DROPS / 162 / 19

Elly May by DROPS Design

Horgolt DROPS rövidnadrág, erp-kal és csipkemintával "Safran" fonalból Méret: S - XXL

DROPS design: e-231 jelű minta
A fonalcsoport
----------------------------------------------------------
Méret: S/M - L – XL/XXL
Alapanyagok:
DROPS SAFRAN a Garnstudio-tól
300-350-350 gramm a 17-es , fehér színből

DROPS HORGOLÓTŰ, 2,5 mm-es - vagy olyan vastagságú, amellyel 26 RP X 16 sor = 10 X 10 cm mintát tudunk elérni.

Elkészítette ezt, vagy egy másik mintánkat? Zegyen #dropsdesign taget a képekre a szoliális médiában, hogy mi is láthassuk.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Megjegyzések (82)

100% pamut
minimum 504.00 Ft /50g
DROPS Safran uni colour DROPS Safran uni colour 504.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 3024Ft. Olvasson tovább.
HORGOLÁSI TANÁCS:
A kör első rövidpálcája helyett 1 láncszemet horgolunk. Minden kört egy, a kör kezdetétől számított 1. láncszembe szúrt kúszószemmel fejezünk be.
A kör első erp-ja helyett 3 láncszemet horgolunk. Minden kört egy, a kör kezdetétől számított 3. láncszembe szúrt kúszószemmel fejezünk be.

MINTA:
Lásd az A.1 - A.3-as diagramokat

TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ, 1.
A háta közepénél 2 erp-t szap a következő módon:
Horgoljunk, amíg 2 erp marad a háta közepénél a jelölőig, 2 erp az 1. rp-ba, 1 erp a köv 2 erp mindegyikébe (a jelölő a 2 erp között van), és 2 erp a köv erp-ba (= 2 erp-t szap).

A háta közepénél 4 erp-t szap a következő módon:
Horgoljunk, amíg 4 erp marad a háta közepénél a jelölőig, 2 erp az 1. rp-ba, 1 erp a köv erp-ba, 1 erp a köv 2 erp mindegyikébe (a jelölő a 2 erp között van), és 2 erp a köv erp-ba, 1 erp a köv erp-ba, 2 erp a köv erp-ba (= 4 erp-t szap).

TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ, 2.
Horgoljunk, amíg 1 erp marad az oldalánál a jelölőig, 2 erp az 1. rp-ba, 1 erp a köv erp-ba (a jelölő ebben a szemben van), és 2 erp a köv erp-ba (= 2 erp-t szap). Ism ugyanezt a szap-t a másik oldalon = 4 szemet szaporítottunk a körben.
----------------------------------------------------------

RÖVIDNADRÁG:
A darabot felülről lefelé készítjük.
A kezdéshez készítsünk a 3 mm-es horgolótűvel, és a Safran fonallal 224-274-326 lsz-ből álló lsz-sort. Az első lsz-be öltött kúszószemmel kört készítünk. Tegyünk a kör kezdetéhez jelölőt = háta közepe.
Az első körben így haladjunk: 1 lsz, * 1 lsz-t kihagyunk, 1 rp a köv 7 lsz mindegyikébe.* Ism a *-* közötti részt, amíg 0-2-6 lsz marad, 1 ennek a 0-2-6 lsz mindegyikébe = 196-240-286 rp.
OLVASSUK EL A FENTI HORGOLÁSI TANÁCSOT! Ezután minden rp-ba 1 rp-t horgolunk, amíg a darabunk körülbelül 2 cm-es lesz. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ HORGOLÁSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL!
Ezután a következő módon lyuksort készítünk: 4 lsz 1 rp-t kihagyunk, *1 rp a köv rp-ba, 1 lsz, 1 rp-t kihagyunk*. Ismételjük a *-* közötti részt a teljes körben, és a kör kezdetétől a 3.lsz-be öltött kúszószemmel fejezzük be a kört.. A köv körben 1 rp minden erp-ba, és lsz-be.
Ezután a rövidnadrág hátának megemelését készítjük el, a köv módon: Horgoljunk 11-12-13 rp-val a háta közepébe tett jelölő után, fordítsuk meg a munkát, 1 ksz az 1. szembe, majd 1 rp a köv 21-23-25 rp mindegyikébe. Fordítsuk meg a munkát, 1 ksz az 1. szembe, majd 1 rp a köv 32-35-38 szem mindegyikébe (a ksz-szemekbe is). Folytassuk a fentiek szerint, minden fordulónál 11-12-13 (8-8) szemmel többet horgolva, amíg összesen 154-192-208 szemet horgolunk. Fordítsuk meg a munkát, és horgoljunk a háta közepéig vissza.
Ezután horgoljunk 1 kört rp-kaé, miközben UGYANAKKOR egyenletesen elosztva szaporítunk 28-16-2 rp-t= 224-256-288 rp. Ezután horgoljuk a mintát, (és tegyük a jelölőket a darabba) a köv módon a háta közepétől kezdve: 3 erp, az A.1-es minta (= 3 erp), *5 erp, az A.1es minta.* Ism a *-* közötti részt, amíg 2 erp marad, 2 erp. UGYANAKKOR, tegyünk jelölőt a darab mindkét oldalába a köv módon: Tegyünk jelölőt az A.1-es minta 7.-8.-9. ismétlése után a 3. erp-ba, és egy másik jelölőt az A.1-es minta 24.-26.-28. ismétlése után (vagyis 1 jelölőnk van mindkét oldalon). Folytassuk a mintával, UGYANAKKOR, szap a háta közepén és az oldalánál a köv módon:

OLDALRÉSZ:
A jelölővel jelölt erp mindkét oldalán szap a köv módon: OLVASSUK EL A FENTI, 2-ES TANÁCSOT A SZAPORÍTÁSHOZ. Ismételjük meg a szaporítást minden 4. körben összesen 7-7-8 alkalommal = 28-28-32 szem.

HÁTA KÖZEPE:
UGYANAKKOR, amikor a darabunk 15-17-19 cm-es (az eleje közepénél mérve) szap a háta közepénél a köv módon: OLVASSUK EL A FENTI 1-ES TANÁCSOT A SZAPORÍTÁSHOZ. Ism a szap a 2 erp-vel a háta közepén minden körben összesen 10 alkalommal, majd a 4 erp-vel minden körben 2-2-3 alkalommal = 28-28-32 erp-t szap.

Most 280-312-352 erp van a körben. A darabunk kb 22-24-27 cm az eleje közepén és 27-29-32 cm a háta közepén. Most szétválasztjuk a nadrág szárait a köv módon: 1 erp az első 5-6-6 erp mindegyikébe, fordítsuk meg a munkát és horgoljunk vissza az első 10-12-12 erp-m (vagyis a háta közepén a jelölő mindkét oldalán 5-6-6 szemet). Ez a 10-12-12 erp lesz a betét a lábak között. Ezeken a szemeken erp-kal dolgozunk oda-vissza haladva. Amikor a darabunk 4-5-6 cm-es mindkét oldalon fogy 1-1 szemet. Amikor a darabunk 8-9-10 cm-es ismételjük meg a fogy = 6-8-8 erp. Folytassuk minden erp-be 1 erp-vel, amíg a betét 11-12-13 cm-es lesz. Vágjuk el a fonalat. Rögzítsük a betétet az leje közepén a középső 6-8-8 szemhez. Ezután a nadrág szárait készítjük el.

A NADRÁG SZÁRA:
1 erp a nadrágszár körüli 132-146-166 erp mindegyikébe (vagyis 1 erp az A.1-es minta minden erp-jába, és lsz-ívébe= 3 erp), továbbá 28-31-34 erp a betét mellett = 160-177-200 erp. Horgoljunk 2 kört erp-kal, UGYANAKKOR, az utolsó körben, egyenletesen elosztva szap 0-3-0 erp-t egy erp-ba 2 erp-t horgolva = 160-180-200 erp.

Folytassuk a következő módon:
1. kör: 3 erp (=1 erp), * 1 lsz, 1 erp-t kihagyunk, 1 erp a köv erp-ba*. Ismételjük a *-* közötti részt, amíg 1 erp marad1 lsz, 1 erp-t kihagyunk, 1 kúszószem a kör kezdetétől a harmadik lsz-be.
2. kör: 3 lsz (= 1 erp), *1 erp a lsz-ívbe, 1 erp a köv erp-ba.* Ism a *-* közötti részt a teljes körbe, amíg 1 lsz-ív marad, 1 erp a lsz-ívbe, a kör 3. lsz-ébe öltött ksz-mel fejezzük be a kört.
3. kör: A mintát a következő módon horgoljuk: Most haladjunk az A.2-es diagram szerint az első 10 erp-n, és folytassuk az A.3-as diagram mintájával a kör többi részében. Minden kört a kör kezdeténél az 1. lsz-be öltött 1 kúszószemmel fejezzük be. OLVASSUK EL A FENTI HORGOLÁSI TANÁCSOT! A fentieknek megfelelően folytassuk, amíg az A.12-A.3 minták minden sorát meghorgoltuk. Rögzítsük a szálat és varrjuk el a fonalat. Készítsük el ugyanilyen módon a másik nadrágszárat.

MEGKÖTŐK:
Készítsünk 130-140-150 cm-es laza láncszemsort. Fordítsuk meg a munkát és 1 ksz minden lsz-be. Fűzzük a megkötőt a rövidnadrág felső szélén a lyuksorba az eleje közepénél kezdve.

Diagram

= 1 ero a lsz-ív köré (az 1. körben erp az erp-ba)
= rövidpálca (rp) az erp-ba
= láncszem (lsz)
= 7 lsz (láncszem)
= 1 erp a lsz-ív köré.
= 1 ksz (kúszószem) a lánc-szembe
= az 1. kör itt kezdődik.
= 1 erp de az utolsó áthúzással várjunk, készítsünk még 1 erp ugyanabba a szembe. Az utolsó áthúzásnál a horgolótűn levő minden hurkon húzzuk át a szemet.
= krp (kétráhajtásos pálca)

Megjegyzések (82)

Hagyjon megjegyzést!

Monico 03.12.2018 - 14:50:

Mais si je fais comme vous venez de me le dire diagramme A1 entre chaque A1 je n'aurais plus mes 5 brides car, si je saute 1 bride avant et après les 2 brides coulées et la ml, il ne me restera plus que 4 brides même si je crée 3 mailles avec les 2X2 brides coulées et la ml cela ne me recrée pas de bride pour remplacer la bride sautée……. Explications !!!!!!

DROPS Design 03.12.2018 kl. 16:11:

Bonjour Mme Monico, le diagramme A.1 se crochète sur 3 mailles comme le montre le diagramme: au 1er rang, on saute une maille, dans la maille suivante, on a 2 b écoulées, ens, 1 ml, 2 b écoulées ensemble, on saute la m suivante et on passe aux instructions suivantes (par ex: 1 bride dans chacune des 5 brides suivantes). Au rang suivant, on crochète les 2 b écoulées ens, 1 ml 2 b écoulées ens autour de la ml et on continue 1 bride dans chacune des 5 b suivantes dans cet exemple. Bon crochet!

Monico 02.12.2018 - 14:43:

Je viens de visionner votre vidéo du 3/3/2016 concernant le diagramme A1 et ainsi j'ai pu obtenir la réponse à ma question. Merci Bcq

Monico 02.12.2018 - 13:22:

En ce qui concerne le diagramme A1 faut-il sauter une bride avant et après les 2B, MS,2B ? Car si je continue ainsi, entre 2 motifs du diagramme A1 il y a, non plus 5 B mais 7 B…… Pourriez vous m'expliquer. Merci

DROPS Design 03.12.2018 kl. 09:41:

Bonjour Mme Monico, au 1er rang de A.1 vous crochetez ainsi: sautez 1 bride, dans la bride suivante crochetez: 2 brides écoulées ensemble (= 1 maille), 1 ml, 2 brides écoulées ensemble, sautez 1 bride (= 3 mailles au total au-dessus de 3 mailles). Au rang suivant de A.1, crochetez autour de la ml du 1er rang: 2 brides écoulées ensemble, 1 ml, 2 brides écoulées ensemble. Bon crochet!

Pinceau à Bille 06.08.2018 - 19:20:

Désolée, mes commentaires n'étaient pas pour ce modèle :(

Pinceau à Bille 05.08.2018 - 15:42:

Pour le lien, lire 230 mailles au lieu de 130 ;)

DROPS Design 06.08.2018 kl. 09:56:

Bonjour Pinceau à Bille, pour le lien, on crochète une chaînette de 130 cm (pas de 130m) :) Bon crochet!

Pinceau à Bille 05.08.2018 - 15:06:

Une fois le short terminé, les augmentations de côté ne donnent pas le même dessin, marqueur après le 7ème, 8ème et 9ème dessin d'un côté et 21ème, 24ème et 27ème dessin !!! Le tombé du short est meilleur du côté où les augmentations sont faites après le 21ème, 24ème et 27ème dessin.

DROPS Design 06.08.2018 kl. 10:00:

Bonjour Pinceau à Bille, on augmente 4 brides seulement à chaque tour d'augmentations: 1 bride avant et 1 bride après chacun des 2 marqueurs (1ère taille: les marqueurs sont dans la 3ème bride après le 7ème A.1 et dans la 3ème bride après le 21ème A.1). Vous augmentez à chaque fois de chaque côté de la bride avec le marqueur pour que les augmentations soient les mêmes. Bon crochet!

Reix Françoise 03.07.2018 - 13:16: https://garnstudio.c ...

Bonjour, je n\'arrive pas à comprendre le rang pour faire une ré hausse. Puis je être aiguillée. Merci Françoise

DROPS Design 04.07.2018 kl. 07:40:

Bonjour Mme Reix, commencez au milieu dos et crochetez en allers et retours le nbe de m. indiqué à chaque rang en comm. chaque rang par 1 mc en début de rg dès le 2ème rg.: Rg1: 11-12-13 ms après le marqueur, Rg2: 1 mc, 21-23-25 ms (= 10-11-12 ms, marqueur, 11-12-13 ms). Rg3: 1 mc, 32-35-38 ms (= 10-11-12 ms, marqueur, 22-24-26 ms). Rg4: 1 mc, 43-47-51 ms (=21-23-25 ms, marqueur, 22-24-26 ms) et ainsi de suite, commencez chaque rang par 1 mc et crochetez 11-12-13 ms en plus à la fin de chaque rang jusqu'à ce que vous ayez crocheté 154-192-208 m, tournez et crochetez jusqu'au milieu dos de nouveau. Bon crochet!

Solange 07.06.2018 - 09:28:

Bonjour, j'ai commencé ce short que je trouve magnifique. j'ai dû tout défaire alors que j'avais presque fini car il est vraiment trop grand ! j'ai fait la taille S/M pourtant, dommage.

DROPS Design 07.06.2018 kl. 09:47:

Bonjour Solange, pensez à bien vérifier votre échantillon (changez la taille du crochet si besoin) et à bien conserver ensuite la même tension lorsque vous crochetez le short. Vous trouverez toutes les mesures pour chaque taille dans le schéma en bas de page, comparez un vêtement similaire dont vous aimez la forme pour trouver la bonne taille (+ d'infos sur les tailles ici). Bon crochet!

Jenn 19.05.2018 - 19:15:

I would love a complete video tutorial as yarnspirations does. It takes the guesswork out of it all😀 and you can still make it a video to purchase.

Guwanda Tatum 13.01.2018 - 12:33:

I'm confused in how to start. So I start with 26 dc or chain to get the waist size I need or do I start with 3 dc and increase???????

DROPS Design 13.01.2018 kl. 21:27:

Dear Guwanda, to make this short you start with 224-274-326 chain stitch, and work downwards from there. Then work with double crochets according to the pattern. Happy Crochet!

Post a comment to pattern DROPS 162-19