Lucky Jack by DROPS Design

Palmikollinen DROPS raglanpusero ”Merino Extra Fine” -langasta. Koot 2 - 10 v.

Tagit: palmikko, puserot, raglan,

DROPS Design: Malli nro me-021-bn
Lankaryhmä B
----------------------------------------------------------
Koko: 2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 v = 92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS MERINO EXTRA FINE:
300-300-350-400-500 g nro 30, sinapinkeltainen

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 cm) NRO 4 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKOT (40 + 60 cm) NRO 3,5 (joustinneuleeseen).
NEULETIHEYS: 21 s x 28 krs sileää neuletta puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm.
A.3 (= 52 s) = 17 cm leveyssuunnassa.

alkaen 2.65 € /50g
DROPS Merino Extra Fine uni colour DROPS Merino Extra Fine uni colour 2.65 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Merino Extra Fine mix DROPS Merino Extra Fine mix 2.65 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 15.90€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

MALLINEULE: Katso ruutupiirrokset A.1-A.3. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

RAGLANKAVENNUKSET:
Tee raglankavennukset jokaisen kappaleiden rajakohdan merkkilangan molemmin puolin.
Kavenna seuraavasti:
OIKEALTA PUOLELTA:
Aloita 3 s:n päässä merkkilangasta, neulo 2 s oikein yhteen, 2 o (merkkilanka on näiden 2 s:n keskellä), nosta 1 s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli (työstä kapeni 2 s).
NURJALTA PUOLELTA
Aloita 3 s:n päässä merkkilangasta, neulo 2 s kiertäen nurin yhteen, 2 n (merkkilanka on näiden 2 s:n keskellä) ja 2 s nurin yhteen (työstä kapeni 2 s).
----------------------------------------------------------

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla.
Luo 184-200-208-216-224 s pyöröpuikolle nro 3,5 Merino Extra Fine -langalla. Neulo 1 krs oikein. Seuraava krs neulotaan näin:
KOOT 2 + 3/4 + 7/8 v: 1 o, *2 n, 2 o*, toista *-* yht. 4-5-6 kertaa, neulo seuraavilla 58 s:lla joustinneuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= keskietu), *2 o, 2 n*, toista *-* yht. 8-10-12 kertaa, 2 o, neulo seuraavilla 58 s:lla joustinneuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= keskitaka), *2 o, 2 n*, toista *-* yht. 4-5-6 kertaa ja neulo lopuksi 1 o.
KOOT 5/6 + 9/10 v: 1 n, *2 o, 2 n*, toista *-* yht. 5-6 kertaa, 2 o, neulo seuraavilla 58 s:lla joustinneuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= keskietu), *2 o, 2 n*, toista *-* yht. 11-13 kertaa, 2 o, neulo seuraavilla 58 s:lla joustinneuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= keskitaka), *2 o, 2 n*, toista *-* yht. 5-6 kertaa ja neulo lopuksi 2 o ja 1 n.
Jatka joustinneuletta tähän tapaan, kunnes työn pituus on 5 cm.
Vaihda pyöröpuikkoon nro 4 ja neulo seuraava krs KAIKISSA KOISSA NÄIN: Neulo ensimmäiset 17-21-23-25-27 s oikein ja kavenna SAMALLA näiden silmukoiden kohdalla tasavälein 3-5-5-5-5 s, neulo seuraavilla 58 s:lla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti ja tee myös kavennukset piirroksen mukaisesti, neulo seuraavat 34-42-46-50-54 s oikein ja kavenna SAMALLA näiden silmukoiden kohdalla tasavälein 6-10-10-10-10 s, neulo seuraavilla 58 s:lla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti ja tee myös kavennukset piirroksen mukaisesti, neulo viimeiset 17-21-23-25-27 s oikein ja kavenna SAMALLA näiden silmukoiden kohdalla tasavälein 3-5-5-5-5 s. Jatka mallineuletta. Kun olet neulonut piirroksen A.2 loppuun, työssä on 160-168-176-184-192 s.
Seuraava krs neulotaan näin: 14-16-18-20-22 s sileää neuletta, neulo mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti (= 52 s), 28-32-36-40-44 s sileää neuletta, neulo mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti (= 52 s) ja neulo lopuksi 14-16-18-20-22 s sileää neuletta. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn pituus on 22-25-28-31-34 cm, neulo seuraava krs näin: Päätä 3 s kädentietä varten, neulo seuraavat 74-78-82-86-90 s kuten aiemmin (= etukappale), päätä 6 s kädentietä varten, neulo seuraavat 74-78-82-86-90 s kuten aiemmin (= takakappale) ja päätä viimeiset 3 s kädentietä varten. Jätä työ odottamaan ja neulo hihat.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo 32-36-40-44-44 s sukkapuikoille nro 3,5 Merino Extra Fine -langalla. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten 2 o/2 n -joustinneuletta, kunnes työn pituus on 5 cm. Vaihda sukkapuikkoihin nro 4 ja jatka neulomalla sileää neuletta. Kun työn pituus on 6-8-8-8-7 cm, lisää keskelle hihan alle 2 s. Toista tällaiset lisäykset 2-2-2½-2½-2½ cm välein yht. 10-10-10-11-13 kertaa = 52-56-60-66-70 s. Kun työn pituus on 26-29-32-36-39 cm, päätä keskeltä hihan alta 6 s = 46-50-54-60-64 s jäljellä työssä. Jätä työ odottamaan ja neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota kaikki osat samalle pyöröpuikolle, hihat kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden kohdalle (tämä tehdään neulomatta s:t) = 240-256-272-292-308 s työssä. Kiinnitä 1 merkkilanka jokaiseen kappaleiden rajakohtaan (= 4 merkkilankaa). Jatka sileää neuletta ja mallineuletta suljettuna neuleena kuten aiemmin.
Tee SAMALLA ensimmäisellä krs:lla jokaisessa kappaleiden rajakohdassa RAGLANKAVENNUKSET (kts. selitys yllä). Työstä kapeni 8 s. Toista tällaiset raglankavennukset joka 2. krs yht. 14-16-16-17-17 kertaa ja sitten jokaisella krs:lla yht. 3-3-5-7-9 kertaa.
SAMANAIKAISESTI kun työn pituus on 32-35-39-42-46 cm, siirrä etukappaleen keskimmäiset 28-26-26-20-20 s apulangalle pääntietä varten (eli neulo ensin s:t ja siirrä ne sitten apulangalle). Jatka neulomista tasona keskeltä edestä alkaen. Päätä SAMALLA kummastakin reunasta pääntietä varten joka 2. krs: 1-1-1-2-2 x 2 s ja 1-2-2-2-2 kertaa x 1 s.
Kun kaikki tarvittavat s:t on päätetty pääntietä varten ja kaikki raglankavennukset on tehty, työssä on jäljellä 70-70-70-68-68 s.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Poimi työn oikealta puolelta pääntien reunasta pyöröpuikolle nro 3,5 n. 104-104-104-100-100 s (sis. apulangan s:t edessä). Neulo 1 krs nurin. Neulo sitten 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein s-luku 60-68-76-80-88 s:aan. Jatka neulomalla 3 cm 2 o/2 n -joustinneuletta. Päätä sitten s:t joustinneuletta neuloen.

Päivitetty nettiin: 28.08.2015
Korjaus: Uusi ruutupiirros A.3.

= siirrä 2 s apupuikolle työn taakse, 2 o, neulo apupuikon 2 s oikein
= siirrä 2 s apupuikolle työn eteen, 2 o, neulo apupuikon 2 s oikein
= siirrä 3 s apupuikolle työn taakse, 3 o, neulo apupuikon 3 s oikein
= siirrä 3 s apupuikolle työn eteen, 3 o, neulo apupuikon 3 s oikein
= siirrä 1 s apupuikolle työn taakse, 3 o, neulo apupuikon s oikein
= siirrä 3 s apupuikolle työn eteen, 1 o, neulo apupuikon 3 s oikein

Veronique Preston 14.09.2019 - 23:53:

For the yoke, after doing the bind offs and have 70sts on needle when changing to 3.5mm needles it says 104 sts... Well from the 70 left on needle + 26 from st holder, I only have 96sts on my needle.. where do I get the additional 8sts? Also, for the raglan it says to do DCs 16 times and then 3 more times consecutively but in order to get the 70 sts at the end I had to do 3 more DCs before reaching the neckline. Please add it to the pattern for future knitters?

Tara Schanssema 25.08.2019 - 20:20:

Volgens mij klopt dit patroon niet..ik heb nu een pand gebreid en ziet er anders uit.. ook goed..maar niet hetzlefde

Seemal 12.02.2019 - 14:59:

Can someone post a video on how to start tbe first line of tbe cable design.Its a little confusing.

DROPS Design 13.02.2019 kl. 08:02:

Hi Seemal, I can write the first line for you (row 3 in A.3 which is from the right side and read from right to left): K1, P1, place 3 stitches on cable needle behind piece, K3 and K3 from cable needle, P1, K3, P1, place 2 stitches on cable needle behind piece, K2 and K2 from cable needle, P6, place 3 stitches on cable needle behind piece, K3 and K3 from cable needle, P6, place 2 stitches on cable needle behind piece, K2 and K2 from cable needle, P1, K3, P1, place 3 stitches on cable needle behind piece, K3 and K3 from cable needle, P1, K1. Hope this helps and happy knitting!

Rushd Nakade 21.01.2019 - 13:24:

Am wondering after joining sleeves with body , how to do back n forth with pattern as after raglan decrease started it will close all opening n it has to be worked on round right? please correct if am doing something wrong

DROPS Design 21.01.2019 kl. 16:22:

Dear Mrs Rushd, after you have slipped the sts from neck on front piece on a thread, jusst continue back and forth (make sure that the cable rows will still be worked from RS) starting rows now from neck and decreasing as before for raglan cast off for neck as explain for the size at the beg of every row both from RS and from WS (= each side of the middle sts for neck). Happy knitting!

Rushd 20.01.2019 - 11:41:

Am working on yoke. But one side where sleeves are join is close.i.e. where 6 sts had been bindoff in body for armhole. While other sleeves is join on other side where the body is open. Can i close the side of body n armhole gap after finishing the sweater?

DROPS Design 21.01.2019 kl. 10:55:

Dear Mrs Rushd, body has been worked in the round and you have cast off 6 sts on each side of the jumper for the armholes. Each sleeve will then be joined over these 6 sts - see the video below showing how to place sleeves on same circular needle as body. Happy knitting!

Rushd 18.01.2019 - 19:00:

Nice pattern

Rushd 18.01.2019 - 13:31:

While working on body when piece measure 22cm it is ask to dec sts.am confuse as to how to dec totally. ,i.e . Start n end we have to dec 3 sts each side. And the 6sts again for armhole which comes in the middle 28sts. Mean explain how to dec.

DROPS Design 18.01.2019 kl. 14:38:

Dear Rushd, rounds are starting in the side, so that you cast off the first 3 sts on round (half the armhole on the side), work until 3 sts remain before the marker on the other side, cast off the next 6 sts (= 3 sts on each side of the marker), work until 3 sts remain before last marker, cast off the last 3 sts. Happy knitting!

Kirsten Werner Landsnes 11.01.2019 - 02:00:

Jeg har strikket i over 50 år, og trenger hjelp, for første gang. Legg opp: OK Strikk i henhold til størrelse, osv etter A1, og nå føler jeg meg virkelig dum. Er ikke dette en vanlig vrangbord i 2r og 2vr? Og hvor strikkes A2?

DROPS Design 11.01.2019 kl. 09:25:

Hei Kirsten. Jo, A.1 er en vanlig vrangbord 2 rett, 1 vrang. Det er laget diagram slik at det blir lettere å skjønne hvordan A.2 strikkes over vrangborden. Du strikker A.2 etter at du har strikket vrangborden over 5 cm. Det står slik: Bytt til rundp 4 og strikk slik I ALLE STR: Strikk rett over de første 17-21-23-25-27 m og fell samtidig 3-5-5-5-5 m jevnt fordelt over disse m, strikk og fell etter A.2 over de neste 58 m,... osv. A.2 strikkes altså over A.1. God fornøyelse

Rushd Nakade 11.12.2018 - 18:59:

I am working on sleeves. What you mean by Inc 2 sts mid under sleeves? Also at the 26cm for size 1 cast off 6 sts mid under sleeves. Can you please explain Thanks

DROPS Design 12.12.2018 kl. 08:36:

Hi Rushd. You increase mid under sleeve to make the increase as invisible as possible. The beginning/end of the round is normally mid under sleeve as there will always be a slight irregularity here. Increase 1 stitch at the beginning, and 1 stitch at the end of the round= 2 stitches increased mid under sleeve. When the sleeve measures 26 cm, you cast off 6 stitches. This is where the sleeve will meet the body and will later be sewn to the 6 stitches you cast off for sleeves on the body. Happy knitting.

Rushd Nakade 25.11.2018 - 23:27:

Pattern ask for dec when you change from 3.5mm to 4mm, am working on size 2 i.e 2yrs. A total of 14 stitches are asked to dec. But when u read the pattern. Its 3 stitches in first 17, 3 stitches in last 17 and 6 stitches in middle 34 stitches. So its total of 12 stitches where to dec those 2 stitches so make it 160. Plz explain.

DROPS Design 26.11.2018 kl. 10:35:

Dear Mrs Rushd, you have to decrease evenly over the rib and at the same time you will work A.2 where you will decrease 6 sts each time you'll work A.2. So that you will dec: 3 + 6 + 3 sts + 6 sts in each of the 2 A.2 = 24 sts dec, there were 184 sts - 24= 160 sts remain. Happy knitting!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Children 26-3