DROPS / 164 / 41

Autumn Leaf by DROPS Design

Ażurowy szal DROPS z włóczki „Lace” lub „BabyAlpacaSilk”.

DROPS design: Model nr la-025
Grupa włóczek A
----------------------------------------------------------
Wymiary: ok. 70 cm po środku tyłu, i ok. 140 cm szerokości.
Materiał:
DROPS LACE od Garnstudio
100 g kolor nr 3620, czerwony
LUB:
DROPS BABYALPACA SILK od Garnstudio
ok. 350 g kolor nr 3609, czerwony

DRUTY Z ŻYŁKĄ (80 cm) DROPS nr 3 – UWAGA: patrz PRÓBKA poniżej.

Nie jesteś pewna jaki rozmiar wybrać? Aby ułatwić Ci zadanie, musisz wiedzieć, że modelka na zdjęciu ma ok. 170 cm wzrostu i nosi rozmiar S lub M. Jeżeli wykonujesz sweter, sukienkę czy inne podobne ubranie, na dole strony znajdziesz schemat z wszystkimi miarami (w cm) gotowego produktu.

(Patrz objasnienia...)

Mamy setki bezpłatnych wzorów na Boże Narodzenie. Znajdziecie je tutaj!
Rodzaj włóczki
Deals od
DROPS LACE UNI COLOUR (50g)
DROPS Alpaca Party! / 30% OFF!
21.30 PLN
14.90 PLN
n/a
DROPS LACE MIX (50g)
DROPS Alpaca Party! / 30% OFF!
21.30 PLN
14.90 PLN

Robótka będzie blokowana/naciągana po ukończeniu, próbka nie jest więc zbyt ważna. Jednak, aby sprawdzić, czy nie jest zbyt ścisła/luźna należy wykonać test na drutach nr 3 dżersejem, tak aby przerabiając ok. 24 o. x 32 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Patrz schematy od A.1 do A.23. Schematy przedstawiają wszystkie rzędy ściegu fantazyjnego, widok na prawej stronie robótki.

WSKAZÓWKA:
Szal może być wykonywany innymi drutami niż w opisie. Używając drutów o mniejszym rozmiarze uzyskasz mniejszy szal, a używając drutów o większym rozmiarze szal będzie również większy. Na końcu należy naciągnąć szal i wyrównać ewentualne nierówności.

BLOKOWANIE:
Jeżeli używana jest inna niż Lace włóczka z grupy A, nie ma konieczności naciągania robótki do ostatecznych jej wymiarów, wystarczy ją delikatnie uformować. Pozostawić do wyschnięcia. Powt. po każdym praniu.
----------------------------------------------------------

SZAL:
Przerabiany w tę i z powrotem na drutach z żyłką aby zmieścić wszystkie oczka. PATRZ WSKAZÓWKA!
Na drutach z żyłką nr 3 nabrać 9 o. włóczką Lace lub BabyAlpacaSilk i przer. 1 rz. na prawo na lewej stronie robótki. Przer. ściegiem francuskim - patrz powyżej - następująco (= na prawej stronie robótki): 3 o.p., 1 narzut, 1 o.p., 1 narzut, 1 o.p., 1 narzut, 1 o.p., 1 narzut, 3 o.p. = 13 o. Umieścić 1 marker w oczko środk. i przesuwać go w miarę postępu robótki.
Dalej dodać 4 o. w każdym rzędzie na prawej stronie robótki (= co 2 rz.) następująco: 1 o. w odl. 3 o. od brzegów z każdej strony + 1 o. z każdej strony oczka środk. Dodawać w ten sposób w sumie 5 razy, jest 33 o.

Przer. teraz schemat A.1 następująco: 3 o. ściegiem francuskim, A.1 ponad 13 nast. o., 1 o. dżersejem (= oczko środk. przerabiane cały czas dżersejem), A.1 ponad 13 nast. o. i 3 o. ściegiem francuskim. Przer. 1 raz schemat A.1 na wysokość = 61 o. (tj. 30 o. z każdej strony oczka środk.).

Przer. schematy A.2-A.4 następująco: 3 o. ściegiem francuskim, A.2 ponad 7 nast. o., A.3 ponad 14 nast. o., A.4 ponad 6 nast. o., 1 o. środk., A.2 ponad 7 nast. o., A.3 ponad 14 nast. o., A.4 ponad 6 nast. o. i 3 o. ściegiem francuskim. Gdy schematy A.2-A.4 zostaną przerobione 1 raz na wysokość, jest wystarczająca liczba o., aby przer. 1 dodatkowy schemat A.3 między schematami A.2 i A.4 z każdej strony. Dalej przer. wg schematów, aż schematy A.2-A.4 zostaną przerobione w sumie 3 razy na wysokość = 145 o. (tj. 72 o. z każdej strony oczka środk.).

Przer. schematy A.5-A.10 następująco: 3 o. ściegiem francuskim, A.5 ponad 11 nast. o., powt. A.6 aż zostaje 10 o. do oczka środk., A.7 ponad 10 nast. o., 1 o. środk., A.8 ponad 10 nast. o., powt. A.9 aż zostaje 14 o., A.10 ponad 11 nast. o. i 3 o. ściegiem francuskim. Przer. 1 raz schematy A.5-A.10 na wysokość = 217 o. (tj. 108 o. z każdej strony oczka środk.).

Przer. schematy A.11-A.16 następująco: 3 o. ściegiem francuskim, A.11 ponad 4 nast. o., powt. A.12 aż zostaje 5 o. do oczka środk., A.13 ponad 5 nast. o., 1 o. środk., A.14 ponad 5 nast. o., powt. A.15 aż zostaje 7 o., A.16 ponad 4 nast. o. i 3 o. ściegiem francuskim. Przer. 1 raz schematy A.11-A.16 na wysokość = 267 o. (tj. 133 o. z każdej strony oczka środk.).

Przer. schematy A.17-A.23 następująco: 3 o. ściegiem francuskim, A.17 ponad 4 nast. o., powt. A.18 aż zostaje 6 o. do oczka środk., A.19 ponad 3 nast. o., A.20 ponad 7 nast. o. (oczko środk. jest na środku tych o.), A.21 ponad 3 nast. o., powt. A.22 aż zostaje 7 o., A.23 ponad 4 nast. o. i 3 o. ściegiem francuskim. Gdy schematy zostaną przerobione 1 raz na wysokość, luźno zakończyć. UWAGA: w momencie zamykania o. wykonywać podwójne narzuty w ost. rzędzie: przer. 1-szy narzut na prawo, a 2-gi narzut przekręcony na prawo.

BLOKOWANIE / NACIĄGANIE:
Umieścić szal w letniej wodzie, aż będzie dobrze namoczony. Wycisnąć delikatnie – nie wykręcać – następnie zawinąć w ręcznik i znów delikatnie wycisnąć – szal jest teraz tylko wilgotny. Jeżeli używamy włóczki BabyAlpacaSilk – PATRZ BLOKOWANIE!
Położyć szal płasko na dywanie lub materacu – rozciągnąć delikatnie do jego ostatecznych wymiarów i przypiąć szpilkami, naciągać płatki wzdłuż zamykanych o. Pozostawić do wyschnięcia. Powtarzać po każdym praniu.

= zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo (zostawić nitkę za robótką), 1 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= 1 narzut między 2 o.
= zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo (zostawić nitkę za robótką), 2 o. razem na prawo, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= 2 narzuty między 2 o., w nast. rzędzie przer. 1-szy narzut na prawo, a 2-gi narzut przekręcony na prawo

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 164-41.