DROPS / 161 / 34

Nordic Summer Socks by DROPS Design

Kuviolliset DROPS sukat ”Fabel”- ja “Delight”-langoista. Koot 35 - 43.

DROPS Design: Malli nro fa-301
Lankaryhmä A
----------------------------------------------------------
Koko: 35/37 - 38/40 - 41/43
Jalkapohjan pituus: 22 - 24 - 27 cm
Varren korkeus: 20 - 21 - 22 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS FABEL:
100-100-100 g nro 100, luonnonvalkoinen
Sekä: Garnstudion DROPS DELIGHT:
50-50-50 g nro 04, vaaleansininen

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 2,5 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 26 s x 34 krs sileää neuletta puikoilla nro 2,5 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kenkäkoko: 35-37 (22cm), 38-40 (24cm), 41-43 (27cm), kuvio/tekniikka: graafinen, ohjetyyppi: sukat,

1. krs (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 6-7-7 s, nosta seuraava s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
2. krs (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 6-7-7 s, nosta seuraava s nurin neulomatta, 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
3. krs (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 5-6-6 s, nosta seuraava s oikein neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
4. krs (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 5-6-6 s, nosta seuraava s nurin neulomatta, 1 n, vedä nostettu s neulotun yli, käännä työ.
Jatka kaventamista samalla tavalla, ja neulo niin että joka 2. krs jäljellä olevien silmukoiden määrä vähenee yhdellä, ennen kuin nostat s. Toista kavennukset kunnes jäljellä on 14-14-16 s.
--------------------------------------------------------

SUKKA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo 72-76-80 s sukkapuikoille nro 2,5 luonnonvalkoisella Fabel-langalla. Neulo 1 krs oikein. Jatka neulomalla 1 o/1 n -joustinneuletta. Kun joustinneuleen pituus on 4 cm, neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 0-4-8 s = 72-72-72 s. Jatka neulomalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.2 loppuun, työssä on 66 s ja työn pituus on n. 13 cm. Kiinnitä 1 merkki krs:n alkuun (= keskitaka). Jatka neulomalla sileää neuletta luonnonvalkoisella langalla ja kavenna SAMALLA 1. krs:lla merkin molemmin puolin 1 s seuraavasti: Neulo merkin jälkeiset 2 s oikein yhteen ja neulo merkkiä edeltävät 2 s kiertäen oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset yht. 6-4-2 kertaa eri koissa seuraavasti: Koossa 35/37: Joka 4. krs, koossa 38/40: Joka 6. krs ja koossa 41/43: Joka 10. krs = 54-58-62 s. Neulo kunnes työn pituus on 20-21-22 cm. Jätä nyt ensimmäiset 12-13-14 s työhön, siirrä seuraavat 30-32-34 s apulangalle (= keskellä jalan päällä) ja jätä loput 12-13-14 s työhön = 24-26-28 s kantapäätä varten. Neulo tasona kantapään silmukoilla 5-5½-6 cm sileää neuletta. Kiinnitä 1 merkki työhön. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ. Tee sitten kantapääkavennukset (LUE KANTAPÄÄKAVENNUKSET).
Poimi tämän jälkeen kantalapun kummastakin reunasta 13-14-16 s ja ota apulangalla odottavat s:t takaisin työhön = 70-74-82 s. Kiinnitä 1 merkki keskellä jalan päällä olevien 30-32-34 s:n molemmin puolin. Jatka sileää neuletta ja kavenna SAMALLA kummassakin sivussa 1 s näin: Neulo viimeiset 2 s ennen keskellä jalan päällä olevia 30-32-34 s kiertäen oikein yhteen ja neulo ensimmäiset 2 s keskellä jalan päällä olevien 30-32-34 s:n jälkeen oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 9-9-11 kertaa = 52-56-60 s. Neulo kunnes työn pituus kantapään merkistä mitattuna on 18-19-21 cm (työhön neulotaan vielä 4-5-6 cm). Kiinnitä 1 merkki kumpaankin sivuun siten, että sekä keskellä jalan päällä että jalkapohjassa on 26-28-30 s. Jatka kaikilla silmukoilla sileää neuletta ja tee SAMALLA kummankin merkin molemmin puolin kärkikavennukset seuraavasti: Ennen 1 oikeaa s ja merkkiä: Neulo 2 s oikein yhteen. Merkin ja 1 oikean s:n jälkeen: 2 s kiertäen oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2. krs yht. 4-7-9 kertaa ja sitten jokaisella krs:lla yht. 6-3-2 kertaa = 12-16-16 s jäljellä työssä. Neulo seuraavalla krs:lla kaikki s:t pareittain oikein yhteen. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin. Neulo toinen sukka samoin.

Piirros

= oikea s luonnonvalkoisella Fabel-langalla
= nurja s luonnonvalkoisella Fabel-langalla
= oikea s vaaleansinisellä Delight-langalla
= 1 langankierto luonnonvalkoisella Fabel-langalla
= 2 s oikein yhteen luonnonvalkoisella Fabel-langalla

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 161-34 alkuperäisohjeeseen.