka allt i slätstickning. Kom ihåg att kontrollera stickfastheten!

Anne 05.02.2018 - 16:23:

Bonjour, Si je compte bien le diag. A1 fait 43 rangs et se finit donc sur un rang endroit. Il faut ensuite enchainer sur A2 ce qui voudrait dire que le 1er rang de A2 est un rang envers. Ce qui ne correspond pas aux explications écrites puisque le 3ème rang de A2 doit être endroit. Est-ce qu'il faut ajouter un rang envers entre A1 et A2?

DROPS Design 26.02.2018 kl. 18:47:

Chere Anne, apres le diagramme A.1, vous avez: "Quand A.1 a été tricoté 1 fois en hauteur, tricoter A.3 pendant 0-0-4-8 cm." > ici ajustez le rang pour que le diagramme A.2 commence sur l'endroit. Bon tricot!

Sylvie 17.01.2018 - 14:16:

Bonjour. Pour les rangs raccourcis sur A2 en taille M, doit on faire 1 fs -8 m et 1 fois -11 m alternativement sur tout le diagramme 2 ?

DROPS Design 17.01.2018 kl. 14:34:

Bonjour Sylvie, tricotez A.2 en suivant le diagramme: 2 rangs sur toutes les mailles, puis à la fin du rang suivant sur l'endroit, ne tricotez pas les 8 dernières m (= les 4 m point mousse + les 4 m dernières m de A.2), au rang suivant sur l'endroit, ne tricotez pas les 3 dernières m end de A.2 (= 11 m en attente), puis les 4 m env de A.2 (= 15 m en attente), puis les 3 m end de A.2 (= 18 m en attente) et ainsi de suite, comme le montre le diagramme. Bon tricot!

Anna Durjančíková 21.11.2017 - 18:07:

Prosím Vás,aká má byť dĺžka jedného dielu pri veľ S ? Ďakujem

DROPS Design 27.11.2017 kl. 07:17:

Milá Anno, tento model je velmi variabilní - tvoří ho dva překřížené obdélníky, které lze libovolně upravit. Při pletení si můžete díl průběžně přiměřit a délku dílu tak přizpůsobit vlastním potřebám. Hodně zdaru!

Kerstin 24.09.2017 - 09:07:

Hur stickar jag en blank ruta?

DROPS Design 25.09.2017 kl. 14:00:

En blank ruta stickas räta från rätsidan och avig från avigsidan.

Magdalena 28.04.2017 - 12:42:

On 31.01.2016 Valentina asked (in Italian) about how long the two pieces are to be and you replied that you will check it and add this explanation to the patter but it's been over a year and they're still not there - neither in the English nor the Italian version. So - how long are the two pieces supposed to be?

DROPS Design 17.05.2017 kl. 12:14:

Dear Magdalena, we do not have the design anymore, but if your tension is correct, you should get the bust measurements given in the pattern. Happy knitting!

Ellie Brownfield 01.04.2017 - 21:58:

In the first set on instructions the pattern says to increase 8sts evenly. I'm assuming yo is out since it would make a hole, so I guess m1 is what you mean. But should I increase in the middle of the row or at the ends? Also, when A3 is used, sometimes to work for 0-0-4-8cm. Does this mean that for small and medium I shouldn't work it at all or work it just one pass through?

DROPS Design 03.04.2017 kl. 10:33:

Dear Mrs Brownfield, the 8 sts have to be inc evenly, read more here how to increase evenly. In the first 2 sizes you will not work A.3 (= 0 times). Happy knitting!

Biene 16.03.2017 - 17:00:

Hallo, Ich finde den Bolero toll und möchte ihn gerne stricken, aber wäre es nicht einfacher ihn in einem Stück zu stricken und nur hinten unten zusammenzunähen? Oder habe ich einen Denkfehler, dass das nicht geht? Liebe Grüße

Michèle Besson 07.10.2016 - 03:10:

Bonjour, j'ai quelques soucis pour le montage du chauffe épaule. Il serait bien de pouvoir visionner une vidéo ou d'avoir plus de précision à ce sujet. Merci!

DROPS Design 07.10.2016 kl. 09:02:

Bonjour Mme Besson, assemblez d'abord entre elles les mailles du rang de montage des 2 pièces. Croisez-les ensuite sur l'endroit (pour former le cache coeur) et assemblez ensuite les mailles rabattues entre elles. N'hésitez pas à bâtir ou à épingler avant si besoin. Bon assemblage!

Kommentere opskrift DROPS 165-47