DROPS / 164 / 41

Autumn Leaf by DROPS Design

Ażurowy szal DROPS z włóczki „Lace” lub „BabyAlpacaSilk”.

DROPS design: Model nr la-025
Grupa włóczek A
----------------------------------------------------------
Wymiary: ok. 70 cm po środku tyłu, i ok. 140 cm szerokości.
Materiał:
DROPS LACE od Garnstudio
100 g kolor nr 3620, czerwony
LUB:
DROPS BABYALPACA SILK od Garnstudio
ok. 350 g kolor nr 3609, czerwony

DRUTY Z ŻYŁKĄ (80 cm) DROPS nr 3 – UWAGA: patrz PRÓBKA poniżej.

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!
Nie jesteś pewna jaki rozmiar wybrać? Musisz wiedzieć, że modelka na zdjęciu ma ok. 170 cm wzrostu i nosi rozmiar S lub M. Jeżeli wykonujesz sweter, sukienkę czy inne podobne ubranie, na dole strony znajdziesz schemat z wszystkimi miarami (w cm) gotowego produktu.
Komentarze (35)
DROPS Lace DROPS Lace
70% Alpaka, 30% Jedwab
od 21.30 zł /50g
DROPS Lace uni colour DROPS Lace uni colour 21.30 zł /50g
włóczkowo
DROPS Lace mix DROPS Lace mix 21.30 zł /50g
włóczkowo
Druty i szydełka
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 42.60zł. Więcej informacji.
PRÓBKA:
Robótka będzie blokowana/naciągana po ukończeniu, próbka nie jest więc zbyt ważna. Jednak, aby sprawdzić, czy nie jest zbyt ścisła/luźna należy wykonać test na drutach nr 3 dżersejem, tak aby przerabiając ok. 24 o. x 32 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Patrz schematy od A.1 do A.23. Schematy przedstawiają wszystkie rzędy ściegu fantazyjnego, widok na prawej stronie robótki.

WSKAZÓWKA:
Szal może być wykonywany innymi drutami niż w opisie. Używając drutów o mniejszym rozmiarze uzyskasz mniejszy szal, a używając drutów o większym rozmiarze szal będzie również większy. Na końcu należy naciągnąć szal i wyrównać ewentualne nierówności.

BLOKOWANIE:
Jeżeli używana jest inna niż Lace włóczka z grupy A, nie ma konieczności naciągania robótki do ostatecznych jej wymiarów, wystarczy ją delikatnie uformować. Pozostawić do wyschnięcia. Powt. po każdym praniu.
----------------------------------------------------------

SZAL:
Przerabiany w tę i z powrotem na drutach z żyłką aby zmieścić wszystkie oczka. PATRZ WSKAZÓWKA!
Na drutach z żyłką nr 3 nabrać 9 o. włóczką Lace lub BabyAlpacaSilk i przer. 1 rz. na prawo na lewej stronie robótki. Przer. ściegiem francuskim - patrz powyżej - następująco (= na prawej stronie robótki): 3 o.p., 1 narzut, 1 o.p., 1 narzut, 1 o.p., 1 narzut, 1 o.p., 1 narzut, 3 o.p. = 13 o. Umieścić 1 marker w oczko środk. i przesuwać go w miarę postępu robótki.
Dalej dodać 4 o. w każdym rzędzie na prawej stronie robótki (= co 2 rz.) następująco: 1 o. w odl. 3 o. od brzegów z każdej strony + 1 o. z każdej strony oczka środk. Dodawać w ten sposób w sumie 5 razy, jest 33 o.

Przer. teraz schemat A.1 następująco: 3 o. ściegiem francuskim, A.1 ponad 13 nast. o., 1 o. dżersejem (= oczko środk. przerabiane cały czas dżersejem), A.1 ponad 13 nast. o. i 3 o. ściegiem francuskim. Przer. 1 raz schemat A.1 na wysokość = 61 o. (tj. 30 o. z każdej strony oczka środk.).

Przer. schematy A.2-A.4 następująco: 3 o. ściegiem francuskim, A.2 ponad 7 nast. o., A.3 ponad 14 nast. o., A.4 ponad 6 nast. o., 1 o. środk., A.2 ponad 7 nast. o., A.3 ponad 14 nast. o., A.4 ponad 6 nast. o. i 3 o. ściegiem francuskim. Gdy schematy A.2-A.4 zostaną przerobione 1 raz na wysokość, jest wystarczająca liczba o., aby przer. 1 dodatkowy schemat A.3 między schematami A.2 i A.4 z każdej strony. Dalej przer. wg schematów, aż schematy A.2-A.4 zostaną przerobione w sumie 3 razy na wysokość = 145 o. (tj. 72 o. z każdej strony oczka środk.).

Przer. schematy A.5-A.10 następująco: 3 o. ściegiem francuskim, A.5 ponad 11 nast. o., powt. A.6 aż zostaje 10 o. do oczka środk., A.7 ponad 10 nast. o., 1 o. środk., A.8 ponad 10 nast. o., powt. A.9 aż zostaje 14 o., A.10 ponad 11 nast. o. i 3 o. ściegiem francuskim. Przer. 1 raz schematy A.5-A.10 na wysokość = 217 o. (tj. 108 o. z każdej strony oczka środk.).

Przer. schematy A.11-A.16 następująco: 3 o. ściegiem francuskim, A.11 ponad 4 nast. o., powt. A.12 aż zostaje 5 o. do oczka środk., A.13 ponad 5 nast. o., 1 o. środk., A.14 ponad 5 nast. o., powt. A.15 aż zostaje 7 o., A.16 ponad 4 nast. o. i 3 o. ściegiem francuskim. Przer. 1 raz schematy A.11-A.16 na wysokość = 267 o. (tj. 133 o. z każdej strony oczka środk.).

Przer. schematy A.17-A.23 następująco: 3 o. ściegiem francuskim, A.17 ponad 4 nast. o., powt. A.18 aż zostaje 6 o. do oczka środk., A.19 ponad 3 nast. o., A.20 ponad 7 nast. o. (oczko środk. jest na środku tych o.), A.21 ponad 3 nast. o., powt. A.22 aż zostaje 7 o., A.23 ponad 4 nast. o. i 3 o. ściegiem francuskim. Gdy schematy zostaną przerobione 1 raz na wysokość, luźno zakończyć. UWAGA: w momencie zamykania o. wykonywać podwójne narzuty w ost. rzędzie: przer. 1-szy narzut na prawo, a 2-gi narzut przekręcony na prawo.

BLOKOWANIE / NACIĄGANIE:
Umieścić szal w letniej wodzie, aż będzie dobrze namoczony. Wycisnąć delikatnie – nie wykręcać – następnie zawinąć w ręcznik i znów delikatnie wycisnąć – szal jest teraz tylko wilgotny. Jeżeli używamy włóczki BabyAlpacaSilk – PATRZ BLOKOWANIE!
Położyć szal płasko na dywanie lub materacu – rozciągnąć delikatnie do jego ostatecznych wymiarów i przypiąć szpilkami, naciągać płatki wzdłuż zamykanych o. Pozostawić do wyschnięcia. Powtarzać po każdym praniu.

= zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo (zostawić nitkę za robótką), 1 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= 1 narzut między 2 o.
= zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo (zostawić nitkę za robótką), 2 o. razem na prawo, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= 2 narzuty między 2 o., w nast. rzędzie przer. 1-szy narzut na prawo, a 2-gi narzut przekręcony na prawo

Komentarze (35)

Leave your comment!

Cinzia Pierobon 12.10.2017 - 17:31:

Scusate se vi importano ancora, ma ho appena finito il modello, e, pur avendo seguito alla lettera le istruzioni riguardanti il nr di ferri ed il filato lace, io non ho consumato completamente neanche il primo gomitolo e il modello, dopo il bloccaggio, mi è venuto molto più piccolo delle misure da voi date. Non riesco a capire quale errore possa aver commesso. Spero di avere da voi dei chiarimenti. Grazie ancora della vostra disponibilità.

DROPS Design 12.10.2017 kl. 17:57:

Buongiorno Cinzia, ci dispiace per l'accaduto: in questo modello la tensione non è fondamentale, ma ha provato a fare un campione e verificare che 24 maglie x 32 ferri corrispondano a 10 x 10 cm lavorati a maglia rasata con i ferri n° 3 mm? Buon lavoro!

Cinzia Pierobon 10.10.2017 - 10:13:

Buongiorno vorrei sapere se il filato Drops lace va usato doppio, in quanto non mi sembra ci sia scritto nelle istruzioni, e, usandolo singolo,lo scialle viene molto piccolo.Grazie della vostra disponibilità.

DROPS Design 10.10.2017 kl. 15:41:

Buongiorno Cinzia. Il filato va usato singolo, non doppio. Una volta terminato lo scialle deve essere bloccato e portato alle misure finali. Buon lavoro!

Astrid Margrethe Stabæk 08.03.2017 - 13:57:

Er det mulig og bygge på mer, ved å for eksempel ta A.2 - A.4 enda flere ganger ? (A.3 gjentas nå 3 ganger) Og når jeg skal avslutte da så blir det bare flere av de midterste (A.6, A.9, A12 osv)? Eller kommer jeg bare til å rote det til da?

DROPS Design 08.03.2017 kl. 14:02:

Hej Astrid. Jeg tror det er muligt at lave det laengere. Jeg ville ogsaa strikke A.2-A.4 flere gange og eventuelt ogsaa A.5 til A.10 mere, men det er vigtigt at du regner ud hvor meget mere, saa efterfölgende diagrammer ogsaa kommer til at passe. Held og lykke med det :)

Marina Vreugdenhil 14.01.2017 - 00:18:

Is het ook mogelijk de omslagdoek groter te maken, bijvoorbeeld door het middelste gedeelte te verlengen of extra randen met bladeren aan de onderkant?

DROPS Design 16.01.2017 kl. 12:42:

Hoi Marina. Ik zou dan het middelste stuk verlengen (dus blijven bij 1 rand van bladeren)

Caroline Oxer 18.08.2016 - 16:00:

Hi, in regards to pattern 164-41 AUTUMN LEAF SHAWL, when it asks you to increase 4 stitches every row from the right side; what increase method is used? Cheers

DROPS Design 18.08.2016 kl. 16:28:

Dear Mrs Oxer, inc with a YO inside 1 edge st on each side + in each side of mid st. Happy knitting!

Lucia 08.08.2016 - 20:01:

Vorrei sapere se per fare questo modello servono 350 g di BABYALPACA SILK n. 3609 rosso.... a me sembra troppo... siete sicuri del peso? sono 7 gomitoli da 50 g penso che avete sbagliato!!! grazie aspetto risposta.

DROPS Design 08.08.2016 kl. 20:14:

Buongiorno Lucia. Non sono stati segnalati errori nella quantità di filato indicata, da chi ha già eseguito il modello. Possiamo chiedere una verifica alla casa madre. Nel caso, la correzione verrà inserita online. Buon lavoro!

Maia 07.08.2016 - 18:46:

Jeg kan ikke få det til at passe sammen. Der står A2, A3 og A4 men ud fra mønsteret giver det mere mening hvis det er A4, A3 og så A2. Ellers er det 2 opslag lige efter hinanden. Er der fejl i opskriften?

DROPS Design 28.11.2016 kl. 17:16:

Hej Maia. Hvor kommer de slaa om ved siden af hinanden. Saa vidt jeg kan se er der minimum 1 m mellem hvert slaa om - ogsaa naar du strikker som der staar.

Geoffroy 16.05.2016 - 22:28:

Bonjour, J'ai entamé la réalisation de ce châle sans difficulté (je ne suis pas une débutante). Je pense que les explications et le diagramme ne correspondent pas à ce modèle; le résultat est totalement différent et me plait beaucoup moins. Je vais détricoter et trouver un autre modèle avec le fil Lace. Dommage.

DROPS Design 17.05.2016 kl. 13:35:

Bonjour Mme Geoffroy, tout semble correct dans les diagrammes, pouvez-vous indiquer avec précision quel(s) rang(s) de quel(s) diagramme(s) vous posent problème pour que les vérifications puissent être faites. Merci. Bon tricot!

Helga Geselle 29.04.2016 - 19:28:

Hallo, ich habe das Dreiecktuch Drops 164-41 gestrickt und bin jetzt in der letzten Reihe angekommen. Ich kann aus der letzten Reihe des Diagramms nicht ersehen, wo ein einfacher und wo ein doppelter Umschlag gestrickt werden soll. Auch in den Erklärungen zum Diagramm ist das nicht zu ersehen. Können Sie mir weiter helfen ? Mit freundl. Gruß Helga Geselle

DROPS Design 02.05.2016 kl. 09:04:

Liebe Helga, das Symbol für die doppelten Umschläge ist das schwarz ausgefüllte Oval, die einfachen Umschläge werden durch ein nicht ausgefülltes Oval dargestellt (siehe Legende zum Diagramm).

Helga Anna 24.03.2016 - 19:23: www.wollwerke.net

Liebes Drops-Team! Alles zurück, ich habe gerade das Foto auf einem größeren Bildschirm angesehen und entdeckt, dass das Tuch von oben nach unten gestrickt ist und man durch die Haare des Modells dies nicht so gut sieht. Ich merke hiermit also "nur" an, dass ein Verweis darauf hilfreich wäre. Nichts für Ungut und liebe Grüße nochmal Helga Anna

DROPS Design 26.03.2016 kl. 08:50:

Liebe Helga Anna, dann ist ja alles gut :)!

Post a comment to pattern DROPS 164-41

We would love to hear what you have to say about this pattern!

Jeśli chcesz zadać pytanie i szybko uzyskać odpowiedź, upewnij się, że zostana wybrana właściwa kategoria w formularzu poniżekej.