DROPS / 164 / 37

Sea Foam by DROPS Design

Aaltokuvioinen DROPS hame ”Andes”-langasta. Koot S-XXXL.

Tagit: aaltokuvio, hame,

DROPS Design: Malli nro an-037
Lankaryhmä E tai C + C
----------------------------------------------------------
Koko: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS ANDES:
400-400-500-500-600-600 g nro 7130, merenvihreä

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 8 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 7 (joustinneuleeseen).

Kommentit (16)

65% Villaa, 35% Alpakkaa
alkaen 3.80 € /100g
DROPS Andes uni colour DROPS Andes uni colour 3.80 € /100g
Tilaa
DROPS Andes mix DROPS Andes mix 4.00 € /100g
Tilaa
Puikot & Virkkuukoukut
Saat tämän mallin langat alkaen 15.20€. Lue lisää.

Kavenna merkkilankojen kohdalla 1 s seuraavasti: 1.-2.-4. ja 5. merkkilangan jälkeen: Nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.
Ennen 3.-4.-6. ja 1. merkkilankaa: Aloita 2 s:n päässä merkkilangasta ja neulo 2 s oikein yhteen.
----------------------------------------------------------

HAME:
Neulotaan alhaalta ylös, suljettuna neuleena pyöröpuikolla.

Luo 136-136-153-170-187-204 s pyöröpuikolle nro 8 Andes-langalla. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, jatka neulomalla sileää neuletta ja kavenna SAMALLA ensimmäisellä krs:lla tasavälein 20-12-13-22-19-28 s = 116-124-140-148-168-176 s. Kiinnitä sitten 6 merkkilankaa työhön seuraavasti: Kiinnitä 1.merkkilanka krs:n alkuun (= sivu), kiinnitä 2.merkkilanka seuraavien 18-19-22-23-26-27 s:n jälkeen, kiinnitä 3.merkkilanka seuraavien 22-24-26-28-32-34 s:n jälkeen, kiinnitä 4.merkkilanka seuraavien 18-19-22-23-26-27 s:n jälkeen (= sivu), kiinnitä 5.merkkilanka seuraavien 18-19-22-23-26-27 s:n jälkeen, kiinnitä 6.merkkilanka seuraavien 22-24-26-28-32-34 s:n jälkeen (viimeisen merkkilangan jälkeen jäljellä on nyt 18-19-22-23-26-27 s). Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena ja anna merkkilankojen kulkea työn mukana. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn korkeus on 10 cm, kavenna 1. ja 4. merkkilangan molemmin puolin 1 s, kavenna 2. ja 5. merkkilangan jälkeen 1 s ja kavenna ennen 3. ja 6. merkkilankaa 1 s (LUE KAVENNUSVINKKI). Työstä kapeni 8 s. Toista tällaiset kavennukset 5-5½-5-5½-5-5 cm välein vielä 4-4-5-5-6-6 kertaa = 76-84-92-100-112-120 s. Kun työn korkeus on 33-35-37-39-41-43 cm, vaihda pyöröpuikkoon nro 7. Neulo kaikilla silmukoilla 2 krs 2 o/2 n -joustinneuletta. Seuraava krs neulotaan näin: *2 o, 1 langankierto, 2 s nurin yhteen*, toista *-*. Jatka seuraavalla krs:lla joustinneuletta kuten aiemmin, langankierrot neulotaan nurin (työhön tulee muodostua reikiä). Neulo yht. 7 cm joustinneuletta. Päätä s:t joustinneuletta neuloen.

KIERRETTY NYÖRI:
Leikkaa Andes-langasta 2 kpl n. 3 metrin pituista lankaa. Kierrä langat tiukasti yhteen, aseta nyöri kaksinkerroin ja anna sen kiertyä uudestaan yhteen. Tee nyörin kumpaankin päähän solmu. Pujota nyöri joustinneuleen reikäkerrokseen. Tee 2 tupsua, joiden halkaisija on n. 6 cm. Kiinnitä 1 tupsu nyörin kumpaankin päähän. Solmi rusetti keskelle eteen.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

HAME: Luo 136-136-153-170-187-204 s pyöröpuikolle nro 8 Andes-langalla. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten kaikilla silmukoilla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, jatka neulomalla sileää neuletta ja kavenna SAMALLA ensimmäisellä krs:lla tasavälein 20-12-13-22-19-28 s = 116-124-140-148-168-176 s.
Päivitetty nettiin: 09.10.2015

Kommentit (16)

Näppäile kommenttisi tähän!

Lulù 14.10.2017 - 14:51: http://creattivament ...

Salve! Ho quasi terminato la gonna nella taglia L, ma mi trovo ad avere 23 fori in cui inserire il cordoncino... com'è possibile che siano dispari? Come posso allacciarlo? Devo saltare un foro, oppure infilarlo in tutti i fori e ri-uscire dal foro iniziale fissando il cordoncino con un nodo grosso in modo che non scivoli all'interno della gonna? Grazie

DROPS Design 14.10.2017 kl. 17:14:

Buonasera Lulù. Può passare il cordoncino come preferisce: può saltare un foro p.es. sul dietro, oppure farlo uscire dal primo foro. Buon lavoro!

Kellie Leishman 07.04.2016 - 14:43:

I can't seem to access the diagrams necessary to follow A1. Can you help me with this?

DROPS Design 07.04.2016 kl. 15:29:

Dear Mrs Leishman, you can get the diagrams from UK-English pattern here, US-English pattern will be updated asap. Happy knitting!

Carrie Ann Morey 30.09.2015 - 19:21:

Hi - does the decrease start 4" from the cast on edge or from the end of the ruffle pattern? Thank you

DROPS Design 01.10.2015 kl. 09:08:

Dear Mrs Morey, you start to dec when piece measures 4" from cast on edge. Happy knitting!

Linda 23.09.2015 - 13:46:

Om man skall minska på sista varvet av A1 så förstör man mönstret - minskningarna efter A1 måste istället ske på första varvet EFTER A1.

DROPS Design 23.09.2015 kl. 15:25:

Hej Linda, Jag ser vad du menar, vi skall få ändrat i mönstret. Tack för info!

Susan 04.09.2015 - 08:40:

Gibt es eine solche Anleitung evtl auch für Kindergrößen? Sieht so süß aus, würde ihn für meine Tochter in Gr 6 oder 8 Jahre gern stricken :-) VG Susan

DROPS Design 07.09.2015 kl. 18:46:

Leider haben wir diese Modell nicht als Kindergröße. Ich kann es aber mal anregen, vielleicht wird es für eine der nächsten Kinderkollektionen aufgeriffen. Ansonsten ist das Kindermodell 26-8 auch sehr niedlich, Sie können ja an die Kordel auch Pompons machen.

Anja 30.08.2015 - 09:56:

Habe nicht auf die Antwort warten können, der Rock ist fertig und sieht super aus. Ich habe nach der letzten Runde von A.1 noch eine Runde rechts gestrickt und dann mit den Abnahmen bekommen. Sieht besser aus.

Anja 24.08.2015 - 11:06:

"In der letzten Rd von A.1 20-12-13-22-19-28 M gleichmäßig verteilt abnehmen" In der letzten Runde wird aber noch Muster gestrickt. Wäre es nicht sinnvoller, die nächste Reihe zu nehmen, in der nur re. gestrickt wird? Übrigens funktioniert der Link zur Originalanleitung nicht.

DROPS Design 01.09.2015 kl. 15:24:

Ja, Sie können auch einfach in der nächsten glatt re gestrickten Rd abnehmen, das erscheint mir auch etwas unkomplizierter. Die Markierer, die Sie setzen, werden ja erst etwas später relevant. Welchen Link meinen Sie? Zu Originalanleitung (Norwegisch) gelangen Sie, wenn Sie die Spache in "Norsk" ändern.

LaceLady 24.06.2015 - 15:46:

Oh my, want this one now!

Kathrine Gjertsen 13.06.2015 - 22:19:

Andesmountain

Marie-christine 09.06.2015 - 15:23:

Voici un amour de petite jupe que, toutefois, si je la tricotais je la ferais un peu plus longue, juste au-dessus du genou, déjà pour avoir davantage chaud mais, ceci dit, le modèle est parfait !

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 164-37