DROPS / 164 / 6

Sweet Winter Poncho by DROPS Design

Pončo s rolákem a norským vzorem pletené shora dolů z dvojité příze DROPS Brushed Alpaca Silk nebo jednoduché příze DROPS Melody. Velikost: S – XXXL.

DROPS design: model č. as-041
Skupina přízí: C + C nebo D
----------------------------------------------------------
Velikost: S/M – L/XL - XXL - XXXL

Materiál: DROPS BRUSHED ALPACA SILK firmy Garnstudio
100-150-150-150 g, barva č. 03, šedá
75-75-75-100 g, barva č. 01, smetanová
50-50-50-50 g, barva č. 08, vřes
25 g pro všechny velikosti, barva č. 02, světlá šedá

nebo:

DROPS MELODY firmy Garnstudio
100-150-150-150 g, barva č. 04, šedá
100-100-100-100 g, barva č. 01, smetanová
50-50-50-50 g, barva č. 10, vřes
50 g pro všechny velikosti, barva č. 03, perlově šedá

DROPS KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 80 cm) č.6 - nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 13 ok x 17 řad lícovým žerzejem dvojitou přízí Brushed Alpaca Silk nebo jednoduchou přízí Melody = 10 x 10 cm.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 80 cm) č.5.5 na lemy.

Nejste si jistí, kterou zvolit velikost? Třeba by vám pomohla informace, že modelka na obrázku je vysoká asi 170 cm a nosí velikost S nebo M. Pokud chcete plést/háčkovat pulovr, kabátek, šaty nebo podobný kousek, najdete dole pod návodem nákres s jednotlivými mírami v cm.
Komentáře (38)

77% alpaka, 23% hedvábí
od 78.00 Kč /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 78.00 Kč /25g
Přízi na tento model můžete mít už za 780Kč. Více zde.
TIP:
Abychom předešli deformování pleteniny v místech s vyplétaným vzorem, dbáme na to, aby vlákna příze tažená za prací nebyla příliš utažená. Pokud má vzor přece jen tendenci příliš se stahovat, použijeme na jeho vyplétání silnější jehlice.

TIP – DVOJITÁ PŘÍZE:
Přízi můžeme odvíjet současně jak z povrchu, tak zevnitř klubka. Při navazování nového klubíčka se snažíme vyvarovat toho, abychom navazovali obě vlákna současně, ve stejném místě – dvojnásobně zesílené místo by bylo v pletenině patrné.

VZOR:
Viz schémata A.1 a A.2. Celý vzor pleteme lícovým žerzejem 2 vlákny příze Brushed Alpaca Silk (= BAS) nebo 1 vláknem příze Melody (= M).

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
PŘED značkou: pleteme po 1 oko před značkou, 1x nahodíme.
ZA značkou: 1 oko za značkou upleteme lícovým žerzejem, 1x nahodíme.
V následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
----------------------------------------------------------

PONČO:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů - viz TIP a TIP – DVOJITÁ PŘÍZE. Kruhová řada začíná uprostřed zad.

Na kruhovou jehlici č.5,5 nahodíme dvěma vlákny šedé příze Brushed Alpaca Silk nebo 1 vláknem šedé příze Melody 76-80-80-84 ok. Pleteme pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace) do výše 3 cm. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č. 6. Pleteme 1 kruhovou řadu lícovým žerzejem a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 8-7-5-6 ok = 68-73-75-78 ok. V následující kruhové řadě přidáme rovnoměrně 14-15-17-20 ok = 82-88-92-98 ok. POZN.: Toto ujímání a přidávání lépe vytvaruje průkrčník. Nyní vložíme do pleteniny 8 značek, takto: upleteme prvních 6-6-8-10 ok, vložíme značku, dalších 7 značek pak vkládáme vždy po 10-11-11-11 okách, za poslední značkou zbývá v kruhové řadě 6-5-7-11 ok. V následující kruhové řadě začneme přidávat – viz TIP- PŘIDÁVÁNÍ! Toto přidávání opakujeme střídavě na pravé a na levé straně každé značky, a to v každé 2. kruhové řadě, ještě 7-8-13-14x, pak v v každé 4. kruhové řadě, celkem 2-2-0-0x = 162-176-204-218 ok.
Ve výši 18-19-20-21 cm od počátečního nahození pokračujeme vzorem A.1 (= 12 ok) nad všemi oky a SOUČASNĚ přidáváme, takto:
Ve 2. kruhové řadě přidáme rovnoměrně 18-16-12-10 ok = 180-192-216-228 ok. (V kruhové řadě máme nyní 15-16-18-19 sekvencí vzoru.)
V 10. kruhové řadě přidáme rovnoměrně 12-12-12-0 ok = 192-204-228-228 ok. (V kruhové řadě máme nyní 16-17-19-19 sekvencí vzoru.)
Ve 23. kruhové řadě přidáme rovnoměrně 12 ok – platí pro všechny velikosti = 204-216-240-240 ok. (V kruhové řadě máme nyní 17-18-20-20 sekvencí vzoru.)
Ve 36. kruhové řadě přidáme rovnoměrně 12 ok – platí pro všechny velikosti = 216-228-252-252 ok. (V kruhové řadě máme nyní 18-19-21-21 sekvencí vzoru.)
Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) pokračujeme vzorem A.2. V 1. kruhové řadě přidáme rovnoměrně 8-12-4-12 ok = 224-240-256-264 ok. (V kruhové řadě máme nyní 28-30-32-33 sekvencí vzoru.)
Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) pleteme šedou přízí (2 vlákny příze Brushed Alpaca Silk/ 1 vláknem příze Melody) až do ukončení práce. Upleteme 0-3-3-5 kruhových řad lícovým žerzejem. Pak převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.5,5. Pleteme 1 kruhovou řadu lícovým žerzejem a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 24-28-40-48 ok = 248-268-296-312 ok. Pokračujeme pružným vzorem, takto: 1 oko hladce, *2 oka obrace, 2 oka hladce*, *-* opakujeme až po poslední 3 oka a končíme 2 oky obrace a 1 hladce. Když je pružný lem vysoký 3-3-4-4 cm pleteme takto: prvních 57-61-69-73 ok dle vzoru uzavřeme, následujících 20 ok upleteme a hned je odložíme na pomocnou jehlici (= manžeta), dalších 94-106-118-126 ok dle vzoru uzavřeme, následujících 20 ok upleteme a hned je odložíme na pomocnou jehlici (= manžeta), zbylých 57-61-69-73 ok dle vzoru uzavřeme.

MANŽETY:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích šedou přízí (2 vlákny příze Brushed Alpaca Silk/ 1 vláknem příze Melody).
Odložená oka z jedné pomocné jehlice přesuneme na ponožkové jehlice č.5,5 a nahodíme k nim 12 ok nových = 32 ok. Pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2). Když je manžeta vysoká 10 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Stejným způsobem upleteme i druhou manžetu.
----------------------------------------------------------
ČEPICE A NÁKRČNÍK:
Viz DROPS 164-7 nebo záložku Příbuzné modely v hlavičce výše.
----------------------------------------------------------

Schéma

= 2 vlákna vřesové BAS nebo 1 vlákno vřesové M
= 2 vlákna světle šedé BAS nebo 1 vlákno perlově šedé M
= 2 vlákna smetanové BAS nebo 1 vlákno smetanové M
= 2 vlákna šedé BAS nebo 1 vlákno šedé M
= kruhová řada s přidáváním - viz popis v návodu

Komentáře (38)

Napište své postřehy!

Alejandra López 17.09.2018 - 02:10:

Hola soy de México y es un gusto encontrar tejidos con alta calidad y buen gusto, me gusta tejer he encontrado una actividad apasionante la forma de hacer arte con esta técnica, les mando un fuerte abrazo y mi agradecimiento por poner en mis manos los patrones la técnica y el material para elaborarlo, excelente página.

Cynthia Parianos 29.04.2018 - 22:42:

First of all I love Drops patterns they are beautiful. Im use to USA english, I completed the increase tip before and after PMs. Are these inc done on rd1 or before PM done on rd1, then after PM done on rd 2? rd 3- k all YOs. Or all incs done on rd 1, and k all YOs rd2. Please clarify for me "repeat incs alternate on right and left side of every PM; every 4th rd 2-2-0-0 times. Hence, 218 sts. Thank you for your help in advance.

DROPS Design 30.04.2018 kl. 11:18:

Dear Mrs Parianos, on first round with increase you will increase with a YO before each marker (on next round K YOs twisted to avoid holes.) On next round with increase you will increase with a YO after each marker (on next round K YOs twisted to avoid holes). Repeat these 2 increase rounds, ie you will increase alternately before each marker (on right side of markers) and after each marker (on left side of markers). Happy knitting!

Susan Vibeke Hansen 10.01.2018 - 14:13:

Jeg strikker størrelsen smalle og mit udgangspunkt er de 82 masker efter ribkanten. Det sættes 8 mærker og skal tages ud i alt 9 gange på hver side af de 8 mærker. Så ender jeg med 226 masker i stedet for de 162. Hvad har jeg misforstået? Mvh Susan

DROPS Design 22.01.2018 kl. 16:37:

Hej Susan, du tager ud skiftevis på højre og venstre side af mærkerne. God fornøjelse!

Coelestine Sichelschmidt 07.01.2018 - 20:27:

Ich habe diesen wunderschönen Poncho für meine Tochter gestrickt mit dem Melody Garn . Bin jetzt bei der Mütze. Ein Problem ist die starke Flusenbildung der Wolle . Über dunklen Sachen getragen, hat man diese voll Flusen. Gibt es da eine Abhilfe. Eine Nacht im Tiefkühler oder waschen? Ich wäre um einen Rat froh.

DROPS Design 08.01.2018 kl. 09:43:

Liebe Frau Sichelschmidt, ja ein so fluffiges und haariges Garn wie Melody neigt zum Fusseln. Vielleicht ist es ein Tipp, dass Sie das Garn vor dem Verarbeiten ein Zeitchen in den Tiefkühler legen. Aber nach und nach werden alle diese "locker" Haaren weg. Viel Spaß beim stricken!

Paola 30.07.2017 - 23:21:

Grazie x il vostro servizio di aiuto sempre prezioso!! Buonaserata

Paola 30.07.2017 - 18:32:

Voi dite ad ogni giro con aumenti, aumenta 1 m o alla destra o alla sinistra di ogni segnapunti. Quindi 8 aum ad ogni giro con aumenti. vuol dire che in un giro faccio 8 aum, tutti ad esempio alla dx del segnapunti ed il giro successivo faccio altri 8 aum tutti alla six del segnapunti?Perché nelle istruzioni si legge “Ripetere gli aumenti in modo alternato sul lato destro e sinistro di ogni segnapunti a giri alterni”. x sprone ho sempre aumentato 1 m ad ogni lato dei segnapunti Grazie

DROPS Design 30.07.2017 kl. 19:49:

Buongiorno Paola. Gli aumenti in corrispondenza dei segnapunti vanno fatti una volta tutti p.es. alla destra dei segnapunti, la volta successiva tutti alla sinistra del segnapunti. Per ogni giro con aumenti, vengono aumentate 8 maglie. Buon lavoro!

Dea 18.02.2017 - 15:46:

Ho bisogno di un altro aiuto. Durante il lavoro, a partire dal diagramma A1, si faranno altri aumenti, cosa suggerite come metodo? Quello di fare il gettato sul ferro di andata e poi lavorarlo a ritorto nel ferro di ritorno? Oppure un classico aumento usando il filo tra i due punti? Grazie.

DROPS Design 18.02.2017 kl. 19:20:

Buonasera Dea, per gli aumenti durante il lavoro può scegliere l'aumento che preferisce, ad esempio quello sollevato oppure lavorando la maglia sia nel filo davanti che in quello dietro. Buon lavoro!

Dea 17.02.2017 - 14:24:

Grazie. Siete state molto chiare. Infatti dopo aver letto la spiegazione del maglione della stessa serie, sono arrivata a capire gli aumenti. Grazie di tutto! :)

Dea 17.02.2017 - 13:05:

Prego, ma il problema mi rimane lo stesso. Quanti aumenti sono ogni giro? 16? Se si, 162 m ecc...cosa rappresenta? Il totale aumenti o le 82 maglie + tutti gli aumenti seguenti? A me non torna lo stesso.

DROPS Design 17.02.2017 kl. 13:38:

Buongiorno Dea. Ad ogni giro con aumenti, aumenta 1 maglia o alla destra o alla sinistra di ogni segnapunti. Quindi 8 aumenti ad ogni giro con aumenti. Per la taglia S, aumenta a giri alterni in tutto 8 volte (il primo aumento è nella frase: sul giro successivo iniziare ad aumentare; poi aumenta altre 7 volte. Quindi 8 aumenti x 8 volte = 64 maglie in più) e 2 volte ogni 4 giri (quindi 8 aumenti x 2 volte = 16 maglie in più). Terminati gli aumenti, sul giro ha: 82 maglie iniziali + 64 + 16 = 162 maglie. Ci riscriva se non è chiaro. Buon lavoro!

Dea 17.02.2017 - 12:21:

Potete spiegarmi " LEGGERE IL SUGGERIMENTO PER GLI AUMENTI! Ripetere gli aumenti in modo alternato sul lato destro e sinistro di ogni segnapunti a giri alterni altre 7-8-13-18-14 volte, e ogni 4 giri 2-2-0-0 volte = 162-176-204-218 m. FARE ATTENZIONE ALLA TENSIONE DEL LAVORO! ". Non mi tornano i numeri finali. Grazie.

DROPS Design 17.02.2017 kl. 12:41:

Buongiorno Dea. Abbiamo corretto il testo. Gli aumenti sono a giri alterni per altre 7-8-13-14 volte. In questo modo il numero delle maglie dovrebbe corrispondere con quanto indicato. La ringraziamo per la segnalazione. Buon lavoro!

Přidejte komentář k návodu DROPS 164-6