DROPS Extra / 0-1105

Bon Vivant by DROPS Design

Hæklet DROPS poncho i ”Belle” med hulmønster. Hæklet ovenfra og ned. Str S - XXXL

DROPS Design: Model nr r-678
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
400-450-500-550 g f.nr 01, hvid

DROPS HÆKLENÅL nr 4 – eller den nål du skal bruge for at få 18 st x 9 rækker på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 111.6kr. Læs mere.
UDTAGNINGSTIPS:
Alle udtagninger sker på omg med kun st (dvs ikke på omg med hul). Tag 1 st ud ved at hækle 1 st i næste st, 2 st om næste lm-bue.

MØNSTER:
Se diag A.1 - A.3.

HÆKLEINFO:
På beg af hver omg med st, erstattes første st med 3 lm. Omg afsluttes med 1 km i 3.lm i beg af omg.
På beg af hver omg med fm, erstattes første fm med 1 lm. Omg afsluttes med 1 km i lm på beg af omg.
På beg af hver omg med dbl-st, hækles 4 lm. Omg afsluttes med 1 km i 4.lm på beg af omg.
----------------------------------------------------------

PONCHO:
Arb hækles rundt fra halsen og ned. Hækl 167-174-182-196 lm på nål 4 med Belle.

Hækl 1 st i 4.lm fra nålen (erstatter første st), derefter 1 st i hver af de næste 4 lm, * spring over 1 lm, 1 st i hver af de næste 5 lm *, gentag fra *-* til der er 3-4-0-2 lm tilbage, 1 st i hver af de sidste 3-4-0-2 lm, afslut med 1 km i 3.lm = 138-144-150-162 st – læs HÆKLEINFO.
2.OMG: 4 lm (regnet som første st og 1 lm), * spring over 1 st, 1 st i næste st, 1 lm *, gentag fra *-* omg ud = 69-72-75-81 st med 1 lm mellem hver st.
3.OMG: Hækl 3 lm (regnet som første st), 1 st om første lm-bue, hækl 2 st om hver lm-bue på omg - SAMTIDIG tages der 30 st ud - læs UDTAGNINGSTIPS - jævnt fordelt på omg = 168-174-180-192 st.
4.OMG: Hækl som 2.omg = 84-87-90-96 st med 1 lm mellem hver st.
5.OMG: Hækl 3 lm (regnet som første st), 1 st om første lm-bue, hækl 2 st om hver lm-bue på omg - SAMTIDIG tages der 16 st ud jævnt fordelt på omg = 184-190-196-208 st. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
6.OMG: Hækl som 2.omg = 92-95-98-104 st med 1 lm mellem hver st.
7.OMG: 3 lm (regnet som første st), 1 st om første lm-bue, hækl 2 st om hver lm-bue omg rundt - SAMTIDIG tages der 12 st ud jævnt fordelt på omg = 196-202-208-220 st.
Gentag 6.-7.OMG totalt 4-5-6-6 gange (dvs der tages 12 st ud jævnt fordelt på hver 2.omg) = 232-250-268-280 st på omg. Arb måler nu ca 14-17-19-19 cm. Videre hækles A.1 over alle st Samtidig med at der på første omg tages 2 st ud jævnt fordelt = 234-252-270-282 st. A.1 hækles totalt 39-42-45-47 gange rundt. På 9.omg (omg med st) tages der 24 st ud jævnt fordelt = 258-276-294-306 st. A.1 hækles 43-46-49-51 gange rundt. På sidste omg tages der 14-12-10-14 st ud jævnt fordelt = 272-288-304-320 st. Derefter hækles A.2 over alle st (= 17-18-19-20 gange i bredden) 1 gang i højden, klip og hæft tråden.

HALSKANT:
Arb hækles rundt i st fra første omg i halsen. Hækl A.3 (= 6 st) fra retsiden totalt 23-24-25-27 gange rundt om hele halskanten (start midt bagpå). Klip og hæft tråden.

= 1 boble med 4 dbl-st: Hækl 1 dbl-st i næste st - men vent med sidste gennemtræk (= 2 m på nålen), hækl 1 dbl-st i hver af de næste 3 st på samme måde, træk tråden gennem alle 5 m på nålen
= første række er forklaret i opskriften
= 1 fm om lm
= 2 st i samme m
= hækl 1 st i næste st - men vent med sidste gennemtræk (= 2 m på nålen), hækl 1 dbl-st i hver af de næste 2 st på samme måde, træk tråden gennem alle 4 m på nålen
= 7 st i samme lm/st
= hækleretning

Lisa 03.09.2018 - 19:48:

I skriver under udtagningstips at man tager ud med 2 stangmasker i løbemasken, men opskriften siger i forvejen 2 stangmasker i buen. Hækler man så 3 masker når man tager ud?

DROPS Design 04.09.2018 kl. 08:11:

Hej Lisa, ja det stemmer, når du tager ud på 3.omgang hækler du 1 st ekstra om hver lm-bue ialt 30 udtagninger. God fornøjelse!

Rosa 27.01.2018 - 00:25:

Salve, Ho contattato un vostro rivenditore e non ha disponibile questo modello con istruzioni o schema. Come posso fare? Non posso stamparlo dalla pagina purtroppo. Grazie mille.

DROPS Design 27.01.2018 kl. 13:22:

Buongiorno Rosa, i modelli extra non sono disponibili sui cataloghi cartacei, in ogni caso i modelli DROPS sono sempre consultabili sul sito e a disposizione di chiunque: se non riesce a stampare può salvarlo in formato pdf e poi consultarlo dal pc, tablet o telefono. Buon lavoro!

Tassin 05.07.2017 - 22:18:

Merci pour votre réponse mais Moi je fait la taille S/M et dans votre réponse par rapport au explication nous n avalons pas le meme nombre de bride moi ça me dit 234-252-270-282 er crocheter 39-42-45-47fous A1

DROPS Design 06.07.2017 kl. 09:52:

Bonjour Mme Tassin, effectivement vous avez 234 B après avoir augmenté 2 B au 1er rang de A.1 (= rang de brides), vous pouvez maintenant répéter 39 fois A.1 en largeur (placez un marqueur après chaque 6ème bride du 1er tour de A.1 si besoin pour bien vous repérer sur le nombre de motifs). Au 9ème tour de A.1, vous augmentez 24 B = 258 B au total et continuez A.1 mais cette fois sur 43 motifs (déplacez vos marqueurs au tour des augmentations). Au dernier tour de A.1, augmentez 14 B = 272 B au total. Bon crochet!

Tassin 04.07.2017 - 14:45:

Bonjour je commence le schéma A1 est ce que je doit faire 6 brides et en Passe une ou faire des bride tout le long et puis ensuite faire la deuxième ligne Avec l autre point je ne comprend pas leS expliquation à partir du A1

DROPS Design 04.07.2017 kl. 15:28:

Bonjour Mme Tassin, au 1er tour de A.1, crochetez 1 bride dans chaque bride tout le tour, en augmentant 2 B à intervalles réguliers (= 258-306 B cf taille). Répétez ensuite 43-51 fois A.1 en largeur à chaque tour (2ème tour = 3 ml pour commencer, *3 ml, sauter 2 B, 1 ms dans la B suivante, 3 ml, sauter 2 B, 2B dans la B suivante*, répétez de *-* 43-51 fois au total tout le tour, puis répétez le tour suivant comme dans le diagramme de la même façon. Bon crochet!

M C 18.06.2016 - 23:59:

Vore det inte bra om det stod att man ska sätta ihop lmkedjan till en ring?? Varv 1 börjar ju som att man ska göra första st utan ihopsättning... Och på bilden har ni gjort v 2 likadant som v1 och inte enligt texten... Varför går inte stgr jämnt upp i 5??

DROPS Design 17.11.2016 kl. 15:26:

Hej MC. Nej, for man haekler först rundt efter förste omg, hvor man har heklet staver

Becky 11.06.2016 - 03:45:

I'm a beginner and have a question on using the Belle yarn and the amount of Belle needed for this pattern. I am making a size Medium, the Belle required according to the pattern is 450 gr. If I understand correctly. at 50 gr per Belle skein I need 9 skeins. Is that correct? Thank you very much. I love the Drops designs and yarns.

DROPS Design 11.06.2016 kl. 15:07:

Dear Becky, the first size is S/M and you need 400g of DROPS Belle, so 8 skeins. Happy crocheting!

Anna-karin Allansson 06.10.2015 - 18:18:

Denna poncho ser väldigt smal ut. Är den det?

DROPS Design 07.10.2015 kl. 11:12:

Hej Anna-Karin. Se maalskitsen nederst

Anna-Karin Allansson 05.10.2015 - 15:27:

Denna poncho är så jättefin men ser väldigt snäv ut nästan som en tvångströja.Är den det eller är det bara som den ser ut?

Carole 11.06.2015 - 19:08:

Bonjour en a 1 combien d maille en l'air entre les nop 3 ou 5. Je suis gauchère donc je suis à l envers. Merci beaucoup

DROPS Design 12.06.2015 kl. 09:54:

Bonjour Carole, on a 5 ml entre chaque nope (dans A.1), 2 ml en début de tour, 1 nope, puis 3 + 2 = 5 ml entre chaque nope. Bon crochet!

ADEL 19.05.2015 - 10:47:

Bonjour, je n'arrive à comprendre les explications avec la signigication du 1 B, est-il possible de me l'expliquer SVP ? pour pouvoir crocheter la veste ajourée et merci.

DROPS Design 19.05.2015 kl. 11:44:

Bonjour Mme Adel, 1 B dans les explications = 1 bride - voir aussi vidéo ci-dessous (et onglet "vidéos" à droite de la photo si besoin). Bon crochet!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1105