DROPS / 165 / 38

Winter Triangle by DROPS Design

Sættet består af: Strikket DROPS hue, dobbelt hals og vanter i ”Nepal” med strukturmønster

DROPS Design: Model nr ne-185
Garngruppe C eller A + A
----------------------------------------------------------
HUE:
Størrelse: S/M – M/L – L/XL
Passer hovedmål: 54/56 - 56/58 - 58/60 cm
Materialer:
DROPS NEPAL fra Garnstudio
100 g i alle str i f.nr 3112, støvrosa

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 cm) nr 4,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 18 m x 23 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (40 cm) nr 3,5 – til Ribkant.

HALS:
Størrelse: One-size
Mål: Omkreds: ca 160 cm, højde: ca 27 cm.
Materialer:
DROPS NEPAL fra Garnstudio
300 g f.nr 3112, støvrosa

DROPS RUNDP (80 cm) nr 5,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 16 m x 20 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (80 cm) nr 4,5 – til Ribkant.

100 g i alle str i f.nr 3112, støvrosa

DROPS STRØMPEP nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 19 m x 26 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP nr 3,5 – til Ribkant.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 155kr. Læs mere.
----------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes rundt på rundp, skift til strømpep efterhånden som der tages ind.
Slå 90-96-102 m op på rundp 3,5 med Nepal. Strik 1 omg ret. Strik Rib (= 1 r/1 vr) til arb måler 3 cm. Skift til rundp 4,5. Strik A.1 – se diag for rigtig str - totalt 6 gange i bredden Samtidig med at der på første omg tages 6 m ind jævnt fordelt = 84-90-96 m. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når A.1 er strikket 1 gang i højden er der 24 m på p. På næste omg strikkes alle m ret sammen 2 og 2 = 12 m. Arb måler ca 25-25-27 cm. Klip tråden, og træk den gennem de sidste m, træk sammen og hæft godt.
----------------------------------------------------------

HALS:
MØNSTER:
Se diag A.2.
----------------------------------------------------------

HALS:
Arb strikkes rundt på rundp. Slå 300 m op på rundp 4,5 med Nepal. Strik 1 omg ret. Strik Rib (= 1 r/1 vr). Når arb måler ca 3 cm skiftes til rundp 5,5. Strik A.2 (= 17 m) totalt 15 gange i bredden Samtidig med at der på første omg tages 45 m ind jævnt fordelt = 255 m. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når A.2 er strikket 1 gang i højden måler arb ca 26 cm. Skift til rundp 4,5. Strik Rib (= 1 r/1 vr) Samtidig med at der på første omg tages 45 m ud jævnt fordelt = 300 m. Luk løst af når Ribben måler 3 cm (halsen måler totalt ca 29 cm).
----------------------------------------------------------

VANTER:
MØNSTER:
Se diag A.3-A.4.

UDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 m ud ved at slå om, på næste omg strikkes omslaget drejet ret så der ikke bliver hul.

INDTAGNINGSTIPS:
Tag ind således (start 3 m før mærket): 2 ret sammen, 2 ret (mærket sidder midt mellem disse 2 m), tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over.
----------------------------------------------------------

VENSTRE VANTE:
Arb strikkes rundt på strømpep. Slå 40-44 m op på strømpep 3,5 med Nepal og strik 1 omg ret. Derefter strikkes der Rib (= 1 r/1 vr). Når Ribben måler 4 cm skiftes der til strømpep 4. Strik videre således: 1-2 m ret, A.3 (= 17 m), strik ret over de resterende m Samtidig med at der på første omg tages 4 m ind jævnt fordelt = 36-40 m. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 8 cm tages der 1 m ud på hver side af første m på omg til tommelfinger (= 2 m taget ud) – læs UDTAGNINGSTIPS! Gentag udtagningen på hver side af de nye m på hver 2.omg totalt 5 gange = 46-50 m. Nu sættes de 11 tommelfinger-m på 1 tråd. Strik glatstrik og A.3 videre rundt Samtidig med at der slåes 1 ny m op bag tommelfingeren på næste omg = 36-40 m. Når A.3 er strikket 1 gang i højden strikkes arb videre i glatstrik. Efter A.3 måler vanten ca 22 cm (prøv evt vanten på, der er nu ca 4 cm tilbage til færdig mål). Strik evt glatstrik til vanten måler 22 cm, eller ønsket længde. Sæt 1 mærke i omg beg og 1 mærke efter 18-20 m. Nu tages der 1 m ind på hver side af begge mærker (= 4 m taget ind) – læs INDTAGNINGSTIPS. Gentag indtagningen på hver 2.omg 2 gange til og derefter på hver omg totalt 4 gange = 8-12 m tilbage på p. På næste omg strikkes alle m ret sammen 2 og 2 = 4-6 m. Klip tråden, træk den gennem de resterende m, træk sammen og hæft godt.

TOMMELFINGER:
Sæt de 11 tommelfinger-m fra tråden tilbage på strømpep 4. Strik i tillæg 4-5 m op bag tommelfingeren = 15-16 m. Strik glatstrik rundt til tommelfingeren måler ca 4½ cm (prøv evt vanten på, der er nu ca ½ cm tilbage til færdig mål). Strik 2 omg ret Samtidig med at alle m strikkes ret sammen 2 og 2 på begge omg. Klip tråden, træk den gennem de resterende m, træk sammen og hæft godt.

HØJRE VANTE:
Slå op og strik som venstre vante, men der strikkes således: A.4 (= 17 m), 0-1 m ret, 1 m ret (= tommelfinger-m, der tages ud på hver side af denne m), glatstrik over de resterende m.

Liette Courchesne 13.03.2018 - 19:12:

Bonjour, je ne réussi pas à imprimer les explications. J'ai vérifier tous les paramètres de mon imprimante et je l'ai essayé aussi et tout est ok. Alors si vous pouviez voir de votre côté.Merci

Elena 17.11.2017 - 18:13:

Per il collo non capisco dove sbaglio sono arrivata alla fine del 1°giro, A2 mi termina con la sequenza di 7 dir/rov anzichè coi 3 dir...eppure ho 255 m.... grazie

DROPS Design 17.11.2017 kl. 20:02:

Buonasera Elena, quando inizia a lavorare A.2 deve avere 300 maglie, e nel corso del 1° giro di A.2 diminuirà 45 maglie, in modo da avere 255 maglie alla fine del primo giro. Se non abbiamo interpretato nel modo corretto la sua domanda, ci riscriva pure! Buon lavoro!

Maria 19.01.2017 - 15:24:

Ciao, Con i ferri diritti i diagrammi si leggono così? Dal basso verso l'alto, da destra verso sinistra. Ogni riga corrisponde ad 1 ferro e ogni quadrato ad 1 maglia. A1 S/M io lo leggerei così 1° riga 1: 3 maglie a dritto,1 rovescio,1 dritto,1 rovescio etc fino alla 14° maglia. riga 2 (da destra a sinistra): 2 maglie a dritto,1maglia a rovescio,1 dritto fino alla 14° maglia.Al 36° riga iniziano le diminuzioni. in ogni ferro si lavora il disegno in larghezza per 6 volte. Giusto? grazie

DROPS Design 19.01.2017 kl. 16:14:

Buongiorno Maria. Quando lavora avanti indietro con i ferri dritti, le righe dispari del diagramma vengono lette da destra verso sinistra, quelle pari da sinistra verso destra. E’ corretto come legge la prima riga, la seconda è: rov, dir, rov, dir fino alle ultime due maglie che vengono lavorate a rov (nei ferri pari: quadrato bianco a rov, quadrato con pallino nero a dir). Il disegno viene lavorato 6 volte in larghezza e le maglie diminuiscono a partire dal 36° ferro. Buon lavoro!

Sofia 04.01.2016 - 19:50:

Hej! Skulle halsvärmaren gå att sticka fram och tillbaka på rundsticka istället, eller blir mönstret galet då? Älskar det geometriska mönstret, men skulle vilja ha en halsduk istället för rundkrage.

DROPS Design 05.01.2016 kl. 08:10:

Hej. Det borde inte vara några problem att sticka det fram och tillbaka på rundsticka istället. Lycka till!

Franca 02.06.2015 - 17:26:

Il cappello sì, lo scaldacollo lo preferirei meno largo

Hilde Dønheim 29.05.2015 - 00:00:

Lekkert sett.

Kommentere opskrift DROPS 165-38