DROPS / 162 / 19

Elly May by DROPS Design

Horgolt DROPS rövidnadrág, erp-kal és csipkemintával "Safran" fonalból Méret: S - XXL

DROPS design: e-231 jelű minta
A fonalcsoport
----------------------------------------------------------
Méret: S/M - L – XL/XXL
Alapanyagok:
DROPS SAFRAN a Garnstudio-tól
300-350-350 gramm a 17-es , fehér színből

DROPS HORGOLÓTŰ, 2,5 mm-es - vagy olyan vastagságú, amellyel 26 RP X 16 sor = 10 X 10 cm mintát tudunk elérni.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Megjegyzések (75)

100% pamut
minimum 481.00 Ft /50g
DROPS Safran uni colour DROPS Safran uni colour 481.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 2886Ft. Olvasson tovább.
HORGOLÁSI TANÁCS:
A kör első rövidpálcája helyett 1 láncszemet horgolunk. Minden kört egy, a kör kezdetétől számított 1. láncszembe szúrt kúszószemmel fejezünk be.
A kör első erp-ja helyett 3 láncszemet horgolunk. Minden kört egy, a kör kezdetétől számított 3. láncszembe szúrt kúszószemmel fejezünk be.

MINTA:
Lásd az A.1 - A.3-as diagramokat

TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ, 1.
A háta közepénél 2 erp-t szap a következő módon:
Horgoljunk, amíg 2 erp marad a háta közepénél a jelölőig, 2 erp az 1. rp-ba, 1 erp a köv 2 erp mindegyikébe (a jelölő a 2 erp között van), és 2 erp a köv erp-ba (= 2 erp-t szap).

A háta közepénél 4 erp-t szap a következő módon:
Horgoljunk, amíg 4 erp marad a háta közepénél a jelölőig, 2 erp az 1. rp-ba, 1 erp a köv erp-ba, 1 erp a köv 2 erp mindegyikébe (a jelölő a 2 erp között van), és 2 erp a köv erp-ba, 1 erp a köv erp-ba, 2 erp a köv erp-ba (= 4 erp-t szap).

TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ, 2.
Horgoljunk, amíg 1 erp marad az oldalánál a jelölőig, 2 erp az 1. rp-ba, 1 erp a köv erp-ba (a jelölő ebben a szemben van), és 2 erp a köv erp-ba (= 2 erp-t szap). Ism ugyanezt a szap-t a másik oldalon = 4 szemet szaporítottunk a körben.
----------------------------------------------------------

RÖVIDNADRÁG:
A darabot felülről lefelé készítjük.
A kezdéshez készítsünk a 3 mm-es horgolótűvel, és a Safran fonallal 224-274-326 lsz-ből álló lsz-sort. Az első lsz-be öltött kúszószemmel kört készítünk. Tegyünk a kör kezdetéhez jelölőt = háta közepe.
Az első körben így haladjunk: 1 lsz, * 1 lsz-t kihagyunk, 1 rp a köv 7 lsz mindegyikébe.* Ism a *-* közötti részt, amíg 0-2-6 lsz marad, 1 ennek a 0-2-6 lsz mindegyikébe = 196-240-286 rp.
OLVASSUK EL A FENTI HORGOLÁSI TANÁCSOT! Ezután minden rp-ba 1 rp-t horgolunk, amíg a darabunk körülbelül 2 cm-es lesz. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ HORGOLÁSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL!
Ezután a következő módon lyuksort készítünk: 4 lsz 1 rp-t kihagyunk, *1 rp a köv rp-ba, 1 lsz, 1 rp-t kihagyunk*. Ismételjük a *-* közötti részt a teljes körben, és a kör kezdetétől a 3.lsz-be öltött kúszószemmel fejezzük be a kört.. A köv körben 1 rp minden erp-ba, és lsz-be.
Ezután a rövidnadrág hátának megemelését készítjük el, a köv módon: Horgoljunk 11-12-13 rp-val a háta közepébe tett jelölő után, fordítsuk meg a munkát, 1 ksz az 1. szembe, majd 1 rp a köv 21-23-25 rp mindegyikébe. Fordítsuk meg a munkát, 1 ksz az 1. szembe, majd 1 rp a köv 32-35-38 szem mindegyikébe (a ksz-szemekbe is). Folytassuk a fentiek szerint, minden fordulónál 11-12-13 (8-8) szemmel többet horgolva, amíg összesen 154-192-208 szemet horgolunk. Fordítsuk meg a munkát, és horgoljunk a háta közepéig vissza.
Ezután horgoljunk 1 kört rp-kaé, miközben UGYANAKKOR egyenletesen elosztva szaporítunk 28-16-2 rp-t= 224-256-288 rp. Ezután horgoljuk a mintát, (és tegyük a jelölőket a darabba) a köv módon a háta közepétől kezdve: 3 erp, az A.1-es minta (= 3 erp), *5 erp, az A.1es minta.* Ism a *-* közötti részt, amíg 2 erp marad, 2 erp. UGYANAKKOR, tegyünk jelölőt a darab mindkét oldalába a köv módon: Tegyünk jelölőt az A.1-es minta 7.-8.-9. ismétlése után a 3. erp-ba, és egy másik jelölőt az A.1-es minta 24.-26.-28. ismétlése után (vagyis 1 jelölőnk van mindkét oldalon). Folytassuk a mintával, UGYANAKKOR, szap a háta közepén és az oldalánál a köv módon:

OLDALRÉSZ:
A jelölővel jelölt erp mindkét oldalán szap a köv módon: OLVASSUK EL A FENTI, 2-ES TANÁCSOT A SZAPORÍTÁSHOZ. Ismételjük meg a szaporítást minden 4. körben összesen 7-7-8 alkalommal = 28-28-32 szem.

HÁTA KÖZEPE:
UGYANAKKOR, amikor a darabunk 15-17-19 cm-es (az eleje közepénél mérve) szap a háta közepénél a köv módon: OLVASSUK EL A FENTI 1-ES TANÁCSOT A SZAPORÍTÁSHOZ. Ism a szap a 2 erp-vel a háta közepén minden körben összesen 10 alkalommal, majd a 4 erp-vel minden körben 2-2-3 alkalommal = 28-28-32 erp-t szap.

Most 280-312-352 erp van a körben. A darabunk kb 22-24-27 cm az eleje közepén és 27-29-32 cm a háta közepén. Most szétválasztjuk a nadrág szárait a köv módon: 1 erp az első 5-6-6 erp mindegyikébe, fordítsuk meg a munkát és horgoljunk vissza az első 10-12-12 erp-m (vagyis a háta közepén a jelölő mindkét oldalán 5-6-6 szemet). Ez a 10-12-12 erp lesz a betét a lábak között. Ezeken a szemeken erp-kal dolgozunk oda-vissza haladva. Amikor a darabunk 4-5-6 cm-es mindkét oldalon fogy 1-1 szemet. Amikor a darabunk 8-9-10 cm-es ismételjük meg a fogy = 6-8-8 erp. Folytassuk minden erp-be 1 erp-vel, amíg a betét 11-12-13 cm-es lesz. Vágjuk el a fonalat. Rögzítsük a betétet az leje közepén a középső 6-8-8 szemhez. Ezután a nadrág szárait készítjük el.

A NADRÁG SZÁRA:
1 erp a nadrágszár körüli 132-146-166 erp mindegyikébe (vagyis 1 erp az A.1-es minta minden erp-jába, és lsz-ívébe= 3 erp), továbbá 28-31-34 erp a betét mellett = 160-177-200 erp. Horgoljunk 2 kört erp-kal, UGYANAKKOR, az utolsó körben, egyenletesen elosztva szap 0-3-0 erp-t egy erp-ba 2 erp-t horgolva = 160-180-200 erp.

Folytassuk a következő módon:
1. kör: 3 erp (=1 erp), * 1 lsz, 1 erp-t kihagyunk, 1 erp a köv erp-ba*. Ismételjük a *-* közötti részt, amíg 1 erp marad1 lsz, 1 erp-t kihagyunk, 1 kúszószem a kör kezdetétől a harmadik lsz-be.
2. kör: 3 lsz (= 1 erp), *1 erp a lsz-ívbe, 1 erp a köv erp-ba.* Ism a *-* közötti részt a teljes körbe, amíg 1 lsz-ív marad, 1 erp a lsz-ívbe, a kör 3. lsz-ébe öltött ksz-mel fejezzük be a kört.
3. kör: A mintát a következő módon horgoljuk: Most haladjunk az A.2-es diagram szerint az első 10 erp-n, és folytassuk az A.3-as diagram mintájával a kör többi részében. Minden kört a kör kezdeténél az 1. lsz-be öltött 1 kúszószemmel fejezzük be. OLVASSUK EL A FENTI HORGOLÁSI TANÁCSOT! A fentieknek megfelelően folytassuk, amíg az A.12-A.3 minták minden sorát meghorgoltuk. Rögzítsük a szálat és varrjuk el a fonalat. Készítsük el ugyanilyen módon a másik nadrágszárat.

MEGKÖTŐK:
Készítsünk 130-140-150 cm-es laza láncszemsort. Fordítsuk meg a munkát és 1 ksz minden lsz-be. Fűzzük a megkötőt a rövidnadrág felső szélén a lyuksorba az eleje közepénél kezdve.

Diagram

= 1 ero a lsz-ív köré (az 1. körben erp az erp-ba)
= rövidpálca (rp) az erp-ba
= láncszem (lsz)
= 7 lsz (láncszem)
= 1 erp a lsz-ív köré.
= 1 ksz (kúszószem) a lánc-szembe
= az 1. kör itt kezdődik.
= 1 erp de az utolsó áthúzással várjunk, készítsünk még 1 erp ugyanabba a szembe. Az utolsó áthúzásnál a horgolótűn levő minden hurkon húzzuk át a szemet.
= krp (kétráhajtásos pálca)

Megjegyzések (75)

Hagyjon megjegyzést!

Solange 07.06.2018 - 09:28:

Bonjour, j'ai commencé ce short que je trouve magnifique. j'ai dû tout défaire alors que j'avais presque fini car il est vraiment trop grand ! j'ai fait la taille S/M pourtant, dommage.

DROPS Design 07.06.2018 kl. 09:47:

Bonjour Solange, pensez à bien vérifier votre échantillon (changez la taille du crochet si besoin) et à bien conserver ensuite la même tension lorsque vous crochetez le short. Vous trouverez toutes les mesures pour chaque taille dans le schéma en bas de page, comparez un vêtement similaire dont vous aimez la forme pour trouver la bonne taille (+ d'infos sur les tailles ici). Bon crochet!

Jenn 19.05.2018 - 19:15:

I would love a complete video tutorial as yarnspirations does. It takes the guesswork out of it all😀 and you can still make it a video to purchase.

Guwanda Tatum 13.01.2018 - 12:33:

I'm confused in how to start. So I start with 26 dc or chain to get the waist size I need or do I start with 3 dc and increase???????

DROPS Design 13.01.2018 kl. 21:27:

Dear Guwanda, to make this short you start with 224-274-326 chain stitch, and work downwards from there. Then work with double crochets according to the pattern. Happy Crochet!

Carola Winter 01.12.2017 - 17:15:

I’m sorry i’m Whitin 15 cm, my question is where to ad stitches if I have the A1 pattern in between. I have A1, 2 dc , marker in dc, 2 dc , A1.... If it says 4 stitches to marker ... do you add them in the 5 dc groups?

DROPS Design 04.12.2017 kl. 09:02:

Dear Mrs Winter, marker should be between sts and not in a st. Dec then as explained under INCREASE TIP 1, ie beginning 2 dc before marker mid back, work 2 dc in first of these both dc, 1 dc in each of the next 2 dc (marker is between these 2 dc) and 2 dc in next dc (= 2 dc increased). Inc 4 dc: beginning 4 dc before marker mid back,work 2 dc in first of the 4 dc, 1 dc in next dc, 2 dc in next dc, 1 dc each of the next 2 dc (marker is between these) and 2 dc in next dc, 1 dc in next dc, 2 dc in next dc (= 4 dc increased). Happy crocheting!

Carola 01.12.2017 - 06:30:

Beautiful pattern thank you I’m confused in the mid back section, Do yo have to do the increase N 1 and the 4 dc increases simultaneously? Or first the 10 N 1 .

DROPS Design 01.12.2017 kl. 09:47:

Dear Carola, you increase in the sides, then when piece measures 15-17-19 cm (see size) inc on mid back continuing the inc on the sides until they are done. Happy crocheting!

Rossana Comin 01.08.2017 - 11:55:

Buongiorno. sto eseguendo questo modello che mi piace moltissimo. non capisco però gli aumenti con i segni: leggo di mettere un segno dopo 8 motivi del diagramma A1 e un altro dopo 24. Macosì facendo mi trovo con un segno appena dietro il fianco e il secondo circa a metà del davanti. Ho sbagliato qualcosa? Grazie

DROPS Design 01.08.2017 kl. 13:11:

Buongiorno Rossana. I segni si devono trovare ai lati dei pantaloncini e si aggiungono al segno che ha già al centro sul dietro. Le 8 e le 24 ripetizioni vanno contate dall'inizio del giro; dopo il secondo segno rimangono 7 ripetizioni alla fine del giro (segno al centro sul dietro). Buon lavoro!

Lellettta 26.07.2017 - 15:24:

Ah ok, ma la spiegazione non è molto chiara! grazie comunque|||

Lelletta 26.07.2017 - 00:04:

Buonasera! ho lavorato i pantaloncini fin dove si deve ripetere il diagramma 1 fino a che non rimangono 2 maglie basse e 2 alte. Vorrei capire se è giusto lavorare quelle 2 m.b.Esse vengono dopo le 5m.a.Troverei più esatto lavorare il diagramma 1.Grazie in anticipo e buon lavoro!

DROPS Design 26.07.2017 kl. 06:44:

Buongiorno Lelletta. Nelle 2 m.b deve lavorare le 2 m.alte (1 m.a in ogni m.b). Buon lavoro!

Lelletta 22.07.2017 - 19:02:

Scusate, ho sbagliato....ho usato l'uncinetto numero 2...

DROPS Design 23.07.2017 kl. 11:28:

Buongiorno Lelletta, il suo campione corrisponde a quello indicato? In ogni caso proceda come le abbiamo indicato. Buon lavoro!

Lelletta 22.07.2017 - 18:52:

Buonasera! Nonostante stia lavorando per la taglia S la vita è troppo larga. Come posso adattare lo schema affinchè la circonferenza sia di cm80? Ho anche usato un uncinetto più piccolo (2,5)ma è sempre troppo grande! Potete aiutarmi?Grazie!

DROPS Design 23.07.2017 kl. 08:39:

Buongiorno Lelletta. Potrebbe provare a ridurre il numero di catenelle avviate di un numero che sia multiplo di 8 e lavorare il primo giro come indicato per la taglia S. Verifichi la correttezza della misura e aggiusti il numero delle maglie per poter lavorare correttamente il diag A1. Per ogni aiuto più personalizzato può rivolgersi al suo rivenditore Drops di fiducia. Buon lavoro!

Post a comment to pattern DROPS 162-19