Wendy Darling by DROPS Design

Komplet: sukienka i ażurowa opaska, z włóczki „Cotton Merino”. Od 2 do 10 lat

DROPS design: Model nr cm-003-bn
Grupa włóczek B
----------------------------------------------------------
SUKIENKA:
ROZMIARY: 2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 lat
Wzrost w cm: 92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140
Materiał:
DROPS COTTON MERINO od Garnstudio
250-300-350-400-450 g kolor nr 16, dżins

OPASKA:
ROZMIARY: 2/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 lat
Obwód głowy: 48/50 - 50/52 - 52/53 - 54/55 cm
Materiał:
DROPS COTTON MERINO od Garnstudio
50 g dla każdego rozmiaru, kolor nr 16, dżins

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (60 cm) DROPS nr 3,5 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 22 o. x 30 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
GUZIKI DROPS: WKLĘSŁE (białe), NR 521: 2 szt. dla każdego rozmiaru (do sukienki).
----------------------------------------------------------

DROPS COTTON MERINO UNI COLOUR (50g)
DROPS Merino Mania / 30% OFF!
14.20 PLN
9.90 PLN

ŚCIEG FANTAZYJNY: patrz schematy od A.1 do A.4.

ZAMYKANIE OCZEK:
Zamykać przed schematem A.3 następująco: 2 o. razem na prawo.
Zamykać za schematem A.3 następująco: zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 1 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem

DZIURKI NA GUZIKI:
Wykonać dziurki na guziki na lewym tyle. 1 dziurka na guzik = przer. razem 2-gie i 3-cie o. od środka tyłu i wykonać 1 narzut.
Wykonać dziurki na guziki, gdy wys. obszycia przodu wynosi 2 i 4 cm.

ŚCIEG FRANCUSKI (w tę i z powrotem):
Przer. wszystkie rzędy na prawo. 1 „ściągacz” francuski = 2 rz. na prawo.
----------------------------------------------------------

SUKIENKA:
Przerabiana na okrągło na drutach z żyłką od dołu do góry.
Na drutach z żyłką nr 3,5 nabrać 192-192-224-224-256 o. włóczką Cotton Merino. Przer. schemat A.1, dalej A.2 (= 6-6-7-7-8 razy schemat A.2 na szerokość). Gdy schemat A.2 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, dalej przer. następująco - zacząć 1 o. przed 1-szym o. w okrążeniu: *A.3 (= 3 o.), 29 o. dżersejem*, powt. od *-* 6-6-7-7-8 razy. W TYM SAMYM CZASIE gdy dł. robótki wynosi 15 cm zamknąć 1 o. przed wszystkimi schematami A.3 – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK (= 6-6-7-7-8 zamkniętych o.). Powt. zamykanie o. w sumie 12-10-12-10-12 razy co 1-1˝-1˝-2-2 cm na przemian raz przed a raz za schematem A.3 = 120-132-140-154-160 o. Dalej przer. dżersejem i wg schematu A.3, aż dł. robótki wynosi 27-29-32-35-37 cm. Przer. teraz schemat A.1 przez wszystkie o., w 1-szym rz. schematu A.1 dopasować liczbę o. do 124-132-140-148-160. Umieścić 2 markery, 1 na początku okrążenia i kolejny za 62-66-70-74-80 o. = oznaczenia boków.
Dalej przer. dżersejem przez wszystkie oczka. Na wys. 34-37-41-45-49 cm od dołu robótki zamknąć 6 o. z każdej strony na podkroje rękawów (tj. 3 o. z każdej strony każdego markera) i kończyć każdą część oddzielnie.

TYŁ:
= 56-60-64-68-74 o. Dalej zamykać o. na podkroje rękawów z każdej strony na pocz. każdego rzędu następująco: 2 o. 1 raz i 2-2-1-1-2 razy 1 o. = 48-52-58-62-66 o.
Na wys. 38-42-47-52-57 cm od dołu robótki zdjąć na drut pomocniczy 22-24-27-29-31 pierwszych o. (na prawej stronie robótki) na prawe ramię (najpierw je przerobić) i kończyć każde ramię osobno.

LEWE RAMIĘ:
= 26-28-31-33-35 o. Dalej przer. dżersejem, ale przer. 4 pierwsze o. (od strony dekoltu) ściegiem francuskim (brzeg na guziki). Nie zapomnieć o DZIURKACH NA GUZIKI - patrz powyżej. Na wys. 44-48-53-58-63 cm od dołu robótki zdjąć 4 pierwsze o. na drut pomocniczy (najpierw je przerobić), następnie zamknąć 10-11-12-13-13 nast. o. na dekolt. Dalej zamknąć 1 o. W nast. rzędzie od strony dekoltu = zostaje 11-12-14-15-17 o. na ramię. Zakończyć, gdy dł. robótki wynosi 46-50-55-60-65 cm.

PRAWE RAMIĘ:
Wziąć z powrotem 22-24-27-29-31 o. z drutu pomocniczego i nabrać 4 o. na końcu 1-szego rz. na prawej stronie robótki (brzeg na guziki) = 26-28-31-33-35 o. Przer. jak lewe ramię, tylko w odwrotnym układzie, nie wykonywać dziurek na guziki.

PRZÓD:
= 56-60-64-68-74 o. Formować podkroje rękawów z boków jak z tyłu = 48-52-58-62-66 o. Na wys. 41-45-50-55-60 cm od dołu robótki zdjąć 18-20-22-24-24 o. środk. na drut pomocniczy na dekolt i kończyć każde ramię osobno. Następnie zamykać w każdym rzędzie od strony dekoltu: 1 raz 2 o. i 2 razy 1 o. = zostaje 11-12-14-15-17 o. na ramię. Zamknąć, gdy dł. robótki wynosi 46-50-55-60-65 cm.

RĘKAWY:
Przerabiane na okrągło na drutach pończoszniczych. Na drutach pończoszniczych nr 3,5 nabrać 40-42-44-46-48 o. włóczką Cotton Merino. Przer. schemat A.1 przez wszystkie oczka, dalej przer. dżersejem. Umieścić 1 marker na początku okrążenia = środek pod rękawem.
Na wys. 6 cm od dołu robótki dodać 1 o. z każdej strony markera, powt. dodawanie o. jeszcze 2-4-6-7-8 razy co 6-3˝-3-3-3 cm = 46-52-58-62-66 o.
Na wys. 20-23-26-29-32 cm od dołu robótki zamknąć 6 o. na środku pod rękawem. Dalej przer. w tę i z powrotem, W TYM SAMYM CZASIE formować zaokrąglenie (główkę) rękawa z każdej strony następująco: zamykać 2 o. z każdej strony, aż dł. robótki wynosi 24-27-30-33-36 cm. Następnie zamknąć 3 o. z każdej strony, dalej zamknąć pozostałe o. Dł. robótki wynosi ok. 25-28-31-34-37 cm.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć ramiona. Wszyć rękawy. Przyszyć guziki na brzegu na guziki z prawej strony. Następnie umieścić 4 o. prawej połowy tyłu za 4 o. lewej połowy tyłu i przyszyć drobnym starannym ściegiem.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU: na drutach z żyłką 3,5 nabrać od 72 do 88 o. (w tym oczka na drucie pomocniczym) wokół dekoltu. Przer. 2 ściągacze francuskie. Zakończyć.
----------------------------------------------------------

OPASKA:
Na drutach nr 3,5 nabrać 15 o. włóczką Cotton Merino. Przer. 1 ściągacz ściegiem francuskim - patrz powyżej, dalej przer. schemat A.4 przez wszystkie oczka. Dalej przer. schemat A.4, aż dł. robótki wynosi 41-42-43-44 cm (lekko naciągnąć do mierzenia), przer. 1 ściągacz francuski, zakończyć. Doszyć o. nabierane do oczek zamykanych ściegiem dziewiarskim (grafting).

Schemat

= 1 o.p. na prawej stronie robótki, o.l. na lewej stronie robótki
= 1 o.l. na prawej stronie robótki, o.p. na lewej stronie robótki
= zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 2 o. razem na prawo, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS Children 26-6.