DROPS Extra / 0-1128

Blue Motion by DROPS Design

Łapki /rękawice kuchenne w paski DROPS na szydełku, z włóczki „Paris”.

DROPS design: Model nr w-563
Grupa włóczek C lub A + A
----------------------------------------------------------
Wymiary: 16 x 19 cm
Materiał:
DROPS PARIS od Garnstudio
100 g kolor nr 101, jasnoniebieski
50 g kolor nr 100, light wash
50 g kolor nr 17, ecru
2 łapki = 50 g ecru i 150 g pozostałych kolorów.

SZYDEŁKO DROPS nr 4 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając 17 sł x 10 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Patrz schemat A.1.

WSKAZÓWKA DO ZMIANY NITKI:
Przerabiamy paski. Nie odcinać nitki, gdy zmieniamy kolor, pamiętać, aby nie zaciskać zbyt mocno nitki w nowym kolorze.

ZAWIESZKA:
1 oł, *1 oś wkłuwając szydełko w przednią pętelkę 1-szego oś od szydełka, 1 oł*, powt. od *-* aż dł. zawieszki wynosi 6 cm.

KOLOR-1:
PATRZ WSKAZÓWKA DO ZMIANY NITKI!
OKR. 1: jasnoniebieski
OKR. 2: ecru
OKR. 3: light wash
OKR. 4: ecru
Powt. w sumie 4 razy okr. 1-4, dalej przer. 1-sze okr. jeszcze 1 raz.

KOLOR-2:
PATRZ WSKAZÓWKA DO ZMIANY NITKI!
OKR. 1: jasnoniebieski
OKR. 2: ecru
Powt. 8 razy okr. 1-2, dalej przer. 1-sze okr. jeszcze 1 raz.
----------------------------------------------------------

ŁAPKA:
Przerabiana na okrągło, następnie składana na pół.
Na szydełku nr 4 luźno wykonać 65 oł kolorem jasnoniebieskim i zamknąć na okrągło przerabiając 1 oz w 1-sze oł. Łapka jest wykonywana w KOLORZE-1 lub 2 - patrz powyżej.

OKR. 1: 3 oł (zastępują 1-szy sł), 1 sł w 4-te oł od szydełka, 1 sł w każde oł, zakończyć przerabiając 1 oz w 3-cie oł w okrążeniu = 66 sł (w tym 3 oł).
OKR. 2: patrz schemat A.1. 3 oł (1-sze oł zastępuje 1-sze oś), ominąć 2 sł (= A.1a), *1 oś w nast. sł, 2 oł, ominąć 2 sł (= A.1b) *, powt. od *-* w sumie 21 razy, zakończyć przerabiając 1 oz w 1-sze oł w okrążeniu = 22 łuki.
OKR. 3: 3 oł (zastępują 1-szy sł), 2 sł w 1-szy łuk (= A.1a), 3 sł w każdy z nast. łuków przez całe okrążenie (= A.1b), zakończyć przerabiając 1 oz w 3-cie oł w okrążeniu = 66 sł (w tym 3 oł). ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
UWAGA: pamiętać, aby oś z okr. 2 znajdowały się bezpośrednio jedne nad drugim i nie przesuwały się na boki.

BRZEG:
Złożyć łapkę na pół, tak aby początek okrążeń był na jednym z boków (załamanie). Zszyć teraz łapkę na górze i na dole.
Przer. następujący brzeg na górze łapki, wkłuwając szydełko przez 2 warstwy, na szydełku nr 4, kolorem ecru: 1 oś w 1-szy sł, dalej przer. ZAWIESZKĘ - patrz powyżej, 1 oś w 1-szy sł, *2 oł, ominąć 2 sł, 1 oś w nast. sł*, powt. od *-* przez cały rząd, dopasować, aby zakończyć przerabiając 1 oś w ost. sł w rzędzie.
Zakończyć.
Wykonać następujący brzeg na dole łapki, wkłuwając szydełko przez 2 warstwy, na szydełku nr 4, kolorem ecru: 1 oś w 1-sze oł, *2 oł, ominąć 2 oł, 1 oś w nast. oł*, powt. od *-* przez cały rząd, dopasować, aby zakończyć przerabiając 1 oś w ost. sł w rzędzie. Zakończyć.

Schemat

= 1 oś w sł
= 1 oz
= 1 oł
= 1 sł w łuk
= 1 sł w oł
= 1-szy rz. jest wyjaśniony powyżej

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS Extra 0-1128.